Yeterlilik Kodu

TR0030222003

Yeterlilik Adı
Diş Hekimliği (İngilizce) Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiÜniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://iuc.edu.tr
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Diş muayenesi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri300
Programın Normal Süresi 5 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Mesleki yeterliliklerine dayalı olarak on yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve öğrenci kliniklerinde uygulamalı eğitimler yapılır.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Diş hekimliği alanında sahip olduğu temel ve güncel bilgileri gerek kuramsal, gerekse mesleki uygulama bakımından kullanabilir. Meslek yaşamı boyunca güncel bilimsel bilgiye ulaşabilmek için literatür takibi yapar ve edinilen bilgileri meslek pratiğine uygular.
  • Diş hekimliği alanındaki mevcut teşhis ve tedaviye yönelik teknik cihazları, malzemeleri tanır ve kullanır.
  • Diş hekimliği alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve sağlık alanındaki tüm disiplinleri bilgileri ile bütünleştirerek, sentez ederek mesleki uygulamalarında kullanır.
  • Diş hekimliği alanı ile ilgili güncel bilgilere dayalı proje çalışmaları planlayarak ve bu çalışmalarda sorumluluk alarak, bilimsel düzeyde elde ettiği sonuçları sözlü veya görsel olarak meslektaşları ile karşılaştırır, bilgi alışverişinde bulunur.
  • Mevcut diş hekimliği bilgilerini, güncel bilgiler ile eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Mesleğe katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanırken, oluşabilecek öngörülemeyen durumlarda sahip olduğu mesleki bilgi ve etik unsurları da değerlendirerek sorumluluk alarak çözüm üretir.
  • Diş hekimliği bilgilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşlarıyla paylaşır, meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
  • Diş hekimliği sağlık politikaları ile ilgili çalışmalara, mesleği ileri taşıyacak yönde fikirler üreterek gerek koruyucu ve tedavi edici uygulamalar açısından, gerekse etik ve kalite standartları açısından değerlendirilmesine katkı sağlar.
  • Diş hekimliği uygulamaları esnasında bilimsel, toplumsal ve etik değerler çerçevesinde hareket etmeyi benimser. Bu ilkeler ile hareket ederek tedaviler önerir ve bu tedavileri uygular. Bu tedaviler ile ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır.
  • Diş hekimliği mesleği süresince edindiği bilgi ve tecrübeleri ile güncel kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek takip eder ve bu çağdaş bilgileri mesleki uygulamaları sırasında kullanır.
  • Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri, ulusal değerler ve ülke gerçekleri açısından değerlendirerek ve toplumun yararına olacak şekilde planlayarak meslek uygulamaları sırasında kullanır.
  • Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır ve çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Yıllık dersler için en az 2 ara sınav, 1 bitirme veya 1 bütünleme sınavı sonuçlarına bağlı olarak başarı notu oluşur. Dönemlik dersler için en az 1 ara sınav, 1 bitirme veya 1 bütünleme sınavı sonuçlarına bağlı olarak başarı notu oluşur. Uygulama ve staj değerlendirmelerinde anabilim dalı kararı ile sözlü sınav veya ödev/proje gibi farklı yöntemler kullanılabilir. Tüm derslerde geçerli olmak üzere; başarı notu 50 puan altında olan öğrenci o dersten başarısız sayılır.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı
  • Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
Başarma Şartları Asgari 300 AKTS ders kredisini başarmak ve varsa ilgili yükseköğretim kurumunun belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmiş olmak.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
  • Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Giriş Sınavı derecesi ile devam edebilirler.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030222003


Yeterlilik Adı
Diş Hekimliği (İngilizce) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Üniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
300

