Yeterlilik Kodu

TR0030011630

Yeterlilik Adı
Diş Hekimliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumBezmialem Vakıf Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiTopkapı Mahallesi Adnan Menderes Vatan Bulvarı No:113 34093 Fatih/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttp://bezmialem.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Diş muayenesi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

2261.04 Diş Hekimi

KategoriAna
Kredi Değeri300
Programın Normal Süresi 5 Yıl
Program Profili (Amaç)

Eğitim süreci teorik, laboratuvar çalışmaları ve hasta simülasyon çalışmalarını içeren 5 yıllık bir zaman dilimini kapsar. 1., 2. ve 3. sınıf, organik kimya, tıbbi biyoloji ve genetik, biyofizik, anatomi, histoloji ve embriyoloji, mikrobiyoloji, fizyoloji, farmakoloji ve patology gibi temel bilimleri yanında klinik öncesi eğitimi içerir. 4. ve 5. Yıl diş hekimliği dersleri yanında yoğun olarak klinik uygulamaları içerir.

 

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün veya bazı dersler için uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler kurum bünyesindeki laboratuvar ve kliniklerde yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bilimsellik “Hasta tanı ve tedavi planı sürecinde problem çözme ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak klinik karar verir. - Uluslararası düzeyde akademik kaynakları izler ve araştırma sonuçlarını değerlendirir - Yüksek düzeyde güncel klinik hizmeti ve becerisi vermek için varsa kanıta dayalı diş hekimliği uygulamalarını meslek pratiğinde kullanır.”
  • Profesyonellik ve Etik “Yaşam boyu öğrenme kavramını benimseyerek; sürekli profesyonel gelişimini sağlayacak planlamayı yapar, uygular ve mesleki açıdan sürekli gelişim sağlar - Klinik problemlerin çözümünde evrensel mesleki etik kurallara uyar - Birden fazla hasta başvurusunda, acil ve öncelikli tıbbi durumu göz önünde bulundurur - Hizmet sunumunda ulusal hukuk kurallarına uyar - Hastaya ait bilgilerin ve kayıtların gizliliğini sağlar - Aydınlatılmış onam alır”
  • İletişim “Kişiler arası uyum ve iletişim becerilerini uygular - Meslektaşları ve ekip üyeleri ile etkili iletişim kurar - Hasta ve hasta yakınları ile etkili iletişim kurar - Hastaları yaş ve gelişim düzeylerine uygun olarak değerlendirir ve iletişim kurar - Aydınlatılmış onam alır”
  • Sağlığın Öncelenmesi “Bireysel diş hekimliği uygulamalarında, düzeltici tedaviyi değil, sağlığın korunmasını ve geliştirilmesini önceler - Toplumsal düzeyde, ağız ve diş sağlığının korunması ve geliştirilmesinde sorumluluk alır - Kendi hazırladığı toplumsal koruyucu programlarda, hastaların risk gruplarına göre planlanmasını ve uygulamasını yapar - Ulusal ağız ve diş sağlığı sistemi ve sağlık politikaları ile ilgili önerilerde bulunur - Sağlığın geliştirilmesi uygulamalarını destekler - Hayatın farklı evrelerinde sağlıklılık durumunu destekler (gebelik, doğum, lohusalık, yenidoğan, çocukluk, ergenlik, yetişkinlik, menopoz, andropoz, yaşlılık)”
  • Kurumsal Yönetim ve Liderlik “Tedavi hizmeti sunumunda hasta güvenliğini ve klinik risk yönetimini sistematize eder - Sağlık hizmeti kapsamında ekip kurar, ekibin uyumlu çalışmasını sağlar ve ekibe liderlik eder - Birlikte çalıştığı ekibe, hastalarına ve meslektaşlarına saygı gösterir, empati kurar - Hasta kayıtlarının eksiksiz tutulmasını, korunmasını ve gizliliğini sağlar - Ağız ve diş sağlığı hizmetlerinin yönetimi ile ilgili güncel gelişmeleri izler, değerlendirir ve uygular. Mali ve insan kaynaklarını etkin ve verimli şekilde yönetir - Kalite geliştirme süreçlerine uyar ve uygular - Kurum yönetiminde afet planı yapar - Kendisi ve diğer çalışanlar için ergonomik ve güvenli çalışma ortamları sağlar”
  • Bilişim “Yönetimsel ve klinik süreçlerde bilişim teknolojilerini kullanır - Hasta kayıtlarının alınması, saklanması ve kullanılması için bilişim teknolojilerini kullanır - Elektronik kayıtların güvenliğini ve erişim kontrolünü sağlar - Diş hekimliği bilişim teknolojileri kapsamındaki güncel gelişmeleri izler, değerlendirir ve uygular”
