Yeterlilik Kodu

TR0030219216

Yeterlilik Adı
Diş Hekimliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumKarabük Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKarabük Üniversitesi Kılavuzlar Mahallesi 413. Sokak No: 7 Merkez Karabük
Sorumlu Kurum URLhttp://www.karabuk.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Diş muayenesi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Mezun olmuş bir diş hekimi, diş hekimliği uygulamalarında karşılaşabileceği normal ve patolojik durumları anlayabilmek için temel biyomedikal, teknik ve klinik bilimlerde yeteri kadar bilgi sahibi olur ve bu bilgileri klinik olarak karşılaşabileceği durumlara uygulayabilir ve tıbbi acil durumları tanıyıp başa çıkabilir.
  • Ayrıca etik konular ve çelişkilerle de başa çıkabilir.
  • Bilgi verici ve etkili bir yolla hastalarla iletişim kurabilir ve onların ağız sağlığını teşvik etmek, geliştirmek ve devam ettirmek için hasta merkezli yaklaşımlarla ilgili davranış biliminin prensiplerini uygulayabilir.
  • Her hastanın kendine özgü hususiyetlerine göre değerlendirme, teşhis, tedavi geliştirme ve sevk etme yetisine sahip olabilir.
  • Bütün klinik işlemlerde evrensel enfeksiyon kontrolü rehberlerini takip edebilir.
  • Kapsamlı dental tedavilerde ağrı ve endişeyi giderebilir.
  • Diş dizilerinin, çenelerin, oral mukozanın ve salgı bezlerinin ağız hastalıklarının ayırıcı tanı ve teşhis yönteminin geliştirilip uygun şekilde tedavi veya sevk edebilir.
  • Uygun radyografların istenmesi, elde edilmesi ve yorumlanması ve maksilofasiyal radyolojinin güvenli ve etkili bir şekilde uygulayabilir.
  • Dentoalveoler cerrahi için endikasyonları teşhis etmek ve oral cerrahi gerektiren hastaların düzenlenmesi veya sevkini yapabilir.
  • Her yaştaki hastanın periodontal hastalığın teşhis edilmesi ve sistematik değerlendirme cerrahi olmayan tedaviler ve uygun sevk yapabilir.
  • Önlem ve uygun intrakoronal ve ekstrakoronal restorasyonları içeren yetişkinde çürük kontrolünün sağlayabilir ve pulpal ve periradiküler hastalıklı dişlerin tedavisini yapabilir.
  • Endodontik hastalıkların teşhisi ve sistematik değerlendirilmesi, vaka seçimi, cerrahi olmayan tedaviler ve gerektiğinde sevkini yapabilir.
  • Çocuk hastaların dental hastalıklarının teşhisi ve korumanın sağlanması, gözlem, tedavi ve gerektiğinde sevkini yapabilir.
  • Malokluzyonların teşhisi ve basit ortodontik tedavi veya yerin korunması gerken hastaların tedavileri veya gerektiğinde sevklerini yapabilir.
  • Tam veya kısmi dişsizliğin teşhis edilmesi ve sabit veya hareketli protezlerin uygulanıp, gerektiğinde sevkini yapabilir ve defektif dişleri restore edebilir.
  • Dental acil durumlarla başa çıkabilir ve dental hastalıklara sahip bireylerin tedavisinde uygun ilaçların seçilip uygulama/ yazılmasını yapabilir.
  • Dental tedavinin komplikasyonlarını önceden görmek, önlemek veya başa çıkabilmelidirler.
  • Koruyucu tedavileri gerçekleştirip değerlendirme ve hastanın koruyucu girişimlerini düzenli olarak kontrol edebilir.
  • Davranış bilimleri, anatomi, patoloji, biyokimya, fizyoloji, mikrobiyoloji ve immunoloji, histoloji, hastaların genel durumları ile ilgili farmakoloji, web- tabanlı temel bilgisayar bilimleri, bioistatistik, fizik ve biyofizik gibi temel tıb bilimleri hakkında bilgi sahibi olabilir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

