Yeterlilik Kodu | TR0030005106 | |
Yeterlilik Adı | Ebelik Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Rektörlüğü, Avşar Yerleşkesi Batı Çevreyolu Blv. No: 251/A 46050 - Onikişubat /Kahramanmaraş | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.ksu.edu.tr | |
Yönelim | - | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Temel programlar ve yeterlilikler | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | - | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | Ebelik uygulamalarında temel oluşturacak insan, sağlık, kavram, kuram ve modelleri bilgisi kazandırmaktırKadını yaşamının tüm dönemleri boyunca kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda üreme sağlığı ihtiyaçlarını karşılayabilme bilgi ve beceriye sahip olmasını sağlamaktır.Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, kadın ve ailesinin gebelik, doğum eylemi ve doğum sonrası dönemlerde sağlık sorunlarını ve hastalıklara neden olacak risk faktörlerini değerlendirebilme, tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıta dayalı uygulamalara yönelik çözüm önerileri geliştirebilme becerilerini kazanmasını sağlamaktır.Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonrası süreçlerde sağlığın geliştirilmesi ve yükseltilmesini sağlamasına katkıda bulunacak, riskli durumları ve sağlıktan sapmaları erken tanılamalarda yardımcı olacak, yaşadığı ve çalıştığı toplumun kültürel ve sağlık sorunlarına duyarlı sosyal sorumluluk bilinci ile yapılacak olan araştırma ve proje ve etkinlikleri planlayıp düzenleyebilme, eğitim verme, projelerde aktif olarak yer alabilme ya da yönetebilme becerisini kazandırmaktır.Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilme becerisi kazandırmaktır.Ebelik mesleğinin uygulama alanlarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak rol ve sorumluluk alabilme becerisini sağlamaktadır.Ebelik eğitimi, yönetimi ve araştırmalarında diğer disiplinlerle işbirliği yapacak donanıma sahip ebeler yetiştirmektir.Ebelik meslek yaşamı boyunca sürekli öğrenmeyi amaç edinerek, sosyal yönlerini, iletişim, eleştirel düşünme, yaratıcılık ve girişimcilik becerilerini geliştirebilme yeteneğini kazandırmak ve meslektaşları ile iletişim becerilerini kazanmasını sağlamaktır.Ebelik ile ilgili konularda çalıştığı birimlerde meslektaşlarını ve diğer sağlık alanındaki sağlık elemanlarına edinmiş olduğu bilgi, beceri ve düşüncelerini aktarabilme, çıkabilecek sorunlara yönelik çözüm önerileri getirebilme yeteneğini kazandırmaktır.Alanıyla ilgili bilgisayar ve diğer bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahip olmasını sağlamaktır.Ebelik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel, etik değerlere uygun hareket edebilme bilgi ve becerisini kazandırmaktır.İnsan ve sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre ve doğa bilinci doğrultusunda iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgi ve birikime sahip olabilme becerisini kazandırmaktır.Bir Yabancı Dili kullanabilme ve mesleğine özgü yayınları takip edebilme, yabancı hasta ve ekip üyeleriyle iletişim kurma becerisi kazandırmaktır. | |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sınav Yönetmelikleri, Değerlendirmeye Esas Not Sistemi EBELİK programı süresince öngörülen program öğrenme çıktılarının elde edilip edilmediğini ölçmek için kullanılan yöntemler aşağıda belirtilmiştir. Ders ile ilgili çıktılar ise ders tanımının yer aldığı kısımda final notlarına sağladığı katkı ile birlikte gösterilmiştir•Ara Sınav•Final Sınavı•Quiz•Ödev Değerlendirme•Rapor Sunma•Bilgisayarla Sunum Yapma•Belge Sunma (Bakım Planı vb.)Sınavlar:Öğrencilerin, EBELİK programı müfredatında yer alan her bir ders ünitesinin öngörülen öğrenme çıktılarını elde etmede ne kadar başarılı oldukları, dönem içi etkinliklerle ve her dönem sonunda yapılan final sınavlarıyla ölçülmektedir.Dönem içi faaliyetlerin değerlendirilmesi, yönetmelikle belirlenen lisans programlarındaki bütün dersler için zorunlu değerlendirme yöntemleri olarak en az sayıda ara sınav, bir ödev ve kısa sınav (quiz) içerir.Programlar, eğitim amaç ve hedeflerini sağlamak amacıyla program ve ders düzeyinde sonuçların başarısını ölçmedeki ihtiyaca bağlı olarak dönem içi faaliyetlerde daha fazla değerlendirme yönteminin tanımlanması için teşvik edilmektedir. Her ders için kullanılan değerlendirme yöntemlerinin niteliği ve sayısı, dönem sonu notuna olan katkıları ile birlikte ders açıklamaları bölümlerinde Ölçme ve Değerlendirme başlığı altında verilmiştir. Bu düzenlemeler her dönem başında, önceden ilan edilir ve web sitesinde ders tanımları bölümleri yayınlanır.Ara sınav ve final sınavları üniversite tarafından belirlenen ve ilan edilen tarih, yer ve zamanlarda yapılır. Öğrencilerin dönem sonu notları, ara sınav, ödev değerlendirmesi, kısa sınavlar, final sınavı ve varsa diğer değerlendirme sonuçlarına dayanarak öğrencilerin devam şartını sağlamasını da dikkate alınarak öğretim elemanları tarafından verilir.Dönem sonu notunun belirlenmesinde dönem içi faaliyetlerinin katkısı en fazla% 40 olabilir ve final sınavının katkısı Yönetmelikle belirlenen tüm lisans programlarındaki tüm dersler için % 60 olur.Bir ara sınav, ödev, kısa sınav ve / veya final sınavı gerektirmeyen işe yerleştirme gibi dersler, ilgili bölümlerin yönetimleri tarafından belirlenir ve bu dersler için belirli değerlendirme ve not verme yöntemleri yukarıda anlatılan kanallar yoluyla duyurulur. Bu tür faaliyetlerin değerlendirilmesi Senato tarafından belirlenen ilkeler doğrultusunda yapılır ve Başarılı ya da Başarısız olarak değerlendirilir.Değerlendirme: Bir öğrencinin başarısı her ders için tanımlanan her bir değerlendirme (dönem içi çalışmalar ve final) için öğretim elemanı tarafından değerlendirilir. Değerlendirme 100 tam puan üzerinden yapılır ve dönem sonunda standart sapma ve sınıfın not ortalaması dikkate alınarak ilkeleri Senato tarafından belirlenen sınıfın standart sapmasına göre mutlak ya da bağıl değerlendirme yöntemi kullanılarak harf notuna dönüştürülür.Detaylı bilgi için “Not Değerlendirme” bölümünü ziyaret ediniz.EBELİK Lisans programından mezun olarak bu alanda yeterlilik kazanabilmek için,•Ders müfredatındaki 240 AKTS kredisine sahip olan tüm dersleri başarmak•4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak gerekir•40 iş günü (10 AKTS kredisi) boyunca yaz stajının 1. ve 3. sınıfta tamamlanmasıDetaylı bilgi için web sayfasından Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Önlisans - Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ne bakılabilir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Türk öğrenciler, Öğrenci Seçme & Yerleştirme Merkezinin (ÖSYM) yaptığı Yüksek Öğretime Giriş Sınavı (YGS) sonucuna göre YGS-2 puan türünden EBELİK bölümüne kabul edilirler.Yabancı uyruklu öğrenciler, programa üniversiteye yaptıkları direkt başvuruların değerlendirilmesi sonucunda kabul edilir. Daha fazla bilgi için üniversitenin Dış İlişkiler Birimi ile iletşime geçiniz. | |
Başarma Şartları | EBELİK Lisans programından mezun olarak bu alanda yeterlilik kazanabilmek için,•Ders müfredatındaki 240 AKTS kredisine sahip olan tüm dersleri başarmak•4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak gerekir•40 iş günü (10 AKTS kredisi) boyunca yaz stajının 1. ve 3. sınıfta tamamlanmasıDetaylı bilgi için web sayfasından Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Önlisans - Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ne bakılabilir.Mezuniyet KoşullarıBir öğrencinin EBELİK programından mezun olabilmesi için aşağıdaki koşulları karşılaması gerekmektedir:•Ders müfredatındaki 240 AKTS kredisine sahip olan tüm dersleri başarmak•4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak gerekir•40 iş günü (10 AKTS kredisi) boyunca yaz stajının 1. ve 3. sınıfta tamamlanması•Ayrıca, öğrencilerimizin mezun olabilmesi için öğrenim süresi boyunca uygulama alanlarında aşağıda sıralanan kriterleri yapmakla yükümlüdür.1-En az 100 doğum öncesi muayeneyi de içerecek şekilde gebe kadınlara danışmanlık yapmak,2-En az 40 gebe kadına bakım vermek ve izlemini yapmak,3-En az 40 doğumun öğrenci tarafından yapılması; doğum yapan kadın sayısı eksikliği nedeniyle bu sayıya ulaşılamıyorsa bu sayı ancak öğrencinin 20 tane daha doğuma yardım etmesi koşulu ile minimum 30a indirilebilir.4-Makat doğuma aktif katılmalıdır. Makat doğum mümkün olmadığı takdirde simülasyon yapılarak çalışılmalıdır,5-Epizyotomi uygulamak ve dikiş ile başlamak, bu teorik bilgi verme ve klinik pratiği içerir. Dikiş pratiği epizyotomi sonrası veya basit perianal yırtılmalara dikiş atılmasını içerir. Gerekirse bu durum simülasyon şeklinde yapılır,6-Gebelik veya doğum ya da doğum sonrası dönemde risk altında olan 40 kadına bakım vermek ve izlemek,7-En az 100 lohusayı (doğum sonrası dönemdeki anne) ve sağlıklı yenidoğan bebeği izlemek ve bakımını vermek (muayene dahil),8-Özel bakım gerektiren, prematüre, postmatüre, düşük doğum ağırlıklı veya hasta bebekler dahil olmak üzere yeni doğan bebek gözlemi ve bakımı,9-Jinekolojik ve obstetrik patolojisi olan kadınların bakımı,10-Tıbbi ve cerrahi alanlarda bakımın içinde yer almak. Bunun için gerekli eğitim, teorik bilgi ve klinik uygulamayı içermelidir.Detaylı bilgi için web sayfasından Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Önlisans - Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ne bakılabilir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bölümümüzden mezun olan öğrenciler KPSS sınavlarında başarılı olmaları durumunda Sağlık Bakanlığı kadrolarında yer alarak ebelik yapabilmektedirler. Ayrıca sağlık alanında yetişmiş nitelikli insan gücünün azlığı nedeniyle özel sektörde kolaylıkla iş bulabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
Yeterlilik Kodu
TR0030005106
Yeterlilik Adı
Ebelik Lisans Diploması
Sorumlu Kurum
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Rektörlüğü, Avşar Yerleşkesi Batı Çevreyolu Blv. No: 251/A 46050 - Onikişubat /Kahramanmaraş
Sorumlu Kurum URL
Yönelim
-
Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-
AYÇ Seviyesi
6
TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-
Kategori
-
Kredi Değeri
-
Programın Normal Süresi
-
Program Profili (Amaç)
-
Öğrenme Ortamları
-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
Ebelik uygulamalarında temel oluşturacak insan, sağlık, kavram, kuram ve modelleri bilgisi kazandırmaktırKadını yaşamının tüm dönemleri boyunca kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda üreme sağlığı ihtiyaçlarını karşılayabilme bilgi ve beceriye sahip olmasını sağlamaktır.Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, kadın ve ailesinin gebelik, doğum eylemi ve doğum sonrası dönemlerde sağlık sorunlarını ve hastalıklara neden olacak risk faktörlerini değerlendirebilme, tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıta dayalı uygulamalara yönelik çözüm önerileri geliştirebilme becerilerini kazanmasını sağlamaktır.Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonrası süreçlerde sağlığın geliştirilmesi ve yükseltilmesini sağlamasına katkıda bulunacak, riskli durumları ve sağlıktan sapmaları erken tanılamalarda yardımcı olacak, yaşadığı ve çalıştığı toplumun kültürel ve sağlık sorunlarına duyarlı sosyal sorumluluk bilinci ile yapılacak olan araştırma ve proje ve etkinlikleri planlayıp düzenleyebilme, eğitim verme, projelerde aktif olarak yer alabilme ya da yönetebilme becerisini kazandırmaktır.Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilme becerisi kazandırmaktır.Ebelik mesleğinin uygulama alanlarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak rol ve sorumluluk alabilme becerisini sağlamaktadır.Ebelik eğitimi, yönetimi ve araştırmalarında diğer disiplinlerle işbirliği yapacak donanıma sahip ebeler yetiştirmektir.Ebelik meslek yaşamı boyunca sürekli öğrenmeyi amaç edinerek, sosyal yönlerini, iletişim, eleştirel düşünme, yaratıcılık ve girişimcilik becerilerini geliştirebilme yeteneğini kazandırmak ve meslektaşları ile iletişim becerilerini kazanmasını sağlamaktır.Ebelik ile ilgili konularda çalıştığı birimlerde meslektaşlarını ve diğer sağlık alanındaki sağlık elemanlarına edinmiş olduğu bilgi, beceri ve düşüncelerini aktarabilme, çıkabilecek sorunlara yönelik çözüm önerileri getirebilme yeteneğini kazandırmaktır.Alanıyla ilgili bilgisayar ve diğer bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahip olmasını sağlamaktır.Ebelik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel, etik değerlere uygun hareket edebilme bilgi ve becerisini kazandırmaktır.İnsan ve sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre ve doğa bilinci doğrultusunda iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgi ve birikime sahip olabilme becerisini kazandırmaktır.Bir Yabancı Dili kullanabilme ve mesleğine özgü yayınları takip edebilme, yabancı hasta ve ekip üyeleriyle iletişim kurma becerisi kazandırmaktır.
Anahtar Yetkinlikler
-
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Sınav Yönetmelikleri, Değerlendirmeye Esas Not Sistemi EBELİK programı süresince öngörülen program öğrenme çıktılarının elde edilip edilmediğini ölçmek için kullanılan yöntemler aşağıda belirtilmiştir. Ders ile ilgili çıktılar ise ders tanımının yer aldığı kısımda final notlarına sağladığı katkı ile birlikte gösterilmiştir•Ara Sınav•Final Sınavı•Quiz•Ödev Değerlendirme•Rapor Sunma•Bilgisayarla Sunum Yapma•Belge Sunma (Bakım Planı vb.)Sınavlar:Öğrencilerin, EBELİK programı müfredatında yer alan her bir ders ünitesinin öngörülen öğrenme çıktılarını elde etmede ne kadar başarılı oldukları, dönem içi etkinliklerle ve her dönem sonunda yapılan final sınavlarıyla ölçülmektedir.Dönem içi faaliyetlerin değerlendirilmesi, yönetmelikle belirlenen lisans programlarındaki bütün dersler için zorunlu değerlendirme yöntemleri olarak en az sayıda ara sınav, bir ödev ve kısa sınav (quiz) içerir.Programlar, eğitim amaç ve hedeflerini sağlamak amacıyla program ve ders düzeyinde sonuçların başarısını ölçmedeki ihtiyaca bağlı olarak dönem içi faaliyetlerde daha fazla değerlendirme yönteminin tanımlanması için teşvik edilmektedir. Her ders için kullanılan değerlendirme yöntemlerinin niteliği ve sayısı, dönem sonu notuna olan katkıları ile birlikte ders açıklamaları bölümlerinde Ölçme ve Değerlendirme başlığı altında verilmiştir. Bu düzenlemeler her dönem başında, önceden ilan edilir ve web sitesinde ders tanımları bölümleri yayınlanır.Ara sınav ve final sınavları üniversite tarafından belirlenen ve ilan edilen tarih, yer ve zamanlarda yapılır. Öğrencilerin dönem sonu notları, ara sınav, ödev değerlendirmesi, kısa sınavlar, final sınavı ve varsa diğer değerlendirme sonuçlarına dayanarak öğrencilerin devam şartını sağlamasını da dikkate alınarak öğretim elemanları tarafından verilir.Dönem sonu notunun belirlenmesinde dönem içi faaliyetlerinin katkısı en fazla% 40 olabilir ve final sınavının katkısı Yönetmelikle belirlenen tüm lisans programlarındaki tüm dersler için % 60 olur.Bir ara sınav, ödev, kısa sınav ve / veya final sınavı gerektirmeyen işe yerleştirme gibi dersler, ilgili bölümlerin yönetimleri tarafından belirlenir ve bu dersler için belirli değerlendirme ve not verme yöntemleri yukarıda anlatılan kanallar yoluyla duyurulur. Bu tür faaliyetlerin değerlendirilmesi Senato tarafından belirlenen ilkeler doğrultusunda yapılır ve Başarılı ya da Başarısız olarak değerlendirilir.Değerlendirme: Bir öğrencinin başarısı her ders için tanımlanan her bir değerlendirme (dönem içi çalışmalar ve final) için öğretim elemanı tarafından değerlendirilir. Değerlendirme 100 tam puan üzerinden yapılır ve dönem sonunda standart sapma ve sınıfın not ortalaması dikkate alınarak ilkeleri Senato tarafından belirlenen sınıfın standart sapmasına göre mutlak ya da bağıl değerlendirme yöntemi kullanılarak harf notuna dönüştürülür.Detaylı bilgi için “Not Değerlendirme” bölümünü ziyaret ediniz.EBELİK Lisans programından mezun olarak bu alanda yeterlilik kazanabilmek için,•Ders müfredatındaki 240 AKTS kredisine sahip olan tüm dersleri başarmak•4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak gerekir•40 iş günü (10 AKTS kredisi) boyunca yaz stajının 1. ve 3. sınıfta tamamlanmasıDetaylı bilgi için web sayfasından Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Önlisans - Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ne bakılabilir.
Kalite Güvencesi
-
Giriş Şartı
Türk öğrenciler, Öğrenci Seçme & Yerleştirme Merkezinin (ÖSYM) yaptığı Yüksek Öğretime Giriş Sınavı (YGS) sonucuna göre YGS-2 puan türünden EBELİK bölümüne kabul edilirler.Yabancı uyruklu öğrenciler, programa üniversiteye yaptıkları direkt başvuruların değerlendirilmesi sonucunda kabul edilir. Daha fazla bilgi için üniversitenin Dış İlişkiler Birimi ile iletşime geçiniz.
Başarma Şartları
EBELİK Lisans programından mezun olarak bu alanda yeterlilik kazanabilmek için,•Ders müfredatındaki 240 AKTS kredisine sahip olan tüm dersleri başarmak•4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak gerekir•40 iş günü (10 AKTS kredisi) boyunca yaz stajının 1. ve 3. sınıfta tamamlanmasıDetaylı bilgi için web sayfasından Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Önlisans - Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ne bakılabilir.Mezuniyet KoşullarıBir öğrencinin EBELİK programından mezun olabilmesi için aşağıdaki koşulları karşılaması gerekmektedir:•Ders müfredatındaki 240 AKTS kredisine sahip olan tüm dersleri başarmak•4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak gerekir•40 iş günü (10 AKTS kredisi) boyunca yaz stajının 1. ve 3. sınıfta tamamlanması•Ayrıca, öğrencilerimizin mezun olabilmesi için öğrenim süresi boyunca uygulama alanlarında aşağıda sıralanan kriterleri yapmakla yükümlüdür.1-En az 100 doğum öncesi muayeneyi de içerecek şekilde gebe kadınlara danışmanlık yapmak,2-En az 40 gebe kadına bakım vermek ve izlemini yapmak,3-En az 40 doğumun öğrenci tarafından yapılması; doğum yapan kadın sayısı eksikliği nedeniyle bu sayıya ulaşılamıyorsa bu sayı ancak öğrencinin 20 tane daha doğuma yardım etmesi koşulu ile minimum 30a indirilebilir.4-Makat doğuma aktif katılmalıdır. Makat doğum mümkün olmadığı takdirde simülasyon yapılarak çalışılmalıdır,5-Epizyotomi uygulamak ve dikiş ile başlamak, bu teorik bilgi verme ve klinik pratiği içerir. Dikiş pratiği epizyotomi sonrası veya basit perianal yırtılmalara dikiş atılmasını içerir. Gerekirse bu durum simülasyon şeklinde yapılır,6-Gebelik veya doğum ya da doğum sonrası dönemde risk altında olan 40 kadına bakım vermek ve izlemek,7-En az 100 lohusayı (doğum sonrası dönemdeki anne) ve sağlıklı yenidoğan bebeği izlemek ve bakımını vermek (muayene dahil),8-Özel bakım gerektiren, prematüre, postmatüre, düşük doğum ağırlıklı veya hasta bebekler dahil olmak üzere yeni doğan bebek gözlemi ve bakımı,9-Jinekolojik ve obstetrik patolojisi olan kadınların bakımı,10-Tıbbi ve cerrahi alanlarda bakımın içinde yer almak. Bunun için gerekli eğitim, teorik bilgi ve klinik uygulamayı içermelidir.Detaylı bilgi için web sayfasından Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Önlisans - Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ne bakılabilir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
Bölümümüzden mezun olan öğrenciler KPSS sınavlarında başarılı olmaları durumunda Sağlık Bakanlığı kadrolarında yer alarak ebelik yapabilmektedirler. Ayrıca sağlık alanında yetişmiş nitelikli insan gücünün azlığı nedeniyle özel sektörde kolaylıkla iş bulabilmektedirler.
Yasal Dayanağı
-
Geçerlilik Süresi (Varsa)
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Qualification Code | TR0030005106 | |
Qualification Title | Ebelik Bachelors Degree | |
Awarding Body | Kahramanmaraş Sütçü İmam University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.ksu.edu.tr | |
Orientation | - | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Basic programmes and qualifications | |
National Occupation Classification | - | |
Category | - | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | It ensures individuals To know human, health, term, theory and models that will form the basis of applications in Midwifery applicationIt ensures individuals to possess to have adequate know-how to cover all reproductive health related necessities during the whole life of the women in line with the applications supported by current information and in relation to evidences based resources on midwifery.It ensures individuals to possess skills for evaluating, defining and analyzing the risk factors to cause health-related problems and diseases during pregnancy, maternity and postnatal period for women and her family by using information and skills acquired within the field of midwifery and skills such as offering a solution for researches and evidence-based applications.It ensures individuals to possess skills for planning, giving education, actively participating and managing researches and projects in line with the sense of responsibility sensitive to cultural and health-based problems within society she lives and works in to contribute ensuring improvement and enhancement of health during prenatal, pregnancy, maternity and postnatal period and to assist early diagnosis of risky situations and to assist during the period of becoming more and more unhealthy in due courseIt ensures individuals to give the skill and/or ability to management of labour with own responsibility.It ensures individuals to possess skills for taking part and taking on responsibility individually and as a member of team to solve complex and unpredictable problems in relation to midwifery profession and experienced in all fields.It ensures individuals to possess skills to cooperate with other disciplines in midwifery training, management and researches.It ensures individuals to possess skills for improving social aspects, communication, critical thinking, creativity and entrepreneurship by means of targeting lifelong learning in professional life and also communication skills with her colleagues.It ensures individuals to possess skills for transferring information, skills and opinions to the healthcare professionals within the unit under his/her own field and to the other healthcare staff and skills for offering a solution against problems to occur.It ensures individuals to possess skills for using computer, information and communication technology in relation to her own field.It ensures individuals to possess information and skills for acting in accordance with social, scientific, cultural and ethical values in the phases of gathering, evaluating, applying and announcing the results of the data related to midwifery.It ensures individuals to possess skills to have adequate know-how in the matters of the universality of human-related and social rights, social justice, quality culture and the protection of cultural values and also occupational health and safety in line with the environmental and natural conscious.It ensures individuals to possess skills to use one foreign language to follow publication which particular to her job and communication skills with her foreign colleagues and foreign patients | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Examination Regulations, Assessment and GradingThe methods applied for assessment of the achievement of the expected program learning outcomes for the entire program of MIDWIFERYare shown below and those for the individual course units are given in the relevant section of the course description with their contribution to the final grades.•Mid-Term Exam•Final Exam•Short Exam•Homework Assessment•Presentation of Report•Computer Based Presentation•Presentation of Document (Midwifery Caring Form etc.)Examinations:The success of students in achieving the expected leaning outcomes of the each course unit within the curriculum of MIDWIFERY programme is evaluated via assessments of in-term activities and final examination which takes place at the end of each semester.Assessment of in-term activities includes a minimum number of a mid-term examination, homework and a short-exam (quiz) as compulsory assessment methods for all the course units within all degree programmes defined by the Regulations. The programmes are encouraged to define more assessment methods for the in-term activities depending on their needs for measuring the achievements of the outcomes at the programme and course unit levels in order to ensure the educational aims and objectives. The nature and number of the assessment methods used for each course unit together with their contribution the final grades are given under the title of “Assessment and Grading” in the sections of course descriptions. These arrangements are announced in advance, at the beginning of each semester and published in the sections of the course descriptions on this web site.Mid-term and final examinations are conducted in dates, places and times determined and announced by the University. The students’ final semester grade is given by their instructors based on mid-term examination, homework evaluation, short-examinations, final examination and, if there is any other assessment results taking into account the students’ compliance with attendance to the course activities.The contributions of the grades of the in-term activities and final exam grade to the final success grade of a course are determined by the course instructor and announced to students within the first two weeks of the semester. Moreover, the contribution of the mid-term exam cannot be higher than 40 % and the contribution of the final exam cannot be lower than 60% for all the courses within all the degree programmes defined by the Regulations.Course units, which do not require a mid-term, homework, short-exam and/or a final exam, such as work placement, are determined by the administration of the related departments and specific assessment and grading methods for these courses are also announced through the same channels described above. Evaluation of such activities is made through the procedures defined by the Senate and assessed by Pass (P) or Fail (F) grades.Grading:The success of a student for each assessment (in-term and final) defined for each course unit is evaluated by the instructor. Evaluations are made over a scale of 100 points and converted to the letter grades at the end of the semester taking into account the standard deviation of grades and grade point average of the class and using the relative evaluation method, principles of which have been set by the Senate.Please see the section of “Grade Evaluation” for detailed information.Qualification Requirements The qualification of MIDWIFERY is obtained upon graduation from the programme MIDWIFERY, which requires;•Completion of all the courses designated within the curriculum of the programme, having a total of 240 ECTS Credits, with passing grades.•Achievement of a cumulative grade point average (CGPA) of at least 2.00 out of 4.00.•Completion of with a 40 working days (10 ECTS credits) of the summer practiceFor detailed information: Please see Kahramanmaraş Sütcü Imam Universitys Rules & Regulations for Undergraduate Education | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Admission of national students to the MIDWIFERY program is contingent on success on the nationally centralized Student Selection Examination conducted by the Student Selection and Placement Centre (OSYM). Candidates who succeed on the YGS (ENTRANCE EXAM in Higher Education) are enrolled according to their type YGS-2 score preferences.Admission of foreign students is possible through an evaluation of students’ individual application to the university. For further information, please contact to Kahramanmaras Sütcü İmam University International Office. | |
Conditions for Success | Qualification Requirements The qualification of MIDWIFERY is obtained upon graduation from the programme MIDWIFERY, which requires;•Completion of all the courses designated within the curriculum of the programme, having a total of 240 ECTS Credits, with passing grades.•Achievement of a cumulative grade point average (CGPA) of at least 2.00 out of 4.00.•Completion of with a 40 working days (10 ECTS credits) of the summer practiceFor detailed information: Please see Kahramanmaraş Sütcü Imam Universitys Rules & Regulations for Undergraduate Education Graduation RequirementsIn order for a student to graduate from the MIDWIFERY program the following conditions must to be met:•Completion of all the courses designated within the curriculum of the programme, having a total of 240 ECTS Credits, with passing grades.•Achievement of a cumulative grade point average (CGPA) of at least 2.00 out of 4.00.•Completion of with a 40-working-day (10 ECTS credits) of the summer practice at 1st and 3rd Class.•Also To be able to graduate from our department, our students have to fulfill the following criteria in the field of practice during their educational period.1.To be a consultant to pregnant women in a way that encompasses at least 100 prenatal examinations2.To look after and observe at least 40 pregnant women3.To carry out at least 40 birth events; If this number cannot be reached due to the insufficient number of pregnant women, provided that the students help more 20 birth events, this number can be decreased to at least 30 births4.They should participate in breech birth. If breech birth isn’t available, they should work on it with simulation5.To practice episiotomy and to start with a stitch. It consists of this theoretic information and clinical practice. Practice of stitch consists of stitching after episiotomy or perianal detachment. If necessary, this condition can be carried out with simulation6.To look after and observe 40 women who are at risk during pregnancy or birth or after birth7.To look after and observe at least 100 puerperant women (mothers after birth) and health newborn babies (including consultation).8.To look after and observe newborn babies including premature babies, postmature babies or babies with low weight at birth or ill babies who need special care.9.To look after women who have gynecological and obstetric pathology10.To participate in medical and surgical care. This should consist of theoretic information and clinical practice.For detailed information: Please see Kahramanmaras Sütcü İmam Universitys Rules & Regulations for Undergraduate Education | |
Progression Paths (Relationship Type) | Our graduates, provided that they pass Public Personnel Selection Examination (KPSS), may find employment as midwives in personnel cadre of Ministry of Health. In addition, they can easily get a job in private sector due to the job vacancy of the qualified personnel in health sector. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
Qualification Code
TR0030005106
Qualification Title
Ebelik Bachelors Degree
Awarding Body
Kahramanmaraş Sütçü İmam University
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
Orientation
-
National Occupation Classification
-
EQF Level
6
TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.
National Occupation Classification
-
Category
-
Credit Value
-
Program Duration
-
Program Profile
-
Learning Environments
-
Description
It ensures individuals To know human, health, term, theory and models that will form the basis of applications in Midwifery applicationIt ensures individuals to possess to have adequate know-how to cover all reproductive health related necessities during the whole life of the women in line with the applications supported by current information and in relation to evidences based resources on midwifery.It ensures individuals to possess skills for evaluating, defining and analyzing the risk factors to cause health-related problems and diseases during pregnancy, maternity and postnatal period for women and her family by using information and skills acquired within the field of midwifery and skills such as offering a solution for researches and evidence-based applications.It ensures individuals to possess skills for planning, giving education, actively participating and managing researches and projects in line with the sense of responsibility sensitive to cultural and health-based problems within society she lives and works in to contribute ensuring improvement and enhancement of health during prenatal, pregnancy, maternity and postnatal period and to assist early diagnosis of risky situations and to assist during the period of becoming more and more unhealthy in due courseIt ensures individuals to give the skill and/or ability to management of labour with own responsibility.It ensures individuals to possess skills for taking part and taking on responsibility individually and as a member of team to solve complex and unpredictable problems in relation to midwifery profession and experienced in all fields.It ensures individuals to possess skills to cooperate with other disciplines in midwifery training, management and researches.It ensures individuals to possess skills for improving social aspects, communication, critical thinking, creativity and entrepreneurship by means of targeting lifelong learning in professional life and also communication skills with her colleagues.It ensures individuals to possess skills for transferring information, skills and opinions to the healthcare professionals within the unit under his/her own field and to the other healthcare staff and skills for offering a solution against problems to occur.It ensures individuals to possess skills for using computer, information and communication technology in relation to her own field.It ensures individuals to possess information and skills for acting in accordance with social, scientific, cultural and ethical values in the phases of gathering, evaluating, applying and announcing the results of the data related to midwifery.It ensures individuals to possess skills to have adequate know-how in the matters of the universality of human-related and social rights, social justice, quality culture and the protection of cultural values and also occupational health and safety in line with the environmental and natural conscious.It ensures individuals to possess skills to use one foreign language to follow publication which particular to her job and communication skills with her foreign colleagues and foreign patients
Key Competencies
-
Further Info
Examination Regulations, Assessment and GradingThe methods applied for assessment of the achievement of the expected program learning outcomes for the entire program of MIDWIFERYare shown below and those for the individual course units are given in the relevant section of the course description with their contribution to the final grades.•Mid-Term Exam•Final Exam•Short Exam•Homework Assessment•Presentation of Report•Computer Based Presentation•Presentation of Document (Midwifery Caring Form etc.)Examinations:The success of students in achieving the expected leaning outcomes of the each course unit within the curriculum of MIDWIFERY programme is evaluated via assessments of in-term activities and final examination which takes place at the end of each semester.Assessment of in-term activities includes a minimum number of a mid-term examination, homework and a short-exam (quiz) as compulsory assessment methods for all the course units within all degree programmes defined by the Regulations. The programmes are encouraged to define more assessment methods for the in-term activities depending on their needs for measuring the achievements of the outcomes at the programme and course unit levels in order to ensure the educational aims and objectives. The nature and number of the assessment methods used for each course unit together with their contribution the final grades are given under the title of “Assessment and Grading” in the sections of course descriptions. These arrangements are announced in advance, at the beginning of each semester and published in the sections of the course descriptions on this web site.Mid-term and final examinations are conducted in dates, places and times determined and announced by the University. The students’ final semester grade is given by their instructors based on mid-term examination, homework evaluation, short-examinations, final examination and, if there is any other assessment results taking into account the students’ compliance with attendance to the course activities.The contributions of the grades of the in-term activities and final exam grade to the final success grade of a course are determined by the course instructor and announced to students within the first two weeks of the semester. Moreover, the contribution of the mid-term exam cannot be higher than 40 % and the contribution of the final exam cannot be lower than 60% for all the courses within all the degree programmes defined by the Regulations.Course units, which do not require a mid-term, homework, short-exam and/or a final exam, such as work placement, are determined by the administration of the related departments and specific assessment and grading methods for these courses are also announced through the same channels described above. Evaluation of such activities is made through the procedures defined by the Senate and assessed by Pass (P) or Fail (F) grades.Grading:The success of a student for each assessment (in-term and final) defined for each course unit is evaluated by the instructor. Evaluations are made over a scale of 100 points and converted to the letter grades at the end of the semester taking into account the standard deviation of grades and grade point average of the class and using the relative evaluation method, principles of which have been set by the Senate.Please see the section of “Grade Evaluation” for detailed information.Qualification Requirements The qualification of MIDWIFERY is obtained upon graduation from the programme MIDWIFERY, which requires;•Completion of all the courses designated within the curriculum of the programme, having a total of 240 ECTS Credits, with passing grades.•Achievement of a cumulative grade point average (CGPA) of at least 2.00 out of 4.00.•Completion of with a 40 working days (10 ECTS credits) of the summer practiceFor detailed information: Please see Kahramanmaraş Sütcü Imam Universitys Rules & Regulations for Undergraduate Education
Quality Assurance
-
Access Requirements
Admission of national students to the MIDWIFERY program is contingent on success on the nationally centralized Student Selection Examination conducted by the Student Selection and Placement Centre (OSYM). Candidates who succeed on the YGS (ENTRANCE EXAM in Higher Education) are enrolled according to their type YGS-2 score preferences.Admission of foreign students is possible through an evaluation of students’ individual application to the university. For further information, please contact to Kahramanmaras Sütcü İmam University International Office.
Conditions for Success
Qualification Requirements The qualification of MIDWIFERY is obtained upon graduation from the programme MIDWIFERY, which requires;•Completion of all the courses designated within the curriculum of the programme, having a total of 240 ECTS Credits, with passing grades.•Achievement of a cumulative grade point average (CGPA) of at least 2.00 out of 4.00.•Completion of with a 40 working days (10 ECTS credits) of the summer practiceFor detailed information: Please see Kahramanmaraş Sütcü Imam Universitys Rules & Regulations for Undergraduate Education Graduation RequirementsIn order for a student to graduate from the MIDWIFERY program the following conditions must to be met:•Completion of all the courses designated within the curriculum of the programme, having a total of 240 ECTS Credits, with passing grades.•Achievement of a cumulative grade point average (CGPA) of at least 2.00 out of 4.00.•Completion of with a 40-working-day (10 ECTS credits) of the summer practice at 1st and 3rd Class.•Also To be able to graduate from our department, our students have to fulfill the following criteria in the field of practice during their educational period.1.To be a consultant to pregnant women in a way that encompasses at least 100 prenatal examinations2.To look after and observe at least 40 pregnant women3.To carry out at least 40 birth events; If this number cannot be reached due to the insufficient number of pregnant women, provided that the students help more 20 birth events, this number can be decreased to at least 30 births4.They should participate in breech birth. If breech birth isn’t available, they should work on it with simulation5.To practice episiotomy and to start with a stitch. It consists of this theoretic information and clinical practice. Practice of stitch consists of stitching after episiotomy or perianal detachment. If necessary, this condition can be carried out with simulation6.To look after and observe 40 women who are at risk during pregnancy or birth or after birth7.To look after and observe at least 100 puerperant women (mothers after birth) and health newborn babies (including consultation).8.To look after and observe newborn babies including premature babies, postmature babies or babies with low weight at birth or ill babies who need special care.9.To look after women who have gynecological and obstetric pathology10.To participate in medical and surgical care. This should consist of theoretic information and clinical practice.For detailed information: Please see Kahramanmaras Sütcü İmam Universitys Rules & Regulations for Undergraduate Education
Progression Paths (Relationship Type)
Our graduates, provided that they pass Public Personnel Selection Examination (KPSS), may find employment as midwives in personnel cadre of Ministry of Health. In addition, they can easily get a job in private sector due to the job vacancy of the qualified personnel in health sector.
Legal Basis
-
Validity Period (If Any)
Qualification is continuous
Url