Yeterlilik Kodu

TR0030004533

Yeterlilik Adı
Diş Hekimliği Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisiİstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi
Sorumlu Kurum URLhttp://www.yeniyuzyil.edu.tr/
Yönelim-
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Diş muayenesi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Diş hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgileri edinmiş olmak ve bunları yaşamı boyunca kullanabilmek.
  • Dental problemlerin çözümüne yönelik tanı ve tedavi planlaması ve güvenli, kanıta dayalı (doğruluğu kanıtlanmış) uygulamaları yapabilmek.
  • Öğrenmiş olduğu temel tıp ve fen bilimleri bilgilerini gerek klinik ve gerekse laboratuar çalışmalarında uygulayabilmek, problem çözme becerisine sahip olmak.
  • Diş hekimliğinin çeşitli dallarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmaları yapabilmek, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek gerektiğinde diğer sağlık çalışanlarından yardım almak ve alanında uzman kişilerle işbirliği yapabilmek.
  • Bireysel çalışma becerisine sahip ve ‘Diş hekimi’ olarak ilgili tanı yöntemlerini kullanarak tedaviye yönelik kararları verebilmek, insiyatif kullanabilmek, mesleki fikirlerini sözlü veya yazılı, açık ve öz ifade edebilmek
  • Diş hekimliği mesleği ile ilgili eleştirel düşünme, yaratıcılık becerisine sahip olmak.
  • Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek kendini sürekli geliştirebilmek, diş hekimliği mesleği ile ilgili güncel bilimsel çalışma ve gelişmeleri izlemek, değerlendirebilmek ve öğrendiklerini uygulamalarında kullanabilmek.
  • Hekim olmanın bilinci ile diş hekimliği tedavileri dışında, kendisi dahil, hizmet sunduğu toplumun ve bireylerin genel sağlığını ön planda tutan ve sağlıklılık durumlarını geliştirecek girişim ve uygulamaları yerine getirmek, bu konularda hastayı bilinçlendirmek ve yönlendirebilmek.
  • Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ile ve bulunduğu ortamda çalışan kişilerle karşılıklı anlayış, güven ve saygıya dayalı nitelikli iletişim kurabilmek ve iyi ilişkiler içinde bulunmak, her yaştaki ve kültürdeki hastaya psikolojik olarak uygun davranabilmek.
  • Etik ve hijyenik kurallara uygun, hasta haklarına saygılı, insani değerleri ön planda tutan klinik ve laboratuvar çalışmaları yapabilmek.
  • Koruyucu diş hekimliği uygulamalarını klinikte yapabilmek, bunun yanı sıra yerel veya ulusal düzeyde planlanacak topluma yönelik ağız-diş sağlığı program ve projelerine katılarak desteklemek, gerektiğinde bu konularda yeterli donanımları edinerek denetlemek veya yönetebilmek.
  • Özel bakım gerektiren veya sistemik hastalıklı bireylere yönelik diş hekimliği uygulamaları yapabilmek veya gereken durumlarda tam teşkilatlı merkezlere yönlendirebilmek.
  • Mesleki kural ve kanunları takip edebilmek, profesyonel davranış bilincine sahip olmak, ağız-diş sağlığı ile ilgili ulusal ve uluslar arası politika ve uygulamaları irdeleyip, olası sonuçlarını değerlendirebilmek.
  • Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği ağız-diş sağlığını sağlamaya yönelik her türlü aleti kullanabilmek ve diş hekimliği kliniklerinde kullanılan malzemeler hakkında yeterli bilgi sahibi olmaktadır.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler, daha önce aldıkları sınavların ya da yaptıkları çalışmaların dışında bir final sınavına tabi tutulurlar. Her dönem, öğrencilere en az bir ara sınav yapılır. Derslere ait başarı değerlendirmesinde dikkate alınacak olan kriterler (ara sınav, ödev, uygulama ve final sınavı vb.) ve bunlara ait oranlar, dönem başında öğrencilere dağıtılan ya da web sitesinde yayınlanan müfredat programlarında belirtilir. Final sınavları, Üniversite tarafından ilan edilen tarihlerde, belirtilen yer ve zamanda yapılır. Öğrencilerin dönem sonu başarı notları; ara sınav, final sınavı notları ile dönem içerisinde yürüttükleri çalışmalar ve derse devam kurallarına göre dersten sorumlu olan öğretim üyesi/görevlisi tarafından verilir. Dönem sonu başarı notları, başarı değerlendirme kriterleri ile birlikte ilgili öğretim üyesi/görevlisi tarafından Öğrenci İşleri Müdürlüğü’ne teslim edilir.