İlgili dersin Ders Tanıtım Formunu inceleyiniz. Lise mezunu olmak. Merkezi yüksek öğretim kurumlarına yerleştirme sınavında o sene belirlenen taban puanının üzerinde puan almak. Fiziksel ve psikolojik sağlık sorunlarının olmaması ve heyet raporu ile bunun saptanması.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Karabük Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesine lise diplomasına sahip ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sınavlar neticesinde öğrenci kabul edilmektedir. Ayrıca üniversitemiz uluslararası öğrencilerin başvuru, kabul ve kayıt yönergesine uygun olarak uluslararası öğrenci kabulü de yapılmaktadır.

Başarma Şartları Lise mezunu olmak. Merkezi yüksek öğretim kurumlarına yerleştirme sınavında o sene belirlenen taban puanının üzerinde puan almak. Fiziksel ve psikolojik sağlık sorunlarının olmaması ve heyet raporu ile bunun saptanması. Diş hekimliği fakültesinden mezun olmak için KARABÜK ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ÖĞRETİM VE SINAV YÖNETMELİĞİ ‘nde belirlenmiş olan koşulları sağlanması gerekir. (http://oidb.karabuk.edu.tr/yonetmenlik/egitim_ogretim_sinav.pdf)
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Diş hekimliği mezunları iş bulma imkanı konusunda sıkıntı yaşamazlar.
  • Mezun olanların neredeyse tamamı ağız ve diş sağlığı merkezlerinde, kamu hastanelerinde, üniversite araştırma hastanelerinde, özel hastanelerde, özel kliniklerde işe başlarlar.
  • İsteyenler, çalıştıkları kurumlarda yönetici sıfatı ile de çalışabilmektedir.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030219216


Yeterlilik Adı
Diş Hekimliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Karabük Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Karabük Üniversitesi Kılavuzlar Mahallesi 413. Sokak No: 7 Merkez Karabük

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Mezun olmuş bir diş hekimi, diş hekimliği uygulamalarında karşılaşabileceği normal ve patolojik durumları anlayabilmek için temel biyomedikal, teknik ve klinik bilimlerde yeteri kadar bilgi sahibi olur ve bu bilgileri klinik olarak karşılaşabileceği durumlara uygulayabilir ve tıbbi acil durumları tanıyıp başa çıkabilir.
  • Ayrıca etik konular ve çelişkilerle de başa çıkabilir.
  • Bilgi verici ve etkili bir yolla hastalarla iletişim kurabilir ve onların ağız sağlığını teşvik etmek, geliştirmek ve devam ettirmek için hasta merkezli yaklaşımlarla ilgili davranış biliminin prensiplerini uygulayabilir.
  • Her hastanın kendine özgü hususiyetlerine göre değerlendirme, teşhis, tedavi geliştirme ve sevk etme yetisine sahip olabilir.
  • Bütün klinik işlemlerde evrensel enfeksiyon kontrolü rehberlerini takip edebilir.
  • Kapsamlı dental tedavilerde ağrı ve endişeyi giderebilir.
  • Diş dizilerinin, çenelerin, oral mukozanın ve salgı bezlerinin ağız hastalıklarının ayırıcı tanı ve teşhis yönteminin geliştirilip uygun şekilde tedavi veya sevk edebilir.
  • Uygun radyografların istenmesi, elde edilmesi ve yorumlanması ve maksilofasiyal radyolojinin güvenli ve etkili bir şekilde uygulayabilir.
  • Dentoalveoler cerrahi için endikasyonları teşhis etmek ve oral cerrahi gerektiren hastaların düzenlenmesi veya sevkini yapabilir.
  • Her yaştaki hastanın periodontal hastalığın teşhis edilmesi ve sistematik değerlendirme cerrahi olmayan tedaviler ve uygun sevk yapabilir.
  • Önlem ve uygun intrakoronal ve ekstrakoronal restorasyonları içeren yetişkinde çürük kontrolünün sağlayabilir ve pulpal ve periradiküler hastalıklı dişlerin tedavisini yapabilir.
  • Endodontik hastalıkların teşhisi ve sistematik değerlendirilmesi, vaka seçimi, cerrahi olmayan tedaviler ve gerektiğinde sevkini yapabilir.
  • Çocuk hastaların dental hastalıklarının teşhisi ve korumanın sağlanması, gözlem, tedavi ve gerektiğinde sevkini yapabilir.
  • Malokluzyonların teşhisi ve basit ortodontik tedavi veya yerin korunması gerken hastaların tedavileri veya gerektiğinde sevklerini yapabilir.
  • Tam veya kısmi dişsizliğin teşhis edilmesi ve sabit veya hareketli protezlerin uygulanıp, gerektiğinde sevkini yapabilir ve defektif dişleri restore edebilir.
  • Dental acil durumlarla başa çıkabilir ve dental hastalıklara sahip bireylerin tedavisinde uygun ilaçların seçilip uygulama/ yazılmasını yapabilir.
  • Dental tedavinin komplikasyonlarını önceden görmek, önlemek veya başa çıkabilmelidirler.
  • Koruyucu tedavileri gerçekleştirip değerlendirme ve hastanın koruyucu girişimlerini düzenli olarak kontrol edebilir.
  • Davranış bilimleri, anatomi, patoloji, biyokimya, fizyoloji, mikrobiyoloji ve immunoloji, histoloji, hastaların genel durumları ile ilgili farmakoloji, web- tabanlı temel bilgisayar bilimleri, bioistatistik, fizik ve biyofizik gibi temel tıb bilimleri hakkında bilgi sahibi olabilir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

