Yeterlilik Kodu

TR0030030535

Yeterlilik Adı
Coğrafya Lisans Diploması
Sorumlu KurumSakarya Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi Kemalpaşa, Esentepe Kampüsü, Üniversite Cd., 54050 Serdivan/Sakarya
Sorumlu Kurum URLhttps://www.sakarya.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yer bilimleri
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Temel coğrafya bilgisine sahip; doğal ve beşeri çevreyle ilgili verilerin üretilmesini, bu verilerin coğrafi bilgi teknolojileri ile işlenmesini, değerlendirilmesini ve yönetilmesini bilen ve bunları kullanarak bağımsız bir akademik çalışma yürütebilen ve bu alandaki kamu ve özel sektörde istihdam edilebilecek mezunların yetiştirilmesidir.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün ve gerekli durumlarda (doğal afet, salgın hastalık vs.)  uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, üniversite bünyesindeki laboratuvarlarda uygulamalı eğitim ile birlikte endüstride, kamu kurumlarında ve diğer iş yerlerinde staj ve işletme şeklinde uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, alanındaki en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir.
  • Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
  • Doğal ve beşeri çevre ile ilgili konularda uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını bilgilendirir, onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı veya sözlü aktarır.
  • Coğrafya ve Coğrafi Bilgi Sistemleri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
  • Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir.
  • Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir.
  • Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin bir biçimde kullanır. Ayrıca en az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir takım çalışmasında görev alır, aynı kapsamdaki bir çalışmayı analitik yaklaşımlar ile bağımsız olarak ta yürütür.
  • Doğal ve beşeri çevre ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme bilgi ve bilincine sahiptir.
  • Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak amacıyla farklı alanlardan dersler alır.
  • Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde insan sağlığı ve çevre duyarlılığı bakışıyla proje ve etkinlikler düzenler.
  • Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenimini yönlendirir.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
  • Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Sakarya Üniversitesi Lisans Ve Önlisans Eğitim-Öğretim Ve Sınav Yönetmeliği uygulanır.
  • Ölçme ve değerlendirmede ara sınav, kısa sınav, ödev ve dönem sonu sınavı(final) sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
  • Öğrenci başarısını değerlendirmede harfe dayalı not verme sistemi kullanılır.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

FEDEK - Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Akreditasyon Derneği

Akreditasyon Başlangıç Tarihi: 12.02.2016

Akreditasyon Bitiş Tarihi: 30.09.2028

Giriş Şartı
  1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav ile SÖZ puan türünde öğrenci kabul edilmektedir.
  3. Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır.
  4. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğu`nda mevcuttur.
  5. Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler bölümde İngilizce olarak verilen dersleri alabilirler. Öğrenci Türkçe dil bilgisi yeterliliğine sahipse Ders Planı`nda belirtilen herhangi bir Türkçe derse kayıt yaptırabilir.
Başarma Şartları Öğretim planında yer alan tüm dersleri almak ve başarmak. Genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması. 240 AKTS kredisini tamamlamak.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci Coğrafya bilimi alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora derecelerine başvuruda bulunabilir.
  • Mezunlar coğrafyacı ve CBS´ci (Coğrafi Bilgi Sistemleri) olarak kamu ve özel sektörde istihdam edilirken Pedagojik formasyon alarak öğretmenlik hakkını da elde etmektedirler.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki

Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası

Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları

Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu

Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030030535


Yeterlilik Adı
Coğrafya Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Sakarya Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Kemalpaşa, Esentepe Kampüsü, Üniversite Cd., 54050 Serdivan/Sakarya

