Yeterlilik Kodu | TR0030218809 | |
Yeterlilik Adı | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Doktora Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Medipol Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kavacık Mah. Ekinciler Cad. No: 19, Kavacık Kavşağı, 34810 Beykoz, İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.medipol.edu.tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 8 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 8 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Çocuk bakımı ve gençlik hizmetleri | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Doktora Programının amacı; çocuk sağlığına ilişkin bağımsız araştırma yapma, bilimsel konuları geniş ve derin bir bakış açısıyla irdeleyerek yorum yapma ve çocuk ve aileye dönük kanıt temelli hemşirelik bakımı felsefesi kazandırmaktır. Öğrencinin bu yeterliliğini, özgün ve yenilik içeren bir bilimsel tez çalışmasını tamamlayarak ortaya koyması gerekir. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarda yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Doktora Programı, yüksek lisans derecesi ile kabul edilenler için dört yarıyıl ders dönemi ve dört yarıyıl tez dönemi olmak üzere toplam sekiz yarıyıl oluşmaktadır. Doktora programını tamamlama süresi sekiz yarıyıldır. En az dört yarıyılı tez süresi olmak üzere bir doktora programı daha erken de tamamlanabilir. Ancak; yeterlik sınavını takip eden dönemde en az üç kez tez izleme sınavından başarılı olan ve yayın şartını yerine getiren öğrenci tezini teslim edebilir. Öğrenci, almış olduğu tüm derslerden başarılı olabilmek için yeterlik koşullarını yerine getirmek zorundadır (Başarı notu=75). Öğrenci başarısı; her ders kapsamında planlanan araştırma, bilimsel yayın, seminer, uygulama, proje, yazılı/sözlü sınavlar çerçevesinde değerlendirilir. Ders ve kredi yükünü başarıyla tamamlayan, yeterlik sınavında başarılı bulunan ve tez önerisi kabul edilerek belirlenen sürede tezini başarıyla tamamlayarak yayın şartını yerine getiren öğrenci, doktora diplomasını almaya hak kazanır. Sekiz yarıyıl sonunda tezini teslim edemeyip ek süre almayanlar ile Enstitü Yönetim Kurulu tarafından verilen ek süre sonunda tezini teslim etmeyen öğrencilerin ilişiği kesilir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; doktora diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Lisans ve/veya Yüksek Lisans Diploması, Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Sınavı (ALES) Sonucu, İngilizce Yeterlik Belgesi | |
Başarma Şartları | Derslerin tamamını başarı ile tamamlayan ve seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi, doktora tezi ile en az 240 AKTS alan öğrenciler diploma almaya hak kazanırlar. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Doktora Programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, hemşirelik alanında “Doktora (Ph.D) Derecesi” almaya hak kazanmaktadır. Sağlık Bakanlığı’nda hemşirelik, Ulusal ve Uluslararası yüksek öğretim kurumlarında akademik kadroda, özel sağlık kurumlarında ve üniversite hastanelerinde uzman hemşire olarak görev yapabilir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği 3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği 4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği 5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik süresi geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030218809
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Doktora Programının amacı; çocuk sağlığına ilişkin bağımsız araştırma yapma, bilimsel konuları geniş ve derin bir bakış açısıyla irdeleyerek yorum yapma ve çocuk ve aileye dönük kanıt temelli hemşirelik bakımı felsefesi kazandırmaktır. Öğrencinin bu yeterliliğini, özgün ve yenilik içeren bir bilimsel tez çalışmasını tamamlayarak ortaya koyması gerekir.
Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarda yapılmaktadır.
- Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğine ilişkin eğitim araştırma ve uygulama alanında kritik düşünme becerilerini kullanabilme
- Çocuklara yönelik bilimsel araştırma verilerini klinik ortamda hemşirelik bakımına aktarabilme
- Araştırmaların bilimsel niteliğini ve kanıt düzeylerini değerlendirebilme
- Kendi alanında bağımsız olarak özgün araştırmalar yapabilme.
- Gelişim kuramlarına göre çocuğun gelişimini değerlendirebilme
- Hemşirelik kuramlarına göre çocuk ve ailenin hemşirelik bakımını tasarlama ve yönetebilme
- Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında hemşirelik bilgisi üretmek ve geliştirmek için araştırmalar tasarlayabilme
- Alanı ile ilgili geliştirdiği en az bir bilimsel makaleyi uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanına bilimsel katkı sağlayabilme.
- Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanına yönelik bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve çocuk hemşireliğine uygulayabilme
- Multidisipliner ekip içerisinde, çocuk ve ailenin bakımına yönelik uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanabilme
- Çocuk sağlığına ilişkin bakım, politika ve kanıta dayalı uygulamalara katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapabilme
- Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğine yönelik bir alandaki bilimsel yayın ve uygulamaları değerlendirerek kanıta dayalı uygulama rehberleri/kılavuzları/protokolleri geliştirebilme
- Çocuk hemşireliği alanına yeni, bilimsel, uygulamaya yönelik teorik ve analitik bilgiler üretebilme
- Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanabilme
- Çocuk, aile ve tolumun bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunarak bu değerlerin gelişimini destekleyebilme
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Doktora Programı, yüksek lisans derecesi ile kabul edilenler için dört yarıyıl ders dönemi ve dört yarıyıl tez dönemi olmak üzere toplam sekiz yarıyıl oluşmaktadır. Doktora programını tamamlama süresi sekiz yarıyıldır. En az dört yarıyılı tez süresi olmak üzere bir doktora programı daha erken de tamamlanabilir. Ancak; yeterlik sınavını takip eden dönemde en az üç kez tez izleme sınavından başarılı olan ve yayın şartını yerine getiren öğrenci tezini teslim edebilir. Öğrenci, almış olduğu tüm derslerden başarılı olabilmek için yeterlik koşullarını yerine getirmek zorundadır (Başarı notu=75). Öğrenci başarısı; her ders kapsamında planlanan araştırma, bilimsel yayın, seminer, uygulama, proje, yazılı/sözlü sınavlar çerçevesinde değerlendirilir. Ders ve kredi yükünü başarıyla tamamlayan, yeterlik sınavında başarılı bulunan ve tez önerisi kabul edilerek belirlenen sürede tezini başarıyla tamamlayarak yayın şartını yerine getiren öğrenci, doktora diplomasını almaya hak kazanır. Sekiz yarıyıl sonunda tezini teslim edemeyip ek süre almayanlar ile Enstitü Yönetim Kurulu tarafından verilen ek süre sonunda tezini teslim etmeyen öğrencilerin ilişiği kesilir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesini yapar.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde doktora programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; doktora diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Lisans ve/veya Yüksek Lisans Diploması, Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Sınavı (ALES) Sonucu, İngilizce Yeterlik Belgesi
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Doktora Programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, hemşirelik alanında “Doktora (Ph.D) Derecesi” almaya hak kazanmaktadır. Sağlık Bakanlığı’nda hemşirelik, Ulusal ve Uluslararası yüksek öğretim kurumlarında akademik kadroda, özel sağlık kurumlarında ve üniversite hastanelerinde uzman hemşire olarak görev yapabilir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
Yeterlilik süresi geçerlidir.
Qualification Code | TR0030218809 | |
Qualification Title | Pediatric Nursing Ph.D. | |
Awarding Body | ||
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Academic | |
EQF Level | 8 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 8 | |
Thematic Areas | Child care and youth services | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Child Health and Diseases Nursing Doctorate Program consists of eight semesters, four semesters of lectures and four semesters of thesis prep for those who are accepted with a master's degree. The duration to complete the doctoral program is eight semesters. A doctoral program can also be completed earlier, with at least four semesters of thesis duration. However; A student who has passed the thesis monitoring exam at least three times in the semester following the proficiency exam and fulfills the publication requirement can submit his/her thesis. The student has to fulfill the qualification conditions in order to be successful in all the courses he/she has taken (Grade = 75); It is evaluated within the framework of research, scientific publication, seminar, application, project, written/oral exams planned within the scope of each course. The student who successfully completes the course and credit requirement, is successful in the proficiency exam, and fulfills the publication requirement by successfully completing the thesis proposal within the specified time, is entitled to receive the doctoral diploma. Students who fail to submit their thesis and do not receive additional time at the end of eight semesters and students who do not submit their thesis at the end of the additional time given by the Graduate School Administrative Board are dismissed. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Bachelor's Degree and/or Master's Degree Diploma, Academic Personnel and Graduate Education Exam (ALES) Result, Certificate of English Proficiency | |
Conditions for Success | Students who have succesfully complete all of the courses and take minumum 240 ECTS with a seminar, qualifying exam, dissertation proposal, PhD dissertation have a right to receive a diploma. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students who successfully complete the Child Health and Diseases Nursing Doctorate Program are entitled to receive a "PhD (Ph.D) Degree" in the field of nursing. The student can work as a nurse in the Ministry of Health, as an academic staff in National and International higher education institutions, as a specialist nurse in private health institutions and university hospitals. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |
TR0030218809
Child Health and Diseases Nursing Doctorate Program consists of eight semesters, four semesters of lectures and four semesters of thesis prep for those who are accepted with a master's degree. The duration to complete the doctoral program is eight semesters. A doctoral program can also be completed earlier, with at least four semesters of thesis duration. However; A student who has passed the thesis monitoring exam at least three times in the semester following the proficiency exam and fulfills the publication requirement can submit his/her thesis. The student has to fulfill the qualification conditions in order to be successful in all the courses he/she has taken (Grade = 75); It is evaluated within the framework of research, scientific publication, seminar, application, project, written/oral exams planned within the scope of each course. The student who successfully completes the course and credit requirement, is successful in the proficiency exam, and fulfills the publication requirement by successfully completing the thesis proposal within the specified time, is entitled to receive the doctoral diploma. Students who fail to submit their thesis and do not receive additional time at the end of eight semesters and students who do not submit their thesis at the end of the additional time given by the Graduate School Administrative Board are dismissed.
Bachelor's Degree and/or Master's Degree Diploma, Academic Personnel and Graduate Education Exam (ALES) Result, Certificate of English Proficiency
Students who successfully complete the Child Health and Diseases Nursing Doctorate Program are entitled to receive a "PhD (Ph.D) Degree" in the field of nursing. The student can work as a nurse in the Ministry of Health, as an academic staff in National and International higher education institutions, as a specialist nurse in private health institutions and university hospitals.