Programın Normal Süresi
5 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Mesleki yeterliliklerine dayalı olarak on yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve öğrenci kliniklerinde uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Diş hekimliği alanında sahip olduğu temel ve güncel bilgileri gerek kuramsal, gerekse mesleki uygulama bakımından kullanabilir. Meslek yaşamı boyunca güncel bilimsel bilgiye ulaşabilmek için literatür takibi yapar ve edinilen bilgileri meslek pratiğine uygular.
  • Diş hekimliği alanındaki mevcut teşhis ve tedaviye yönelik teknik cihazları, malzemeleri tanır ve kullanır.
  • Diş hekimliği alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve sağlık alanındaki tüm disiplinleri bilgileri ile bütünleştirerek, sentez ederek mesleki uygulamalarında kullanır.
  • Diş hekimliği alanı ile ilgili güncel bilgilere dayalı proje çalışmaları planlayarak ve bu çalışmalarda sorumluluk alarak, bilimsel düzeyde elde ettiği sonuçları sözlü veya görsel olarak meslektaşları ile karşılaştırır, bilgi alışverişinde bulunur.
  • Mevcut diş hekimliği bilgilerini, güncel bilgiler ile eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Mesleğe katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanırken, oluşabilecek öngörülemeyen durumlarda sahip olduğu mesleki bilgi ve etik unsurları da değerlendirerek sorumluluk alarak çözüm üretir.
  • Diş hekimliği bilgilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşlarıyla paylaşır, meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
  • Diş hekimliği sağlık politikaları ile ilgili çalışmalara, mesleği ileri taşıyacak yönde fikirler üreterek gerek koruyucu ve tedavi edici uygulamalar açısından, gerekse etik ve kalite standartları açısından değerlendirilmesine katkı sağlar.
  • Diş hekimliği uygulamaları esnasında bilimsel, toplumsal ve etik değerler çerçevesinde hareket etmeyi benimser. Bu ilkeler ile hareket ederek tedaviler önerir ve bu tedavileri uygular. Bu tedaviler ile ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır.
  • Diş hekimliği mesleği süresince edindiği bilgi ve tecrübeleri ile güncel kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek takip eder ve bu çağdaş bilgileri mesleki uygulamaları sırasında kullanır.
  • Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri, ulusal değerler ve ülke gerçekleri açısından değerlendirerek ve toplumun yararına olacak şekilde planlayarak meslek uygulamaları sırasında kullanır.
  • Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır ve çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Yıllık dersler için en az 2 ara sınav, 1 bitirme veya 1 bütünleme sınavı sonuçlarına bağlı olarak başarı notu oluşur. Dönemlik dersler için en az 1 ara sınav, 1 bitirme veya 1 bütünleme sınavı sonuçlarına bağlı olarak başarı notu oluşur. Uygulama ve staj değerlendirmelerinde anabilim dalı kararı ile sözlü sınav veya ödev/proje gibi farklı yöntemler kullanılabilir. Tüm derslerde geçerli olmak üzere; başarı notu 50 puan altında olan öğrenci o dersten başarısız sayılır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı
  • Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.

Başarma Şartları
Asgari 300 AKTS ders kredisini başarmak ve varsa ilgili yükseköğretim kurumunun belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmiş olmak.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
  • Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Giriş Sınavı derecesi ile devam edebilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030222003

Qualification Title
Dentist Bachelors Degree Diploma
Awarding BodyIstanbul University - Cerrahpaşa
Awarding Body ContactIstanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul
Awarding Body Urlhttps://iuc.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasDental studies
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value300
Program Duration5 Yıl
Program Profile
  • It is a higher education programme that comprises a ten-semester programme based on professional qualifications and provides training in a specific field of learning or profession.
Learning Environments
  • Education and training is carried out in the form of formal education. In addition, practical training is carried out in laboratories and student clinics within higher education institutions.
Description
  • To be able to use the basic and current knowledge in the field of dentistry in terms of both theoretical and professional practice. During his/her professional life, he/she follows the literature in order to access current scientific knowledge and applies the acquired knowledge to professional practice.
  • Recognises and uses technical devices and materials for diagnosis and treatment in the field of dentistry.
  • Interprets the knowledge and skills acquired in the field of dentistry with a critical approach and uses them in professional practice by integrating and synthesising the knowledge of all disciplines in the field of health.
  • Plans project studies based on current knowledge related to the field of dentistry and takes responsibility in these studies, compares the results obtained at the scientific level verbally or visually with colleagues, and exchanges information.
  • Evaluates the current knowledge of dentistry with a critical approach with current information. While using the information that will contribute to the profession during their practice, they produce solutions by taking responsibility by evaluating the professional knowledge and ethical elements they have in unforeseen situations that may occur.
  • Shares his/her knowledge of dentistry with his/her colleagues in written, oral and visual form, acts as a role model for his/her colleagues and as an example to the society.
  • To evaluate the studies on dental health policies in terms of both preventive and therapeutic applications and ethical and quality standards by producing ideas that will move the profession forward.
  • Adopts to act within the framework of scientific, social and ethical values during dental practice. Proposes treatments and applies these treatments by acting with these principles. Collects and records data related to these treatments.
  • Follows the knowledge and experience gained during the dental profession and current evidence-based dental knowledge by adopting the principle of lifelong learning and uses this contemporary knowledge during professional practice.
  • Evaluates the basic and current information in the field of dentistry in terms of national values and country realities and uses it during professional practice by planning it in a way that will benefit the society.
  • As an individual, acts in accordance with the laws, regulations, legislation and professional ethics related to his/her duties, rights and responsibilities and has sufficient awareness of environmental protection and occupational safety.
Key Competencies

The Reference Framework sets out eight key competences:

  • Literacy competence,
  • Multilingual competence,
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering,
  • Digital competence,
  • Personal, social and learning to learn competence,
  • Citizenship competence,
  • Entrepreneurship competence,
  • Cultural awareness and expression competence.
Further Info
  • For annual courses, at least 2 midterm exams, 1 final exam or 1 make-up exam results are used to determine the success grade. For semester courses, at least 1 midterm exam, 1 final exam or 1 make-up exam results are evaluated. In practice and internship evaluations, different methods such as oral exams or homework/projects can be used with the decision of the department. To be applied in all courses; students with a grade below 50 points are considered unsuccessful in that course.
Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Access Requirements
  • To graduate from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to meet the admission requirements for undergraduate programmes of higher education institutions.
  • To be placed in the relevant undergraduate programme of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection and Placement Centre (ÖSYM), whose procedures and principles are determined by YÖK.
Conditions for Success To achieve a minimum of 300 ECTS course credits and to fulfil other obligations, if any, determined by the relevant higher education institution.
Progression Paths (Relationship Type)
  • Those who have a bachelor's degree can continue their master's programmes and, if they meet the relevant conditions, doctorate and proficiency in art programmes accepted with a bachelor's degree.
  • Those who have a bachelor's degree can continue their master's degree programmes and, if they meet the relevant requirements, they can continue their master's degree programmes with the degree of Speciality Education Entrance Examination in Dentistry.
Legal Basis

1 . Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The qualification is valid permanently.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030222003


Qualification Title
Dentist Bachelors Degree Diploma

Awarding Body
Istanbul University - Cerrahpaşa

Awarding Body Contact
Istanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
300

Program Duration
5 Yıl

Program Profile
  • It is a higher education programme that comprises a ten-semester programme based on professional qualifications and provides training in a specific field of learning or profession.

Learning Environments
  • Education and training is carried out in the form of formal education. In addition, practical training is carried out in laboratories and student clinics within higher education institutions.

Description
  • To be able to use the basic and current knowledge in the field of dentistry in terms of both theoretical and professional practice. During his/her professional life, he/she follows the literature in order to access current scientific knowledge and applies the acquired knowledge to professional practice.
  • Recognises and uses technical devices and materials for diagnosis and treatment in the field of dentistry.
  • Interprets the knowledge and skills acquired in the field of dentistry with a critical approach and uses them in professional practice by integrating and synthesising the knowledge of all disciplines in the field of health.
  • Plans project studies based on current knowledge related to the field of dentistry and takes responsibility in these studies, compares the results obtained at the scientific level verbally or visually with colleagues, and exchanges information.
  • Evaluates the current knowledge of dentistry with a critical approach with current information. While using the information that will contribute to the profession during their practice, they produce solutions by taking responsibility by evaluating the professional knowledge and ethical elements they have in unforeseen situations that may occur.
  • Shares his/her knowledge of dentistry with his/her colleagues in written, oral and visual form, acts as a role model for his/her colleagues and as an example to the society.
  • To evaluate the studies on dental health policies in terms of both preventive and therapeutic applications and ethical and quality standards by producing ideas that will move the profession forward.
  • Adopts to act within the framework of scientific, social and ethical values during dental practice. Proposes treatments and applies these treatments by acting with these principles. Collects and records data related to these treatments.
  • Follows the knowledge and experience gained during the dental profession and current evidence-based dental knowledge by adopting the principle of lifelong learning and uses this contemporary knowledge during professional practice.
  • Evaluates the basic and current information in the field of dentistry in terms of national values and country realities and uses it during professional practice by planning it in a way that will benefit the society.
  • As an individual, acts in accordance with the laws, regulations, legislation and professional ethics related to his/her duties, rights and responsibilities and has sufficient awareness of environmental protection and occupational safety.

Key Competencies

The Reference Framework sets out eight key competences:

  • Literacy competence,
  • Multilingual competence,
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering,
  • Digital competence,
  • Personal, social and learning to learn competence,
  • Citizenship competence,
  • Entrepreneurship competence,
  • Cultural awareness and expression competence.

Further Info
  • For annual courses, at least 2 midterm exams, 1 final exam or 1 make-up exam results are used to determine the success grade. For semester courses, at least 1 midterm exam, 1 final exam or 1 make-up exam results are evaluated. In practice and internship evaluations, different methods such as oral exams or homework/projects can be used with the decision of the department. To be applied in all courses; students with a grade below 50 points are considered unsuccessful in that course.

Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.


Access Requirements
  • To graduate from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to meet the admission requirements for undergraduate programmes of higher education institutions.
  • To be placed in the relevant undergraduate programme of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection and Placement Centre (ÖSYM), whose procedures and principles are determined by YÖK.

Conditions for Success
To achieve a minimum of 300 ECTS course credits and to fulfil other obligations, if any, determined by the relevant higher education institution.

Progression Paths (Relationship Type)
  • Those who have a bachelor's degree can continue their master's programmes and, if they meet the relevant conditions, doctorate and proficiency in art programmes accepted with a bachelor's degree.
  • Those who have a bachelor's degree can continue their master's degree programmes and, if they meet the relevant requirements, they can continue their master's degree programmes with the degree of Speciality Education Entrance Examination in Dentistry.

Legal Basis

1 . Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The qualification is valid permanently.


Url
Open Address