Yeterlilik Kodu

TR0030027951

Yeterlilik Adı
Dijital Oyun Tasarımı Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Aydın Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiFlorya Yerleşkesi (Halit Aydın Yerleşkesi) Beşyol Mah.İnönü Cad.No: 38 Sefaköy–Küçükçekmece / İSTANBUL
Sorumlu Kurum URLhttps://www.aydin.edu.tr/
Yönelim-
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yazılım ve uygulamalar geliştirme ve analizi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)-
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Son yıllarda bilgisayar, oyun konsolları ve internetin yaygınlaşması ve her eve girmesiyle dünyada ve Türkiye’de bilgisayar oyunlarının yaygınlaşmasına neden olmuştur. Son yıllarda dünyada dijital oyun oynayan kişi sayısı 2 milyarı geçmiştir. Günümüzde yıllık hacmi 100 milyar doları geçmiş olan sektör için 2020 beklentisi 128.5 milyar dolardır.
  • Küresel olarak gelişen oyun tasarım sektörü Türkiye de de paralel olarak gelişmektedir. 2016 yılına ait veriler, pazar hacminin 755 milyon dolar olduğunu ve hızla büyüdüğünü göstermektedir. Türkiye pazarı için öngörülen 2020 yılı hedefi 2 milyar dolar civarındadır.
  • Günümüz genç nüfusu her geçen gün dijital dünyaya daha çok bağlanmaktadır. Önceleri çocukların eğlence anlayışı, sokakta arkadaşlarıyla aktif şekilde oynamak iken, bugün bu durum, sanal dünyada dijital oyunlar aracılığıyla ilişki kurmaya dönüşmüştür. Yaş ve cinsiyet ayrımı olmaksızın mobil platformlarda tek başına oyun oynamayı tercih edenlerin oranı da oldukça yüksektir. Özellikle Avrupa ortalamasının üzerinde olan genç nüfus nedeniyle Türkiye’de dijital oyun kültürü hızlı bir şekilde yayılmaktadır. Ülkemizdeki yaklaşık 30 milyon oyuncunun günde toplam 39 milyon saat oyun oynadığı tahmin edilmektedir. Önümüzdeki beş yıl içinde Türkiye’de dijital oyun oynayanların sayısının 50-60 milyona yükseleceği öngörülmektedir. 
  • Pazardaki büyüme ve potansiyel, oyun sektörüyle ilgili hükümet teşviklerinin gündeme gelmesine neden olmuştur. Kalkınma Bakanlığı’nın destek ve işbirliğiyle hazırlanan 2015-2018 Bilgi Toplumu Stratejisi ve Eylem Planı’nda oyun geliştirme faaliyetleri başta olmak üzere, oyun sektörünün desteklenmesi için gerekli adımların belirlenmesi, strateji ve eylem planının oluşturulması yer almaktadır. Planda oyun sektörüne yönelik teşvikler, yabancı yatırımcıların ülkeye çekilmesi, sektörün ihtiyaç duyduğu insan kaynağının oluşturulması ve üniversiteleri de kapsayacak bir mevzuatın düzenlenmesi konuları da ele alınmaktadır. 
  • Söz konusu planın önemi, yalnızca oyun sektörünü geliştirmeye yönelik faaliyet ve teşviklere dikkat çekmesi ile sınırlı değildir. Sektörün büyüme sürecinde ihtiyaç duyduğu insan kaynağına vurgu yapması açısından da önem taşımaktadır. 
  • Böylesine önemli bir potansiyele sahip olmasına ve her geçen gün daha da gelişen uygulamalara karşın sektörün en büyük sorunu, oyun yazılımları ve oyun içeriğini yöneten sanatsal bilgi donanımı, anlam biçimlendirmesi (örneğin metin yapılandırma, senaryo yazımı, sanatsal ve kültürel donanım vb.) konusundaki eğitim ve altyapı eksikleridir.
  • Türkiye’nin, küresel pazarın önemli aktörlerinden biri haline gelmesi ve dünyadan aldığı payı artırması ancak bu alanda üretim yapması ve ürettiğini ihraç etmesi ile mümkün olabilecektir. Dijital çağın ve ekonominin gereklerinin farkında olan, yenilikçi çalışmalar geliştirecek alt yapıya sahip, dijital oyun ve içerik üretebilecek gençler, bu büyümenin lokomotifi olacaktır. Oyun ihracatına giden yolda, dijital oyun tasarımı alanında eğitim veren üniversiteler ve bu üniversitelerin sayısının artması belirleyici bir rol oynayacaktır.
  • Dijital Oyun Sektöründe: Teknolojinin gelişmesiyle birlikte internet ve yazılım temelli yaratıma sırtını dayamış olan mecralar her yeni gün ortaya çıkmaktadır. Yalnızca ülkemizde değil, uluslararası arenada da dijital oyun alanında eğitim almış çalışanların az olması sebebiyle, piyasanın ihtiyacını karşılayacak nitelikli kişilere ihtiyaç duyulmaktadır. Bölüm mezunlarıyla beraber ortaya çıkacak yeni şirketler ve oyunlar, ülkemiz adına büyük bir ekonomik potansiyel taşımakta ve yaratıcı, vizyon sahibi ve yenilikçi projelerle yerel ve küresel düzeyde başarılar elde etmek amaçlanmaktadır.
  • Yazılım Sektöründe: Yazılım alanında, mobil uygulamalar gibi alanlarda eğitim almış çalışan azlığının yol açtığı boşluk sebebi ile bu boşluğun bölüm mezunları ile kapatılma ihtiyacı vardır. Bu alanda başta oyun yazılımcısı, sanat yönetmeni, grafik tasarımcı, ses ve görüntü uzmanı, içerik planlayıcı ve senarist olmak üzere pek çok değişik platformda yer alma şansı bulunmaktadır.
  • Meslekte İlerleme: Bölüm mezunları, Dünya’da veya Türkiye’de dijital oyun endüstrisi içerisinde ya da animasyon ve yazılım gibi kendilerini geliştirdikleri alanlarda çalışma kabiliyetine sahiptirler. Mezunlar, dijital oyun sektörü içerisinde bağımsız yapımlarda veya sektörde oyun tasarımcısı, oyun yazılımı ve oyun sektörünün diğer alt dallarında çalışabilirler. Ayrıca mezunlarımız gelişimleri neticesinde,  eğitim, medya, eğlence ve pazarlama sektörlerinde de çalışma imkânına sahiptirler.
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma Şartları-
İlerleme Yolları (İlişki Türü)-
Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030027951


