Yeterlilik Kodu

TR0030003543

Yeterlilik Adı
Coğrafya Doktora Diploması
Sorumlu KurumHarran Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiŞanlıurfa-Mardin Karayolu Üzeri 18.Km Şanlıurfa/Türkiye
Sorumlu Kurum URLhttps://www.harran.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 8
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yer bilimleri
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Doğal ve beşeri coğrafya konularında temel kavramları bilme ve araştırma yapabilme.
  • Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak herhangi bir konuda saha çalışması yapabilme, bulgularını analiz ve sentezleyebilme ve sonuçlarını tez halinde sunabilme.
  • Bölgesel dengesizlik, iklim değişikliği, kentleşme, küreselleşme, sürdürülebilirlik, uluslararası göç vb. konuları geniş bir bakış açısıyla yorumlayabilme.
  • Bölgesel Kalkınma, Sürdürülebilir Kırsal Kalkınma, Bölge Kavramı ve Sistematiği, Türkiye’nin Coğrafi Bölgeleri, Mekânsal Analiz, Siyasi Coğrafya, Avrupa Birliği, Afrika, Küresel Ekonomi, Türkiye’nin Fiziki Coğrafyası, Türkiye’nin Beşeri Coğrafyası, Türkiye’nin Tarihi Coğrafyası, Türkiye Endüstri Coğrafyası, Türkiye Tarım Coğrafyası konularda temel bilgi sahibi olma ve araştırma yapabilme.
  • Coğrafi Bilgi Sistemleri, uzaktan algılama vb. coğrafi teknolojileri bilme ve uygulama yeterliliğine sahip olma.
  • Coğrafi bilgi ve becerisini ulusal ve uluslararası sorunlarda, güncel olaylarda, ve sorunlarda kullanabilme.
  • Coğrafi konuları, sistematik bir yaklaşımla ele alma, araştırma ve bulguları haritalama veya çeşitli grafik v.b. yollarla sunma becerisine sahip olma.
  • Çevre sorunlarını coğrafi bakış açısıyla yorumlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme.
  • Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme.
  • Veri toplama, arşiv şeklindeki verileri analiz ve yorumlama, eksik veya yetersiz verileri sağlama metot ve becerilerine sahip olma.
  • Fiziki Coğrafya’nın inceleme alanına giren troposfer, yeryüzündeki tüm canlı yaşamını konu alan biyosfer, dünya’nın gaz küresi olarak da ifade edilebilecek olan atmosfer, yeryüzünün toprak örtüsünü ifade eden ve toprak coğrafyası tarafından incelenen pedosfer; yeraltı suları, akarsular, göller ve okyanusları içine alan ve inceleyen hidrosfer konularında temel bilgi sahibi olma ve oralarda cereyan eden olayları sebep, sonuç ve biribirleri ile karşılıklı ilişkiler açısından açıklayabilme.
  • Paleocoğrafya, Jeomorfolojik Süreçler, Fluviyal Jeomorfoloji, Yapısal Jeomorfoloji, Karst Jeomorfolojisi, Kıyı Jeomorfolojisi, Volkan Jeomorfolojisi, Jeomorfolojik Arazi Çalışmaları, Klimatolojinin Esasları, Klimatolojik İstatistik ve Veri Analizi, Şehir Klimatolojisi, Hidrografya, Jeoloji, Mineraller ve Kayaçlar, İnsan ve Çevre, Biyocoğrafya ve Ekoloji, Su Kaynakları Yönetimi, Erozyon ve Toprak Koruma, Doğal Afetler ve Yönetimi, Çevre Sorunları, Çevresel Etki Değerlendirmesi gibi konularda temel bilgi sahibi olma ve araştırma yapabilme.
  • Fiziki, beşeri ve ekonomik coğrafya çalışmalarında temel bilgi teknolojileri, istatistik, kartografya gibi araç ve yöntemleri kullanma ve uygulama becerisi.
  • Havza, Havza Planlaması, Havza Yönetimi ve Havza Modelleme konularında temel bilgi sahibi olma ve araştırma yapabilme.
  • Mekan üzerinde gerçekleşen doğal ve beşeri olay ve sorunları coğrafi yaklaşımlarla değerlendirebilme ve muhtemel bazı çözüm önerileri sunabilme.
  • Göçler, şehirleşme ve sanayileşme gibi konularda Dünya ve Türkiye’de önem taşıyan sorunları, nüfus coğrafyası ve sanayi coğrafyası yaklaşımlarıyla analiz edebilme ve yorumlayabilme.
  • Yerleşme Coğrafyası, Kırsal Alan Araştırmaları, Şehir Coğrafyası, Şehirsel Arazi Çalışmaları, Nüfus Coğrafyası, Nüfusun Coğrafi Analizi, Sosyal Coğrafya, Kültürel Coğrafya, İdari Coğrafya, Tarihi Coğrafya, Endüstri Coğrafyası, Tarım Coğrafyası, Arazi Kullanımı, Enerji Kaynakları, Turizm Coğrafyası, Ulaşım Coğrafyası, Ekonomik Coğrafya Alan Araştırmaları gibi konularda temel bilgi sahibi olma ve araştırma yapabilme.
  • Mesleki etik sorumluluk ve bilincine sahip olabilme.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma Şartları-
İlerleme Yolları (İlişki Türü)-
Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030003543