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Temel coğrafya bilgisine sahip; doğal ve beşeri çevreyle ilgili verilerin üretilmesini, bu verilerin coğrafi bilgi teknolojileri ile işlenmesini, değerlendirilmesini ve yönetilmesini bilen ve bunları kullanarak bağımsız bir akademik çalışma yürütebilen ve bu alandaki kamu ve özel sektörde istihdam edilebilecek mezunların yetiştirilmesidir.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün ve gerekli durumlarda (doğal afet, salgın hastalık vs.)  uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, üniversite bünyesindeki laboratuvarlarda uygulamalı eğitim ile birlikte endüstride, kamu kurumlarında ve diğer iş yerlerinde staj ve işletme şeklinde uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, alanındaki en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir.
  • Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
  • Doğal ve beşeri çevre ile ilgili konularda uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını bilgilendirir, onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı veya sözlü aktarır.
  • Coğrafya ve Coğrafi Bilgi Sistemleri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
  • Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir.
  • Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir.
  • Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin bir biçimde kullanır. Ayrıca en az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir takım çalışmasında görev alır, aynı kapsamdaki bir çalışmayı analitik yaklaşımlar ile bağımsız olarak ta yürütür.
  • Doğal ve beşeri çevre ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme bilgi ve bilincine sahiptir.
  • Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak amacıyla farklı alanlardan dersler alır.
  • Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde insan sağlığı ve çevre duyarlılığı bakışıyla proje ve etkinlikler düzenler.
  • Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenimini yönlendirir.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
  • Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Sakarya Üniversitesi Lisans Ve Önlisans Eğitim-Öğretim Ve Sınav Yönetmeliği uygulanır.
  • Ölçme ve değerlendirmede ara sınav, kısa sınav, ödev ve dönem sonu sınavı(final) sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
  • Öğrenci başarısını değerlendirmede harfe dayalı not verme sistemi kullanılır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

FEDEK - Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Akreditasyon Derneği

Akreditasyon Başlangıç Tarihi: 12.02.2016

Akreditasyon Bitiş Tarihi: 30.09.2028


Giriş Şartı
  1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav ile SÖZ puan türünde öğrenci kabul edilmektedir.
  3. Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır.
  4. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğu`nda mevcuttur.
  5. Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler bölümde İngilizce olarak verilen dersleri alabilirler. Öğrenci Türkçe dil bilgisi yeterliliğine sahipse Ders Planı`nda belirtilen herhangi bir Türkçe derse kayıt yaptırabilir.

Başarma Şartları
Öğretim planında yer alan tüm dersleri almak ve başarmak. Genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması. 240 AKTS kredisini tamamlamak.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci Coğrafya bilimi alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora derecelerine başvuruda bulunabilir.
  • Mezunlar coğrafyacı ve CBS´ci (Coğrafi Bilgi Sistemleri) olarak kamu ve özel sektörde istihdam edilirken Pedagojik formasyon alarak öğretmenlik hakkını da elde etmektedirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki

Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası

Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları

Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu

Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030030535

Qualification Title
Bachelor's Degree in Geography
Awarding BodySakarya University
Awarding Body ContactKemalpaşa, Esentepe Campus, Üniversitesi Cd., 54050 Serdivan/Sakarya
Awarding Body Urlhttps://www.sakarya.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024
TQF Level 6
Thematic AreasEarth sciences
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

Have basic geography knowledge; It is to train graduates who know how to produce data related to the natural and human environment, process, evaluate and manage these data with geographical information technologies, and who can carry out independent academic studies using them and who can be employed in the public and private sectors in this field.

Learning Environments

Education and training are carried out in the form of distance education in formal and necessary situations (natural disaster, epidemic, etc.). In addition, practical training is provided in the laboratories within the university, as well as internships and business training in industry, public institutions and other workplaces.