İlgili dersin Ders Tanıtım Formunu inceleyiniz. Lise mezunu olmak. Merkezi yüksek öğretim kurumlarına yerleştirme sınavında o sene belirlenen taban puanının üzerinde puan almak. Fiziksel ve psikolojik sağlık sorunlarının olmaması ve heyet raporu ile bunun saptanması.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Karabük Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesine lise diplomasına sahip ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sınavlar neticesinde öğrenci kabul edilmektedir. Ayrıca üniversitemiz uluslararası öğrencilerin başvuru, kabul ve kayıt yönergesine uygun olarak uluslararası öğrenci kabulü de yapılmaktadır.


Başarma Şartları
Lise mezunu olmak. Merkezi yüksek öğretim kurumlarına yerleştirme sınavında o sene belirlenen taban puanının üzerinde puan almak. Fiziksel ve psikolojik sağlık sorunlarının olmaması ve heyet raporu ile bunun saptanması. Diş hekimliği fakültesinden mezun olmak için KARABÜK ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ÖĞRETİM VE SINAV YÖNETMELİĞİ ‘nde belirlenmiş olan koşulları sağlanması gerekir. (http://oidb.karabuk.edu.tr/yonetmenlik/egitim_ogretim_sinav.pdf)

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Diş hekimliği mezunları iş bulma imkanı konusunda sıkıntı yaşamazlar.
  • Mezun olanların neredeyse tamamı ağız ve diş sağlığı merkezlerinde, kamu hastanelerinde, üniversite araştırma hastanelerinde, özel hastanelerde, özel kliniklerde işe başlarlar.
  • İsteyenler, çalıştıkları kurumlarda yönetici sıfatı ile de çalışabilmektedir.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030219216

