Yeterlilik Kodu | TR0030220558 | |
Yeterlilik Adı | Çocuk Koruma ve Bakım Hizmetleri Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Sinop Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Korucuk Mah. Trafo Sok. 15 Temmuz Yerleşkesi No:36 Rektörlük Binası 57000 – SİNOP | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.sinop.edu.tr | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Çocuk bakımı ve gençlik hizmetleri | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Ülkemizde korunmaya muhtaç çocukların sayısı gün geçtikçe artmaktadır. Korunma altındaki çocukların bakımları ve eğitimlerinin yürütülmesi önemlidir. Bu sebeple Çocuk koruma ve bakım hizmetleri bölüm mezunlarına ihtiyaç duyulmaktadır. Bu bölümden mezun olan öğrenciler; 0-18 yaş grubu normal, özel gereksinimi olan, akut ve kronik hastalığı olan, çeşitli nedenlerle devlet korunmasına alınan çocukların gelişimlerini desteklemek, çocukların korunması, bakımı, eğitimi, sosyal ve manevi açıdan desteklenmesi için projeler geliştirmek, bu projeleri hayata geçirip yaygınlaştırmak konusunda eğitimli olacaklardır. Çocuk koruma ve bakım hizmetleri programı; Çocuk Evleri, Sevgi Evleri ve Çocuk Destek Merkezlerindeki çalışmaları yönlendirebilecek, sürdürebilecek ve değerlendirebilecek nitelikli elemanların yetiştirilmektedir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Ölçme ve değerlendirme kriterleri, Sinop Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğince belirlenen kriterler doğrultusunda yapılmaktadır. https://www.sinop.edu.tr/ogrenci_isleri_daire_baskanligi/dosyalar/2014-09-12_onlisans_lisans_yonetmelik.pdf Programı başarıyla tamamlamak için programdaki tüm dersleri (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | (Türk Öğrenciler) Türkiye’deki herhangi bir yükseköğretim kurumunda ön lisans ve lisans programlarında öğrenim görebilmek için, öğrencilerin, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi(ÖSYM) tarafından yapılan ulusal öğrenci seçme sınavına girmeleri zorunludur. Uluslararası öğrenci başvuru, kayıt ve kabul işlemleri “Sinop Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Başvuru ve Kayıt Kabul Yönergesi” uyarınca yapılmaktadır. | |
Başarma Şartları | Programı başarıyla tamamlamak için programdaki tüm dersleri (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir. Bu programına kaydolan öğrenciler programdan mezun olabilmek için öngörülen müfredatta toplam 120 AKTS ders alırlar ve programın 2.yılında meslekleri ile ilgili 30 iş günü süreli staj yapmaları gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlarımız; İdareci, öğretmen ve öğretmen yardımcısı olarak Özel kreş ve anaokullarında, İdareci, öğretmen ve öğretmen yardımcısı olarak Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde, Usta öğretici olarak Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı anaokulu ve İlköğretimlere bağlı anasınıflarında, Ana-baba eğitimcisi olarak Özel araştırma ve danışmanlık şirketlerinde, Bakıcı anne olarak Ana Çocuk Sağlığı Merkezlerinde, Yataklı Tedavi Veren Kurumlarda ve Sosyal Hizmetler Çocuk Esirgeme Kurumlarında, Tasarımcı olarak Çocuk Yayınları ve Oyuncakları sektörlerinde, Çocuk bakım elemanı olarak Çalışan anne – babaların çocuklarının bakımında, Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu’nda, Özürlüler İdaresi Başkanlığı’nda, Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu çocuk yuvaları ve yetiştirme yurtlarında çalışabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030220558
ISCO:08
ISCO:08
Ülkemizde korunmaya muhtaç çocukların sayısı gün geçtikçe artmaktadır. Korunma altındaki çocukların bakımları ve eğitimlerinin yürütülmesi önemlidir. Bu sebeple Çocuk koruma ve bakım hizmetleri bölüm mezunlarına ihtiyaç duyulmaktadır. Bu bölümden mezun olan öğrenciler; 0-18 yaş grubu normal, özel gereksinimi olan, akut ve kronik hastalığı olan, çeşitli nedenlerle devlet korunmasına alınan çocukların gelişimlerini desteklemek, çocukların korunması, bakımı, eğitimi, sosyal ve manevi açıdan desteklenmesi için projeler geliştirmek, bu projeleri hayata geçirip yaygınlaştırmak konusunda eğitimli olacaklardır. Çocuk koruma ve bakım hizmetleri programı; Çocuk Evleri, Sevgi Evleri ve Çocuk Destek Merkezlerindeki çalışmaları yönlendirebilecek, sürdürebilecek ve değerlendirebilecek nitelikli elemanların yetiştirilmektedir.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Çocuk Koruma ve Bakım Hizmetleri alanında edindiği temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye sahip olma Alanıyla ilgili temel düzeydeki bir projede çalışabilme, bireysel veya ekip içinde sorumluluk alabilme ve karşılaştığı sorunları çözebilme
- Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olabilme
- Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme
- Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlayabilme
- Disiplinler arası etkileşimin önemini kavrayarak, kendi alanındaki çalışmalarını ve sorunların çözümünü multidisipliner düşünce ve yaklaşımla yönetir
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme, değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir
- Çocukların temel gelişim özelliklerini bilir ve kullanır 0-18 yaş grubu normal, özel gereksinimi olan, akut ve kronik hastalığı olan, korunmaya ihtiyacı olan ve risk altındaki çocukların hakkında gerekli bilgi ve donanıma sahip
- Çocuk Evleri, Sevgi Evleri, ve Çocuk Destek Merkezleri’ndeki çalışmaları yönlendirebilir, sürdürebilir ve değerlendirebilir