Öğretim elemanları/ders kurulu koordinatörleri, derslerine yazılan her öğrenciyi; 32 nci madde doğrultusunda; kısa süreli sınavlar, ara sınavları ve yarıyıl sonu sınav sonuçlarını, bütünleme sınavı sonuçları veya sınav yerine geçen benzeri çalışmaları da göz önünde tutarak değerlendirir. Bu değerlendirmeler sonucunda aşağıdaki başarı notlarından birini öğrencinin o dersteki başarı notu olarak takdir eder: Başarı notlarıSayısal eşdeğeriAA4.00BA3.50BB3.00.CB2.50CC2.00DC1.50DD1.00FF0.00DZ0.00Üniversitenin tüm bölüm ve programları ile 2547 sayılı Kanunun 5 inci maddesinde sayılan Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Türk Dili ve yabancı dil dersleri ile genel kültür dersleri için (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ve (DD) notları dersin başarıldığını gösterir. (FF) notu başarısız öğrenciler için takdir edilir. (FF) notu almış bir öğrencinin ağırlıklı not ortalaması başarı için yeterli olsa bile, bu ders tekrarlanır. Başarı Notları Bir dersten başarılı olabilmek için alınması gereken asgari not 2 (CC)’dir. 1.Diş hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgileri edinmiş olmak ve bunları yaşamı boyunca kullanabilmek.2.Dental problemlerin çözümüne yönelik tanı ve tedavi planlaması ve güvenli, kanıta dayalı (doğruluğu kanıtlanmış) uygulamaları yapabilmek.3.Öğrenmiş olduğu temel tıp ve fen bilimleri bilgilerini gerek klinik ve gerekse laboratuar çalışmalarında uygulayabilmek, problem çözme becerisine sahip olmak.4.Diş hekimliğinin çeşitli dallarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmaları yapabilmek, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek gerektiğinde diğer sağlık çalışanlarından yardım almak ve alanında uzman kişilerle işbirliği yapabilmek. 5.Bireysel çalışma becerisine sahip ve ‘Diş hekimi’ olarak ilgili tanı yöntemlerini kullanarak tedaviye yönelik kararları verebilmek, insiyatif kullanabilmek, mesleki fikirlerini sözlü veya yazılı, açık ve öz ifade edebilmek 6.Diş hekimliği mesleği ile ilgili eleştirel düşünme, yaratıcılık becerisine sahip olmak.7.Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek kendini sürekli geliştirebilmek, diş hekimliği mesleği ile ilgili güncel bilimsel çalışma ve gelişmeleri izlemek, değerlendirebilmek ve öğrendiklerini uygulamalarında kullanabilmek. 8.Hekim olmanın bilinci ile diş hekimliği tedavileri dışında, kendisi dahil, hizmet sunduğu toplumun ve bireylerin genel sağlığını ön planda tutan ve sağlıklılık durumlarını geliştirecek girişim ve uygulamaları yerine getirmek, bu konularda hastayı bilinçlendirmek ve yönlendirebilmek. 9.Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ile ve bulunduğu ortamda çalışan kişilerle karşılıklı anlayış, güven ve saygıya dayalı nitelikli iletişim kurabilmek ve iyi ilişkiler içinde bulunmak, her yaştaki ve kültürdeki hastaya psikolojik olarak uygun davranabilmek. 10.Etik ve hijyenik kurallara uygun, hasta haklarına saygılı, insani değerleri ön planda tutan klinik ve laboratuvar çalışmaları yapabilmek.11.Koruyucu diş hekimliği uygulamalarını klinikte yapabilmek, bunun yanı sıra yerel veya ulusal düzeyde planlanacak topluma yönelik ağız-diş sağlığı program ve projelerine katılarak desteklemek, gerektiğinde bu konularda yeterli donanımları edinerek denetlemek veya yönetebilmek. 12.Özel bakım gerektiren veya sistemik hastalıklı bireylere yönelik diş hekimliği uygulamaları yapabilmek veya gereken durumlarda tam teşkilatlı merkezlere yönlendirebilmek.13.Mesleki kural ve kanunları takip edebilmek, profesyonel davranış bilincine sahip olmak, ağız-diş sağlığı ile ilgili ulusal ve uluslar arası politika ve uygulamaları irdeleyip, olası sonuçlarını değerlendirebilmek.14.Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği ağız-diş sağlığını sağlamaya yönelik her türlü aleti kullanabilmek ve diş hekimliği kliniklerinde kullanılan malzemeler hakkında yeterli bilgi sahibi olmak