Yeterlilik Adı
Dijital Oyun Tasarımı Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Aydın Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Florya Yerleşkesi (Halit Aydın Yerleşkesi) Beşyol Mah.İnönü Cad.No: 38 Sefaköy–Küçükçekmece / İSTANBUL

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
-

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Son yıllarda bilgisayar, oyun konsolları ve internetin yaygınlaşması ve her eve girmesiyle dünyada ve Türkiye’de bilgisayar oyunlarının yaygınlaşmasına neden olmuştur. Son yıllarda dünyada dijital oyun oynayan kişi sayısı 2 milyarı geçmiştir. Günümüzde yıllık hacmi 100 milyar doları geçmiş olan sektör için 2020 beklentisi 128.5 milyar dolardır.
  • Küresel olarak gelişen oyun tasarım sektörü Türkiye de de paralel olarak gelişmektedir. 2016 yılına ait veriler, pazar hacminin 755 milyon dolar olduğunu ve hızla büyüdüğünü göstermektedir. Türkiye pazarı için öngörülen 2020 yılı hedefi 2 milyar dolar civarındadır.
  • Günümüz genç nüfusu her geçen gün dijital dünyaya daha çok bağlanmaktadır. Önceleri çocukların eğlence anlayışı, sokakta arkadaşlarıyla aktif şekilde oynamak iken, bugün bu durum, sanal dünyada dijital oyunlar aracılığıyla ilişki kurmaya dönüşmüştür. Yaş ve cinsiyet ayrımı olmaksızın mobil platformlarda tek başına oyun oynamayı tercih edenlerin oranı da oldukça yüksektir. Özellikle Avrupa ortalamasının üzerinde olan genç nüfus nedeniyle Türkiye’de dijital oyun kültürü hızlı bir şekilde yayılmaktadır. Ülkemizdeki yaklaşık 30 milyon oyuncunun günde toplam 39 milyon saat oyun oynadığı tahmin edilmektedir. Önümüzdeki beş yıl içinde Türkiye’de dijital oyun oynayanların sayısının 50-60 milyona yükseleceği öngörülmektedir. 
  • Pazardaki büyüme ve potansiyel, oyun sektörüyle ilgili hükümet teşviklerinin gündeme gelmesine neden olmuştur. Kalkınma Bakanlığı’nın destek ve işbirliğiyle hazırlanan 2015-2018 Bilgi Toplumu Stratejisi ve Eylem Planı’nda oyun geliştirme faaliyetleri başta olmak üzere, oyun sektörünün desteklenmesi için gerekli adımların belirlenmesi, strateji ve eylem planının oluşturulması yer almaktadır. Planda oyun sektörüne yönelik teşvikler, yabancı yatırımcıların ülkeye çekilmesi, sektörün ihtiyaç duyduğu insan kaynağının oluşturulması ve üniversiteleri de kapsayacak bir mevzuatın düzenlenmesi konuları da ele alınmaktadır. 
  • Söz konusu planın önemi, yalnızca oyun sektörünü geliştirmeye yönelik faaliyet ve teşviklere dikkat çekmesi ile sınırlı değildir. Sektörün büyüme sürecinde ihtiyaç duyduğu insan kaynağına vurgu yapması açısından da önem taşımaktadır. 
  • Böylesine önemli bir potansiyele sahip olmasına ve her geçen gün daha da gelişen uygulamalara karşın sektörün en büyük sorunu, oyun yazılımları ve oyun içeriğini yöneten sanatsal bilgi donanımı, anlam biçimlendirmesi (örneğin metin yapılandırma, senaryo yazımı, sanatsal ve kültürel donanım vb.) konusundaki eğitim ve altyapı eksikleridir.
