Yeterlilik Kodu

TR0030018151

Yeterlilik Adı
Ebelik Lisans Diploması
Sorumlu KurumKTO Karatay Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAkabe Mah. Alaaddin Kap Cad. No: 130 42020 Karatay / KONYA | TÜRKİYE
Sorumlu Kurum URLhttps://karatay.edu.tr/
Yönelim-
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Hemşirelik ve ebelik
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Epidemiyolojik, sosyal ve kültürel bağlamda kadın, yenidoğan, aile ve toplumun kültürel açıdan uygun, yüksek kalitede bakım esasına dayanan obstetri, neonatoloji, sosyal bilimler, toplum sağlığı ve etik alanlarında gerekli bilgi ve becerilere sahiptir.
  • Ebeliğin temel kavram ve kuramlarını kullanarak, sağlığı koruma ve yaşam kalitesini geliştirir.
  • İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ ve sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını ve bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini ve temel insan gereksinimlerini bilir.
  • Gebelik öncesi bakım ve aile planlaması için toplumdaki herkese, sağlıklı aile hayatı, planlı gebelikler ve etkin ebeveynlik için yüksek kalitede, kültürel açıdan duyarlı, kanıt temelli sağlık eğitimi ve hizmeti sağlar.
  • Gebelik süresince sağlığı maksimum düzeyde tutmak için risklerin erken tespiti, saptanan komplikasyonların sevki ya da tedavisini kapsayan yüksek kalitede, kültürel açıdan duyarlı, kanıt temelli doğum öncesi bakım sunar.
  • Doğum yönetimi ve bakımında kültürel açıdan duyarlı, yüksek kalitede, kanıt temelli bakım sağlar.
  • Doğum sonu dönemde kadınlar ve yenidoğanlar için geniş kapsamlı yüksek kalitede kültürel açıdan duyarlı kanıt temelli bakım sağlar.
  • Gebelik sonlandırma veya kaybı yaşayan kadınlar için, ulusal protokoller doğrultusunda, yürürlükteki kanun ve yönetmeliklerle uyumlu olarak kültürlere duyarlı, bireyselleştirilmiş bir dizi hizmet sağlar.
  • Ulusal ve uluslararası düzeyde ebelik mesleğinin tarihsel gelişimini tanımını, rollerini yasal hak ve sorumluluklarını açıklar.
  • Bağımsız ebelik rollerini bilir, uygular, bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, girişimcilik hakkında bilgiye sahiptir.
  • Yansıma, eleştirel analiz ve değerlendirme becerilerini geliştirerek, profesyonel ebelik felsefesi, etik ilkeler, hasta ve çalışan güvenliğine yönelik önlemleri göz önünde bulundurarak klinik ve kuramsal bilgisini kullanarak uygulamalarının sorumluluğunu alır.
  • Ebelik ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve kanıta dayalı ebelik bakımı sunar.
  • Eleştirel bakış açısı ile bilginin doğruluğunu, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirir.
  • Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
  • Ebelikte yönetim becerilerine sahiptir, sektörler arası işbirliğinin öneminin farkındadır.
  • Profesyonel kimliği ile ebe adaylarına rol modeli ve topluma örnek olur.
  • Bir yabancı dili kullanarak ebelik alanındaki bilgileri izleyebilir, meslektaşları ile iletişim kurabilir.
  • Sağlıklı yaşama hakkının savunulmasında fikirleri yazılı ve sözlü yollarla etkin bir biçimde iletir.
  • Sağlıkta kalite uygulamaları hakkında bilgiye sahiptir.
  • Görev, yetki ve sorumluluklarını, sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini ebelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir.
  • Alanı ile ilgili araştırma sonuçlarını uygulamalarına yansıtabilir, uygulamalarında kanıt temelli yaklaşımı benimser.
  • Bilimsel araştırmalar yaparak ebelik uygulamalarında kullanabilir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Programlarda yer alan derslerin öğrenci iş yüküne dayalı kredi değerleri (AKTS) belirlenmektedir. Öğrencilerin yurt içi ve/veya yurt dışındaki uygulama ve stajlarının iş yükleri belirlenmekte (AKTS kredisi) ve programın toplam iş yüküne dahil edilmektedir. Programların yürütülmesinde öğrencilerin aktif rol almaları eğitim öğretimde bilgi aktarma terkedilerek, aktif öğrenme teşvik edilmekte, grup çalışmaları, seminer sunumları, vaka raporlama, drama, demontrasyon, simülasyon odaklı mesleki beceri uygulama eğitimleri gibi interaktif öğrenim yöntemleri multimedya destekli donanım ile öğrencilerin aktif rol almaları sağlanmaktadır. Başarı ölçme ve değerlendirme yöntemi hedeflenen ders öğrenme çıktılarına/kazanımlarına ulaşıldığını ölçebilecek şekilde tasarlanmaktadır. Doğru, adil ve tutarlı şekilde değerlendirmeyi güvence altına almak için yazılı sınav, ödev ve uygulamanın değerlendirmesi ile ölçüm sağlanmaktadır.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