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü ÖSYS olarak adlandırılan merkezi sınav sistemi ile yapılmaktadır. Öğrenciler öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavdan aldıkları puana göre Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir.Türk Yüksek Öğretim Kurumlarında önceki formal (örgün) öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki geçişler Yüksek Öğretim Kurumunun belirlemiş olduğu YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARINDA ÖNLİSANS VE YÜKSEK LİSANS DÜZEYİNDEKİ PROGRAMLAR ARASINDA GEÇİŞ, ÇİFT ANA DAL, YAN DAL İLE KURUMLAR ARASI KREDİ TRANSFERİ YAPILMASI ESASLARINA İLİŞKİN YÖNETMELİK kapsamında gerçekleşmektedir.Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası geçerliliği olan TOEFL, IELTS ve eşdeğer sınav sonuçlarıyla ya da ortaöğretim mezuniyet notlarına göre kabul edilmektedir.Değişim öğrencilerinin kabulü, YYÜ ile partner üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (Erasmus ya da Genel Akademik Protokol) çerçevesinde yapılmaktadır.

Başarma ŞartlarıDiş Hekimliği Fakültesinde her yıl bir sonraki yılın ön koşuludur. Diş Hekimliği programı bütünleşik bir programdır. Bir yılı geçemeyen öğrenci bir sonraki yıla devam edemez. Öğrenci ilk dört yılda kaldığı yılı, beşinci yılda kaldığı staj veya stajları tekrarlar. Bir yıla ait stajlar tamamlanmadan bir sonraki yıla devam edilemez. Eğitim planındaki klinik staj uygulamaları dahil tüm dersleri başarı ile tamamlayan mezunlara Diş Hekimliği alanında yüksek lisans derecesi verilir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Kamuda ya da serbest diş hekimi olarak çalışma imkanı bulunmaktadır. Akademik kariyer imkanı bulunmaktadır.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030004533