- Çeşitli nedenlerle devlet korumasına alınan çocukların yerleştirildiği çocuk evleri, sevgi evleri ve çocuk destek merkezleri gibi kurumlarda çocukların korunması ve bakımına yönelik hizmet edebililir, onlara eğitimsel, sosyal ve manevi açılardan destek olabilir
- Çağdaş yaklaşımlar kullanarak çocuk, aile, eğitimci ve toplumla ilgili projeler geliştirir
- Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı kullanır, bilgisayar destekli etkinlikleri kullanır
- Atatürk İlke ve İnkılaplarına duyarlıdır, Türk Dilini etkili kullanabilir
- Çocuğun yaş grubuna uygun sanat ve drama etkinlikleri planlar ve uygular
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade
Ölçme ve değerlendirme kriterleri, Sinop Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğince belirlenen kriterler doğrultusunda yapılmaktadır. https://www.sinop.edu.tr/ogrenci_isleri_daire_baskanligi/dosyalar/2014-09-12_onlisans_lisans_yonetmelik.pdf Programı başarıyla tamamlamak için programdaki tüm dersleri (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
(Türk Öğrenciler) Türkiye’deki herhangi bir yükseköğretim kurumunda ön lisans ve lisans programlarında öğrenim görebilmek için, öğrencilerin, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi(ÖSYM) tarafından yapılan ulusal öğrenci seçme sınavına girmeleri zorunludur. Uluslararası öğrenci başvuru, kayıt ve kabul işlemleri “Sinop Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Başvuru ve Kayıt Kabul Yönergesi” uyarınca yapılmaktadır.
Mezunlarımız; İdareci, öğretmen ve öğretmen yardımcısı olarak Özel kreş ve anaokullarında, İdareci, öğretmen ve öğretmen yardımcısı olarak Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde, Usta öğretici olarak Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı anaokulu ve İlköğretimlere bağlı anasınıflarında, Ana-baba eğitimcisi olarak Özel araştırma ve danışmanlık şirketlerinde, Bakıcı anne olarak Ana Çocuk Sağlığı Merkezlerinde, Yataklı Tedavi Veren Kurumlarda ve Sosyal Hizmetler Çocuk Esirgeme Kurumlarında, Tasarımcı olarak Çocuk Yayınları ve Oyuncakları sektörlerinde, Çocuk bakım elemanı olarak Çalışan anne – babaların çocuklarının bakımında, Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu’nda, Özürlüler İdaresi Başkanlığı’nda, Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu çocuk yuvaları ve yetiştirme yurtlarında çalışabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030220558 | |
Qualification Title | ÇOCUK KORUMA VE BAKIM HİZMETLERİ PROGRAMI Associate | |
Awarding Body | Sinop University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | www.sinop.edu.tr | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Child care and youth services | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | To have basic theoretical and applied scientific knowledge in the field of Child Protection and Care Services To be able to work in a basic project related to his field, to take responsibility individually or in a team and to solve the problems he / she encounters. To be able to be aware of social, scientific, cultural and professional ethical values. To be able to use information and communication technologies in the subjects related to his / her field and to transfer his / her professional knowledge through written and verbal communication. To be able to understand the basic professional legal regulations in her field By understanding the importance of interdisciplinary interaction, manages her studies in her field and the solution of problems with a multidisciplinary thought and approach. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme, değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir Çocukların temel gelişim özelliklerini bilir ve kullanır Having the necessary information and equipment about children in the 0-18 age group, normal, special needs, acute and chronic diseases, in need of protection and under risk It can direct, continue and evaluate the activities in Childrens Houses, Affection Houses, and Child Support Centers. In institutions such as childrens homes, affection homes and child support centers, where children who are taken under state protection for various reasons, they can serve for the protection and care of children, and support them in educational, social and moral aspects. It develops projects related to children, families, educators and society by using contemporary approaches. Uses computer software at the level required by the field, uses computer-aided activities. Atatürk İlke ve İnkılaplarına duyarlıdır, Türk Dilini etkili kullanabilir. 74 / 5000 Çeviri sonuçları Sensitive to Ataturks principles and reforms, can use Turkish language effectively. Plans and implements art and drama activities suitable for the age group of the child. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Measurement and evaluation criteria, Sinop University Associate Degree and Undergraduate Education and Training Regulations are made in accordance with the criteria specified. https://www.sinop.edu.tr/ogrenci_isleri_daire_baskanligi/dosyalar/2014-09-12_onlisans_lisans_yonetmelik.pdf In order to complete the program successfully, it is necessary to pass all courses in the program (equivalent to 120 ECTS) and to obtain at least 2.0 weighted grade point average out of 4.00. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | (Turkish students) to study in undergraduate and graduate programs in any other higher education institutions in Turkey, students, Student Selection and Placement Center (ÖSYM) entry into the national student selection examination conducted by is mandatory. International student application, registration and admission procedures are carried out in accordance with the Sinop University International Student Application and Registration Admission Directive . | |
Conditions for Success | In order to complete the program successfully, it is necessary to pass all courses in the program (equivalent to 120 ECTS) and to obtain at least 2.0 weighted grade point average out of 4.00. Students enrolled in this program take a total of 120 ECTS courses in the prescribed curriculum in order to graduate from the program, and in the second year of the program, they are required to do an internship for 30 working days related to their profession. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Our graduates; As an administrator, teacher and assistant teacher In private nurseries and kindergartens, As an administrator, teacher and assistant teacher in special education and rehabilitation centers, as a master teacher in kindergartens and primary schools affiliated to the Ministry of National Education, As a parent educator in private research and consultancy companies , As a caregiver in Mother and Child Health Centers, in Inpatient Treatment Institutions and Social Services Child Protection Institutions, as a designer in the Childrens Publications and Toys sectors, as a childcare worker in the care of the children of working parents, in the Prime Ministry Family Research Institution, Administration for Disabled People In the Social Services and Child Protection Agency, kindergartens and orphanages. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030220558
To have basic theoretical and applied scientific knowledge in the field of Child Protection and Care Services To be able to work in a basic project related to his field, to take responsibility individually or in a team and to solve the problems he / she encounters. To be able to be aware of social, scientific, cultural and professional ethical values. To be able to use information and communication technologies in the subjects related to his / her field and to transfer his / her professional knowledge through written and verbal communication. To be able to understand the basic professional legal regulations in her field By understanding the importance of interdisciplinary interaction, manages her studies in her field and the solution of problems with a multidisciplinary thought and approach. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme, değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir Çocukların temel gelişim özelliklerini bilir ve kullanır Having the necessary information and equipment about children in the 0-18 age group, normal, special needs, acute and chronic diseases, in need of protection and under risk It can direct, continue and evaluate the activities in Childrens Houses, Affection Houses, and Child Support Centers. In institutions such as childrens homes, affection homes and child support centers, where children who are taken under state protection for various reasons, they can serve for the protection and care of children, and support them in educational, social and moral aspects. It develops projects related to children, families, educators and society by using contemporary approaches. Uses computer software at the level required by the field, uses computer-aided activities. Atatürk İlke ve İnkılaplarına duyarlıdır, Türk Dilini etkili kullanabilir. 74 / 5000 Çeviri sonuçları Sensitive to Ataturks principles and reforms, can use Turkish language effectively. Plans and implements art and drama activities suitable for the age group of the child.
Measurement and evaluation criteria, Sinop University Associate Degree and Undergraduate Education and Training Regulations are made in accordance with the criteria specified. https://www.sinop.edu.tr/ogrenci_isleri_daire_baskanligi/dosyalar/2014-09-12_onlisans_lisans_yonetmelik.pdf In order to complete the program successfully, it is necessary to pass all courses in the program (equivalent to 120 ECTS) and to obtain at least 2.0 weighted grade point average out of 4.00.
(Turkish students) to study in undergraduate and graduate programs in any other higher education institutions in Turkey, students, Student Selection and Placement Center (ÖSYM) entry into the national student selection examination conducted by is mandatory. International student application, registration and admission procedures are carried out in accordance with the Sinop University International Student Application and Registration Admission Directive .
Our graduates; As an administrator, teacher and assistant teacher In private nurseries and kindergartens, As an administrator, teacher and assistant teacher in special education and rehabilitation centers, as a master teacher in kindergartens and primary schools affiliated to the Ministry of National Education, As a parent educator in private research and consultancy companies , As a caregiver in Mother and Child Health Centers, in Inpatient Treatment Institutions and Social Services Child Protection Institutions, as a designer in the Childrens Publications and Toys sectors, as a childcare worker in the care of the children of working parents, in the Prime Ministry Family Research Institution, Administration for Disabled People In the Social Services and Child Protection Agency, kindergartens and orphanages.
Qualification is continuous