Yeterlilik Kodu | TR0030003541 | |
Yeterlilik Adı | Coğrafya Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Harran Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Şanlıurfa-Mardin Karayolu Üzeri 18.Km Şanlıurfa/Türkiye | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.harran.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yer bilimleri | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | öğrenciler master eğitiminin birinci yılında ve her bir dönem için almış oldukları her ders için bir yazılı ara sınav ve bir de dönem sonu yazılı sınavına tabii tutulurlar. Ara sınavın %40 ı ve dönem sonu sınavından almış olduğu puanın %60 nın toplamının 70 olması durumunda öğrenci ilgili dersten başarılı olmuş sayılır. Öğrenci ayrıca ders döneminde bir seminer hazırlayıp sunmak zorundadır. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Coğrafya Lisans Diplomasına sahip olmak, Akademik Lisansüstü Sınavından minimum 55 puan almak ve Enstitü tarafından yapılan bilim sözlü-mülakat sınavından başarılı olmak. Tezli Yüksek Lisans programına öğrenci kabulünde başarı değerlendirme notu:•ALES notunun %50si,•Lisans mezuniyet notunun %20si•Yazılı /Mülakat Bilim Sınavının %20si • Yabancı Dil Sınavının %10u dikkate alınarak belirlenir. | |
Başarma Şartları | Öğrenci Yüksek lisans öğreniminin birinci yılında toplam 21 kredilik (7 ders) ders alıp başarılı olması, 2. yılda ise Yüksek Lisans tezi hazırlayıp ilgili sınavdan başarılı olması durumunda mezun olabilir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Yüksek Lisans diplomasına sahip olan bir öğrenci pedagojik formasyon derslerini alması durumunda, mezun olduklarında, öğretmenlik hakkına sahip olmaktadırlar.Coğrafya, değişik kariyer fırsatları sunma kapasitesine sahip, disiplinler arası bir alandır. Coğrafyacılar, eğitim, çevre ve afet yönetimi, şehir ve bölge planlama, yerel ve bölgesel kalkınma, emlak, AR-GE’de lokasyon seçimi, piyasa araştırması, vb. pek çok farklı alanda çalışabilirler. Coğrafya Bölümü mezunları Milli Eğitim Bakanlığı’nın öngördüğü koşullarda, kamu ve özel sektörde ilk ve orta öğretim kurumlarında ve özel dershanelerde öğretmenlik yapabilirler. Ayrıca, Türkiye’de Coğrafyacılar; MTA, Devlet Meteoroloji İşleri Genel Müdürlüğü, TÜİK, DSİ, DPT, Bayındırlık ve İskân Bakanlığı, Çevre ve Orman, Tarım ve Köy İşleri gibi bakanlıklar, TRT, Belediyeler, kamusal/özel sektörün AR-GE birimlerinde, araştırmacı olarak çalışabilirler. Hızlı bir toplumsal-mekânsal değişme ve gelişme süreci yaşayan Türkiye’de, çevresel, sosyo-mekânsal planlama ve yapılan hizmetlerin sonuçlarının izlenmesi için coğrafyacıların çalışmalarına gereksinme vardır ve küreselleşme-yerelleşme süreciyle birlikte Coğrafya daha da önem kazanmaktadır. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030003541
- Doğal ve beşeri coğrafya konularında temel kavramları bilme ve araştırma yapabilme.
- Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak herhangi bir konuda saha çalışması yapabilme, bulgularını analiz ve sentezleyebilme ve sonuçlarını tez halinde sunabilme.
- Bölgesel dengesizlik, iklim değişikliği, kentleşme, küreselleşme, sürdürülebilirlik, uluslararası göç vb. konuları geniş bir bakış açısıyla yorumlayabilme.
- Bölgesel Kalkınma, Sürdürülebilir Kırsal Kalkınma, Bölge Kavramı ve Sistematiği, Türkiye’nin Coğrafi Bölgeleri, Mekânsal Analiz, Siyasi Coğrafya, Avrupa Birliği, Afrika, Küresel Ekonomi, Türkiye’nin Fiziki Coğrafyası, Türkiye’nin Beşeri Coğrafyası, Türkiye’nin Tarihi Coğrafyası, Türkiye Endüstri Coğrafyası, Türkiye Tarım Coğrafyası konularda temel bilgi sahibi olma ve araştırma yapabilme.
- Coğrafi Bilgi Sistemleri, uzaktan algılama vb. coğrafi teknolojileri bilme ve uygulama yeterliliğine sahip olma.
- Coğrafi bilgi ve becerisini ulusal ve uluslararası sorunlarda, güncel olaylarda, ve sorunlarda kullanabilme.
- Coğrafi konuları, sistematik bir yaklaşımla ele alma, araştırma ve bulguları haritalama veya çeşitli grafik v.b. yollarla sunma becerisine sahip olma.
- Çevre sorunlarını coğrafi bakış açısıyla yorumlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme.
- Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme.