  • Tanı ve Tedavi Süreçleri “Çalışma sınırlarını doğru olarak saptar, gerektiğinde konsültasyon ister ve hastasını uzmana yönlendirir - Tanı ve tedavi planlaması için hastanın detaylı öyküsünü alır, klinik ve radyografik muayenesini yapar, gerektiğinde yardımcı tanı yöntemlerini kullanır, bulguları değerlendirir ve süreci yönetir - Tedavi planlamasında hastanın genel sağlık durumunu göz önünde bulundurur - Hastanın ağız ve diş sağlığı risk grubu (diş çürükleri, periodental hastalık vb.) da dikkate alınarak, hasta için alternatif tedavi planları hazırlar sunar - Alternatif tedavi planlarının avantaj ve dezavantajları hakkında hastaya bilgi vererek, hasta ile birlikte klinik karar verir - Farklı yaş grupları ile özel gereksinimi olan hastalar dahil tüm gruplarda ağız ve diş bakımını planlar - Görev tanımında yer alan mesleki uygulamaları uygun şekilde ve zamanında kullanır - Tüm klinik işlemler için evrensel enfeksiyon kontrol talimatlarını uygular - Hastanın ağrısı ve diş hekimi kaygısı için önlem alır, tanı koyar ve başa çıkar - Diş hekimliği alanında erken tanı ve tedavi yöntemlerini kullanır ve hastalıkların ilerlemesini önler - Uygulamış olduğu tedavi hizmetinin sonuçlarını değerlendirir - Tedavi planlamasında hastanın acil ve öncelikli durumlarını göz önünde bulundurur - Hasta olarak başvuran kişinin suiistimal ve/veya ihmale uğrama durumunu fark eder ve süreci yönetir - Madde bağımlılığını fark eder ve süreci yönetir - Öncelikli ve riskli/incinebilir gruplara yönelik diş sağlığı hizmetlerini sağlar''
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınavlar, ölçme ve değerlendirme “Bezmiâlem Vakıf Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Eğitim - Öğretim ve Sınav Yönergesi“ esas alınarak yürütülür. Öğrenciler eğitim öğretim dönemi içerisinde daha önce aldıkları sınavlar ya da yaptıkları çalışmalar dışında bir de final sınavına tabi tutulurlar. Öğrencilere ait başarı değerlendirmesinde dikkate alınacak olan kriterler (ara sınav, ödev, uygulama ve final sınavı vb.) ve bunlara ait oranlar, dönem başında web sitesinde yayınlanan eğitim rehberinde belirtilir. Tüm sınavlar, Üniversite tarafından ilan edilen tarihlerde, belirtilen yer ve zamanda yapılır. Öğrencilerin dönem sonu başarı notları; ara sınav, final sınavı notları ile dönem içerisinde yürüttükleri çalışmalar ve derse devam kurallarına göre dersten sorumlu olan öğretim üyesi/görevlisi tarafından verilir. Bütünleme sınavı, final sınavına girme koşulunu sağladığı halde sınava girmeyen veya final sınavı sonunda başarısız (F) olan öğrenciler için düzenlenir.

Kalite Güvencesi

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

3.Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

4.Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

5.Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Diş Hekimliği Eğitimi Programları Akreditasyon Derneği (DEPAD)

Başlangıç: 06.04.2022 / Bitiş: 06.04.2028

Giriş Şartı

Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü YKS olarak adlandırılan merkezi sınav sistemi ile yapılmaktadır. Öğrenciler öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavdan aldıkları puana göre Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir. Türk Yüksek Öğretim Kurumları'nda önceki formal (örgün) öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki geçişler Yüksek Öğretim Kurumu'nun belirlemiş olduğu "Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Yüksek Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik" kapsamında gerçekleşmektedir. Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası geçerliliği olan sınav sonuçlarıyla ya da ortaöğretim mezuniyet notlarına göre kabul edilmektedir. Değişim öğrencilerinin kabulü, BVU ile partner üniversiteler arasında imzalanan ikili anlaşmalar çerçevesinde yapılmaktadır.

