Yeterlilik Kodu | TR0030003360 | |
Yeterlilik Adı | Coğrafya Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Harran Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Şanlıurfa-Mardin Karayolu Üzeri 18.Km Şanlıurfa/Türkiye | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.harran.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yer bilimleri | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | Bu program ikinci öğretim olarak da sunulmaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her akademik dönemde bir ara sınav ve bir de dönem sonu sınavı yapılır. Herhangi bir dersten, ara sınav notunun %40 ı ve final sınav notunun ise %60 nın toplamı 65 ve üzeri bir puan olması durumunda öğrenci söz konusu dersten başarılı olmuş sayılır, veya 55 - 65 arasıbir puan olması durumunda ise öğrenci söz konusu dersten şartlı başarılı olmuş sayılır. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Lise diploması ve her yıl ÖSYM tarafından düzenli olarak yapılan sınavdan geçerli puanı alabilmek. | |
Başarma Şartları | Öğrenci lisans öğrenimi boyunca toplam 159 kredilik ders alıp başarılı olması durumunda mezun olabilir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Coğrafya Bölümü’nden mezun olanlar, Coğrafya Lisans Diploması’na ve lisans eğitimi sırasında veya sonrasında pedagojik formasyon derslerini alan öğrenciler, mezun olduklarında, öğretmenlik hakkına sahip olmaktadırlar.Coğrafya, değişik kariyer fırsatları sunma kapasitesine sahip, disiplinler arası bir alandır. Coğrafyacılar, eğitim, çevre ve afet yönetimi, şehir ve bölge planlama, yerel ve bölgesel kalkınma, emlak, AR-GE’de lokasyon seçimi, piyasa araştırması, vb. pek çok farklı alanda çalışabilirler. Coğrafya Bölümü mezunları Milli Eğitim Bakanlığı’nın öngördüğü koşullarda, kamu ve özel sektörde ilk ve orta öğretim kurumlarında ve özel dershanelerde öğretmenlik yapabilirler. Ayrıca coğrafyacılar, Ülkemizin muhtelif üniversitelerine bağlı Sosyal Bilimler Enstitüleri bünyesinde ve yurtdışında, Beşeri ve İktisadi Coğrafya, Bölgesel Coğrafya, Fiziki Coğrafya ve Türkiye Coğrafyası bilim alanlarında lisansüstü (Yüksek Lisans, Doktora) eğitimi alarak akademik eğitimlerini sürdürebilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030003360
Bu program ikinci öğretim olarak da sunulmaktadır.
- Doğal ve beşeri coğrafya konularında temel kavramları bilme ve kullanabilme.
- Veri toplama, arşiv şeklindeki verileri analiz ve yorumlama, eksik veya yetersiz verileri sağlama metot ve becerilerine sahip olma.
- Fiziki coğrafya çalışmalarında temel bilgi teknolojileri, istatistik, kartografya gibi araç ve yöntemleri bilme, kullanma ve uygulama becerisine sahip olma.
- Bölgesel Kalkınma, Sürdürülebilir Kırsal Kalkınma, Bölge Kavramı ve Sistematiği, Türkiye’nin Coğrafi Bölgeleri, Mekânsal Analiz, Siyasi Coğrafya, Avrupa Birliği, Afrika, Küresel Ekonomi konularını bilme yeterlilğine sahip olma.
- Coğrafi Bilgi Sistemleri, uzaktan algılama vb. coğrafi teknolojileri bilme ve uygulama yeterliliğine sahip olma.
- Coğrafi bilgi ve becerisini ulusal ve uluslararası sorunlarda, güncel olaylarda, ve sorunlarda kullanabilme.
- Coğrafi konuları, sistematik bir yaklaşımla ele alma, araştırma ve bulguları haritalama veya çeşitli grafik v.b. yollarla sunma becerisine sahip olma.
- Mesleki etik sorumluluk ve bilincine sahip olabilme.
- Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak herhangi bir konuda saha çalışması yapabilme, bulgularını analiz ve sentezleyebilme ve sonuçlarını tez halinde sunabilme.
- Çevre sorunlarını coğrafi bakış açısıyla yorumlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme.
- Fiziki Coğrafya’nın inceleme alanına giren troposfer, yeryüzündeki tüm canlı yaşamını konu alan biyosfer, dünya’nın gaz küresi olarak da ifade edilebilecek olan atmosfer, yeryüzünün toprak örtüsünü ifade eden ve toprak coğrafyası tarafından incelenen pedosfer; yeraltı suları, akarsular, göller ve okyanusları içine alan ve inceleyen hidrosfer konularında temel bilgi sahibi olma ve oralarda cereyan eden olayları sebep, sonuç ve biribirleri ile karşılıklı ilişkiler açısından açıklayabilme.
- Beşeri ve ekonomik coğrafya çalışmalarında temel bilgi teknolojileri, istatistik, kartografya gibi araç ve yöntemleri kullanma ve uygulama becerisine sahip olma.
- Göçler, demografik özellikler ve sanayileşme gibi konularda Dünya ve Türkiye’de önem taşıyan sorunları, nüfus coğrafyası ve sanayi coğrafyası yaklaşımlarıyla analiz edebilme ve yorumlayabilme.
