Yeterlilik Kodu | TR0030220500 | |
Yeterlilik Adı | Disiplinlerarası Arkeometri (YL) Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Sinop Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Korucuk Mah. Trafo Sok. 15 Temmuz Yerleşkesi No:36 Rektörlük Binası 57000 – SİNOP | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.sinop.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tarih ve arkeoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Arkeometri hakkında temel bilgi vermek, Arkeoloji ve Sanat Tarihi ile Kimya, Biyoloji ve İstatistik bilimi arasındaki ilişkiyi aktarmak ve bu ilişki neticesinde ele geçen verileri bilimsel olarak yorumlanması amaçlanmaktadır. Programın temel hedefi, mezunların fen bilimleri ve uygulamalı bilimlerin bilimsel yöntemlerini uygulayarak arkeolojik sorunlara çözüm üretmeye yetkin hale getirmektir. Fen bilimleri ve arkeoloji arasındaki işbirliğinin katkısıyla arkeolojik kalıntı ve malzemelerin analizi, tanımlanması ve tarihlendirilmesi planlanmaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Ara sınav (%40) ve final sınavı (%60) olmak üzere iki sınav yapılmaktadır. Bir dersten başarılı olmak için bu iki sınavda alınan notların yüzde ağırlıklarının toplamı 60 ve üstünde olmalıdır. Arkeoloji Bölümü mezunu olmayan öğrencilerin Arkeoloji bilimi hakkında temel bilgi düzeyine sahip olabilmeleri için önerilen program içerisindeki Genel Arkeoloji dersini almaları zorunlu tutulacaktır | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Açılması önerilen lisansüstü programa başvuracak adaylarda Arkeoloji, Tarih, Sanat Tarihi, Onarım ve Koruma, Kimya, Fizik, Biyoloji, İstatistik, Mimarlık, Kimya Mühendisliği lisans diplomalarından birine veya aynı bölümlerin Yükseköğretim Kurulunca denkliği kabul edilmiş lisans diplomasına veya geçici mezuniyet belgesine sahip olması şartı aranacaktır. Öğrenci kabul koşulları ise Sinop Üniversitesi’nin Resmî Gazetede yayımlanan Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliğinden kabul edilen koşullar ile belirlenecek olup, mevcut Yönetmelik şu şekildedir:
| |
Başarma Şartları | Arkeoloji Bölümü mezunu olmayan öğrencilerin Arkeoloji bilimi hakkında temel bilgi düzeyine sahip olabilmeleri için önerilen program içerisindeki Genel Arkeoloji dersini almaları zorunlu tutulacaktır Arkeoloji Bölümü mezunu olmayan öğrencilerin Arkeoloji bilimi hakkında temel bilgi düzeyine sahip olabilmeleri için önerilen program içerisindeki Genel Arkeoloji dersini almaları zorunludur. Öğrenciler, Üniversitemizin ilgili yönetmeliğine göre Tezli Yüksek Lisans programı toplam 21 Ulusal Kredi ve bir eğitim-öğretim yılı 60 AKTS kredisinden az olmamak şartıyla seminer dersi dâhil en az sekiz ders ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 120 AKTS kredisi alarak mezun olabilirler. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlar kamuda; araştırma ve eğitim-öğretim faaliyetlerini yürütmek üzere üniversitelerin ilgili bölümlerinde öğretim elemanı ya da uzman olarak, Araştırma Enstitüleri, Arkeoloji Müzeleri, Milli Parklar, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğü, Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK)nda çalışabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030220500
ISCO:08
ISCO:08
Arkeometri hakkında temel bilgi vermek, Arkeoloji ve Sanat Tarihi ile Kimya, Biyoloji ve İstatistik bilimi arasındaki ilişkiyi aktarmak ve bu ilişki neticesinde ele geçen verileri bilimsel olarak yorumlanması amaçlanmaktadır.
Programın temel hedefi, mezunların fen bilimleri ve uygulamalı bilimlerin bilimsel yöntemlerini uygulayarak arkeolojik sorunlara çözüm üretmeye yetkin hale getirmektir. Fen bilimleri ve arkeoloji arasındaki işbirliğinin katkısıyla arkeolojik kalıntı ve malzemelerin analizi, tanımlanması ve tarihlendirilmesi planlanmaktadır.
Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Arkeometrik ve arkeolojik verileri araştırıp etüt yapabilmeli, bilimsel incelemeye tabi tutabilmli ve rapor yazabilmeli
- Sosyal ve fen bilimleri alanlarındaki bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olmalı
- Arkeometrik araştırmalara yönelik olarak disiplinlerarası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
- Edindiği bilgileri arkeometri ve arkeolojiyle ilgili araştırmalarda uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
- Araştırmalarda konunun tespiti, araştırılması yazım süreci ve değerlendirilmesi aşamasında mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
- Arkeometrik araştırmalar için gerekli yöntemleri ve araçları kullanabilmeli
- Arkeometrik araştırmalarda ortaya çıkan sonuçların evrensel ve toplumsal etkilerini neden-sonuç ilişkisi içinde kavrayabilmeli
- Arkeometrik ve arkeolojik verileri pek çok yönden ele alabilmeli, istatistiksel açıdan değerlendirip neden sonuç ilişkisi içinde analiz ve sentez yapabilmeli
- Yeni arkeometri ve arkeoloji araştırmalarının ve diğer ilgili alanlardaki yeni gelişmelerin takibini yapabilmeli ve bilgilerini güncelleyebilmeli
- Temel arkeometri ve arkeoloji bilgilerini kavrama becerisine sahip olabilmeli
- Arkeometri ve Arkeoloji bilgisini ve teknik deneyimini gündelik hayat şartlarında uygulamaya koyarak toplum yararına çalışabilmelİ
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ara sınav (%40) ve final sınavı (%60) olmak üzere iki sınav yapılmaktadır. Bir dersten başarılı olmak için bu iki sınavda alınan notların yüzde ağırlıklarının toplamı 60 ve üstünde olmalıdır. Arkeoloji Bölümü mezunu olmayan öğrencilerin Arkeoloji bilimi hakkında temel bilgi düzeyine sahip olabilmeleri için önerilen program içerisindeki Genel Arkeoloji dersini almaları zorunlu tutulacaktır
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Açılması önerilen lisansüstü programa başvuracak adaylarda Arkeoloji, Tarih, Sanat Tarihi, Onarım ve Koruma, Kimya, Fizik, Biyoloji, İstatistik, Mimarlık, Kimya Mühendisliği lisans diplomalarından birine veya aynı bölümlerin Yükseköğretim Kurulunca denkliği kabul edilmiş lisans diplomasına veya geçici mezuniyet belgesine sahip olması şartı aranacaktır. Öğrenci kabul koşulları ise Sinop Üniversitesi’nin Resmî Gazetede yayımlanan Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliğinden kabul edilen koşullar ile belirlenecek olup, mevcut Yönetmelik şu şekildedir:
- ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan ALES’ten başvurduğu programın puan türünde (açılması önerilen program için Eşit Ağırlık) en az 55 puan veya Yükseköğretim Kurulu tarafından ALES’e eşdeğer sayılan bir sınavdan eşdeğer bir puana sahip olmaları,
- Programa başvuracak adaylarda Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavından (YDS) veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen bir sınavdan yabancı bir dil belgesine sahip olma zorunluluğu aranmamaktadır. Ancak yabancı dil puanı %10 olacak şekilde genel değerlendirme puanına etki edecektir.
- Tezli yüksek lisans programına öğrenci kabulündeki değerlendirmede; ALES puanının %50’si, mezuniyet not ortalamasının %20’si, varsa yabancı dil puanının %10’u yoksa 0 (sıfır) kabul edilerek genel değerlendirme puanı belirlenir. Adayın başarılı sayılabilmesi için değerlendirme toplam puanlarının 60 ve üstü olması gerekir.
- Bu taban puanın üstündeki adaylar, en yüksek puandan itibaren sıralanarak ilan edilen kontenjanlara göre ilgili programa yerleştirilir. Başarılı aday sayısı kontenjan sayısını aştığı takdirde sonraki adaylar başarı sırasına göre yedek olarak sıralanırlar. Sıralamada eşitlik halinde mezuniyet not ortalaması en yüksek olan adaya öncelik verilir.
Mezunlar kamuda; araştırma ve eğitim-öğretim faaliyetlerini yürütmek üzere üniversitelerin ilgili bölümlerinde öğretim elemanı ya da uzman olarak, Araştırma Enstitüleri, Arkeoloji Müzeleri, Milli Parklar, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğü, Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK)nda çalışabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030220500 | |
Qualification Title | DİSİPLİNLERARASI ARKEOMETRİ (YL) Master Of Science | |
Awarding Body | Sinop University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | www.sinop.edu.tr | |
Orientation | General | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | History and archaeology | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Will be able to make a research and conduct scientific investigations on archaeometric and archaeological data and write a report. Will be able to use the social and physical sciences knowledge. Will be able to approach the archaeometric researches in a multi-disciplinary way. Will be able to apply the knowledge in archaeometric and archaeological researches and analyzed the results and make an interpretation. Will be able to act in an ethical and responsible way during the research choose of the subject, survey, writing and evaluation process. Will be able to use the necessary methods and tools during the archaeometric researches. Will be able to perceive the results of the archaeometric researches with global and social effects in cause and effect relations. Will be able to work on archaeometric and archaeological data through many directions,and analyze and synthesise the results with a cause-effect relation. Will be able to follow the new approaches in archaeometry and archaeology and related disciplines, and knowledge. Will be able to understand the basic archaemetric and arhaeological knowledge. Will be able to work for public benefit by applying the archaeometric and archaeological knowledge and technical experience under daily life conditions | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Two exams are held: midterm (40%) and final exam (60%). In order to be successful in a course, the total weight of the grades in these two exams must be 60 and above. Students who are not graduates of the Department of Archeology will be required to take the General Archeology course in the proposed program in order to have a basic knowledge of Archeology. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Candidates who will apply to the proposed graduate program will be required to have one of the undergraduate diplomas of Archeology, History, History of Art, Repair and Conservation, Chemistry, Physics, Biology, Statistics, Architecture, Chemical Engineering, or a bachelors degree or a temporary graduation certificate of the same departments whose equivalence has been accepted by the Council of Higher Education (ÖSYM). The student admission conditions will be determined by the conditions accepted in the Postgraduate Education Regulation published in the Official Gazette of Sinop University, and the current Regulation is as follows: • To have at least 55 points in the type of score of the program (Equal Weight for the proposed program to be opened) or an equivalent score from an exam considered equivalent to ALES by the Council of Higher Education (ÖSYM), • Candidates who will apply to the program are not required to have a foreign language certificate from the Foreign Language Proficiency Exam (YDS) or an exam accepted by the Interuniversity Board. However, with a foreign language score of 10%, it will affect the overall evaluation score. • In the evaluation of student admission to the masters program with thesis; 50% of the ALES score, 20% of the graduation grade average, 10% of the foreign language score, if any, is accepted as 0 (zero) and the general evaluation score is determined. In order for the candidate to be considered successful, the evaluation total score must be 60 and above. • Candidates above this base score are ranked from the highest score and placed in the relevant program according to the announced quotas. If the number of successful candidates exceeds the quota, the next candidates are ranked as substitutes according to their success order. In case of equality, the candidate with the highest graduation grade point average is given priority. | |
Conditions for Success | Students who are not graduates of the Department of Archeology will be required to take the General Archeology course in the proposed program in order to have a basic knowledge of Archeology. Students who are not graduates of the Department of Archeology are required to take the General Archeology course in the proposed program in order to have a basic level of knowledge about Archeology. According to the relevant regulations of the university, Students of The Master Degree with Thesis Program can grauduate with a total of 21 National Credits and at least eight courses including the seminar course and thesis work, not less than 60 ECTS credits for an academic year, and a total of at least 120 ECTS credits. | |
Progression Paths (Relationship Type) | The graduates may work in the government; in related departments of universities to conduct scientific research and educational activities as a faculty member, a research assistant or a specialist, in research institutes, archaeological museums, national parks, Ministry of Culture and Tourism, the General Directorate of Cultural Assets and Museums, and the Scientific and Technological Research Council of Turkey (TUBITAK). | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030220500
Will be able to make a research and conduct scientific investigations on archaeometric and archaeological data and write a report. Will be able to use the social and physical sciences knowledge. Will be able to approach the archaeometric researches in a multi-disciplinary way. Will be able to apply the knowledge in archaeometric and archaeological researches and analyzed the results and make an interpretation. Will be able to act in an ethical and responsible way during the research choose of the subject, survey, writing and evaluation process. Will be able to use the necessary methods and tools during the archaeometric researches. Will be able to perceive the results of the archaeometric researches with global and social effects in cause and effect relations. Will be able to work on archaeometric and archaeological data through many directions,and analyze and synthesise the results with a cause-effect relation. Will be able to follow the new approaches in archaeometry and archaeology and related disciplines, and knowledge. Will be able to understand the basic archaemetric and arhaeological knowledge. Will be able to work for public benefit by applying the archaeometric and archaeological knowledge and technical experience under daily life conditions
Two exams are held: midterm (40%) and final exam (60%). In order to be successful in a course, the total weight of the grades in these two exams must be 60 and above. Students who are not graduates of the Department of Archeology will be required to take the General Archeology course in the proposed program in order to have a basic knowledge of Archeology.
Candidates who will apply to the proposed graduate program will be required to have one of the undergraduate diplomas of Archeology, History, History of Art, Repair and Conservation, Chemistry, Physics, Biology, Statistics, Architecture, Chemical Engineering, or a bachelors degree or a temporary graduation certificate of the same departments whose equivalence has been accepted by the Council of Higher Education (ÖSYM). The student admission conditions will be determined by the conditions accepted in the Postgraduate Education Regulation published in the Official Gazette of Sinop University, and the current Regulation is as follows: • To have at least 55 points in the type of score of the program (Equal Weight for the proposed program to be opened) or an equivalent score from an exam considered equivalent to ALES by the Council of Higher Education (ÖSYM), • Candidates who will apply to the program are not required to have a foreign language certificate from the Foreign Language Proficiency Exam (YDS) or an exam accepted by the Interuniversity Board. However, with a foreign language score of 10%, it will affect the overall evaluation score. • In the evaluation of student admission to the masters program with thesis; 50% of the ALES score, 20% of the graduation grade average, 10% of the foreign language score, if any, is accepted as 0 (zero) and the general evaluation score is determined. In order for the candidate to be considered successful, the evaluation total score must be 60 and above. • Candidates above this base score are ranked from the highest score and placed in the relevant program according to the announced quotas. If the number of successful candidates exceeds the quota, the next candidates are ranked as substitutes according to their success order. In case of equality, the candidate with the highest graduation grade point average is given priority.
The graduates may work in the government; in related departments of universities to conduct scientific research and educational activities as a faculty member, a research assistant or a specialist, in research institutes, archaeological museums, national parks, Ministry of Culture and Tourism, the General Directorate of Cultural Assets and Museums, and the Scientific and Technological Research Council of Turkey (TUBITAK).
Qualification is continuous