Yeterlilik Adı
Diş Hekimliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Diş hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgileri edinmiş olmak ve bunları yaşamı boyunca kullanabilmek.
  • Dental problemlerin çözümüne yönelik tanı ve tedavi planlaması ve güvenli, kanıta dayalı (doğruluğu kanıtlanmış) uygulamaları yapabilmek.
  • Öğrenmiş olduğu temel tıp ve fen bilimleri bilgilerini gerek klinik ve gerekse laboratuar çalışmalarında uygulayabilmek, problem çözme becerisine sahip olmak.
  • Diş hekimliğinin çeşitli dallarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmaları yapabilmek, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek gerektiğinde diğer sağlık çalışanlarından yardım almak ve alanında uzman kişilerle işbirliği yapabilmek.
  • Bireysel çalışma becerisine sahip ve ‘Diş hekimi’ olarak ilgili tanı yöntemlerini kullanarak tedaviye yönelik kararları verebilmek, insiyatif kullanabilmek, mesleki fikirlerini sözlü veya yazılı, açık ve öz ifade edebilmek
  • Diş hekimliği mesleği ile ilgili eleştirel düşünme, yaratıcılık becerisine sahip olmak.
  • Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek kendini sürekli geliştirebilmek, diş hekimliği mesleği ile ilgili güncel bilimsel çalışma ve gelişmeleri izlemek, değerlendirebilmek ve öğrendiklerini uygulamalarında kullanabilmek.
  • Hekim olmanın bilinci ile diş hekimliği tedavileri dışında, kendisi dahil, hizmet sunduğu toplumun ve bireylerin genel sağlığını ön planda tutan ve sağlıklılık durumlarını geliştirecek girişim ve uygulamaları yerine getirmek, bu konularda hastayı bilinçlendirmek ve yönlendirebilmek.
  • Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ile ve bulunduğu ortamda çalışan kişilerle karşılıklı anlayış, güven ve saygıya dayalı nitelikli iletişim kurabilmek ve iyi ilişkiler içinde bulunmak, her yaştaki ve kültürdeki hastaya psikolojik olarak uygun davranabilmek.
  • Etik ve hijyenik kurallara uygun, hasta haklarına saygılı, insani değerleri ön planda tutan klinik ve laboratuvar çalışmaları yapabilmek.
  • Koruyucu diş hekimliği uygulamalarını klinikte yapabilmek, bunun yanı sıra yerel veya ulusal düzeyde planlanacak topluma yönelik ağız-diş sağlığı program ve projelerine katılarak desteklemek, gerektiğinde bu konularda yeterli donanımları edinerek denetlemek veya yönetebilmek.
  • Özel bakım gerektiren veya sistemik hastalıklı bireylere yönelik diş hekimliği uygulamaları yapabilmek veya gereken durumlarda tam teşkilatlı merkezlere yönlendirebilmek.
  • Mesleki kural ve kanunları takip edebilmek, profesyonel davranış bilincine sahip olmak, ağız-diş sağlığı ile ilgili ulusal ve uluslar arası politika ve uygulamaları irdeleyip, olası sonuçlarını değerlendirebilmek.
  • Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği ağız-diş sağlığını sağlamaya yönelik her türlü aleti kullanabilmek ve diş hekimliği kliniklerinde kullanılan malzemeler hakkında yeterli bilgi sahibi olmaktadır.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler, daha önce aldıkları sınavların ya da yaptıkları çalışmaların dışında bir final sınavına tabi tutulurlar. Her dönem, öğrencilere en az bir ara sınav yapılır. Derslere ait başarı değerlendirmesinde dikkate alınacak olan kriterler (ara sınav, ödev, uygulama ve final sınavı vb.) ve bunlara ait oranlar, dönem başında öğrencilere dağıtılan ya da web sitesinde yayınlanan müfredat programlarında belirtilir. Final sınavları, Üniversite tarafından ilan edilen tarihlerde, belirtilen yer ve zamanda yapılır. Öğrencilerin dönem sonu başarı notları; ara sınav, final sınavı notları ile dönem içerisinde yürüttükleri çalışmalar ve derse devam kurallarına göre dersten sorumlu olan öğretim üyesi/görevlisi tarafından verilir. Dönem sonu başarı notları, başarı değerlendirme kriterleri ile birlikte ilgili öğretim üyesi/görevlisi tarafından Öğrenci İşleri Müdürlüğü’ne teslim edilir.Öğretim elemanları/ders kurulu koordinatörleri, derslerine yazılan her öğrenciyi; 32 nci madde doğrultusunda; kısa süreli sınavlar, ara sınavları ve yarıyıl sonu sınav sonuçlarını, bütünleme sınavı sonuçları veya sınav yerine geçen benzeri çalışmaları da göz önünde tutarak değerlendirir. Bu değerlendirmeler sonucunda aşağıdaki başarı notlarından birini öğrencinin o dersteki başarı notu olarak takdir eder: Başarı notlarıSayısal eşdeğeriAA4.00BA3.50BB3.00.CB2.50CC2.00DC1.50DD1.00FF0.00DZ0.00Üniversitenin tüm bölüm ve programları ile 2547 sayılı Kanunun 5 inci maddesinde sayılan Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Türk Dili ve yabancı dil dersleri ile genel kültür dersleri için (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ve (DD) notları dersin başarıldığını gösterir. (FF) notu başarısız öğrenciler için takdir edilir. (FF) notu almış bir öğrencinin ağırlıklı not ortalaması başarı için yeterli olsa bile, bu ders tekrarlanır. Başarı Notları Bir dersten başarılı olabilmek için alınması gereken asgari not 2 (CC)’dir. 1.Diş hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgileri edinmiş olmak ve bunları yaşamı boyunca kullanabilmek.2.Dental problemlerin çözümüne yönelik tanı ve tedavi planlaması ve güvenli, kanıta dayalı (doğruluğu kanıtlanmış) uygulamaları yapabilmek.3.Öğrenmiş olduğu temel tıp ve fen bilimleri bilgilerini gerek klinik ve gerekse laboratuar çalışmalarında uygulayabilmek, problem çözme becerisine sahip olmak.4.Diş hekimliğinin çeşitli dallarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmaları yapabilmek, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek gerektiğinde diğer sağlık çalışanlarından yardım almak ve alanında uzman kişilerle işbirliği yapabilmek. 5.Bireysel çalışma becerisine sahip ve ‘Diş hekimi’ olarak ilgili tanı yöntemlerini kullanarak tedaviye yönelik kararları verebilmek, insiyatif kullanabilmek, mesleki fikirlerini sözlü veya yazılı, açık ve öz ifade edebilmek 6.Diş hekimliği mesleği ile ilgili eleştirel düşünme, yaratıcılık becerisine sahip olmak.7.Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek kendini sürekli geliştirebilmek, diş hekimliği mesleği ile ilgili güncel bilimsel çalışma ve gelişmeleri izlemek, değerlendirebilmek ve öğrendiklerini uygulamalarında kullanabilmek. 8.Hekim olmanın bilinci ile diş hekimliği tedavileri dışında, kendisi dahil, hizmet sunduğu toplumun ve bireylerin genel sağlığını ön planda tutan ve sağlıklılık durumlarını geliştirecek girişim ve uygulamaları yerine getirmek, bu konularda hastayı bilinçlendirmek ve yönlendirebilmek. 9.Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ile ve bulunduğu ortamda çalışan kişilerle karşılıklı anlayış, güven ve saygıya dayalı nitelikli iletişim kurabilmek ve iyi ilişkiler içinde bulunmak, her yaştaki ve kültürdeki hastaya psikolojik olarak uygun davranabilmek. 10.Etik ve hijyenik kurallara uygun, hasta haklarına saygılı, insani değerleri ön planda tutan klinik ve laboratuvar çalışmaları yapabilmek.11.Koruyucu diş hekimliği uygulamalarını klinikte yapabilmek, bunun yanı sıra yerel veya ulusal düzeyde planlanacak topluma yönelik ağız-diş sağlığı program ve projelerine katılarak desteklemek, gerektiğinde bu konularda yeterli donanımları edinerek denetlemek veya yönetebilmek. 12.Özel bakım gerektiren veya sistemik hastalıklı bireylere yönelik diş hekimliği uygulamaları yapabilmek veya gereken durumlarda tam teşkilatlı merkezlere yönlendirebilmek.13.Mesleki kural ve kanunları takip edebilmek, profesyonel davranış bilincine sahip olmak, ağız-diş sağlığı ile ilgili ulusal ve uluslar arası politika ve uygulamaları irdeleyip, olası sonuçlarını değerlendirebilmek.14.Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği ağız-diş sağlığını sağlamaya yönelik her türlü aleti kullanabilmek ve diş hekimliği kliniklerinde kullanılan malzemeler hakkında yeterli bilgi sahibi olmak