KTO Karatay Üniversitesi Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinde öğrenci kabulü ile ilgili kriterler açıkça belirtilmiştir. Türkiye Cumhuriyeti ÖSYM tarafından belirlenen puan ile öğrenci almaktadır.

Başarma ŞartlarıProgramdan mezun olabilmek için, Ebelik Lisans Programında yer alan dersler, uygulamalar ve bitirme projesinden başarılı olunması ve toplam 240 AKTS ders alınması gerekmektedir.En az 100 prenatal muayeneyi içerecek şekilde gebelere danışmanlık yapması,En az 40 gebenin gebelik izlemini ve bakımını yapması,En az 40 doğumu kendi sorumluluğunda yapması (Doğum sayısında yetersizlik nedeniyle bu sayıya ulaşılamıyorsa, bu sayı öğrencinin 20 tane daha doğuma yardım etmesi koşulu ile 30a indirilebilir.),En az 10 aile planlaması danışmanlığı yapması,En az 2 makat doğuma aktif olarak katılması (makat doğum mümkün olmadığı takdirde simülasyon ile uygulanabilir.),En az 4 epizyotomi uygulaması ve dikiş ile başlaması (Uygulama, teorik bilgi verme ve klinik pratiği içerir. Dikiş pratiği, epizyotomi sonrası veya basit perianal yırtılmalara dikiş atılmasını içerir. Gerekirse bu durum simülasyon şeklinde yapılabilir.),En az 100 postpartum dönemdeki kadını izlemesi ve bakımını yapması (muayene dahil),En az 40 gebelik, doğum ya da doğum sonrası dönemde risk altında olan kadını izlemesi ve bakım yapması,En az 100 doğum sonrası dönemdeki anneyi izlemesi ve bakımını vermesi (muayene dahil),En az 100 sağlıklı yeni doğan bebeği ve en az 40 özel bakım gerektiren, prematüre, postmatüre, düşük doğum ağırlıklı veya hasta bebekler dahil olmak üzere yeni doğan bebek gözlemini ve bakımını yapması,En az 40 jinekolojik ve obstetrik patolojisi olan kadınların bakımını yapması,En az 10 tıbbi ve cerrahi bakımın içinde yer alması (Bu, teorik eğitim ve klinik uygulamayı içermelidir.) gerekmektedir. Öğrencilerin yukarıda belirtilen şartları, yüksekokul tarafından belirtilen ilgili formları, bilim/klinik sorumlularına onaylattıktan sonra, öğretim elemanlarına ya da bölüm başkanlarına en geç 8. yarıyılın sonuna kadar teslim etmeleri gerekmektedir. Bölüm başkanlığı tarafından incelenen formlara göre mezuniyet şartlarını yerine getiren öğrencilerin mezuniyet işlemleri başlatılır.Bölüm başkanlığı tarafından eksik işlem ya da uygulaması olduğu saptanan öğrencilerin, eksikliklerini en geç 30 iş günü içerisinde tamamlayarak yeniden değerlendirmek üzere ilgili formları bölüm başkanlığına teslim etmeleri gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