- Mekan üzerinde gerçekleşen doğal ve beşeri olay ve sorunları coğrafi yaklaşımlarla değerlendirebilme ve muhtemel bazı çözüm önerileri sunabilme.
- Mekan ve mekanı oluşturan unsurlar (fiziki ve beşeri) arasında ilişki kurabilme, bunların coğrafi dağılışı ve bu dağılışa sebep olan faktörleri yorumlayabilme becerisine sahip olma.
Her akademik dönemde bir ara sınav ve bir de dönem sonu sınavı yapılır. Herhangi bir dersten, ara sınav notunun %40 ı ve final sınav notunun ise %60 nın toplamı 65 ve üzeri bir puan olması durumunda öğrenci söz konusu dersten başarılı olmuş sayılır, veya 55 - 65 arasıbir puan olması durumunda ise öğrenci söz konusu dersten şartlı başarılı olmuş sayılır.
Lise diploması ve her yıl ÖSYM tarafından düzenli olarak yapılan sınavdan geçerli puanı alabilmek.
Coğrafya Bölümü’nden mezun olanlar, Coğrafya Lisans Diploması’na ve lisans eğitimi sırasında veya sonrasında pedagojik formasyon derslerini alan öğrenciler, mezun olduklarında, öğretmenlik hakkına sahip olmaktadırlar.Coğrafya, değişik kariyer fırsatları sunma kapasitesine sahip, disiplinler arası bir alandır. Coğrafyacılar, eğitim, çevre ve afet yönetimi, şehir ve bölge planlama, yerel ve bölgesel kalkınma, emlak, AR-GE’de lokasyon seçimi, piyasa araştırması, vb. pek çok farklı alanda çalışabilirler. Coğrafya Bölümü mezunları Milli Eğitim Bakanlığı’nın öngördüğü koşullarda, kamu ve özel sektörde ilk ve orta öğretim kurumlarında ve özel dershanelerde öğretmenlik yapabilirler. Ayrıca coğrafyacılar, Ülkemizin muhtelif üniversitelerine bağlı Sosyal Bilimler Enstitüleri bünyesinde ve yurtdışında, Beşeri ve İktisadi Coğrafya, Bölgesel Coğrafya, Fiziki Coğrafya ve Türkiye Coğrafyası bilim alanlarında lisansüstü (Yüksek Lisans, Doktora) eğitimi alarak akademik eğitimlerini sürdürebilirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030003360 | |
Qualification Title | Bachelor of Science in Geography | |
Awarding Body | Harran University | |
Awarding Body Contact | Şanlıurfa-Mardin Karayolu Üzeri 18.Km Şanlıurfa/Türkiye | |
Awarding Body Url | https://www.harran.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Earth sciences | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | In each academic term and for each course a student take one mid-term exam and one end of term. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | High School Diploma and Placement through a centralised national placement examination | |
Conditions for Success | During his/her entire study period a student is required to take lecturers at least equal to 159 national credits and pass from these lecturers. A graduation project is also required. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Those who obtain undergraduate degree can become a geography teacher provided that he/she has pedagogic certificate. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030003360
ISCO:08
ISCO:08
- Graduates should be able to know and use basic conceps that are related to physical and human geography issues.
- Graduates should be able to collect data, analyse and interpret them, have skills of obtaining missing or uncompleted data Graduates should be able to know, understand and apply the Basic Information Technologies, statistics, and cartography in physical geography studies Students should have the knowledge and also ability to do research on the subjects of Regional Development, Sustainibilty of Rural Development, Regional Concept and its Systematic.
- Students should have reasonable knowledge about the Geograpgical Information System – GIS, Remote Sensing technologies and also ability to practice with them Students should use his/her geography knowledge and skills in identification of international problems and contemporary issues / problems.
- Students should have the skills of undertaking geographical issues, investigate them in a sysyematic way and map the spatial distribution of the events, present the main findings in various.
- Students are required to have professional liability and professional ethics responsibilities.
- Appreciate that geography as an academic and professional discipline offers important knowledge as well as analytical techniques which have application in solving important human problems Students should be able to interpret environmental issues in a geographical aproach and to make appropriate suggestion to accomplish environmental problems In terms of pysical geograpy issues, students should have enough knowledge about trophosphere, biosphere, atmosphere, pedosphere, hydrosphere and should also be able to explain interrealtionship.
- Students should have necessary practical skills in Basic Information Technologies, statistics, cartography issues, and use these skills in various human geography studies Students should be able to interpret and analyse issues such as immigrations, demographic issues and industrialization that are important both in the world and also in Turkey With a geographical aproach, students should be able to assess physical processes and human activites that are occuring on the earth surface and also suggest formulas to solve some potential problems.
- Students should be able to establish relations between physical and human componets of the earth surface, their geographical distribution, and interpret the probable factors that cause this distribution
In each academic term and for each course a student take one mid-term exam and one end of term.
High School Diploma and Placement through a centralised national placement examination
Those who obtain undergraduate degree can become a geography teacher provided that he/she has pedagogic certificate.
Qualification is continuous