Yeterlilik Adı
Coğrafya Doktora Diploması

Sorumlu Kurum
Harran Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Şanlıurfa-Mardin Karayolu Üzeri 18.Km Şanlıurfa/Türkiye

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
8

TYÇ Seviyesi
8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Doğal ve beşeri coğrafya konularında temel kavramları bilme ve araştırma yapabilme.
  • Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak herhangi bir konuda saha çalışması yapabilme, bulgularını analiz ve sentezleyebilme ve sonuçlarını tez halinde sunabilme.
  • Bölgesel dengesizlik, iklim değişikliği, kentleşme, küreselleşme, sürdürülebilirlik, uluslararası göç vb. konuları geniş bir bakış açısıyla yorumlayabilme.
  • Bölgesel Kalkınma, Sürdürülebilir Kırsal Kalkınma, Bölge Kavramı ve Sistematiği, Türkiye’nin Coğrafi Bölgeleri, Mekânsal Analiz, Siyasi Coğrafya, Avrupa Birliği, Afrika, Küresel Ekonomi, Türkiye’nin Fiziki Coğrafyası, Türkiye’nin Beşeri Coğrafyası, Türkiye’nin Tarihi Coğrafyası, Türkiye Endüstri Coğrafyası, Türkiye Tarım Coğrafyası konularda temel bilgi sahibi olma ve araştırma yapabilme.
  • Coğrafi Bilgi Sistemleri, uzaktan algılama vb. coğrafi teknolojileri bilme ve uygulama yeterliliğine sahip olma.
  • Coğrafi bilgi ve becerisini ulusal ve uluslararası sorunlarda, güncel olaylarda, ve sorunlarda kullanabilme.
  • Coğrafi konuları, sistematik bir yaklaşımla ele alma, araştırma ve bulguları haritalama veya çeşitli grafik v.b. yollarla sunma becerisine sahip olma.
  • Çevre sorunlarını coğrafi bakış açısıyla yorumlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme.
  • Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme.
  • Veri toplama, arşiv şeklindeki verileri analiz ve yorumlama, eksik veya yetersiz verileri sağlama metot ve becerilerine sahip olma.
  • Fiziki Coğrafya’nın inceleme alanına giren troposfer, yeryüzündeki tüm canlı yaşamını konu alan biyosfer, dünya’nın gaz küresi olarak da ifade edilebilecek olan atmosfer, yeryüzünün toprak örtüsünü ifade eden ve toprak coğrafyası tarafından incelenen pedosfer; yeraltı suları, akarsular, göller ve okyanusları içine alan ve inceleyen hidrosfer konularında temel bilgi sahibi olma ve oralarda cereyan eden olayları sebep, sonuç ve biribirleri ile karşılıklı ilişkiler açısından açıklayabilme.
  • Paleocoğrafya, Jeomorfolojik Süreçler, Fluviyal Jeomorfoloji, Yapısal Jeomorfoloji, Karst Jeomorfolojisi, Kıyı Jeomorfolojisi, Volkan Jeomorfolojisi, Jeomorfolojik Arazi Çalışmaları, Klimatolojinin Esasları, Klimatolojik İstatistik ve Veri Analizi, Şehir Klimatolojisi, Hidrografya, Jeoloji, Mineraller ve Kayaçlar, İnsan ve Çevre, Biyocoğrafya ve Ekoloji, Su Kaynakları Yönetimi, Erozyon ve Toprak Koruma, Doğal Afetler ve Yönetimi, Çevre Sorunları, Çevresel Etki Değerlendirmesi gibi konularda temel bilgi sahibi olma ve araştırma yapabilme.
  • Fiziki, beşeri ve ekonomik coğrafya çalışmalarında temel bilgi teknolojileri, istatistik, kartografya gibi araç ve yöntemleri kullanma ve uygulama becerisi.
  • Havza, Havza Planlaması, Havza Yönetimi ve Havza Modelleme konularında temel bilgi sahibi olma ve araştırma yapabilme.
  • Mekan üzerinde gerçekleşen doğal ve beşeri olay ve sorunları coğrafi yaklaşımlarla değerlendirebilme ve muhtemel bazı çözüm önerileri sunabilme.
  • Göçler, şehirleşme ve sanayileşme gibi konularda Dünya ve Türkiye’de önem taşıyan sorunları, nüfus coğrafyası ve sanayi coğrafyası yaklaşımlarıyla analiz edebilme ve yorumlayabilme.
  • Yerleşme Coğrafyası, Kırsal Alan Araştırmaları, Şehir Coğrafyası, Şehirsel Arazi Çalışmaları, Nüfus Coğrafyası, Nüfusun Coğrafi Analizi, Sosyal Coğrafya, Kültürel Coğrafya, İdari Coğrafya, Tarihi Coğrafya, Endüstri Coğrafyası, Tarım Coğrafyası, Arazi Kullanımı, Enerji Kaynakları, Turizm Coğrafyası, Ulaşım Coğrafyası, Ekonomik Coğrafya Alan Araştırmaları gibi konularda temel bilgi sahibi olma ve araştırma yapabilme.
  • Mesleki etik sorumluluk ve bilincine sahip olabilme.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
-

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
-

Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030003543

Qualification Title
Doctorate Degree in Geography (DOK.)
Awarding BodyHarran University
Awarding Body ContactŞanlıurfa-Mardin Karayolu Üzeri 18.Km Şanlıurfa/Türkiye
Awarding Body Urlhttps://www.harran.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level8
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 8
Thematic AreasEarth sciences
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Students should have reasonable concept knowledge in physical and human geography issuesBy having the ability of working independly and adjudication student be should be able to do a field survey, analyse the data and present results as a thesis or written statement.
  • With a geographical method of aproach student be should be able to interpret regional inequalities, climate changes, urbanisation, globalisation, sustainability, cross-border emigration etc..Students should have the knowledge and also ability to do research on the subjects of Regional Development, Sustainibilty of Rural Development, Regional Concept and its Systematic, Geographical regions of Turkey, Spatial analsis, Political Geography, The European Union, Africa, Global Economi, Physical Geography of Turkey, Human Geography of Turkey, Historical Geography of Turkey, Industrial Geography of Turkey, Agricultural Geography of TurkeyStudents should have reasonable knowledge about the Geograpgical Information System – GIS, Remote Sensing technologies and also ability to practice with them.
  • Students should use his/her geography knowledge and skills in identification of international problems and contemporary issues/problems.Students should have the skills of undertaking geographical issues, investigate them in a sysyematic way and map the spatial distribution of the events, present the main findings in various geographical methods such as graphics, etc.Students should be able to interpret environmental issues in a geographical aproach and to make appropriate suggestion to accomplish environmental problems. To recognise importance of multidisciplinary co-operations, share his/her knowledge and skills with other disciplines and try to find ways to develop common projects with those from other disciplines etc.Graduates should be able to collect data, analyse and interpret them, have skills of obtaining missing or uncompleted dataIn terms of pysical geograpy issues, students should have enough knowledge about trophosphere, biosphere, atmosphere, pedosphere, hydrosphere and should also be able to explain interrealtionship among them.Students should have the knowledge and also ability to do research on the subjects of Paleogeographicy, geomorphological processes, fluvial geomorphology, Structural Geomorphology, Karst Geomorphology, Volcano Geomorphology, Coastal Geomorphology, geomorphological study on issues such as landStudents should have necessary practical skills in Basic Information Technologies, statistics, cartography issues, and use these skills in various physical and human geography studies.Students should have the knowledge and also ability to do research on the subjects of Basin, Basin Planning, Basin Management and Basin ModelingWith a geographical aproach, students should be able to assess physical processes and human activites that are occuring on the earth surface and also suggest formulas to solve some potential problems.
  • Students should be able to interpret and analyse issues such as immigrations, urbanization and industrialization that are important both in the world and also in Turkey.Students should have the knowledge and also ability to do research on the subjects of Settlement Geography, Rural Field Surveys, Urban Geography, Urban Land Studies, Population Geography, Population Geographical Analysis, Social Geography, Cultural Geography, Administrative Geography, Historical Geography, Industrial Geography, Agricultural Geography, Land Use, Energy Resources, Tourism Geography, Transportation Geography and Field Studies of Economic GeographyStudents are required to have professional liability and professional ethics responsibilities
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030003543