Başarma ŞartlarıProgramda öngörülen tüm teorik ve uygulama derslerini başarı ile tamamlayan ve toplam en az 300 AKTS kredisi almış olan öğrenciler diploma almaya hak kazanır. Mezuniyet başarı derecesi genel ağırlıklı puan ortalaması ile belirlenir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Kamuda ya da serbest diş hekimi olarak çalışma imkânı bulunmaktadır. Akademik kariyer imkânı bulunmaktadır. Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, yüksek lisans derecesine veya doğrudan entegre üçüncü aşama (doktora) programlarına ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Sınavı’na (DUS) başvurabilirler.

Yasal Dayanağı

2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Bezmialem Vakıf Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Eğitim Öğretim ve Sınav Yönergesi

Bezm-İ Alem Vakıf Üniversitesi Önlisans Ve Lisans Eğitim Ve Öğretim Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030011630


Yeterlilik Adı
Diş Hekimliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Bezmialem Vakıf Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Topkapı Mahallesi Adnan Menderes Vatan Bulvarı No:113 34093 Fatih/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

2261.04 Diş Hekimi


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

2261.04 Diş Hekimi


Kategori
Ana

Kredi Değeri
300

Programın Normal Süresi
5 Yıl

Program Profili (Amaç)

Eğitim süreci teorik, laboratuvar çalışmaları ve hasta simülasyon çalışmalarını içeren 5 yıllık bir zaman dilimini kapsar. 1., 2. ve 3. sınıf, organik kimya, tıbbi biyoloji ve genetik, biyofizik, anatomi, histoloji ve embriyoloji, mikrobiyoloji, fizyoloji, farmakoloji ve patology gibi temel bilimleri yanında klinik öncesi eğitimi içerir. 4. ve 5. Yıl diş hekimliği dersleri yanında yoğun olarak klinik uygulamaları içerir.

 


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün veya bazı dersler için uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler kurum bünyesindeki laboratuvar ve kliniklerde yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bilimsellik “Hasta tanı ve tedavi planı sürecinde problem çözme ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak klinik karar verir. - Uluslararası düzeyde akademik kaynakları izler ve araştırma sonuçlarını değerlendirir - Yüksek düzeyde güncel klinik hizmeti ve becerisi vermek için varsa kanıta dayalı diş hekimliği uygulamalarını meslek pratiğinde kullanır.”
  • Profesyonellik ve Etik “Yaşam boyu öğrenme kavramını benimseyerek; sürekli profesyonel gelişimini sağlayacak planlamayı yapar, uygular ve mesleki açıdan sürekli gelişim sağlar - Klinik problemlerin çözümünde evrensel mesleki etik kurallara uyar - Birden fazla hasta başvurusunda, acil ve öncelikli tıbbi durumu göz önünde bulundurur - Hizmet sunumunda ulusal hukuk kurallarına uyar - Hastaya ait bilgilerin ve kayıtların gizliliğini sağlar - Aydınlatılmış onam alır”
  • İletişim “Kişiler arası uyum ve iletişim becerilerini uygular - Meslektaşları ve ekip üyeleri ile etkili iletişim kurar - Hasta ve hasta yakınları ile etkili iletişim kurar - Hastaları yaş ve gelişim düzeylerine uygun olarak değerlendirir ve iletişim kurar - Aydınlatılmış onam alır”
  • Sağlığın Öncelenmesi “Bireysel diş hekimliği uygulamalarında, düzeltici tedaviyi değil, sağlığın korunmasını ve geliştirilmesini önceler - Toplumsal düzeyde, ağız ve diş sağlığının korunması ve geliştirilmesinde sorumluluk alır - Kendi hazırladığı toplumsal koruyucu programlarda, hastaların risk gruplarına göre planlanmasını ve uygulamasını yapar - Ulusal ağız ve diş sağlığı sistemi ve sağlık politikaları ile ilgili önerilerde bulunur - Sağlığın geliştirilmesi uygulamalarını destekler - Hayatın farklı evrelerinde sağlıklılık durumunu destekler (gebelik, doğum, lohusalık, yenidoğan, çocukluk, ergenlik, yetişkinlik, menopoz, andropoz, yaşlılık)”
  • Kurumsal Yönetim ve Liderlik “Tedavi hizmeti sunumunda hasta güvenliğini ve klinik risk yönetimini sistematize eder - Sağlık hizmeti kapsamında ekip kurar, ekibin uyumlu çalışmasını sağlar ve ekibe liderlik eder - Birlikte çalıştığı ekibe, hastalarına ve meslektaşlarına saygı gösterir, empati kurar - Hasta kayıtlarının eksiksiz tutulmasını, korunmasını ve gizliliğini sağlar - Ağız ve diş sağlığı hizmetlerinin yönetimi ile ilgili güncel gelişmeleri izler, değerlendirir ve uygular. Mali ve insan kaynaklarını etkin ve verimli şekilde yönetir - Kalite geliştirme süreçlerine uyar ve uygular - Kurum yönetiminde afet planı yapar - Kendisi ve diğer çalışanlar için ergonomik ve güvenli çalışma ortamları sağlar”
  • Bilişim “Yönetimsel ve klinik süreçlerde bilişim teknolojilerini kullanır - Hasta kayıtlarının alınması, saklanması ve kullanılması için bilişim teknolojilerini kullanır - Elektronik kayıtların güvenliğini ve erişim kontrolünü sağlar - Diş hekimliği bilişim teknolojileri kapsamındaki güncel gelişmeleri izler, değerlendirir ve uygular”
  • Tanı ve Tedavi Süreçleri “Çalışma sınırlarını doğru olarak saptar, gerektiğinde konsültasyon ister ve hastasını uzmana yönlendirir - Tanı ve tedavi planlaması için hastanın detaylı öyküsünü alır, klinik ve radyografik muayenesini yapar, gerektiğinde yardımcı tanı yöntemlerini kullanır, bulguları değerlendirir ve süreci yönetir - Tedavi planlamasında hastanın genel sağlık durumunu göz önünde bulundurur - Hastanın ağız ve diş sağlığı risk grubu (diş çürükleri, periodental hastalık vb.) da dikkate alınarak, hasta için alternatif tedavi planları hazırlar sunar - Alternatif tedavi planlarının avantaj ve dezavantajları hakkında hastaya bilgi vererek, hasta ile birlikte klinik karar verir - Farklı yaş grupları ile özel gereksinimi olan hastalar dahil tüm gruplarda ağız ve diş bakımını planlar - Görev tanımında yer alan mesleki uygulamaları uygun şekilde ve zamanında kullanır - Tüm klinik işlemler için evrensel enfeksiyon kontrol talimatlarını uygular - Hastanın ağrısı ve diş hekimi kaygısı için önlem alır, tanı koyar ve başa çıkar - Diş hekimliği alanında erken tanı ve tedavi yöntemlerini kullanır ve hastalıkların ilerlemesini önler - Uygulamış olduğu tedavi hizmetinin sonuçlarını değerlendirir - Tedavi planlamasında hastanın acil ve öncelikli durumlarını göz önünde bulundurur - Hasta olarak başvuran kişinin suiistimal ve/veya ihmale uğrama durumunu fark eder ve süreci yönetir - Madde bağımlılığını fark eder ve süreci yönetir - Öncelikli ve riskli/incinebilir gruplara yönelik diş sağlığı hizmetlerini sağlar''

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınavlar, ölçme ve değerlendirme “Bezmiâlem Vakıf Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Eğitim - Öğretim ve Sınav Yönergesi“ esas alınarak yürütülür. Öğrenciler eğitim öğretim dönemi içerisinde daha önce aldıkları sınavlar ya da yaptıkları çalışmalar dışında bir de final sınavına tabi tutulurlar. Öğrencilere ait başarı değerlendirmesinde dikkate alınacak olan kriterler (ara sınav, ödev, uygulama ve final sınavı vb.) ve bunlara ait oranlar, dönem başında web sitesinde yayınlanan eğitim rehberinde belirtilir. Tüm sınavlar, Üniversite tarafından ilan edilen tarihlerde, belirtilen yer ve zamanda yapılır. Öğrencilerin dönem sonu başarı notları; ara sınav, final sınavı notları ile dönem içerisinde yürüttükleri çalışmalar ve derse devam kurallarına göre dersten sorumlu olan öğretim üyesi/görevlisi tarafından verilir. Bütünleme sınavı, final sınavına girme koşulunu sağladığı halde sınava girmeyen veya final sınavı sonunda başarısız (F) olan öğrenciler için düzenlenir.


