Yeterlilik Kodu | TR0030006573 | |
Yeterlilik Adı | Coğrafya Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Antalya Burdur Yolu, 15030 Yakaköy/Burdur Merkez/Burdur | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.maku.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yer bilimleri | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | - | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Milli Eğitim Bakanlığı Resmi Eğitim KurumlarıMilli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Kurumları Diğer Kamu Kurumları (Uzman Jeomorfolog) | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030006573
- Coğrafya biliminin klasik ve güncel kuramlarını, bu kuramlar aralarındaki farklılıkları ve ilişkileri tanımlayabilmek ve değerlendirebilmek.
- Coğrafya ile ilişkili olan diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak.
- Coğrafya alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak mekân üzerinde gerçekleşen fiziki ve beşeri olayları yorumlayabilmek.
- Yeryüzünün temel dinamiklerindeki süreklilikler ve değişiklikleri tespit ederek haritalayabilmek, mevcut haritaları yorumlayabilmek.
- Lokasyonel, bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek.
- Mekânsal ilişkilerde yapılar, aktörler ve mekân üzerinde rol oynayan çeşitli etkenler arasındaki ilişkileri kapsayan bilimsel çalışmaları yorumlayabilmek Coğrafya alanındaki kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri doğru bir şekilde yorumlayabilmek ve veri analizi yapabilmek.
- Coğrafya ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve analitik düşünebilmek.
- Coğrafya ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.
- Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek.
- Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.
- Coğrafi verilerin toplanması, yorumlanması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak.
Milli Eğitim Bakanlığı Resmi Eğitim KurumlarıMilli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Kurumları Diğer Kamu Kurumları (Uzman Jeomorfolog)
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030006573 | |
Qualification Title | Bachelor’s Diploma in Geography | |
Awarding Body | Burdur Mehmet Akif Ersoy University | |
Awarding Body Contact | Antalya Burdur Road, 15030 Yakaköy/Burdur Center/Burdur | |
Awarding Body Url | https://www.maku.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Earth sciences | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Classical and contemporary theories of Geography science, evaluation differences and relationship between theories Benefit from other disciplines with regard to Geography science and learning main informations from the disciplines. Analyzing physical and human events on space, using advance geographical information that are theoretical and application. Mapping and evaluation existing maps, by determining the continuities and changes in the basic dynamics of the earthIdentify of locational, regional and global topics/problems and developing of solution proposals according to evidence and researches. Comment scientific studies with regard to space that are structures and actors in spatial relationship, relationships between factories effecting space. Geographical concept and ideas view, geographical dates comment and analyzed correctly. Geographical information evaluation as critically, determined learning necessities and think as analytically. Thinks with regard to geographical topic and suggestions, express to related persons and institution as writing and orallytake responsibility as individual and group member, for solve complex problems that are encountered and unpredictable in practice. Solution suggestions that support quantitative and qualitative data, share with experts and non-experts. To have social, scientific and ethical values in the collection, interpretation and application of geographical data. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | They can be employed in Ministry of National Education Official Education Institutions, Ministry of National Education Private Education Institutions, and Other Public Institutions (Geomorphology Specialist) | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous. | |
Url | Open Address |
TR0030006573
Classical and contemporary theories of Geography science, evaluation differences and relationship between theories Benefit from other disciplines with regard to Geography science and learning main informations from the disciplines. Analyzing physical and human events on space, using advance geographical information that are theoretical and application. Mapping and evaluation existing maps, by determining the continuities and changes in the basic dynamics of the earthIdentify of locational, regional and global topics/problems and developing of solution proposals according to evidence and researches. Comment scientific studies with regard to space that are structures and actors in spatial relationship, relationships between factories effecting space. Geographical concept and ideas view, geographical dates comment and analyzed correctly. Geographical information evaluation as critically, determined learning necessities and think as analytically. Thinks with regard to geographical topic and suggestions, express to related persons and institution as writing and orallytake responsibility as individual and group member, for solve complex problems that are encountered and unpredictable in practice. Solution suggestions that support quantitative and qualitative data, share with experts and non-experts. To have social, scientific and ethical values in the collection, interpretation and application of geographical data.
They can be employed in Ministry of National Education Official Education Institutions, Ministry of National Education Private Education Institutions, and Other Public Institutions (Geomorphology Specialist)
Qualification is continuous.