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü ÖSYS olarak adlandırılan merkezi sınav sistemi ile yapılmaktadır. Öğrenciler öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavdan aldıkları puana göre Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir.Türk Yüksek Öğretim Kurumlarında önceki formal (örgün) öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki geçişler Yüksek Öğretim Kurumunun belirlemiş olduğu YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARINDA ÖNLİSANS VE YÜKSEK LİSANS DÜZEYİNDEKİ PROGRAMLAR ARASINDA GEÇİŞ, ÇİFT ANA DAL, YAN DAL İLE KURUMLAR ARASI KREDİ TRANSFERİ YAPILMASI ESASLARINA İLİŞKİN YÖNETMELİK kapsamında gerçekleşmektedir.Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası geçerliliği olan TOEFL, IELTS ve eşdeğer sınav sonuçlarıyla ya da ortaöğretim mezuniyet notlarına göre kabul edilmektedir.Değişim öğrencilerinin kabulü, YYÜ ile partner üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (Erasmus ya da Genel Akademik Protokol) çerçevesinde yapılmaktadır.


Başarma Şartları
Diş Hekimliği Fakültesinde her yıl bir sonraki yılın ön koşuludur. Diş Hekimliği programı bütünleşik bir programdır. Bir yılı geçemeyen öğrenci bir sonraki yıla devam edemez. Öğrenci ilk dört yılda kaldığı yılı, beşinci yılda kaldığı staj veya stajları tekrarlar. Bir yıla ait stajlar tamamlanmadan bir sonraki yıla devam edilemez. Eğitim planındaki klinik staj uygulamaları dahil tüm dersleri başarı ile tamamlayan mezunlara Diş Hekimliği alanında yüksek lisans derecesi verilir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Kamuda ya da serbest diş hekimi olarak çalışma imkanı bulunmaktadır. Akademik kariyer imkanı bulunmaktadır.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030004533