Kalite Güvencesi

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

3.Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

4.Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

5.Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Diş Hekimliği Eğitimi Programları Akreditasyon Derneği (DEPAD)

Başlangıç: 06.04.2022 / Bitiş: 06.04.2028


Giriş Şartı

Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü YKS olarak adlandırılan merkezi sınav sistemi ile yapılmaktadır. Öğrenciler öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavdan aldıkları puana göre Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir. Türk Yüksek Öğretim Kurumları'nda önceki formal (örgün) öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki geçişler Yüksek Öğretim Kurumu'nun belirlemiş olduğu "Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Yüksek Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik" kapsamında gerçekleşmektedir. Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası geçerliliği olan sınav sonuçlarıyla ya da ortaöğretim mezuniyet notlarına göre kabul edilmektedir. Değişim öğrencilerinin kabulü, BVU ile partner üniversiteler arasında imzalanan ikili anlaşmalar çerçevesinde yapılmaktadır.


Başarma Şartları
Programda öngörülen tüm teorik ve uygulama derslerini başarı ile tamamlayan ve toplam en az 300 AKTS kredisi almış olan öğrenciler diploma almaya hak kazanır. Mezuniyet başarı derecesi genel ağırlıklı puan ortalaması ile belirlenir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Kamuda ya da serbest diş hekimi olarak çalışma imkânı bulunmaktadır. Akademik kariyer imkânı bulunmaktadır. Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, yüksek lisans derecesine veya doğrudan entegre üçüncü aşama (doktora) programlarına ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Sınavı’na (DUS) başvurabilirler.


Yasal Dayanağı

2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Bezmialem Vakıf Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Eğitim Öğretim ve Sınav Yönergesi

Bezm-İ Alem Vakıf Üniversitesi Önlisans Ve Lisans Eğitim Ve Öğretim Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030011630

Qualification Title
Bachelor's Degree in Dentistry
Awarding BodyBezmialem Vakif University
Awarding Body ContactTopkapı Mahallesi Adnan Menderes Vatan Bulvarı No:113 34093 Fatih/İstanbul
Awarding Body Urlhttp://bezmialem.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024
TQF Level 6
Thematic AreasDental studies
National Occupation Classification

2261.04 Dentist

CategoryMain
Credit Value300
Program Duration5 Yıl
Program Profile

The training process contains a period of 5 years, including theory, laboratory studies and patient simulation studies. In the 1st, 2nd and 3rd grades basic science courses and pre-clinical practice training are included. The 4th and 5th year courses include intensive clinical practice as well as medicine and dentistry courses.

Learning Environments

Learning occurs formally or, for some courses, in the form of distance learning. In addition, practical training is provided in the laboratories and clinics within the institution.