Description
  • It has advanced knowledge and understanding, based on the qualifications gained in secondary education and supported by textbooks containing the most up-to-date information in its field, application tools and equipment, and other scientific resources.
  • Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of geography and geographic information technologies, he interprets and evaluates data, identifies and analyzes problems parallel to current technological developments, and develops solution suggestions based on research and evidence.
  • Informs expert or non-expert audience groups on issues related to the natural and human environment, and clearly conveys their thoughts, problems and solution methods to them in written or oral form.
  • Evaluates the advanced knowledge and skills acquired in the field of Geography and Geographic Information Systems with a critical approach.
  • Takes responsibility and produces solutions in unpredictable and complex situations that may be encountered in applications in the field of geography and geographic information technologies.
  • It manages and organizes activities for the professional development of employees under their responsibility.
  • Uses Turkish effectively both verbally and in writing. He also follows the information in his field and communicates with his colleagues by using at least one foreign language.
  • Uses information and communication technologies along with knowledge of computer software and hardware at the level required by the field.
  • He takes part in advanced team work in the field of geography and geographic information technologies, and also carries out a study in the same scope independently with analytical approaches.
  • Has the knowledge and awareness to observe scientific, social and ethical values during the collection, interpretation and announcement of data regarding the natural and human environment.
  • He takes courses from different fields in order to have sufficient awareness about the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
  • With the awareness of social responsibility, it organizes projects and events with a view to human health and environmental awareness within the social environment it lives in.
  • Directs learning by determining learning needs.
  • Becomes aware of the necessity of lifelong learning and constantly improves his professional knowledge and skills.
  • Uses advanced theoretical and practical knowledge acquired in the field of geography and geographic information technologies.
Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

1. Reading and writing competence

2. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering

3. Digital competence

4. Personal, social and learning to learn competence

5. Civic competence

6. Entrepreneurial competence

7. Cultural awareness and expression competence

Further Info

1. Sakarya University Undergraduate and Associate Degree Education and Examination Regulations are applied.

2. Different methods are used in measurement and evaluation, such as midterm exams, quizzes, homework and final exams.

3. Letter-based grading system is used to evaluate student success.

Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

  • YOK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions.
  • "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YOK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
  • Every year, YOK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YOK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1. YOK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YOK on these issues.

1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YOK after being accepted by the relevant Deans Council.

2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YOK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YOKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YOKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YOKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YOKAK legislation.

FEDEK - Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Akreditasyon Derneği

12.02.2016- 30.09.2028

Access Requirements

General Admission Conditions

Students are accepted to the Department of Environmental Engineering according to the results of the Higher Education Entrance (YGS) and Undergraduate Placement Exam (LYS) conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Those who are successful in the LYS exam are placed according to the preference order in the MF-4 score type.

Special Admission Conditions

The student who wants to enroll in the department must complete the processes / pass the exams determined by ÖSYM within the framework of the academic and legal legislation of the university. A student who has started his/her education in an equivalent program at home or abroad can apply for horizontal transfer. The admission of students is examined and evaluated individually before the start of the semester, taking into account each student's conditions and the degree to which he/she has applied. More detailed information about university admission is available in the Institution Promotion Catalogue.

Within the scope of student exchange programs approved by the university and limited by an agreement, students from abroad can take courses taught in English at the department. If the student has Turkish language proficiency, he/she can enroll in any Turkish course specified in the Course Plan.

Conditions for Success1. To take and succeed in all the courses included in the curriculum. 2. The overall weighted GPA must be at least 2.00 out of 4.00. 3. Completing 240 ECTS credits.
Progression Paths (Relationship Type)

1. The student who successfully completes the program can apply for master's and doctoral degrees in the field of Geography or other branches of science that accept students from this field.

2. While graduates are employed in the public and private sectors as geographers and GIS (Geographic Information Systems) experts, they also obtain the right to teach by receiving pedagogical formation.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030030535


Qualification Title
Bachelor's Degree in Geography

Awarding Body
Sakarya University

Awarding Body Contact
Kemalpaşa, Esentepe Campus, Üniversitesi Cd., 54050 Serdivan/Sakarya

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

Have basic geography knowledge; It is to train graduates who know how to produce data related to the natural and human environment, process, evaluate and manage these data with geographical information technologies, and who can carry out independent academic studies using them and who can be employed in the public and private sectors in this field.


Learning Environments

Education and training are carried out in the form of distance education in formal and necessary situations (natural disaster, epidemic, etc.). In addition, practical training is provided in the laboratories within the university, as well as internships and business training in industry, public institutions and other workplaces.