Qualification Title
Dentist License
Awarding Bodyİstanbul Yeni Yüzyıl University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.yeniyuzyil.edu.tr/
Orientation-
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasDental studies
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Learning basic knowledge about clinical and social sciences and develop a positive attitude regarding lifelong learning as a dentist.
  • Being able to make diagnosis and treatment planning for the solution of dental problems and reliable, evidence based treatments.
  • Being able to integrate basic medical sciences learned during dental education to clinical and laboratory studies and having the ability of problem solving.
  • Being able to make interdisciplinary and intradisciplinary group work with different fields of dentistry, knowing the limitations of their knowledge and skills and to receive help from other health members and cooperate with the professionals.
  • Being able to work individually and to make decisions for treatment using diagnostic methods as a “Dentist”, to use initiative, and to express professional ideas even written or orally.
  • Having the ability of critical thinking and creative ability in dental profession.
  • Regarding the importance of lifelong learning and to improve her/himself continiously, to follow current scientific literatures and to criticize and use them in their studies.
  • To be conscious as a dentist to fulfill approaches to improve health conditions of the society and also themselves, to raise awareness to health educations and guide the patients.
  • To have reliable and respectful communication with patients, patient’s relatives, colleagues and the people they work with, and to be able to behave properly to patients in all ages and cultures.
  • To be able to make clinical and laboratory studies according to ethical and hygenic rules, respectful to human rights and humanistic values.
  • To be capable of making preventive applications, also to support and participate local and national public and oral dental health programme and projects.
  • To be able to treat people with special needs and people with systemic diseases and to lead them to fully organized health centers if needed.
  • To be able to follow professional rules and laws, to be conscious of professional behaviour consciousness, to investigate oral and dental health related national and international policies and practices and to evaluate the possible consequences.
  • To be able to use all tools required by the profession of dentistry to maintain oral and dental health and to have sufficient information about the materials used in dental clinic.
Key Competencies-
Further Info

Each semester, students are given at least one mid-term examination and a final exam. Apart from examinations, quizzes can be given without announcing a specific date. For each course taken at Yeni Yüzyıl University, the student is given one of the letter grades below by the instructor as the semester course grade. The table below provides the detailed information about the local letter grades and coefficients.Score Grades Coefficients90-100 AA 4,0085-89 B1 3,5080-84 B2 3,2575-79 B3 3,0070-74 C1 2,7565-69 C2 2,5060-64 C3 2,0050-59 F1 1,5049 and below F2 0,00The lowest grade to be successful in a course is (C3) 2,00. The grades lover than 2,00 (F1 and F2) are unsuccessful.In order to be successful in a program, grade point average must be at least (C3) 2.00 and all courses must be completed successfully.Success Grades: The following grades shows that the student succeed in the course: (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) and (DD). Repeating Courses: Students who have received an “FF” (Fail) or “ÇK” (Withdrawal) in any course or “BZ for non-credited courses must repeat it in the first semester the course is offered again. If these courses are elective or are not in the programme any more, students will take the courses approved by the related councils instead of the courses they failed. Successful Students: Students who obtain a GPA of 3.00-3.49, at the end of semester with at least a normal semester course load are considered “Honor Studenst”, and those who obtain a GPA of 3.50-4.00 are considered “High Honor Students”. Students who obtain a Cumulative Grade Points a Average (Cum. GPA) of 3.50-4.00 in the end of their programme are considered “High Honor Students of the University”, and take place in the honor list. This is also specified on their diplomas.Graduation RequirementsThe students studying in this program are required to have a Cum.GPA of not less than 2.00/4.00 and have completed all the courses with at least a letter grade of C3/2.00 in the program in order to graduate. The minimum number of ECTS credits required for graduation is 305. It is also mandatory for the students to complete their compulsory internship in a specified duration and quality.1Learning basic knowledge about clinical and social sciences and develop a positive attitude regarding lifelong learning as a dentist.2Being able to make diagnosis and treatment planning for the solution of dental problems and reliable, evidence based treatments.3Being able to integrate basic medical sciences learned during dental education to clinical and laboratory studies and having the ability of problem solving. 4Being able to make interdisciplinary and intradisciplinary group work with different fields of dentistry, knowing the limitations of their knowledge and skills and to receive help from other health members and cooperate with the professionals. 5Being able to work individually and to make decisions for treatment using diagnostic methods as a “Dentist”, to use initiative, and to express professional ideas even written or orally. 6Having the ability of critical thinking and creative ability in dental profession. 7Regarding the importance of lifelong learning and to improve her/himself continiously, to follow current scientific literatures and to criticize and use them in their studies. 8To be conscious as a dentist to fulfill approaches to improve health conditions of the society and also themselves, to raise awareness to health educations and guide the patients. 9To have reliable and respectful communication with patients, patient’s relatives, colleagues and the people they work with, and to be able to behave properly to patients in all ages and cultures. 10To be able to make clinical and laboratory studies according to ethical and hygenic rules, respectful to human rights and humanistic values. 11To be capable of making preventive applications, also to support and participate local and national public and oral dental health programme and projects.12To be able to treat people with special needs and people with systemic diseases and to lead them to fully organized health centers if needed. 13To be able to follow professional rules and laws, to be conscious of professional behaviour consciousness, to investigate oral and dental health related national and international policies and practices and to evaluate the possible consequences.14To be able to use all tools required by the profession of dentistry to maintain oral and dental health and to have sufficient information about the materials used in dental clinic.

Quality Assurance-
Access Requirements

Student admissions to this programme are conducted in the framework of the regulations set by the Higher Education Council of Turkey (YÖK). This requires the candidate students to take a centralized national university placement examination (ÖSYS) organized by an autonomous public body called Assessment, Selection and Placement Centre (ÖSYM).International students are accepted to the programme according to the score of one of the following international exams: SAT I, GCE, ACT, ABITUR, IB, TAWJIHI, BACCALAUREAT LIBANAIS, BACCALAUREAT FRANÇAIS, AL-SAHADA, AL TAHANAWIYYA, GAOKAO.Exchange student admissions are made according to the requirements specified in the bilateral agreements signed by Yeni Yuzyil University and the partner universities.Visiting student admissions are conducted according to Yeni Yuzyil University Regulations (on education and exams in first and short cycle programmes), and upon the confirmation of the related academic units (faculty and department). Visiting students are allowed to enroll in some of the courses offered by the programme.

Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of Dental Faculty have various job oppurtinities. Graduates are capable of opening private clinics or have a chance of working in governmental dental hospitals, charity hospitals or other healthcare providers such as outpatient clinics. Another choice is to continue education in universities for specialties or PhD degrees and after this period they could either stay in universities and continue thier academic career as lecturer or leave universities and perform their dental practice as specialized dentists. Since 2012 Higher Education Council of Turkey performs a Board Exam (DUS) for starting post graduate education.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030004533


Qualification Title
Dentist License

Awarding Body
İstanbul Yeni Yüzyıl University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Learning basic knowledge about clinical and social sciences and develop a positive attitude regarding lifelong learning as a dentist.
  • Being able to make diagnosis and treatment planning for the solution of dental problems and reliable, evidence based treatments.
  • Being able to integrate basic medical sciences learned during dental education to clinical and laboratory studies and having the ability of problem solving.
  • Being able to make interdisciplinary and intradisciplinary group work with different fields of dentistry, knowing the limitations of their knowledge and skills and to receive help from other health members and cooperate with the professionals.
  • Being able to work individually and to make decisions for treatment using diagnostic methods as a “Dentist”, to use initiative, and to express professional ideas even written or orally.
  • Having the ability of critical thinking and creative ability in dental profession.
  • Regarding the importance of lifelong learning and to improve her/himself continiously, to follow current scientific literatures and to criticize and use them in their studies.
  • To be conscious as a dentist to fulfill approaches to improve health conditions of the society and also themselves, to raise awareness to health educations and guide the patients.
  • To have reliable and respectful communication with patients, patient’s relatives, colleagues and the people they work with, and to be able to behave properly to patients in all ages and cultures.
  • To be able to make clinical and laboratory studies according to ethical and hygenic rules, respectful to human rights and humanistic values.
  • To be capable of making preventive applications, also to support and participate local and national public and oral dental health programme and projects.
  • To be able to treat people with special needs and people with systemic diseases and to lead them to fully organized health centers if needed.
  • To be able to follow professional rules and laws, to be conscious of professional behaviour consciousness, to investigate oral and dental health related national and international policies and practices and to evaluate the possible consequences.
  • To be able to use all tools required by the profession of dentistry to maintain oral and dental health and to have sufficient information about the materials used in dental clinic.

Key Competencies
-

Further Info

Each semester, students are given at least one mid-term examination and a final exam. Apart from examinations, quizzes can be given without announcing a specific date. For each course taken at Yeni Yüzyıl University, the student is given one of the letter grades below by the instructor as the semester course grade. The table below provides the detailed information about the local letter grades and coefficients.Score Grades Coefficients90-100 AA 4,0085-89 B1 3,5080-84 B2 3,2575-79 B3 3,0070-74 C1 2,7565-69 C2 2,5060-64 C3 2,0050-59 F1 1,5049 and below F2 0,00The lowest grade to be successful in a course is (C3) 2,00. The grades lover than 2,00 (F1 and F2) are unsuccessful.In order to be successful in a program, grade point average must be at least (C3) 2.00 and all courses must be completed successfully.Success Grades: The following grades shows that the student succeed in the course: (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) and (DD). Repeating Courses: Students who have received an “FF” (Fail) or “ÇK” (Withdrawal) in any course or “BZ for non-credited courses must repeat it in the first semester the course is offered again. If these courses are elective or are not in the programme any more, students will take the courses approved by the related councils instead of the courses they failed. Successful Students: Students who obtain a GPA of 3.00-3.49, at the end of semester with at least a normal semester course load are considered “Honor Studenst”, and those who obtain a GPA of 3.50-4.00 are considered “High Honor Students”. Students who obtain a Cumulative Grade Points a Average (Cum. GPA) of 3.50-4.00 in the end of their programme are considered “High Honor Students of the University”, and take place in the honor list. This is also specified on their diplomas.Graduation RequirementsThe students studying in this program are required to have a Cum.GPA of not less than 2.00/4.00 and have completed all the courses with at least a letter grade of C3/2.00 in the program in order to graduate. The minimum number of ECTS credits required for graduation is 305. It is also mandatory for the students to complete their compulsory internship in a specified duration and quality.1Learning basic knowledge about clinical and social sciences and develop a positive attitude regarding lifelong learning as a dentist.2Being able to make diagnosis and treatment planning for the solution of dental problems and reliable, evidence based treatments.3Being able to integrate basic medical sciences learned during dental education to clinical and laboratory studies and having the ability of problem solving. 4Being able to make interdisciplinary and intradisciplinary group work with different fields of dentistry, knowing the limitations of their knowledge and skills and to receive help from other health members and cooperate with the professionals. 5Being able to work individually and to make decisions for treatment using diagnostic methods as a “Dentist”, to use initiative, and to express professional ideas even written or orally. 6Having the ability of critical thinking and creative ability in dental profession. 7Regarding the importance of lifelong learning and to improve her/himself continiously, to follow current scientific literatures and to criticize and use them in their studies. 8To be conscious as a dentist to fulfill approaches to improve health conditions of the society and also themselves, to raise awareness to health educations and guide the patients. 9To have reliable and respectful communication with patients, patient’s relatives, colleagues and the people they work with, and to be able to behave properly to patients in all ages and cultures. 10To be able to make clinical and laboratory studies according to ethical and hygenic rules, respectful to human rights and humanistic values. 11To be capable of making preventive applications, also to support and participate local and national public and oral dental health programme and projects.12To be able to treat people with special needs and people with systemic diseases and to lead them to fully organized health centers if needed. 13To be able to follow professional rules and laws, to be conscious of professional behaviour consciousness, to investigate oral and dental health related national and international policies and practices and to evaluate the possible consequences.14To be able to use all tools required by the profession of dentistry to maintain oral and dental health and to have sufficient information about the materials used in dental clinic.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Student admissions to this programme are conducted in the framework of the regulations set by the Higher Education Council of Turkey (YÖK). This requires the candidate students to take a centralized national university placement examination (ÖSYS) organized by an autonomous public body called Assessment, Selection and Placement Centre (ÖSYM).International students are accepted to the programme according to the score of one of the following international exams: SAT I, GCE, ACT, ABITUR, IB, TAWJIHI, BACCALAUREAT LIBANAIS, BACCALAUREAT FRANÇAIS, AL-SAHADA, AL TAHANAWIYYA, GAOKAO.Exchange student admissions are made according to the requirements specified in the bilateral agreements signed by Yeni Yuzyil University and the partner universities.Visiting student admissions are conducted according to Yeni Yuzyil University Regulations (on education and exams in first and short cycle programmes), and upon the confirmation of the related academic units (faculty and department). Visiting students are allowed to enroll in some of the courses offered by the programme.


Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of Dental Faculty have various job oppurtinities. Graduates are capable of opening private clinics or have a chance of working in governmental dental hospitals, charity hospitals or other healthcare providers such as outpatient clinics. Another choice is to continue education in universities for specialties or PhD degrees and after this period they could either stay in universities and continue thier academic career as lecturer or leave universities and perform their dental practice as specialized dentists. Since 2012 Higher Education Council of Turkey performs a Board Exam (DUS) for starting post graduate education.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address