  • Türkiye’nin, küresel pazarın önemli aktörlerinden biri haline gelmesi ve dünyadan aldığı payı artırması ancak bu alanda üretim yapması ve ürettiğini ihraç etmesi ile mümkün olabilecektir. Dijital çağın ve ekonominin gereklerinin farkında olan, yenilikçi çalışmalar geliştirecek alt yapıya sahip, dijital oyun ve içerik üretebilecek gençler, bu büyümenin lokomotifi olacaktır. Oyun ihracatına giden yolda, dijital oyun tasarımı alanında eğitim veren üniversiteler ve bu üniversitelerin sayısının artması belirleyici bir rol oynayacaktır.
  • Dijital Oyun Sektöründe: Teknolojinin gelişmesiyle birlikte internet ve yazılım temelli yaratıma sırtını dayamış olan mecralar her yeni gün ortaya çıkmaktadır. Yalnızca ülkemizde değil, uluslararası arenada da dijital oyun alanında eğitim almış çalışanların az olması sebebiyle, piyasanın ihtiyacını karşılayacak nitelikli kişilere ihtiyaç duyulmaktadır. Bölüm mezunlarıyla beraber ortaya çıkacak yeni şirketler ve oyunlar, ülkemiz adına büyük bir ekonomik potansiyel taşımakta ve yaratıcı, vizyon sahibi ve yenilikçi projelerle yerel ve küresel düzeyde başarılar elde etmek amaçlanmaktadır.
  • Yazılım Sektöründe: Yazılım alanında, mobil uygulamalar gibi alanlarda eğitim almış çalışan azlığının yol açtığı boşluk sebebi ile bu boşluğun bölüm mezunları ile kapatılma ihtiyacı vardır. Bu alanda başta oyun yazılımcısı, sanat yönetmeni, grafik tasarımcı, ses ve görüntü uzmanı, içerik planlayıcı ve senarist olmak üzere pek çok değişik platformda yer alma şansı bulunmaktadır.
  • Meslekte İlerleme: Bölüm mezunları, Dünya’da veya Türkiye’de dijital oyun endüstrisi içerisinde ya da animasyon ve yazılım gibi kendilerini geliştirdikleri alanlarda çalışma kabiliyetine sahiptirler. Mezunlar, dijital oyun sektörü içerisinde bağımsız yapımlarda veya sektörde oyun tasarımcısı, oyun yazılımı ve oyun sektörünün diğer alt dallarında çalışabilirler. Ayrıca mezunlarımız gelişimleri neticesinde,  eğitim, medya, eğlence ve pazarlama sektörlerinde de çalışma imkânına sahiptirler.

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
-

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
-

Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030027951

Qualification Title
Awarding BodyIstanbul Aydın University
Awarding Body ContactFlorya Yerleşkesi (Halit Aydın Yerleşkesi) Beşyol Mah.Inönü Cad.No: 38 Sefaköy–Küçükçekmece / İSTANBUL
Awarding Body Urlhttps://www.aydin.edu.tr/
Orientation-
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasSoftware and applications development and analysis
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030027951


Qualification Title

Awarding Body
Istanbul Aydın University

Awarding Body Contact
Florya Yerleşkesi (Halit Aydın Yerleşkesi) Beşyol Mah.Inönü Cad.No: 38 Sefaköy–Küçükçekmece / İSTANBUL

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address