Yeterlilik Kodu | TR0030010505 | |
Yeterlilik Adı | Coğrafya Eğitimi Doktora Diploması | |
Sorumlu Kurum | Atatürk Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Atatürk Üniversitesi Rektörlüğü Üniversite Mahallesi Prof. Dr. Hikmet Koçak Sokak No : 8 P.K : 25050 Yakutiye / Erzurum | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.atauni.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 8 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 8 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yer bilimleri | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Sözel puan türünde en az 55 ALES (Akademik Lisansüstü Eğitim Sınavı) puanına sahip olmak, ÜDS, KPDS veya eşdeğer bir yabancı dil sınavından (TOFEL vb) en az 55 puan almış olmak, Akademik Lisans Üstü Sınavının(ALES) % 60, lisans mezuniyet ortalamasının %20 ve yüksek lisans mezuniyet ortalamasının %20'si alınarak oluşturulan puanlarla belirlenen sıralamada kontenjan sayısına göre gerekli sıralamaya girebilmek. | |
Başarma Şartları | 240 AKTS karşılığı dersi başarı ile tamamlamak ve hazırlayacağı Doktora Tezini jüri önünde başarı ile sunmak. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Doktora programımızdan mezun olan öğrenciler çeşitli üniversitelerde akademik hayata başlayabilmektedir. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030010505
- Bilimsel ve coğrafi bilginin doğasını, kaynağını, sınırlarını ve doğruluğunu değerlendirme yeteneğine sahip olur, bunlar arasında karşılıklı ilişkiler kurabilir.
- Coğrafi bilginin oluşum ve üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilir.
- Coğrafi çevrenin anlam ve önemini kavrayarak, coğrafya dersleriyle ilgili olay ve olguları kavramlaştırabilir.
- Etkili ve verimli bir coğrafya eğitimi için, alanla ilgili bilgi ve becerilerini başka alanlara uyarlamaya olanak sağlayan disiplinler arası öğretim deneyimleri oluşturabilir.
- Öğrencilerin sosyal ve kültürel gelişimini, öğrenme özelliklerini ve öğrenmedeki güçlüklerin neler olduğunu öğrenerek, bunları tanımlama ve kaydetme yeteneklerine sahip olur.
- Coğrafya dersleriyle ilgili özgün bilgi kaynaklarına ulaşabilir, bunları diğerlerinden ayırt etme ve çözümleme becerilerine sahip olup kullanabilir.
- Coğrafya öğretiminde, konu alanının ve öğrencilerin gereksinimlerine uygun yazılı, görsel ve işitsel materyal geliştirebilir.
- Coğrafya ile ilgili öğretim strateji, yöntem ve teknikleriyle ölçme ve değerlendirme bilgilerine sahip olur ve bunları uygulayabilir.
- Coğrafya öğretimiyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için gerek bireysel gerekse ekip üyesi olarak değişik sorumluluklar alabilir.
- Öğrencilerin gezi-gözlem yöntemini aktif olarak kullanabilmeleri için gerekli organizasyon ve düzenlemeleri yapabilir.
- Bilimsel yenilikleri takip ederek, alanla ilgili bilgilerini güncel tutarak yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum sergileyebilir.
- Farklı akademik ve kültürel etkinliklere katılabilir ve gerekirse onlarla ilgili eğitim alarak sosyal yeterlilik düzeyini arttırır.
- Birey ve vatandaş olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmenlik ve mevzuata uygun davranarak; Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilincinde olabilir.
- Coğrafyanın da doğası gereği, toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara ve gelişmelere duyarlı olup, bu olayları ve gelişimleri dikkatle takip eder.
- Coğrafya öğretmeninin sahip olması gereken yeterlikler temelinde öz değerlendirme yapabilir ve mesleki etik değerlere uygun davranabilir.
Sözel puan türünde en az 55 ALES (Akademik Lisansüstü Eğitim Sınavı) puanına sahip olmak, ÜDS, KPDS veya eşdeğer bir yabancı dil sınavından (TOFEL vb) en az 55 puan almış olmak, Akademik Lisans Üstü Sınavının(ALES) % 60, lisans mezuniyet ortalamasının %20 ve yüksek lisans mezuniyet ortalamasının %20'si alınarak oluşturulan puanlarla belirlenen sıralamada kontenjan sayısına göre gerekli sıralamaya girebilmek.
Doktora programımızdan mezun olan öğrenciler çeşitli üniversitelerde akademik hayata başlayabilmektedir.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030010505 | |
Qualification Title | Geography Education Doktorate Diploması | |
Awarding Body | Atatürk University | |
Awarding Body Contact | Atatürk University | |
Awarding Body Url | http://www.atauni.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 8 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 8 | |
Thematic Areas | Earth sciences | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | Measurement and evaluation system for each course is described in detail under Course Instruction Plan. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | to have a score of minimum 55 from ALES (academic test for graduate studies) exam, to have a score of minimum 55 from UDS (Interuniversity Board Foreign Language Examination) or KPSD (Test of Foreign Language for Public Servants) exams or equivalent score from TOEFL or similar exams, to be in the line according to the qouta of the programme as result of the mark graded by taking %60 of the mark candidates get from Academic Graduate Exam, % 20 of their General Point Average(GPA) of their graduate programme and % 20 of their General Point Average(GPA) of their undergraduate programme from graduate programme(Master of Art) | |
Conditions for Success | Successful completion of all courses equivalent 240 ECTS credits and succesful defence of Doctorate Thesis. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduate students of PhD program may start their academic life at universities. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |
TR0030010505
- They are capable of evaluating the nature, source, boundaries and accuracy of scientific and geographical knowledge.
- They can comprehend the methods about the formation and production of geographical knowledge.
- They can conceptualize the facts and events about geography courses by grasping the meaning and importance of geographical environment.
- They can create interdisciplinary teaching experiences which provide adapting knowledges and abilities to other areas, for an effective and efficient geography teaching.
- They learn the social and cultural development of students, learning skills, learning difficulties and they have the ability to describe and register these.
- They can have knowledge of the teaching strategies, methods and techniques, assessment and evaluation related to geography and can apply them.
- They can make the necessary organization and arrangements so that students can benefit actively from trip-observation method.
- Students can reach to original sources of Geography lessons and distinguish them from others and have the ability to analyze and use them.
- They can take responsibilities both as an individual and as a group member to solve problems which is encountered in the teaching geography applications.
- They can develop written, visual and audio materials in geography education suited to the requirements of the subject area and students.
- Students can display a positive attitude to lifelong learning by keeping their knowledge areas current and by following scientific innovations.
- They can take part in different cultural and academical activities and if necessary they can increase their social qualifiedness level by taking education of them.
- They can be aware of national and universial sensitivities which is expressed in Basic Law of National Education, by behaving in accordance with legislation, regulation and law about duties, rights and responsibilities as individuals and citizens.
- Due to the nature of geography, they are sensitive to events and developments in the agenda of the society and the world.
- They can make self-evaluation on the basis of qualifications which a geography teacher should have and can behave in accordance with professional ethical values.
Measurement and evaluation system for each course is described in detail under Course Instruction Plan.
to have a score of minimum 55 from ALES (academic test for graduate studies) exam, to have a score of minimum 55 from UDS (Interuniversity Board Foreign Language Examination) or KPSD (Test of Foreign Language for Public Servants) exams or equivalent score from TOEFL or similar exams, to be in the line according to the qouta of the programme as result of the mark graded by taking %60 of the mark candidates get from Academic Graduate Exam, % 20 of their General Point Average(GPA) of their graduate programme and % 20 of their General Point Average(GPA) of their undergraduate programme from graduate programme(Master of Art)
Graduate students of PhD program may start their academic life at universities.