Qualification Title
Diş Hekimliği Undergraduate
Awarding BodyKarabük University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.karabuk.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasDental studies
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Mezun olmuş bir diş hekimi, diş hekimliği uygulamalarında karşılaşabileceği normal ve patolojik durumları anlayabilmek için temel biyomedikal, teknik ve klinik bilimlerde yeteri kadar bilgi sahibi olur ve bu bilgileri klinik olarak karşılaşabileceği durumlara uygulayabilir ve tıbbi acil durumları tanıyıp başa çıkabilir. Ayrıca etik konular ve çelişkilerle de başa çıkabilir. Bilgi verici ve etkili bir yolla hastalarla iletişim kurabilir ve onların ağız sağlığını teşvik etmek, geliştirmek ve devam ettirmek için hasta merkezli yaklaşımlarla ilgili davranış biliminin prensiplerini uygulayabilir. Each patient can have the ability to evaluate, diagnose, treat and develop according to their specific characteristics. It can follow universal infection control guidelines in all clinical procedures. Comprehensive dental treatments can relieve pain and anxiety. It can develop and treat or refer to the differential diagnosis and diagnosis method of oral diseases of dental arrays, jaws, oral mucosa and glands. Requesting, obtaining and interpreting appropriate radiographs and applying maxillofacial radiology safely and effectively. Can diagnose indications for dentoalveolar surgery and arrange or refer patients requiring oral surgery. Diagnosis and systematic evaluation of periodontal disease of all ages can make non-surgical treatments and appropriate referral. It can provide caries control and treat teeth with pulpal and periradicular disease in adults, including precautions and appropriate intracoronal and extracoronal restorations. It can diagnose and systematic evaluation of endodontic diseases, case selection, non-surgical treatments and referral when necessary. Diagnosis and protection of dental diseases of pediatric patients can make observation, treatment and referral when necessary. Diagnosis of malocclusions and simple orthodontic treatment or place protection may require treatment or referral of patients who need to be protected. It can diagnose complete or partial toothlessness and apply fixed or removable prostheses, refer them when necessary and restore defective teeth. It can cope with dental emergencies and can select and apply / write the appropriate drugs in the treatment of individuals with dental diseases. They should be able to anticipate, prevent, or cope with the complications of dental treatment. It can perform preventive treatments and evaluate and regularly check the patients preventive interventions. Be knowledgeable about behavioral sciences, anatomy, pathology, biochemistry, physiology, microbiology and immunology, histology, pharmacology related to the general condition of patients, basic medical sciences such as computer-based basic computer sciences, biostatistics, physics and biophysics.

Key Competencies-
Further Info

Examine the Course Introduction Form of the related course. Being a high school graduate. To get a score above the determined base score of that year in the placement examination in the central higher education institutions. Lack of physical and psychological health problems and determination of this with the delegation report.

Quality Assurance-
Access Requirements

For Turkish Citizens: (1) High School Diploma, (2) Placement through a centralised, nation-wide student selection and placement examination organized by Assessment, Selection and Placement Centre (ÖSYM). Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on the centralized exam and high school grade point averages. For International Students: (1) High School Diploma and its Certificate of Equivalency” granted by the Turkish Ministry of National Education (MoNE). (2) Exam for International Student (YÖS) or international university entrance examinations such as SAT I, ACT, etc., recognised by the national authority in higher education, the Council of Higher Education (YÖK). Candidates gain access to the programmes based on their scores obtained from YÖS or equivalent exams.

Conditions for SuccessBeing a high school graduate. To get a score above the determined base score of that year in the placement examination in the central higher education institutions. Lack of physical and psychological health problems and determination of this with the delegation report. In order to graduate from the faculty of dentistry, the conditions set in KARABÜK UNIVERSITY GRADUATE EDUCATION EDUCATION AND EXAM REGULATION must be met.
Progression Paths (Relationship Type)

Dentistry graduates do not have difficulty in finding a job. Almost all of the graduates start to work in oral and dental health centers, public hospitals, university research hospitals, private hospitals, private clinics. Those who want can also work as managers in the institutions they work for. Dentistry work areas are not limited to these. There is always a need for lecturers to work in dentistry faculties, namely university teachers. Those who fulfill the necessary conditions and those who are successful in the relevant academic exams can rise up to professorship as a lecturer.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030219216


Qualification Title
Diş Hekimliği Undergraduate

Awarding Body
Karabük University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Mezun olmuş bir diş hekimi, diş hekimliği uygulamalarında karşılaşabileceği normal ve patolojik durumları anlayabilmek için temel biyomedikal, teknik ve klinik bilimlerde yeteri kadar bilgi sahibi olur ve bu bilgileri klinik olarak karşılaşabileceği durumlara uygulayabilir ve tıbbi acil durumları tanıyıp başa çıkabilir. Ayrıca etik konular ve çelişkilerle de başa çıkabilir. Bilgi verici ve etkili bir yolla hastalarla iletişim kurabilir ve onların ağız sağlığını teşvik etmek, geliştirmek ve devam ettirmek için hasta merkezli yaklaşımlarla ilgili davranış biliminin prensiplerini uygulayabilir. Each patient can have the ability to evaluate, diagnose, treat and develop according to their specific characteristics. It can follow universal infection control guidelines in all clinical procedures. Comprehensive dental treatments can relieve pain and anxiety. It can develop and treat or refer to the differential diagnosis and diagnosis method of oral diseases of dental arrays, jaws, oral mucosa and glands. Requesting, obtaining and interpreting appropriate radiographs and applying maxillofacial radiology safely and effectively. Can diagnose indications for dentoalveolar surgery and arrange or refer patients requiring oral surgery. Diagnosis and systematic evaluation of periodontal disease of all ages can make non-surgical treatments and appropriate referral. It can provide caries control and treat teeth with pulpal and periradicular disease in adults, including precautions and appropriate intracoronal and extracoronal restorations. It can diagnose and systematic evaluation of endodontic diseases, case selection, non-surgical treatments and referral when necessary. Diagnosis and protection of dental diseases of pediatric patients can make observation, treatment and referral when necessary. Diagnosis of malocclusions and simple orthodontic treatment or place protection may require treatment or referral of patients who need to be protected. It can diagnose complete or partial toothlessness and apply fixed or removable prostheses, refer them when necessary and restore defective teeth. It can cope with dental emergencies and can select and apply / write the appropriate drugs in the treatment of individuals with dental diseases. They should be able to anticipate, prevent, or cope with the complications of dental treatment. It can perform preventive treatments and evaluate and regularly check the patients preventive interventions. Be knowledgeable about behavioral sciences, anatomy, pathology, biochemistry, physiology, microbiology and immunology, histology, pharmacology related to the general condition of patients, basic medical sciences such as computer-based basic computer sciences, biostatistics, physics and biophysics.


Key Competencies
-

Further Info

Examine the Course Introduction Form of the related course. Being a high school graduate. To get a score above the determined base score of that year in the placement examination in the central higher education institutions. Lack of physical and psychological health problems and determination of this with the delegation report.


Quality Assurance
-

Access Requirements

For Turkish Citizens: (1) High School Diploma, (2) Placement through a centralised, nation-wide student selection and placement examination organized by Assessment, Selection and Placement Centre (ÖSYM). Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on the centralized exam and high school grade point averages. For International Students: (1) High School Diploma and its Certificate of Equivalency” granted by the Turkish Ministry of National Education (MoNE). (2) Exam for International Student (YÖS) or international university entrance examinations such as SAT I, ACT, etc., recognised by the national authority in higher education, the Council of Higher Education (YÖK). Candidates gain access to the programmes based on their scores obtained from YÖS or equivalent exams.


Conditions for Success
Being a high school graduate. To get a score above the determined base score of that year in the placement examination in the central higher education institutions. Lack of physical and psychological health problems and determination of this with the delegation report. In order to graduate from the faculty of dentistry, the conditions set in KARABÜK UNIVERSITY GRADUATE EDUCATION EDUCATION AND EXAM REGULATION must be met.

Progression Paths (Relationship Type)

Dentistry graduates do not have difficulty in finding a job. Almost all of the graduates start to work in oral and dental health centers, public hospitals, university research hospitals, private hospitals, private clinics. Those who want can also work as managers in the institutions they work for. Dentistry work areas are not limited to these. There is always a need for lecturers to work in dentistry faculties, namely university teachers. Those who fulfill the necessary conditions and those who are successful in the relevant academic exams can rise up to professorship as a lecturer.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address