Qualification Title
Doctorate Degree in Geography (DOK.)

Awarding Body
Harran University

Awarding Body Contact
Şanlıurfa-Mardin Karayolu Üzeri 18.Km Şanlıurfa/Türkiye

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
8

TQF Level
8
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Students should have reasonable concept knowledge in physical and human geography issuesBy having the ability of working independly and adjudication student be should be able to do a field survey, analyse the data and present results as a thesis or written statement.
  • With a geographical method of aproach student be should be able to interpret regional inequalities, climate changes, urbanisation, globalisation, sustainability, cross-border emigration etc..Students should have the knowledge and also ability to do research on the subjects of Regional Development, Sustainibilty of Rural Development, Regional Concept and its Systematic, Geographical regions of Turkey, Spatial analsis, Political Geography, The European Union, Africa, Global Economi, Physical Geography of Turkey, Human Geography of Turkey, Historical Geography of Turkey, Industrial Geography of Turkey, Agricultural Geography of TurkeyStudents should have reasonable knowledge about the Geograpgical Information System – GIS, Remote Sensing technologies and also ability to practice with them.
  • Students should use his/her geography knowledge and skills in identification of international problems and contemporary issues/problems.Students should have the skills of undertaking geographical issues, investigate them in a sysyematic way and map the spatial distribution of the events, present the main findings in various geographical methods such as graphics, etc.Students should be able to interpret environmental issues in a geographical aproach and to make appropriate suggestion to accomplish environmental problems. To recognise importance of multidisciplinary co-operations, share his/her knowledge and skills with other disciplines and try to find ways to develop common projects with those from other disciplines etc.Graduates should be able to collect data, analyse and interpret them, have skills of obtaining missing or uncompleted dataIn terms of pysical geograpy issues, students should have enough knowledge about trophosphere, biosphere, atmosphere, pedosphere, hydrosphere and should also be able to explain interrealtionship among them.Students should have the knowledge and also ability to do research on the subjects of Paleogeographicy, geomorphological processes, fluvial geomorphology, Structural Geomorphology, Karst Geomorphology, Volcano Geomorphology, Coastal Geomorphology, geomorphological study on issues such as landStudents should have necessary practical skills in Basic Information Technologies, statistics, cartography issues, and use these skills in various physical and human geography studies.Students should have the knowledge and also ability to do research on the subjects of Basin, Basin Planning, Basin Management and Basin ModelingWith a geographical aproach, students should be able to assess physical processes and human activites that are occuring on the earth surface and also suggest formulas to solve some potential problems.
  • Students should be able to interpret and analyse issues such as immigrations, urbanization and industrialization that are important both in the world and also in Turkey.Students should have the knowledge and also ability to do research on the subjects of Settlement Geography, Rural Field Surveys, Urban Geography, Urban Land Studies, Population Geography, Population Geographical Analysis, Social Geography, Cultural Geography, Administrative Geography, Historical Geography, Industrial Geography, Agricultural Geography, Land Use, Energy Resources, Tourism Geography, Transportation Geography and Field Studies of Economic GeographyStudents are required to have professional liability and professional ethics responsibilities

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address