Description
  • It has advanced knowledge and understanding, based on the qualifications gained in secondary education and supported by textbooks containing the most up-to-date information in its field, application tools and equipment, and other scientific resources.
  • Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of geography and geographic information technologies, he interprets and evaluates data, identifies and analyzes problems parallel to current technological developments, and develops solution suggestions based on research and evidence.
  • Informs expert or non-expert audience groups on issues related to the natural and human environment, and clearly conveys their thoughts, problems and solution methods to them in written or oral form.
  • Evaluates the advanced knowledge and skills acquired in the field of Geography and Geographic Information Systems with a critical approach.
  • Takes responsibility and produces solutions in unpredictable and complex situations that may be encountered in applications in the field of geography and geographic information technologies.
  • It manages and organizes activities for the professional development of employees under their responsibility.
  • Uses Turkish effectively both verbally and in writing. He also follows the information in his field and communicates with his colleagues by using at least one foreign language.
  • Uses information and communication technologies along with knowledge of computer software and hardware at the level required by the field.
  • He takes part in advanced team work in the field of geography and geographic information technologies, and also carries out a study in the same scope independently with analytical approaches.
  • Has the knowledge and awareness to observe scientific, social and ethical values during the collection, interpretation and announcement of data regarding the natural and human environment.
  • He takes courses from different fields in order to have sufficient awareness about the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
  • With the awareness of social responsibility, it organizes projects and events with a view to human health and environmental awareness within the social environment it lives in.
  • Directs learning by determining learning needs.
  • Becomes aware of the necessity of lifelong learning and constantly improves his professional knowledge and skills.
  • Uses advanced theoretical and practical knowledge acquired in the field of geography and geographic information technologies.

Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

1. Reading and writing competence

2. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering

3. Digital competence

4. Personal, social and learning to learn competence

5. Civic competence

6. Entrepreneurial competence

7. Cultural awareness and expression competence


Further Info

1. Sakarya University Undergraduate and Associate Degree Education and Examination Regulations are applied.

2. Different methods are used in measurement and evaluation, such as midterm exams, quizzes, homework and final exams.

3. Letter-based grading system is used to evaluate student success.


Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

  • YOK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions.
  • "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YOK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
  • Every year, YOK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YOK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1. YOK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YOK on these issues.

1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YOK after being accepted by the relevant Deans Council.

2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YOK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YOKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YOKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YOKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YOKAK legislation.

FEDEK - Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Akreditasyon Derneği

12.02.2016- 30.09.2028


Access Requirements

General Admission Conditions

Students are accepted to the Department of Environmental Engineering according to the results of the Higher Education Entrance (YGS) and Undergraduate Placement Exam (LYS) conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Those who are successful in the LYS exam are placed according to the preference order in the MF-4 score type.

Special Admission Conditions

The student who wants to enroll in the department must complete the processes / pass the exams determined by ÖSYM within the framework of the academic and legal legislation of the university. A student who has started his/her education in an equivalent program at home or abroad can apply for horizontal transfer. The admission of students is examined and evaluated individually before the start of the semester, taking into account each student's conditions and the degree to which he/she has applied. More detailed information about university admission is available in the Institution Promotion Catalogue.

Within the scope of student exchange programs approved by the university and limited by an agreement, students from abroad can take courses taught in English at the department. If the student has Turkish language proficiency, he/she can enroll in any Turkish course specified in the Course Plan.


Conditions for Success
1. To take and succeed in all the courses included in the curriculum. 2. The overall weighted GPA must be at least 2.00 out of 4.00. 3. Completing 240 ECTS credits.

Progression Paths (Relationship Type)

1. The student who successfully completes the program can apply for master's and doctoral degrees in the field of Geography or other branches of science that accept students from this field.

2. While graduates are employed in the public and private sectors as geographers and GIS (Geographic Information Systems) experts, they also obtain the right to teach by receiving pedagogical formation.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode