Yeterlilik Kodu

TR0030217031

Yeterlilik Adı
Diş Hekimliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumGazi Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEmniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara
Sorumlu Kurum URLhttp://www.gazi.edu.tr
Yönelim-
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Diş muayenesi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İnsan vücudunun ve spesifik olarak ağız bölgesindeki yapıların ve dişlerin hücre, doku, organ ve sistem bazında normal yapı ve işlevlerini, birbirleri ile olan etkileşimlerini bilir.
  • Ağız ve diş hastalıklarının nedenlerini ve oluşum mekanizmaları bilir ve hastalıkların ağız içinde ve dişte oluşturdukları değişiklikleri tanımlayabilir.
  • Dişhekimliği ulusal çekirdek eğitim programında ve Gazi Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Genişletilmiş Eğitim Programındaki belirti ve bulgularla, hastalıklar ve durumları ve mesleki uygulamaları belirlenen düzeyde bilir, kavrar, ilişkilendirir, değerlendirir.
  • Kişisel öğrenme gereksinimlerini doğrultusunda güncel en iyi bilimsel kanıtlara ulaşmayı, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirmeyi bilir.
  • Mesleki hukuki sorumlulukları konusundaki mevzuatı, deontolojiyi ve etik ilkeleri bilir.
  • Dişhekimliği ulusal çekirdek eğitim programında ve Gazi Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Genişletilmiş Eğitim Programındaki mesleki uygulamaları belirlenen düzeyde bilir ve yapar.
  • Tanı, tedavi ve takip süreçlerini kanıta dayalı uygulama, eleştirel düşünce ve etik prensipleri önceleyerek yürütür.
  • Kısıtlılıklarının farkındadır, profesyonel gelişimini destekleyecek şekilde kişisel öğrenme hedefleri koyar, gerektiği durumlarda hastayı uygun merkeze yönlendirir.
  • Ağız, diş ve çenelerdeki hastalıkların toplumda görülme sıklığını bilir, önleme ve azaltılmasına katkıda bulunur.
  • Bağımsız olarak kendi başına mesleğini uygularken görev ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve etik ilkelere uygun davranır.
  • Takım çalışması ve liderlik becerilerine sahiptir, meslektaşlarına ve topluma rol model olur.
  • Kişisel profesyonel gelişimini planlar, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile gerçekleştirir.
  • Hasta, hasta yakınları, diğer sağlık personeli, toplum, ilgili sektörler ve medya ile etkili yazılı ve sözlü iletişim kurar.
  • Yabancı dil ve bilgi iletişim teknolojilerini kullanarak mesleğindeki yenilikleri izler.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ölçme Değerlendirme (1) Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl/yıl sonunda her ders için bir başarı harf notu verilir. (2) Bu başarı harf notu, dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur. (3) Başarı harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. Bu harf notunun hesaplanması ilgili akademik birim kurulunun önerisi, akademik birimin ilgili kurulunun kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir. (4) Öğrencinin başarı notu 100 tam puan üzerinden belirlenir. Bu puana, ham başarı puanı denir. (5) Ham başarı puanı 25,00?ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak Üniversite Eğitim Komisyonunun kararı ve Senato onayı ile hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür. (6) Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir: a) Katsayılar Notlar 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) 1) D: Devamsız, 2) G: Girmedi, 3) E: Eksik, (Yarıyıl/yıl sonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)?ye dönüştürülür.) 4) VZ: Dersten çekilme. (7) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ve (DD) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış kabul edilir. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin AGNO?sunun en az 2,00 olması gerekir. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ve (DD) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış kabul edilir. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin AGNO?sunun en az 2,00 olması gerekir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Bu programa kabul edilebilmek için Türk Ortaöğretim Eğitimini veya yurtdışında muadil bir eğitimi tamamlamış ve Ulusal Lisans Yerleştirme Sınavında (LYS) yeterli puanı almış olmak gerekmektedir.

Başarma ŞartlarıBir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ve (DD) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış kabul edilir. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin AGNO?sunun en az 2,00 olması gerekir. Beş yıllık eğitim süresince toplam 300 AKTSlik zorunlu ve seçmeli teorik dersleri ve pratik uygulamaları içeren programın başarıyla tamamlanmış olması gereklidir. Her yarıyılda toplam 30 AKTSlik kredi alınmalıdır. Klinik öncesi pratik uygulamalarda, öğrenci her yıl belirli sayıda saptanan işleri verilen sürede veya telafi süresinde tamamlamak ve teslim etmek zorundadır. 4. ve 5.sınıflarda teorik derslerin yanı sıra, öğrencilerin klinik stajlarda her bir Anabilim tarafından belirtilen sayıda tedavi uygulamalarını yapmanın yanı sıra pratik ve sözlü sınavlardan da başarılı olmaları gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız Sağlık Bakanlığında, bazı kamu ve özel sektöre ait kurumların sağlık ünitelerinde ve serbest olarak kendi muayenehanelerinde diş hekimi olarak çalışabilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030217031


Yeterlilik Adı
Diş Hekimliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Gazi Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Emniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İnsan vücudunun ve spesifik olarak ağız bölgesindeki yapıların ve dişlerin hücre, doku, organ ve sistem bazında normal yapı ve işlevlerini, birbirleri ile olan etkileşimlerini bilir.
  • Ağız ve diş hastalıklarının nedenlerini ve oluşum mekanizmaları bilir ve hastalıkların ağız içinde ve dişte oluşturdukları değişiklikleri tanımlayabilir.
  • Dişhekimliği ulusal çekirdek eğitim programında ve Gazi Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Genişletilmiş Eğitim Programındaki belirti ve bulgularla, hastalıklar ve durumları ve mesleki uygulamaları belirlenen düzeyde bilir, kavrar, ilişkilendirir, değerlendirir.
  • Kişisel öğrenme gereksinimlerini doğrultusunda güncel en iyi bilimsel kanıtlara ulaşmayı, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirmeyi bilir.
  • Mesleki hukuki sorumlulukları konusundaki mevzuatı, deontolojiyi ve etik ilkeleri bilir.
  • Dişhekimliği ulusal çekirdek eğitim programında ve Gazi Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Genişletilmiş Eğitim Programındaki mesleki uygulamaları belirlenen düzeyde bilir ve yapar.
  • Tanı, tedavi ve takip süreçlerini kanıta dayalı uygulama, eleştirel düşünce ve etik prensipleri önceleyerek yürütür.
  • Kısıtlılıklarının farkındadır, profesyonel gelişimini destekleyecek şekilde kişisel öğrenme hedefleri koyar, gerektiği durumlarda hastayı uygun merkeze yönlendirir.
  • Ağız, diş ve çenelerdeki hastalıkların toplumda görülme sıklığını bilir, önleme ve azaltılmasına katkıda bulunur.
  • Bağımsız olarak kendi başına mesleğini uygularken görev ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve etik ilkelere uygun davranır.
  • Takım çalışması ve liderlik becerilerine sahiptir, meslektaşlarına ve topluma rol model olur.
  • Kişisel profesyonel gelişimini planlar, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile gerçekleştirir.
  • Hasta, hasta yakınları, diğer sağlık personeli, toplum, ilgili sektörler ve medya ile etkili yazılı ve sözlü iletişim kurar.
  • Yabancı dil ve bilgi iletişim teknolojilerini kullanarak mesleğindeki yenilikleri izler.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ölçme Değerlendirme (1) Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl/yıl sonunda her ders için bir başarı harf notu verilir. (2) Bu başarı harf notu, dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur. (3) Başarı harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. Bu harf notunun hesaplanması ilgili akademik birim kurulunun önerisi, akademik birimin ilgili kurulunun kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir. (4) Öğrencinin başarı notu 100 tam puan üzerinden belirlenir. Bu puana, ham başarı puanı denir. (5) Ham başarı puanı 25,00?ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak Üniversite Eğitim Komisyonunun kararı ve Senato onayı ile hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür. (6) Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir: a) Katsayılar Notlar 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) 1) D: Devamsız, 2) G: Girmedi, 3) E: Eksik, (Yarıyıl/yıl sonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)?ye dönüştürülür.) 4) VZ: Dersten çekilme. (7) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ve (DD) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış kabul edilir. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin AGNO?sunun en az 2,00 olması gerekir. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ve (DD) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış kabul edilir. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin AGNO?sunun en az 2,00 olması gerekir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Bu programa kabul edilebilmek için Türk Ortaöğretim Eğitimini veya yurtdışında muadil bir eğitimi tamamlamış ve Ulusal Lisans Yerleştirme Sınavında (LYS) yeterli puanı almış olmak gerekmektedir.