- Veri toplama, arşiv şeklindeki verileri analiz ve yorumlama, eksik veya yetersiz verileri sağlama metot ve becerilerine sahip olma.
- Fiziki Coğrafya’nın inceleme alanına giren troposfer, yeryüzündeki tüm canlı yaşamını konu alan biyosfer, dünya’nın gaz küresi olarak da ifade edilebilecek olan atmosfer, yeryüzünün toprak örtüsünü ifade eden ve toprak coğrafyası tarafından incelenen pedosfer; yeraltı suları, akarsular, göller ve okyanusları içine alan ve inceleyen hidrosfer konularında temel bilgi sahibi olma ve oralarda cereyan eden olayları sebep, sonuç ve biribirleri ile karşılıklı ilişkiler açısından açıklayabilme.
- Paleocoğrafya, Jeomorfolojik Süreçler, Fluviyal Jeomorfoloji, Yapısal Jeomorfoloji, Karst Jeomorfolojisi, Kıyı Jeomorfolojisi, Volkan Jeomorfolojisi, Jeomorfolojik Arazi Çalışmaları, Klimatolojinin Esasları, Klimatolojik İstatistik ve Veri Analizi, Şehir Klimatolojisi, Hidrografya, Jeoloji, Mineraller ve Kayaçlar, İnsan ve Çevre, Biyocoğrafya ve Ekoloji, Su Kaynakları Yönetimi, Erozyon ve Toprak Koruma, Doğal Afetler ve Yönetimi, Çevre Sorunları, Çevresel Etki Değerlendirmesi gibi konularda temel bilgi sahibi olma ve araştırma yapabilme.
- Fiziki, beşeri ve ekonomik coğrafya çalışmalarında temel bilgi teknolojileri, istatistik, kartografya gibi araç ve yöntemleri kullanma ve uygulama becerisi.
- Göçler, şehirleşme ve sanayileşme gibi konularda Dünya ve Türkiye’de önem taşıyan sorunları, nüfus coğrafyası ve sanayi coğrafyası yaklaşımlarıyla analiz edebilme ve yorumlayabilme.
- Mekan üzerinde gerçekleşen doğal ve beşeri olay ve sorunları coğrafi yaklaşımlarla değerlendirebilme ve muhtemel bazı çözüm önerileri sunabilme.
- Havza, Havza Planlaması, Havza Yönetimi ve Havza Modelleme konularında temel bilgi sahibi olma ve araştırma yapabilme.
- Yerleşme Coğrafyası, Kırsal Alan Araştırmaları, Şehir Coğrafyası, Şehirsel Arazi Çalışmaları, Nüfus Coğrafyası, Nüfusun Coğrafi Analizi, Sosyal Coğrafya, Kültürel Coğrafya, İdari Coğrafya, Tarihi Coğrafya, Endüstri Coğrafyası, Tarım Coğrafyası, Arazi Kullanımı, Enerji Kaynakları, Turizm Coğrafyası, Ulaşım Coğrafyası, Ekonomik Coğrafya Alan Araştırmaları gibi konularda temel bilgi sahibi olma ve araştırma yapabilme.
- Mesleki etik sorumluluk ve bilincine sahip olabilme.
öğrenciler master eğitiminin birinci yılında ve her bir dönem için almış oldukları her ders için bir yazılı ara sınav ve bir de dönem sonu yazılı sınavına tabii tutulurlar. Ara sınavın %40 ı ve dönem sonu sınavından almış olduğu puanın %60 nın toplamının 70 olması durumunda öğrenci ilgili dersten başarılı olmuş sayılır. Öğrenci ayrıca ders döneminde bir seminer hazırlayıp sunmak zorundadır.
Coğrafya Lisans Diplomasına sahip olmak, Akademik Lisansüstü Sınavından minimum 55 puan almak ve Enstitü tarafından yapılan bilim sözlü-mülakat sınavından başarılı olmak. Tezli Yüksek Lisans programına öğrenci kabulünde başarı değerlendirme notu:•ALES notunun %50si,•Lisans mezuniyet notunun %20si•Yazılı /Mülakat Bilim Sınavının %20si • Yabancı Dil Sınavının %10u dikkate alınarak belirlenir.
Yüksek Lisans diplomasına sahip olan bir öğrenci pedagojik formasyon derslerini alması durumunda, mezun olduklarında, öğretmenlik hakkına sahip olmaktadırlar.Coğrafya, değişik kariyer fırsatları sunma kapasitesine sahip, disiplinler arası bir alandır. Coğrafyacılar, eğitim, çevre ve afet yönetimi, şehir ve bölge planlama, yerel ve bölgesel kalkınma, emlak, AR-GE’de lokasyon seçimi, piyasa araştırması, vb. pek çok farklı alanda çalışabilirler. Coğrafya Bölümü mezunları Milli Eğitim Bakanlığı’nın öngördüğü koşullarda, kamu ve özel sektörde ilk ve orta öğretim kurumlarında ve özel dershanelerde öğretmenlik yapabilirler. Ayrıca, Türkiye’de Coğrafyacılar; MTA, Devlet Meteoroloji İşleri Genel Müdürlüğü, TÜİK, DSİ, DPT, Bayındırlık ve İskân Bakanlığı, Çevre ve Orman, Tarım ve Köy İşleri gibi bakanlıklar, TRT, Belediyeler, kamusal/özel sektörün AR-GE birimlerinde, araştırmacı olarak çalışabilirler. Hızlı bir toplumsal-mekânsal değişme ve gelişme süreci yaşayan Türkiye’de, çevresel, sosyo-mekânsal planlama ve yapılan hizmetlerin sonuçlarının izlenmesi için coğrafyacıların çalışmalarına gereksinme vardır ve küreselleşme-yerelleşme süreciyle birlikte Coğrafya daha da önem kazanmaktadır.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030003541 | |
Qualification Title | Graduate Diploma in Geography (MS) (with Thesis) | |
Awarding Body | Harran University | |
Awarding Body Contact | Şanlıurfa-Mardin Karayolu Üzeri 18.Km Şanlıurfa/Türkiye | |
Awarding Body Url | https://www.harran.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Earth sciences | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | Students, for the first year of their master study, are required to pass all the courses. For each course a student has to take one mid-term written exam and one end of term written exam. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Students are required to have a bachelors degree and minimum 55 point from the Academic Postgraduate Exam. Students are also required to pass scientific oral exam which is done by the Social Sciences Institute. | |
Conditions for Success | In order to gaduate, master students in their first year of study are required to have 21 credits of course and complete it succesfully. For the second year, they have to complete a thesis and pass from its exam. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Those who obtain Bachelors Degree can become a geography teacher provided that he/she has pedagogic certificate. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030003541
ISCO:08
ISCO:08
- Students should have reasonable concept knowledge in physical and human geography issuesBy having the ability of working independly and adjudication student be should be able to do a field survey, analyse the data and present results as a thesis or written statement.
- With a geographical method of aproach student be should be able to interpret regional inequalities, climate changes, urbanisation, globalisation, sustainability, cross-border emigration etc.
- Students should have the knowledge and also ability to do research on the subjects of Regional Development, Sustainibilty of Rural Development, Regional Concept and its Systematic, Geographical regions of Turkey, Spatial analsis, Political Geography, The European Union, Africa, Global Economi, Physical Geography of Turkey, Human Geography of Turkey, Historical Geography of Turkey, Industrial Geography of Turkey, Agricultural Geography of Turkey.
- Students should have reasonable knowledge about the Geograpgical Information System – GIS, Remote Sensing technologies and also ability to practice with them.Students should use his/her geography knowledge and skills in identification of international problems and contemporary issues/problems. Students should have the skills of undertaking geographical issues, investigate them in a sysyematic way and map the spatial distribution of the events, present the main findings in various geographical methods such as graphics, etc.
- Students should be able to interpret environmental issues in a geographical aproach and to make appropriate suggestion to accomplish environmental problems. To recognise importance of multidisciplinary co-operations, share his/her knowledge and skills with other disciplines and try to find ways to develop common projects with those from other disciplines etc.
- Graduates should be able to collect data, analyse and interpret them, have skills of obtaining missing or uncompleted data In terms of pysical geograpy issues, students should have enough knowledge about trophosphere, biosphere, atmosphere, pedosphere, hydrosphere and should also be able to explain interrealtionship among them.Students should have the knowledge and also ability to do research on the subjects of Paleogeographicy, geomorphological processes, fluvial geomorphology, Structural Geomorphology, Karst Geomorphology, Volcano Geomorphology, Coastal Geomorphology, geomorphological study on issues such as landStudents should have necessary practical skills in Basic Information Technologies, statistics, cartography issues, and use these skills in various physical and human geography studies.
- Students should be able to interpret and analyse issues such as immigrations, urbanization and industrialization that are important both in the world and also in Turkey.With a geographical aproach, students should be able to assess physical processes and human activites that are occuring on the earth surface and also suggest formulas to solve some potential problems.
- Students should have the knowledge and also ability to do research on the subjects of Basin, Basin Planning, Basin Management and Basin Modeling.
- Students should have the knowledge and also ability to do research on the subjects of Settlement Geography, Rural Field Surveys, Urban Geography, Urban Land Studies, Population Geography, Population Geographical Analysis, Social Geography, Cultural Geography, Administrative Geography, Historical Geography, Industrial Geography, Agricultural Geography, Land Use, Energy Resources, Tourism Geography, Transportation Geography and Field Studies of Economic GeographyStudents are required to have professional liability and professional ethics responsibilities
Students, for the first year of their master study, are required to pass all the courses. For each course a student has to take one mid-term written exam and one end of term written exam.
Students are required to have a bachelors degree and minimum 55 point from the Academic Postgraduate Exam. Students are also required to pass scientific oral exam which is done by the Social Sciences Institute.
Those who obtain Bachelors Degree can become a geography teacher provided that he/she has pedagogic certificate.
Qualification is continuous