Yeterlilik Kodu | TR0030025836 | |
Yeterlilik Adı | Diş Hekimliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Erciyes Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Yenidoğan Mahallesi, Turhan Baytop Sokak No:1, 38280 Talas/Kayseri | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.erciyes.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Diş muayenesi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 300 | |
Programın Normal Süresi | 5 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sınavlar (1) Ara sınavları, mazeret sınavları, dönem veya yıl sonu sınavları, bütünleme ve tek ders sınavları aşağıdaki esaslara göre yapılır: a) Sınavlar; test, yazılı, sözlü, uygulamalı veya yazılı-sözlü, yazılı-uygulamalı ya da yazılı-sözlü-uygulamalı olarak yapılabilir. Bir ders için her dönemde en az bir ara sınav yapılır. Sınavların yapılış şekillerine ve sayılarına ilgili kurul karar verir. b) Öğrenciler, sınav programlarında belirtilen gün, saat ve yerde sınava girmek zorundadır. Öğrencinin girmemesi gereken bir sınava girmesi hâlinde aldığı not iptal edilir. Öğrenciler, sınavlarda kimlik belgelerini yanlarında bulundurmak zorundadırlar. c) Dini ve milli bayramlar dışında Cumartesi ve Pazar günleri de sınav yapılabilir. ç) Haklı ve geçerli sebeplerle ara sınava giremeyen öğrencilere ilgili yönetim kurulunca mazeret sınavı hakkı tanınır. Ara sınavların dışındaki sınavlar için mazeret sınavı hakkı tanınmaz. Mazeret sınavından yararlanmak isteyen öğrencilerin ders dönemi bitmeden ve mazeretin sona ermesinden itibaren en geç yedi gün içinde Fakülte Dekanlığına başvurmaları gerekir. Mazeret sınavı hakkı, aynı ders için birden fazla kullanılamaz. Mazeret sınavları ilgili dönem içinde yapılır. d) Derse kayıt ve devam şartlarını sağlayan öğrenciler, akademik takvime uygun olarak dönem veya yıl sonu sınavlarına girerler. e) Bütünleme sınavları her dönem sonrasında ilgili dönem dersleri için yapılabilir. Bu sınavın yöntemine ve tarihine ilgili kurul karar verir. f) Bütünleme sınavlarından sonra devamını almış olmak kaydıyla tek bir dersten (ders hükmünde olmayanlar hariç) başarısız olduğu kesinleşen öğrencilere tek ders sınav hakkı verilir. Tek ders sınavında ara sınav notu dikkate alınmaz. Tek ders sınavından da başarısız olan öğrenciler bir üst sınıfa geçemezler veya mezun olamazlar. g) Azami ders yükü sınırları içinde kalmak şartıyla öğrenciler, notlarını yükseltmek üzere her dönem başında başarılı oldukları derslere yeniden kaydolarak o dersin sınavlarına girebilirler. Ayrıca yarıyıl sonu sınavı sonucunda başarılı olan öğrenciler, not yükseltmek amacıyla bütünleme sınavına girebilirler. Her iki durumda da en son alınan not geçerli sayılır. Not yükseltmek için sınava girmek isteyen öğrenciler o dersin bütünleme sınavının yapılacağı tarihten en az üç gün önce ÖBİSİS’ ten sınava gireceklerini belirtmek zorundadırlar. Aksi durumda sınava giremezler, sınava girseler dahi sınavları geçersiz sayılır. Sınav düzeni ve sonuçların ilanı (1) Sınavlar, sorumlu öğretim elemanları ve/veya fakülte yönetimi tarafından görevlendirilen gözetmenler tarafından yapılır. (2) Sorumlu öğretim üyesi, sınav sonuçlarını sınav tarihinden itibaren en geç 7 (yedi) gün içinde öğrenci bilgi sisteminde ilan eder. Sınav evrakları kapalı zarf içerisinde ve kaşeli-imzalı olarak Fakülte öğrenci işleri bürosuna kaydedilerek teslim edilir veya sınav tarihinden itibaren en az iki yıl süreyle sorumlu öğretim üyesi tarafından saklanır. Başarının ölçülmesi ve değerlendirilmesi (1) Sınavlar mutlak not sistemi (100 puan) üzerinden ölçülür. Bir dersin ara sınav ve dönem sonu sınav sonuçları sayısal puan ile gösterilir. Öğrencinin girmediği sınavların puanı (0) sıfırdır. (2) Ara sınav puan ortalaması, öğrencinin ara sınavlarda almış olduğu puanların toplamının yapılmış olan ara sınav sayısına bölünmesi ile belirlenir. Bu suretle bulunacak buçuklu sayı tam sayıya yükseltilir. (3) Ham başarı puanı; dönem veya yıl sonu sınav puanının % 60’ına, ara sınavların puan ortalamasının % 40’ının eklenmesi ile hesaplanır. Bu oranların hesabında kesirler aynen korunur, ancak ham başarı puanının hesabında buçuklu sayılar tam sayıya tamamlanır. (4) Ham başarı notları, ilgili kurul tarafından belirlenen mutlak not dönüşüm tabloları aracılığıyla belirlenir. (5) Öğrencilerin başarı notlarının belirlenmesinde 100’lük sayısal puan sistemi (mutlak not sistemi) kullanılır. 100’lük sistem başarı notlarının 4’lük sistem başarı not ve katsayı karşılıkları aşağıdaki gibidir: 100’lük Sistem Puan Katsayı Harf Notu Başarı Derecesi 90 – l00 4.00 AA Mükemmel 80 – 89 3.50 BA Pekiyi 70 – 79 3.00 BB İyi 65 – 69 2.50 CB Orta 60 – 64 2.00 CC Yeterli 50 – 59 1.50 DC Kalır 40 – 49 1.00 DD Kalır 30 – 39 0.50 FD Kalır 0 – 29 0.00 FF Kalır (6) Bir dersten başarılı olmak için başarı notunun en az CC veya daha yukarı olması ve aynı zamanda dönem veya yılsonu sınavından en az 60 ( altmış) puan alınması gerekir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Diş Hekimliği Eğitimi Programları Akreditasyon Derneği (DEPAD) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 31.03.2023/31.03.2029
| |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Asgari 300 AKTS ders kredisini başarmak ve varsa ilgili yükseköğretim kurumunun belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmiş olmak. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Aday, diş hekimliği fakültesinden alınan diploma ile ilgili şartları sağlıyorsa doktora ve diş hekimliğinde uzmanlık eğitimi alarak ilerleme imkanını kullanabilir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği 3. Tıpta ve diş hekimliğinde uzmanlık eğitimi yönetmeliği (Resmî Gazete Tarihi: 03.09.2022 Resmî Gazete Sayısı: 31942) | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030025836
ISCO 08
ISCO 08
- Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak on yarıyıllık bir programı kapsayan ve diş hekimliği mesleğine yönelik teorik ve uygulamalı eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
- Eğitim ve öğretim örgün ve yüz yüze olarak gerçekleştirilir. Ayrıca, kurum bünyesindeki klinik öncesi uygulama laboratuvarı, yapay hasta kliniği ve her bir anabilim dalına ait kliniklerde uygulamalı eğitimler gerçekleştirilir.
- Ağız, çene ve dişlerin hücre, doku, organ ve sistem bazında normal yapı ve fonksiyonlarını, yaşam döngüsünü ve büyümenin etkilerini açıklar,
- Ağız çene ve diş sağlığının temel ve önemli belirleyicilerini, birey ve toplum için risk faktörlerini bilir, insan ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki etkileşimi değerlendirir.
- Ağız, çene ve diş hastalıklarının nedenlerini, bu hastalıklara neden olabilecek sistemik hastalıklarla, çeşitli sistemik hastalıklara neden olabilecek ağız ve diş hastalıklarının organizmayı etkileme yollarını, hastalıklarda ortaya çıkan vücut ve ağız yapı ve fonksiyonlarındaki bozuklukları ve yol açtığı bulguları kavrar.
- Ağız, çene ve diş hastalıklarının tanı, tedavi, önleme ve rehabilitasyon ilkeleri ile toplumda sık görülen ağız ve diş hastalıklarının yaygınlığı ve bunlara karşı koruyucu hekimliğe yönelik yaklaşımlara sahiptir.
- Güvenli bir çalışma ortamı sağlar ve çalışma ekibinin diğer üyeleriyle sağlık, güvenlik ve klinik risk yönetimi ile ilgili çalışmalar yapar. Verimliliği daha da arttırmak için çalışma pozisyonları, görsel algılama, alet tutuşu, malzeme kullanımı, stres ve mental durumlarla başa çıkar ve çapraz enfeksiyon kontrolü yapar.
- Hasta ve/veya hasta yakınlarından tıbbi ve dental öykü (anamnez) alır, diş, dişeti oral mukoza ve çene eklemi bölgesinin muayenesini yapar.
- Ağız, çene ve diş sağlık sorunlarını tanımlamak, bulguları analiz etmek ve yorumlamak, tedaviyi yönlendirmek için aydınlatılmış onam alarak temel tanısal testleri ve girişimleri uygular.
- Anamnez, fizik muayene ve tanısal test sonuçları, işlevsel değerlendirme ve klinik akıl yürütme becerisini kullanarak klinik tanı koyar.
- Hastanın da katılımını sağlayarak tedavi ve takip planı oluşturur ve tedavilerini uygular, gerekli durumlarda ilgili uzmana sevk eder.
- Mevcut düzenlemelere uygun şekilde tıbbi ve adli kayıt tutar, hasta bilgilerini (epikriz, rapor vb.) hazırlar ve sunar.
- Hastanın tanı, tedavi ve takip sürecinde kanıta dayalı ve hasta merkezli tedavi prensiplerini uygular.
- Yaşamı doğrudan tehdit eden durumları tanır, tıbbi acil durumları yönetir ve yönlendirir.
- Birey, aile ve toplumun ağız, çene ve diş hastalıklarının tanı, tedavi, önleme ve rehabilitasyon ilkeleri ile toplumda sık görülen ağız ve diş hastalıklarının yaygınlığı ve bunlara karşı koruyucu hekimliğe yönelik yaklaşımları uygular.
- Diş hekimliği uygulamalarında sorumluluk alır; meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile etkili ekip çalışması yapar ve ilgili sektörlerle iş birliği içinde çalışır.
- Mezun diş hekimi kütüphane ve diğer veri tabanlarından gerekli bilgilere ulaşabilir ve bu bilgileri yorumlayabilme, bilimsel ve etkili olarak kullanabilme ve sunum konusunda yeterli olmalıdır.
- Bilimsel ve teknolojik gelişmelere, mesleki uygulamalardaki değişimlere ve toplum gereksinimlerine yanıt verebilmek için yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanarak sürekli kendini geliştirir.
- 1 Birey ve toplum düzeyinde ağız, çene ve hastalıklarını önlemek ve sağlığını geliştirmek amacıyla diğer sağlık personeli ve sağlık kurumları ile iş birliği yapar.
- Eğitim becerilerini kullanarak hasta ve hasta yakınları, toplum, diş hekimi dışı sağlık personeline eğitim ve danışmanlık verir.
- Diş hekimliği uygulamalarında etik ilkeler doğrultusunda hareket eder, etik ikilemleri tanır ve çözümünde etik akıl yürütme prensiplerini uygular.
- Mevcut yasal düzenlemelere uygun, diş hekimi sorumluluğunu bilerek, hasta ve diş hekimi haklarını gözetir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Ağız çene ve diş sağlığının temel ve önemli belirleyicilerini, birey ve toplum için risk faktörlerini bilir, insan ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki etkileşimi değerlendirmek.
- Ağız, çene ve diş hastalıklarının nedenlerini, bu hastalıklara neden olabilecek sistemik hastalıklarla, çeşitli sistemik hastalıklara neden olabilecek ağız ve diş hastalıklarının organizmayı etkileme yollarını, hastalıklarda ortaya çıkan vücut ve ağız yapı ve fonksiyonlarındaki bozuklukları ve yol açtığı bulguları kavrar.
- Hasta tanı ve tedavi planı sürecinde problem çözme ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak klinik karar vermek.
- Uluslararası düzeyde akademik kaynakları izler ve araştırma sonuçlarını değerlendirmek.
- Yüksek düzeyde güncel klinik hizmeti vermek için varsa kanıta dayalı diş hekimliği uygulamalarını meslek pratiğinde kullanmak.
- Hasta ve hasta yakınları ile etkili iletişim kurmak.
- Güvenli bir çalışma ortamı sağlar ve çalışma ekibinin diğer üyeleriyle sağlık, güvenlik ve klinik risk yönetimi ile ilgili çalışmalar yapar. Verimliliği daha da arttırmak için çalışma pozisyonları, görsel algılama, alet tutuşu, malzeme kullanımı, stres ve mental durumlarla başa çıkar ve çapraz enfeksiyon kontrolü yapmak.
- Hastanın tanı, tedavi ve takip sürecinde kanıta dayalı ve hasta merkezli tedavi prensiplerini uygulamak.
- Mevcut düzenlemelere uygun şekilde tıbbi ve adli kayıt tutar, hasta bilgilerini (epikriz, rapor vb.) hazırlar ve sunmak.
Sınavlar (1) Ara sınavları, mazeret sınavları, dönem veya yıl sonu sınavları, bütünleme ve tek ders sınavları aşağıdaki esaslara göre yapılır:
a) Sınavlar; test, yazılı, sözlü, uygulamalı veya yazılı-sözlü, yazılı-uygulamalı ya da yazılı-sözlü-uygulamalı olarak yapılabilir. Bir ders için her dönemde en az bir ara sınav yapılır. Sınavların yapılış şekillerine ve sayılarına ilgili kurul karar verir.
b) Öğrenciler, sınav programlarında belirtilen gün, saat ve yerde sınava girmek zorundadır. Öğrencinin girmemesi gereken bir sınava girmesi hâlinde aldığı not iptal edilir. Öğrenciler, sınavlarda kimlik belgelerini yanlarında bulundurmak zorundadırlar.
c) Dini ve milli bayramlar dışında Cumartesi ve Pazar günleri de sınav yapılabilir.
ç) Haklı ve geçerli sebeplerle ara sınava giremeyen öğrencilere ilgili yönetim kurulunca mazeret sınavı hakkı tanınır. Ara sınavların dışındaki sınavlar için mazeret sınavı hakkı tanınmaz. Mazeret sınavından yararlanmak isteyen öğrencilerin ders dönemi bitmeden ve mazeretin sona ermesinden itibaren en geç yedi gün içinde Fakülte Dekanlığına başvurmaları gerekir. Mazeret sınavı hakkı, aynı ders için birden fazla kullanılamaz. Mazeret sınavları ilgili dönem içinde yapılır.
d) Derse kayıt ve devam şartlarını sağlayan öğrenciler, akademik takvime uygun olarak dönem veya yıl sonu sınavlarına girerler.
e) Bütünleme sınavları her dönem sonrasında ilgili dönem dersleri için yapılabilir. Bu sınavın yöntemine ve tarihine ilgili kurul karar verir.
f) Bütünleme sınavlarından sonra devamını almış olmak kaydıyla tek bir dersten (ders hükmünde olmayanlar hariç) başarısız olduğu kesinleşen öğrencilere tek ders sınav hakkı verilir. Tek ders sınavında ara sınav notu dikkate alınmaz. Tek ders sınavından da başarısız olan öğrenciler bir üst sınıfa geçemezler veya mezun olamazlar.
g) Azami ders yükü sınırları içinde kalmak şartıyla öğrenciler, notlarını yükseltmek üzere her dönem başında başarılı oldukları derslere yeniden kaydolarak o dersin sınavlarına girebilirler. Ayrıca yarıyıl sonu sınavı sonucunda başarılı olan öğrenciler, not yükseltmek amacıyla bütünleme sınavına girebilirler. Her iki durumda da en son alınan not geçerli sayılır. Not yükseltmek için sınava girmek isteyen öğrenciler o dersin bütünleme sınavının yapılacağı tarihten en az üç gün önce ÖBİSİS’ ten sınava gireceklerini belirtmek zorundadırlar. Aksi durumda sınava giremezler, sınava girseler dahi sınavları geçersiz sayılır. Sınav düzeni ve sonuçların ilanı
(1) Sınavlar, sorumlu öğretim elemanları ve/veya fakülte yönetimi tarafından görevlendirilen gözetmenler tarafından yapılır.
(2) Sorumlu öğretim üyesi, sınav sonuçlarını sınav tarihinden itibaren en geç 7 (yedi) gün içinde öğrenci bilgi sisteminde ilan eder. Sınav evrakları kapalı zarf içerisinde ve kaşeli-imzalı olarak Fakülte öğrenci işleri bürosuna kaydedilerek teslim edilir veya sınav tarihinden itibaren en az iki yıl süreyle sorumlu öğretim üyesi tarafından saklanır. Başarının ölçülmesi ve değerlendirilmesi
(1) Sınavlar mutlak not sistemi (100 puan) üzerinden ölçülür. Bir dersin ara sınav ve dönem sonu sınav sonuçları sayısal puan ile gösterilir. Öğrencinin girmediği sınavların puanı (0) sıfırdır.
(2) Ara sınav puan ortalaması, öğrencinin ara sınavlarda almış olduğu puanların toplamının yapılmış olan ara sınav sayısına bölünmesi ile belirlenir. Bu suretle bulunacak buçuklu sayı tam sayıya yükseltilir.
(3) Ham başarı puanı; dönem veya yıl sonu sınav puanının % 60’ına, ara sınavların puan ortalamasının % 40’ının eklenmesi ile hesaplanır. Bu oranların hesabında kesirler aynen korunur, ancak ham başarı puanının hesabında buçuklu sayılar tam sayıya tamamlanır.
(4) Ham başarı notları, ilgili kurul tarafından belirlenen mutlak not dönüşüm tabloları aracılığıyla belirlenir.
(5) Öğrencilerin başarı notlarının belirlenmesinde 100’lük sayısal puan sistemi (mutlak not sistemi) kullanılır. 100’lük sistem başarı notlarının 4’lük sistem başarı not ve katsayı karşılıkları aşağıdaki gibidir: 100’lük Sistem Puan Katsayı Harf Notu Başarı Derecesi 90 – l00 4.00 AA Mükemmel 80 – 89 3.50 BA Pekiyi 70 – 79 3.00 BB İyi 65 – 69 2.50 CB Orta 60 – 64 2.00 CC Yeterli 50 – 59 1.50 DC Kalır 40 – 49 1.00 DD Kalır 30 – 39 0.50 FD Kalır 0 – 29 0.00 FF Kalır (6) Bir dersten başarılı olmak için başarı notunun en az CC veya daha yukarı olması ve aynı zamanda dönem veya yılsonu sınavından en az 60 ( altmış) puan alınması gerekir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Diş Hekimliği Eğitimi Programları Akreditasyon Derneği (DEPAD)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 31.03.2023/31.03.2029
- Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
Aday, diş hekimliği fakültesinden alınan diploma ile ilgili şartları sağlıyorsa doktora ve diş hekimliğinde uzmanlık eğitimi alarak ilerleme imkanını kullanabilir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
3. Tıpta ve diş hekimliğinde uzmanlık eğitimi yönetmeliği (Resmî Gazete Tarihi: 03.09.2022 Resmî Gazete Sayısı: 31942)
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030025836 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Bachelor's Degree in Dentistry | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | Erciyes University | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Yenidoğan Neighborhood, Turhan Baytop Street No:1, 38280 Talas/Kayseri | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | https://www.erciyes.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | General | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Dental studies | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 300 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 5 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies | The key competencies listed below are at an advanced level: 1. Knows the basic and important determinants of oral, jaw, and dental health, risk factors for the individual and society, and evaluates the interaction between the person and his/her physical and social environment. 2. Understands the causes of oral, jaw, and dental diseases, systemic diseases that may cause these diseases, the ways in which oral and dental diseases that may cause various systemic diseases affect the organism, the disorders in the body and mouth structure and functions that occur in diseases, and the findings they cause. 3. Makes clinical decisions by using problem solving and critical thinking skills in the patient diagnosis and treatment plan process. 4. Monitors academic resources globally and assesses research outcomes. 5. Uses evidence-based dentistry practices, if any, in professional practice to provide high-level, up-to-date clinical service. 6. Communicates effectively with patients and their relatives. 7. Establishes a secure working environment and collaborates with other team members to conduct studies on health, safety, and clinical risk management. Work positions, visual perception, tool handling, material use, coping with stress and mental states, and cross-infection control all contribute to increased efficiency. 8. Apply evidence-based and patient-centered treatment principles to the patient's diagnosis, treatment, and follow-up process. 9. Keep medical and judicial records in accordance with current regulations; prepare and present patient information (epicrisis, reports, etc.). | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | 1. Measurement and evaluation employ a variety of methods, including homework, pre-clinical practice, clinical practice, midterm exam, and final exam. 2. Current tools and methods such as multiple choice questions, comprehensive matching questions, key feature questions, OSCE, structured oral exam, mini clinical evaluation, internship report card, and direct observation of the application are used in the measurement and evaluation system of the Erciyes University Faculty of Dentistry Dentistry Education Program. 3. The evaluation of student success uses letter-and/or number-based grading systems.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs; • YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions. • “University Monitoring and Evaluation Reports” regarding higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations regarding higher education institutions, are shared with the public by YÖK. • YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report” including academic, administrative and financial data regarding foundation higher education institutions every year. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations regarding foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”: 1. Creation and Approval of Curriculum: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans' Council. 2. Measurement-Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students will be carried out is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared by YÖKAK regarding the external assessment of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | Achieving a minimum of 300 ECTS course credits and fulfilling other obligations determined by the relevant higher education institution, if any. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board 3. Regulation on Specialty Education in Medicine and Dentistry (Official Gazette Date: 03.09.2022 Official Gazette Number: 31942) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030025836
ISCO 08
ISCO 08
- The higher education program covers a ten-semester program based on secondary education qualifications and provides theoretical and practical training for the dentistry profession.
- Education and training are provided in a formal, face-to-face manner. In addition, practical training is provided in the pre-clinical practice laboratory, artificial patient clinic, and clinics of each department.
- Explains the normal structure and functions of the mouth, jaw, and teeth on a cell, tissue, organ, and system basis, the life cycle, and the effects of growth.
- Knows the basic and important determinants of mouth, jaw, and teeth health, risk factors for the individual and society, and evaluates the interaction between the person and his/her physical and social environment.
- Understands the causes of mouth, jaw, and teeth diseases, systemic diseases that can cause these diseases, the ways in which mouth and teeth diseases that can cause various systemic diseases affect the organism, the disorders in the body and mouth structure and functions that occur in diseases, and the symptoms they cause.
- It has the principles of diagnosis, treatment, prevention, and rehabilitation of oral, jaw, and dental diseases, the prevalence of common oral and dental diseases in society, and approaches to preventive medicine against them.
- Provides a safe working environment and works with other members of the work team on health, safety, and clinical risk management. He or she manages various aspects, such as working positions, visual perception, holding tools, using materials, managing stress and mental states, and performing cross-infection control to enhance productivity.
- Takes medical and dental history (anamnesis) from patients and/or their relatives; examines teeth, gums, oral mucosa, and jaw joint area.
- Identifies oral, jaw, and dental health problems, analyzes and interprets findings, and applies basic diagnostic tests and interventions with informed consent to direct treatment.
- Makes a clinical diagnosis using anamnesis, physical examination and diagnostic test results, functional assessment, and clinical reasoning skills.
- Creates a treatment and follow-up plan and implements treatments by ensuring the participation of the patient and referring them to the relevant specialist when necessary.
- Keeps medical and judicial records in accordance with current regulations; prepares and presents patient information (epicrisis, report, etc.).
- Applies evidence-based and patient-centered treatment principles during the patient's diagnosis, treatment, and follow-up process.
- Recognizes conditions that directly threaten life, and effectively manages and directs medical emergencies.
- Applies the principles of diagnosis, treatment, prevention, and rehabilitation of oral, jaw, and dental diseases of the individual, family, and society, and the prevalence of common oral and dental diseases in society and preventive medicine approaches against them.
- Takes responsibility for dental practices; performs effective teamwork with colleagues and other health personnel; and works in cooperation with relevant sectors.
- Graduated dentists should be able to access necessary information from libraries and other databases and should be competent in interpreting, using scientifically and effectively, and presenting this information.
- Continuously improve themselves by using lifelong learning skills to respond to scientific and technological developments, changes in professional practices, and community needs.
- Collaborate with other health personnel and health institutions to prevent oral and jaw diseases and improve health at the individual and community level.
- Provide training and consultancy to patients and their relatives, the community, and non-dentist health personnel by using their educational skills.
- Act in accordance with ethical principles in dentistry practices, recognize ethical dilemmas, and apply ethical reasoning principles in their solutions.
- Comply with current legal regulations, be aware of dentist responsibilities, and observe patient and dentist rights.
The key competencies listed below are at an advanced level:
1. Knows the basic and important determinants of oral, jaw, and dental health, risk factors for the individual and society, and evaluates the interaction between the person and his/her physical and social environment.
2. Understands the causes of oral, jaw, and dental diseases, systemic diseases that may cause these diseases, the ways in which oral and dental diseases that may cause various systemic diseases affect the organism, the disorders in the body and mouth structure and functions that occur in diseases, and the findings they cause.
3. Makes clinical decisions by using problem solving and critical thinking skills in the patient diagnosis and treatment plan process.
4. Monitors academic resources globally and assesses research outcomes.
5. Uses evidence-based dentistry practices, if any, in professional practice to provide high-level, up-to-date clinical service.
6. Communicates effectively with patients and their relatives.
7. Establishes a secure working environment and collaborates with other team members to conduct studies on health, safety, and clinical risk management. Work positions, visual perception, tool handling, material use, coping with stress and mental states, and cross-infection control all contribute to increased efficiency.
8. Apply evidence-based and patient-centered treatment principles to the patient's diagnosis, treatment, and follow-up process.
9. Keep medical and judicial records in accordance with current regulations; prepare and present patient information (epicrisis, reports, etc.).
1. Measurement and evaluation employ a variety of methods, including homework, pre-clinical practice, clinical practice, midterm exam, and final exam.
2. Current tools and methods such as multiple choice questions, comprehensive matching questions, key feature questions, OSCE, structured oral exam, mini clinical evaluation, internship report card, and direct observation of the application are used in the measurement and evaluation system of the Erciyes University Faculty of Dentistry Dentistry Education Program.
3. The evaluation of student success uses letter-and/or number-based grading systems.
1100-Point System Score Range
|
Letter Grade
|
Coefficient
|
Success Degree
|
90-100 |
AA |
4 |
Excellent |
80-89 |
BA |
3.5 |
Very Good |
70-79 |
BB |
3 |
Good |
65-69 |
CB |
2.5 |
Fair |
60-64 |
CC |
2 |
Satisfactory |
50-59 |
DC |
1.5 |
Fail |
40-49 |
DD |
1 |
Fail |
30-39 |
FD |
0.5 |
Fail |
0-29 |
FF |
0 |
Fail |
In order to monitor the quality of higher education programs;
• YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions.
• “University Monitoring and Evaluation Reports” regarding higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations regarding higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
• YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report” including academic, administrative and financial data regarding foundation higher education institutions every year. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations regarding foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curriculum:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans' Council.
2. Measurement-Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students will be carried out is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared by YÖKAK regarding the external assessment of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.
- Graduating from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the conditions for admission to undergraduate programs of higher education institutions.
- Being placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution(YÖK) as a result of the central exam conducted by the Evaluation, Selection, and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.
- If the candidate meets the requirements for the diploma received from the faculty of dentistry, he/she can use the opportunity to advance by taking a doctorate and specialization training in dentistry
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
3. Regulation on Specialty Education in Medicine and Dentistry (Official Gazette Date: 03.09.2022 Official Gazette Number: 31942)
The qualification is valid at all times.