Başarma Şartları
Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ve (DD) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış kabul edilir. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin AGNO?sunun en az 2,00 olması gerekir. Beş yıllık eğitim süresince toplam 300 AKTSlik zorunlu ve seçmeli teorik dersleri ve pratik uygulamaları içeren programın başarıyla tamamlanmış olması gereklidir. Her yarıyılda toplam 30 AKTSlik kredi alınmalıdır. Klinik öncesi pratik uygulamalarda, öğrenci her yıl belirli sayıda saptanan işleri verilen sürede veya telafi süresinde tamamlamak ve teslim etmek zorundadır. 4. ve 5.sınıflarda teorik derslerin yanı sıra, öğrencilerin klinik stajlarda her bir Anabilim tarafından belirtilen sayıda tedavi uygulamalarını yapmanın yanı sıra pratik ve sözlü sınavlardan da başarılı olmaları gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız Sağlık Bakanlığında, bazı kamu ve özel sektöre ait kurumların sağlık ünitelerinde ve serbest olarak kendi muayenehanelerinde diş hekimi olarak çalışabilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030217031

Qualification Title
DİŞ HEKİMLİĞİ Undergraduate
Awarding BodyGazi University
Awarding Body ContactGazi University
Awarding Body Urlhttp://www.gazi.edu.tr
Orientation-
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasDental studies
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Knows the normal structures and functions of the human body, specifically the structures and teeth in the mouth area, on the basis of cells, tissues, organs and systems, and their interactions with each other. Knows the causes and formation mechanisms of oral and dental diseases and can describe the changes caused by diseases in the mouth and teeth. Knows, grasps, correlates, evaluates the symptoms and findings in the national core education program of dentistry and Gazi University Faculty of Dentistry Extended Education Program, diseases and conditions and professional practices at a determined level. Knows to reach the best up-to-date scientific evidence, and evaluate its reliability and validity in line with personal learning needs. Knows the legislation, deontology and ethical principles about professional legal responsibilities. Knows and performs the professional practices in the national core education program of dentistry and Gazi University Faculty of Dentistry Extended Education Program. It conducts its diagnosis, treatment and follow-up processes by prioritizing evidence-based practice, critical thinking and ethical principles. Aware of its limitations, set personal learning goals to support professional development, direct the patient to the appropriate center when necessary Knows the prevalence of diseases in the mouth, teeth and jaws in the society, contributes to prevention and reduction. While performing her and his profession independently, she acts in accordance with the laws, regulations, legislation and ethical principles regarding her duties and responsibilities. Has teamwork and leadership skills, and becomes a role model for colleagues and society. It plans personal professional development and realizes it with the principle of lifelong learning. Establishes effective written and verbal communication with patients, their relatives, other healthcare professionals, society, relevant sectors and media. Follows the innovations in the profession by using foreign language and information communication technologies.

Key Competencies-
Further Info

Examination Regulations, Assessment and Grading Measurement and Evaluation (1) For each course taken, students are given a letter success grade at the end of the semester/year. (2) This grade is given by the instructor of the course. (3) While evaluating the letter grade, a student?s success at classes, mid-terms/final examinations and attendance to classes are considered. The calculation of the letter grade is determined by the approval of the related academic unit and the Senate. (4) The success grade of a student is calculated over 100 points. This grade is called raw success point. (5) A student whose raw success point is under 25.00 is directly given an FF grade and the student fails the course. The success grade of a student whose raw success point is 25.00 and above is evaluated by using the methods determined by the board decisions of the Educational Commission of the University and the Senate; with the letter grades of which coefficients and explanations are mentioned below. After this evaluation, it is also possible that the raw success points 25.00 and above may become FF letter grades. (6) Coefficients and letter success grades are evaluated as shown below: a) Coefficients Letter Success Grades 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) The letter grades other than the ones in the clause ?a? are: 1) D: Did not Attend the Course 2) G: Did not Attend the Exam 3) E: Incomplete (The E grades which are not corrected until after 3 weeks from the finalization of letter success grades are converted to FF) 4) VZ: Withdrawn (7) A student whose letter success grade is (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) or (DD) is considered as succeeded the course. However, the CumGPA (Cumulative Grade Point Average) of the student must be at least 2,00 for graduation. A student who takes one of the (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) and (DD) grades from a course is considered successful. However, in order to graduate, the students AGNO must be at least 2.00.

Quality Assurance-
Access Requirements

General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme.