Description
  • Scientificness “Makes clinical decisions by using problem solving and critical thinking skills during the patient diagnosis and treatment plan process. - Monitors academic resources at an international level and evaluates research results. - Uses evidence-based dentistry practices, if any, in professional practice to provide a high level of up-to-date clinical service and skills.”
  • Professionalism and Ethics “By adopting the concept of lifelong learning; makes and implements plans that will ensure continuous professional development and adopts continuous professional development - Complies with universal professional ethical rules in solving clinical problems - takes into account the medical situations that are urgent and with higher priority in the case of  multiple patient admission - Complies with national legal rules in service provision - Ensures that patient information and records are kept confidential. - Obtains informed consent"
  • Communication “Applies interpersonal harmony and communication skills - Communicates effectively with colleagues and team members - Establishes effective communication with patients and patient relatives - Evaluates and communicates with patients in accordance with their age and development levels - Obtains informed consent.”
  • Prioritization of Health “Prioritizes the protection and development of health, not corrective treatment in individual dentistry practices. - Takes responsibility for the protection and development of oral and dental health at the social level. - Plans and implements the self-prepared social preventive programs, according to the risk groups of the patients. - Carries out the national oral and dental health program. "Makes recommendations regarding the dental health system and health policies - Supports health promotion practices - Supports welfare in different stages of life (pregnancy, birth, postpartum, newborn, childhood, adolescence, adulthood, menopause, andropause, and old age)"
  • Corporate Governance and Leadership “Systematises patient safety and clinical risk management in the provision of treatment services - Establishes a team within the scope of health care, ensures the harmonious functioning of the team and leads the team - Respects the team, patients and colleagues he works with and empathizes with them - Ensures that patient records are kept complete and confidential - Monitors, evaluates and implements current developments regarding the management of oral and dental health services. - Manages financial and human resources effectively and efficiently. - Complies with and implements quality improvement processes - Makes disaster plans in corporate management - Provides ergonomic and safe working environments for themselves and other employees.
  • Informatics “Uses information technologies in administrative and clinical processes -Uses information technologies to prepare, store and utilize patient records - Ensures the security and access control of electronic records - Monitors, evaluates and applies current developments within the scope of information technologies in dentistry.”
  • Diagnosis and Treatment Processes “Determines the working limits accurately, requests consultation when necessary and refers the patient to a specialist. - For diagnosis and treatment planning, takes the patient's detailed history, performs clinical and radiographic examination, uses auxiliary diagnostic methods when necessary, evaluates the findings and manages the process - In treatment planning, takes into account the general health status of the patient - Prepares and presents alternative treatment plans for the patient, taking into account the patient's oral and dental health risk group (tooth decay, periodontal disease, etc.) - Provides information to the patient about the advantages and disadvantages of alternative treatment plans, makes clinical decisions together with the patient - plans oral and dental care for all groups, including different age groups and patients with special needs - Uses professional practices specified in the job description appropriately and in a timely manner - Applies universal infection control instructions for all clinical procedures – Takes precaution against  the patient’s pain and dentist anxiety, diagnoses, and manages. - Uses early diagnosis and treatment methods in the field of dentistry and prevents the progression of diseases - Evaluates the results of the treatment service provided - Considers the urgent and high priority situations of the patient in treatment planning - Recognizes the abuse and/or neglect of the person admitted as a patient and manages the process - Recognizes substance addiction and manages the process - Provides dental health services for groups with priority and who are risky/vulnerable.
Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

  •  Reading and writing competence
  •  Multilingual competence
  •  Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
  •  Digital competence
  •  Personal, social, and learning to learn competence
  •  Citizenship competence
  •  Entrepreneurial competence
  •  Cultural awareness and expression competence
Further Info

Exams, testing and evaluation are carried out based on the "Bezmiâlem Vakıf University Faculty of Dentistry Education - Training and Examination Directive". Students are also subject to a final exam in addition to the exams they have taken or to the work they have done before during the academic year. The criteria to be taken into account in the evaluation of students' success (midterm exam, homework, practice, final exam, etc.) and the percentage of the marks are stated in the education guide published on the website at the beginning of the semester. All exams are held on the dates announced by the University, at the specified place and time. Students' final grades at the end of the semester are given by the faculty member/staff responsible for the course, based on their midterm and final exam grades, their studies during the semester, and course attendance rules. Make-up exams are held for students who do not take the final exam even though they meet the requirements for taking the final exam, or who fail (F) at the end of the final exam.

Quality Assurance

 YÖK is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, training, and other activities in higher education institutions.

• "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared within the framework of the criteria determined by YÖK, are published every year. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

• The "Higher Education Report of Foundation Institutions", which includes academic, administrative and financial data of higher education foundation institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education foundation institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

Design and Approval of Curriculum: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will offer to the students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these subjects.

2.The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council.

3. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these subjects.

4. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receives a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions;

Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It implements regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.

Our Faculty of Dentistry was entitled to be 'Full Accredited' for 6 years by the Dental Education Programs Accreditation Association (DEPAD) on 06.04.2022

Access Requirements

Within the framework of the regulations determined by the Council of Higher Education (YÖK), student admission to this program is administered through the central examination system called YKS. After students submit their preferences for the program they want to study in, they are placed in the relevant programs by the Student Selection and Placement Center according to the score they receive from this exam. Recognition of previous formal learning in Turkish Higher Education Institutions, vertical, horizontal and university transfers, "Transfer Between Associate and Master's Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer" determined by the Higher Education Institution is administered within the scope of the "Council of Higher Education Regulation on the Principles of Transfer Between Associate Degree and Undergraduate Programs, Double Majors, Minors, and Inter-institutional Credit Transfers at Higher Education". Foreign students are admitted to this program based on their internationally recognized exam results or secondary school graduation grades. Admittance of exchange students is carried out within the framework of bilateral agreements signed between BVU and partner universities.

Conditions for SuccessStudents who have successfully completed all theoretical and practical courses prescribed in the program and received a total of at least 300 ECTS credits are entitled to receive a diploma. Graduation grade is determined by the overall weighted score average.
Progression Paths (Relationship Type)

There is the opportunity to work in the public sector or as a freelance dentist. There are academic career opportunities, as well. Students who successfully complete this program can apply for a master's degree or directly for integrated third cycle (doctoral) programs and the Specialization Examination in Dentistry (DUS).

Legal Basis

Higher Education Law No. 2547

Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

Bezmialem Vakıf University Faculty of Dentistry Education and Examination Directive

Bezm-İ Alem Foundation University Associate and Undergraduate Education and Training Regulations

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030011630


Qualification Title
Bachelor's Degree in Dentistry

Awarding Body
Bezmialem Vakif University

Awarding Body Contact
Topkapı Mahallesi Adnan Menderes Vatan Bulvarı No:113 34093 Fatih/İstanbul

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

2261.04 Dentist


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024

National Occupation Classification

2261.04 Dentist


Category
Main

Credit Value
300

Program Duration
5 Yıl

Program Profile

The training process contains a period of 5 years, including theory, laboratory studies and patient simulation studies. In the 1st, 2nd and 3rd grades basic science courses and pre-clinical practice training are included. The 4th and 5th year courses include intensive clinical practice as well as medicine and dentistry courses.


Learning Environments

Learning occurs formally or, for some courses, in the form of distance learning. In addition, practical training is provided in the laboratories and clinics within the institution.


Description
  • Scientificness “Makes clinical decisions by using problem solving and critical thinking skills during the patient diagnosis and treatment plan process. - Monitors academic resources at an international level and evaluates research results. - Uses evidence-based dentistry practices, if any, in professional practice to provide a high level of up-to-date clinical service and skills.”
  • Professionalism and Ethics “By adopting the concept of lifelong learning; makes and implements plans that will ensure continuous professional development and adopts continuous professional development - Complies with universal professional ethical rules in solving clinical problems - takes into account the medical situations that are urgent and with higher priority in the case of  multiple patient admission - Complies with national legal rules in service provision - Ensures that patient information and records are kept confidential. - Obtains informed consent"
  • Communication “Applies interpersonal harmony and communication skills - Communicates effectively with colleagues and team members - Establishes effective communication with patients and patient relatives - Evaluates and communicates with patients in accordance with their age and development levels - Obtains informed consent.”
  • Prioritization of Health “Prioritizes the protection and development of health, not corrective treatment in individual dentistry practices. - Takes responsibility for the protection and development of oral and dental health at the social level. - Plans and implements the self-prepared social preventive programs, according to the risk groups of the patients. - Carries out the national oral and dental health program. "Makes recommendations regarding the dental health system and health policies - Supports health promotion practices - Supports welfare in different stages of life (pregnancy, birth, postpartum, newborn, childhood, adolescence, adulthood, menopause, andropause, and old age)"
  • Corporate Governance and Leadership “Systematises patient safety and clinical risk management in the provision of treatment services - Establishes a team within the scope of health care, ensures the harmonious functioning of the team and leads the team - Respects the team, patients and colleagues he works with and empathizes with them - Ensures that patient records are kept complete and confidential - Monitors, evaluates and implements current developments regarding the management of oral and dental health services. - Manages financial and human resources effectively and efficiently. - Complies with and implements quality improvement processes - Makes disaster plans in corporate management - Provides ergonomic and safe working environments for themselves and other employees.
  • Informatics “Uses information technologies in administrative and clinical processes -Uses information technologies to prepare, store and utilize patient records - Ensures the security and access control of electronic records - Monitors, evaluates and applies current developments within the scope of information technologies in dentistry.”
  • Diagnosis and Treatment Processes “Determines the working limits accurately, requests consultation when necessary and refers the patient to a specialist. - For diagnosis and treatment planning, takes the patient's detailed history, performs clinical and radiographic examination, uses auxiliary diagnostic methods when necessary, evaluates the findings and manages the process - In treatment planning, takes into account the general health status of the patient - Prepares and presents alternative treatment plans for the patient, taking into account the patient's oral and dental health risk group (tooth decay, periodontal disease, etc.) - Provides information to the patient about the advantages and disadvantages of alternative treatment plans, makes clinical decisions together with the patient - plans oral and dental care for all groups, including different age groups and patients with special needs - Uses professional practices specified in the job description appropriately and in a timely manner - Applies universal infection control instructions for all clinical procedures – Takes precaution against  the patient’s pain and dentist anxiety, diagnoses, and manages. - Uses early diagnosis and treatment methods in the field of dentistry and prevents the progression of diseases - Evaluates the results of the treatment service provided - Considers the urgent and high priority situations of the patient in treatment planning - Recognizes the abuse and/or neglect of the person admitted as a patient and manages the process - Recognizes substance addiction and manages the process - Provides dental health services for groups with priority and who are risky/vulnerable.

Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

  •  Reading and writing competence
  •  Multilingual competence
  •  Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
  •  Digital competence
  •  Personal, social, and learning to learn competence
  •  Citizenship competence
  •  Entrepreneurial competence
  •  Cultural awareness and expression competence

Further Info

Exams, testing and evaluation are carried out based on the "Bezmiâlem Vakıf University Faculty of Dentistry Education - Training and Examination Directive". Students are also subject to a final exam in addition to the exams they have taken or to the work they have done before during the academic year. The criteria to be taken into account in the evaluation of students' success (midterm exam, homework, practice, final exam, etc.) and the percentage of the marks are stated in the education guide published on the website at the beginning of the semester. All exams are held on the dates announced by the University, at the specified place and time. Students' final grades at the end of the semester are given by the faculty member/staff responsible for the course, based on their midterm and final exam grades, their studies during the semester, and course attendance rules. Make-up exams are held for students who do not take the final exam even though they meet the requirements for taking the final exam, or who fail (F) at the end of the final exam.


Quality Assurance

 YÖK is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, training, and other activities in higher education institutions.

• "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared within the framework of the criteria determined by YÖK, are published every year. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

• The "Higher Education Report of Foundation Institutions", which includes academic, administrative and financial data of higher education foundation institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education foundation institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

Design and Approval of Curriculum: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will offer to the students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these subjects.

2.The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council.

3. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these subjects.

4. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receives a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions;

Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It implements regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.

Our Faculty of Dentistry was entitled to be 'Full Accredited' for 6 years by the Dental Education Programs Accreditation Association (DEPAD) on 06.04.2022


Access Requirements

Within the framework of the regulations determined by the Council of Higher Education (YÖK), student admission to this program is administered through the central examination system called YKS. After students submit their preferences for the program they want to study in, they are placed in the relevant programs by the Student Selection and Placement Center according to the score they receive from this exam. Recognition of previous formal learning in Turkish Higher Education Institutions, vertical, horizontal and university transfers, "Transfer Between Associate and Master's Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer" determined by the Higher Education Institution is administered within the scope of the "Council of Higher Education Regulation on the Principles of Transfer Between Associate Degree and Undergraduate Programs, Double Majors, Minors, and Inter-institutional Credit Transfers at Higher Education". Foreign students are admitted to this program based on their internationally recognized exam results or secondary school graduation grades. Admittance of exchange students is carried out within the framework of bilateral agreements signed between BVU and partner universities.


Conditions for Success
Students who have successfully completed all theoretical and practical courses prescribed in the program and received a total of at least 300 ECTS credits are entitled to receive a diploma. Graduation grade is determined by the overall weighted score average.

Progression Paths (Relationship Type)

There is the opportunity to work in the public sector or as a freelance dentist. There are academic career opportunities, as well. Students who successfully complete this program can apply for a master's degree or directly for integrated third cycle (doctoral) programs and the Specialization Examination in Dentistry (DUS).


Legal Basis

Higher Education Law No. 2547

Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

Bezmialem Vakıf University Faculty of Dentistry Education and Examination Directive

Bezm-İ Alem Foundation University Associate and Undergraduate Education and Training Regulations


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode