Yeterlilik Kodu | TR0030220512 | |
Yeterlilik Adı | DİSİPLİNLERARASI ÇEVRE SAĞLIĞI (YL) Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Sinop Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Korucuk Mah. Trafo Sok. 15 Temmuz Yerleşkesi No:36 Rektörlük Binası 57000 – SİNOP | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.sinop.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Çevre bilimleri | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Bilimsel alandaki bilgi, görgü ve deneyimlerinin aktarılması. Tez çalışmalarının bilimsel temellerinin oluşması. Bağımsız araştırma yapma. Çalışma disiplini ile alanındaki bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeleyerek yorum yapma. Yeni sentezlere ulaşmak için gerekli adımları belirleme yeteneği kazandırmaktır. Ayrıca akademik çalışmalar yapan lisansüstü öğrencileri, Bilim Etiği açısından bütüncül yaklaşıma sahip, mesleki yaklaşımları bilen ve aktarabilecek donanımda akademisyenler olarak yetiştirmeye yönelik konuları kapsamaktadır. Anabilim Dalı’mızda Lisansüstü eğitimin esas amacı bağımsız olarak araştırma yapabilen bilim insanı yetiştirmektir. Bu yüzden, lisansüstü eğitimin belki de en ayırıcı özelliği her şeyden çok araştırmaya ve yeni bilgi üretimine dayalı olmasıdır. Yeni bilgi üretimini kritik hale getiren, ‘önemli’ problemlere yanıt bularak insan yaşamına katkı yapmasıdır. Bu yüzden tez araştırmaları lisansüstü eğitimde yaşamsal bir öneme sahiptir. Tez araştırmaları, öğrencinin pasif ve alıcı bir devreden, etkin, üretken, kendi kendini eğiten bir devreye geçmesini sağlar. Ayrıca, öğrencinin girişimcilik, yaratıcılık, karar verme gibi yeteneklerini artırır ve daha önce bilinmeyen ve bulunmayanı keşfetme zevkini verir. Lisansüstü eğitimin kalitesinin artması, bir sonuç ürün olan tez kalitesinin artması ile ilişkilidir. Bu amaçla Anabilim Dalımız lisansüstü öğrencilerine, lisansüstü eğitimde bilimsel araştırmanın önemi, araştırma projesi hazırlanması, öğrenci-tez danışmanı ilişkisi, lisansüstü eğitimde etik ve tez yazımı gibi konularda eğitimin önemi vurgulanmaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrenciler Sinop Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine tabidir. Toplam 120 AKTS karşılığı olan derslerin tümünü başarıyla tamamlamak, seminer ve tez çalışmasından başarılı olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Hemşirelik, Tıp Fakültesi, Çevre Mühendisliği, Orman Endüstri Mühendisliği, Jeoloji Mühendisliği, Sosyal Hizmetler, Sağlık Yönetimi, Kimya, Biyoloji, Beslenme ve Diyetetik, Harita/Jeodezi Mühendisliği, Su Ürünleri Mühendisliği, Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon veya Eğitim Fakültesi Lisans Mezunu Olmak. | |
Başarma Şartları | Toplam 120 AKTS karşılığı olan derslerin tümünü başarıyla tamamlamak, seminer ve tez çalışmasından başarılı olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. Ders kredilerini tamamlamak, seminer vermek, tez yapmış olmak | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlarımız çevre ve sağlık sektörlerinde çalışma alanı bulabilmektedir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030220512
ISCO:08
ISCO:08
Bilimsel alandaki bilgi, görgü ve deneyimlerinin aktarılması. Tez çalışmalarının bilimsel temellerinin oluşması. Bağımsız araştırma yapma. Çalışma disiplini ile alanındaki bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeleyerek yorum yapma. Yeni sentezlere ulaşmak için gerekli adımları belirleme yeteneği kazandırmaktır. Ayrıca akademik çalışmalar yapan lisansüstü öğrencileri, Bilim Etiği açısından bütüncül yaklaşıma sahip, mesleki yaklaşımları bilen ve aktarabilecek donanımda akademisyenler olarak yetiştirmeye yönelik konuları kapsamaktadır. Anabilim Dalı’mızda Lisansüstü eğitimin esas amacı bağımsız olarak araştırma yapabilen bilim insanı yetiştirmektir. Bu yüzden, lisansüstü eğitimin belki de en ayırıcı özelliği her şeyden çok araştırmaya ve yeni bilgi üretimine dayalı olmasıdır.
Yeni bilgi üretimini kritik hale getiren, ‘önemli’ problemlere yanıt bularak insan yaşamına katkı yapmasıdır. Bu yüzden tez araştırmaları lisansüstü eğitimde yaşamsal bir öneme sahiptir. Tez araştırmaları, öğrencinin pasif ve alıcı bir devreden, etkin, üretken, kendi kendini eğiten bir devreye geçmesini sağlar. Ayrıca, öğrencinin girişimcilik, yaratıcılık, karar verme gibi yeteneklerini artırır ve daha önce bilinmeyen ve bulunmayanı keşfetme zevkini verir. Lisansüstü eğitimin kalitesinin artması, bir sonuç ürün olan tez kalitesinin artması ile ilişkilidir. Bu amaçla Anabilim Dalımız lisansüstü öğrencilerine, lisansüstü eğitimde bilimsel araştırmanın önemi, araştırma projesi hazırlanması, öğrenci-tez danışmanı ilişkisi, lisansüstü eğitimde etik ve tez yazımı gibi konularda eğitimin önemi vurgulanmaktadır.
Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Çevre sağlığı alanındaki bir problemi,bağımsız olarak ortaya koyabilir,analiz edebilir,çözüm yöntemleri geliştirir,problemi çözerek sonuçları değerlendirebilir
- Alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yeni bilgiler oluşturur ve bunları problemlerin çözümünde kullanır
- Bilimsel çalışmalarını alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı,sözlü ve görsel olarak sunar
- Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder,sözlü ve yazılı iletişim kurar
- Alanıyla ilgili teknolojileri,bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
- Disiplinlerarası takım çalışmalarında görev ve sorumluluk alır
- Toplumun tüm kesimlerini çevre sağlığı konusunda bilgilendirir,bilinçlendirir,olumlu ve kalıcı davranış değişiklikleri kazandırır
- Verilerin toplanması,yorumlanması ,uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal,bilimsel,kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir
- Disiplinlerarası yaklaşımı öğrenir
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Öğrenciler Sinop Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine tabidir. Toplam 120 AKTS karşılığı olan derslerin tümünü başarıyla tamamlamak, seminer ve tez çalışmasından başarılı olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Hemşirelik, Tıp Fakültesi, Çevre Mühendisliği, Orman Endüstri Mühendisliği, Jeoloji Mühendisliği, Sosyal Hizmetler, Sağlık Yönetimi, Kimya, Biyoloji, Beslenme ve Diyetetik, Harita/Jeodezi Mühendisliği, Su Ürünleri Mühendisliği, Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon veya Eğitim Fakültesi Lisans Mezunu Olmak.
Mezunlarımız çevre ve sağlık sektörlerinde çalışma alanı bulabilmektedir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030220512 | |
Qualification Title | DİSİPLİNLERARASI ÇEVRE SAĞLIĞI (YL) Master Of Science | |
Awarding Body | Sinop University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | www.sinop.edu.tr | |
Orientation | General | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Environmental sciences | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Can independently present and analyze a problem in the field of environmental health, develop solution methods, solve the problem and evaluate the results. Creates new knowledge by combining knowledge in the field with information from different disciplines and uses them in solving problems. Presents her scientific studies in writing, orally and visually to groups in and out of the field Follows the information in the field using a foreign language and communicates orally and in writing. Uses technologies, informatics and communication technologies related to the field. Takes duties and responsibilities in interdisciplinary team work. It informs all segments of the society about environmental health, raises awareness, brings positive and permanent behavioral changes. It checks and teaches social, scientific, cultural and ethical values ??at the stages of data collection, interpretation, implementation and announcement. learn the interdisciplinary approach | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Students are subjected to Sinop University Postgraduate Education and Examination Regulations. Successful completion of all courses with a total of 120 ECTS and being successful in seminars and thesis are the necessary qualification conditions for graduation. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Nursing, Faculty of Medicine, Environmental Engineering, Forestry Industrial Engineering, Geological Engineering, Social Services, Health Management, Chemistry, Biology, Nutrition and Dietetics, Geodesy Engineering, Aquaculture Engineering, Physical Therapy and Rehabilitation or Faculty of Education. | |
Conditions for Success | Successful completion of all courses with a total of 120 ECTS and being successful in seminars and thesis are the necessary qualification conditions for graduation. To complete course credits, to give a seminar, to have a thesis | |
Progression Paths (Relationship Type) | Our graduates can find work areas in the environment and health sectors. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030220512
Can independently present and analyze a problem in the field of environmental health, develop solution methods, solve the problem and evaluate the results. Creates new knowledge by combining knowledge in the field with information from different disciplines and uses them in solving problems. Presents her scientific studies in writing, orally and visually to groups in and out of the field Follows the information in the field using a foreign language and communicates orally and in writing. Uses technologies, informatics and communication technologies related to the field. Takes duties and responsibilities in interdisciplinary team work. It informs all segments of the society about environmental health, raises awareness, brings positive and permanent behavioral changes. It checks and teaches social, scientific, cultural and ethical values ??at the stages of data collection, interpretation, implementation and announcement. learn the interdisciplinary approach
Students are subjected to Sinop University Postgraduate Education and Examination Regulations. Successful completion of all courses with a total of 120 ECTS and being successful in seminars and thesis are the necessary qualification conditions for graduation.
Nursing, Faculty of Medicine, Environmental Engineering, Forestry Industrial Engineering, Geological Engineering, Social Services, Health Management, Chemistry, Biology, Nutrition and Dietetics, Geodesy Engineering, Aquaculture Engineering, Physical Therapy and Rehabilitation or Faculty of Education.
Our graduates can find work areas in the environment and health sectors.
Qualification is continuous