Conditions for SuccessA student who takes one of the (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) and (DD) grades from a course is considered successful. However, in order to graduate, the students AGNO must be at least 2.00. It is necessary to successfully complete the program, which includes compulsory and elective theoretical courses and practical applications, with a total of 300 ECTS during the five-year education. A total of 30 ECTS credits must be taken each semester. In pre-clinical practice, the student has to complete and deliver a certain number of tasks each year within the given time or the compensation period. In the 4th and 5th grades, in addition to the theoretical courses, the students must be successful in the practical and oral exams as well as performing the number of treatment applications specified by each department in clinical internships.
Progression Paths (Relationship Type)

Our graduates can work as a dentist in the Ministry of Health, in the health units of some public and private sector institutions and in their own practice. By taking the DUS (Specialization Exam in Dentistry) exam, they can specialize in the departments they are entitled to enter in the Faculty of Dentistry and gain the right to make an academic career according to their success.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030217031


Qualification Title
DİŞ HEKİMLİĞİ Undergraduate

Awarding Body
Gazi University

Awarding Body Contact
Gazi University

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Knows the normal structures and functions of the human body, specifically the structures and teeth in the mouth area, on the basis of cells, tissues, organs and systems, and their interactions with each other. Knows the causes and formation mechanisms of oral and dental diseases and can describe the changes caused by diseases in the mouth and teeth. Knows, grasps, correlates, evaluates the symptoms and findings in the national core education program of dentistry and Gazi University Faculty of Dentistry Extended Education Program, diseases and conditions and professional practices at a determined level. Knows to reach the best up-to-date scientific evidence, and evaluate its reliability and validity in line with personal learning needs. Knows the legislation, deontology and ethical principles about professional legal responsibilities. Knows and performs the professional practices in the national core education program of dentistry and Gazi University Faculty of Dentistry Extended Education Program. It conducts its diagnosis, treatment and follow-up processes by prioritizing evidence-based practice, critical thinking and ethical principles. Aware of its limitations, set personal learning goals to support professional development, direct the patient to the appropriate center when necessary Knows the prevalence of diseases in the mouth, teeth and jaws in the society, contributes to prevention and reduction. While performing her and his profession independently, she acts in accordance with the laws, regulations, legislation and ethical principles regarding her duties and responsibilities. Has teamwork and leadership skills, and becomes a role model for colleagues and society. It plans personal professional development and realizes it with the principle of lifelong learning. Establishes effective written and verbal communication with patients, their relatives, other healthcare professionals, society, relevant sectors and media. Follows the innovations in the profession by using foreign language and information communication technologies.


Key Competencies
-

Further Info

Examination Regulations, Assessment and Grading Measurement and Evaluation (1) For each course taken, students are given a letter success grade at the end of the semester/year. (2) This grade is given by the instructor of the course. (3) While evaluating the letter grade, a student?s success at classes, mid-terms/final examinations and attendance to classes are considered. The calculation of the letter grade is determined by the approval of the related academic unit and the Senate. (4) The success grade of a student is calculated over 100 points. This grade is called raw success point. (5) A student whose raw success point is under 25.00 is directly given an FF grade and the student fails the course. The success grade of a student whose raw success point is 25.00 and above is evaluated by using the methods determined by the board decisions of the Educational Commission of the University and the Senate; with the letter grades of which coefficients and explanations are mentioned below. After this evaluation, it is also possible that the raw success points 25.00 and above may become FF letter grades. (6) Coefficients and letter success grades are evaluated as shown below: a) Coefficients Letter Success Grades 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) The letter grades other than the ones in the clause ?a? are: 1) D: Did not Attend the Course 2) G: Did not Attend the Exam 3) E: Incomplete (The E grades which are not corrected until after 3 weeks from the finalization of letter success grades are converted to FF) 4) VZ: Withdrawn (7) A student whose letter success grade is (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) or (DD) is considered as succeeded the course. However, the CumGPA (Cumulative Grade Point Average) of the student must be at least 2,00 for graduation. A student who takes one of the (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) and (DD) grades from a course is considered successful. However, in order to graduate, the students AGNO must be at least 2.00.


Quality Assurance
-

Access Requirements

General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme.


Conditions for Success
A student who takes one of the (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) and (DD) grades from a course is considered successful. However, in order to graduate, the students AGNO must be at least 2.00. It is necessary to successfully complete the program, which includes compulsory and elective theoretical courses and practical applications, with a total of 300 ECTS during the five-year education. A total of 30 ECTS credits must be taken each semester. In pre-clinical practice, the student has to complete and deliver a certain number of tasks each year within the given time or the compensation period. In the 4th and 5th grades, in addition to the theoretical courses, the students must be successful in the practical and oral exams as well as performing the number of treatment applications specified by each department in clinical internships.

Progression Paths (Relationship Type)

Our graduates can work as a dentist in the Ministry of Health, in the health units of some public and private sector institutions and in their own practice. By taking the DUS (Specialization Exam in Dentistry) exam, they can specialize in the departments they are entitled to enter in the Faculty of Dentistry and gain the right to make an academic career according to their success.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address