•Programdan mezun olacak kişiler Temel Sağlık Hizmeti verilen tüm kurumlarda, doğumevleri, doğumhaneler, yataklı tedavi kurumlarda doğum ve jinekolojiye ait servislerde, antenatal izlem yapılan servis ve polikliniklerde, yenidoğan servislerinde, aile planlaması ve ana çocuk sağlığı merkezlerinde, infertilite merkezlerinde, doğum öncesi eğitim sınıflarında, kadın sağlığı merkezlerinde ve serbest ebe olarak iş bulabilirler. •Devlet, Özel ve Üniversite Hastanelerinde yönetici, sorumlu ebe, klinik ebesi ve eğitimci ebe olarak çalışabilirler.•Özel Sağlık Kabinleri ve Hasta Bakım Evleri açarak mesleklerini serbest olarak yapabilirler. •Yükseköğrenim yapan ebeler ise isterlerse lisans eğitiminden sonra alanlarında yüksek lisans ve doktora eğitimi alarak akademik kariyer yapabilirler. •Mezunlar üst kademeye; uzman ebe (yüksek lisans, doktora), akademisyen olarak geçebilirler. Üniversitelerde önlisans, lisans ve lisansüstü eğitim kadrolarında akademik personel olarak görev alabilirler. Araştırma görevlisi, doçent, profesör gibi unvanlarla öğretim üyesi olarak görev yapabilirler.•Eğitim fakültelerince verilen formasyon eğitimini alarak Sağlık Meslek Liselerinde öğretmen olarak çalışabilirler. Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı Özel Eğitim Kurumlarında görev alabilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030018151


Yeterlilik Adı
Ebelik Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
KTO Karatay Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Akabe Mah. Alaaddin Kap Cad. No: 130 42020 Karatay / KONYA | TÜRKİYE

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Epidemiyolojik, sosyal ve kültürel bağlamda kadın, yenidoğan, aile ve toplumun kültürel açıdan uygun, yüksek kalitede bakım esasına dayanan obstetri, neonatoloji, sosyal bilimler, toplum sağlığı ve etik alanlarında gerekli bilgi ve becerilere sahiptir.
  • Ebeliğin temel kavram ve kuramlarını kullanarak, sağlığı koruma ve yaşam kalitesini geliştirir.
  • İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ ve sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını ve bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini ve temel insan gereksinimlerini bilir.
  • Gebelik öncesi bakım ve aile planlaması için toplumdaki herkese, sağlıklı aile hayatı, planlı gebelikler ve etkin ebeveynlik için yüksek kalitede, kültürel açıdan duyarlı, kanıt temelli sağlık eğitimi ve hizmeti sağlar.
  • Gebelik süresince sağlığı maksimum düzeyde tutmak için risklerin erken tespiti, saptanan komplikasyonların sevki ya da tedavisini kapsayan yüksek kalitede, kültürel açıdan duyarlı, kanıt temelli doğum öncesi bakım sunar.
  • Doğum yönetimi ve bakımında kültürel açıdan duyarlı, yüksek kalitede, kanıt temelli bakım sağlar.
  • Doğum sonu dönemde kadınlar ve yenidoğanlar için geniş kapsamlı yüksek kalitede kültürel açıdan duyarlı kanıt temelli bakım sağlar.
  • Gebelik sonlandırma veya kaybı yaşayan kadınlar için, ulusal protokoller doğrultusunda, yürürlükteki kanun ve yönetmeliklerle uyumlu olarak kültürlere duyarlı, bireyselleştirilmiş bir dizi hizmet sağlar.
  • Ulusal ve uluslararası düzeyde ebelik mesleğinin tarihsel gelişimini tanımını, rollerini yasal hak ve sorumluluklarını açıklar.
  • Bağımsız ebelik rollerini bilir, uygular, bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, girişimcilik hakkında bilgiye sahiptir.
  • Yansıma, eleştirel analiz ve değerlendirme becerilerini geliştirerek, profesyonel ebelik felsefesi, etik ilkeler, hasta ve çalışan güvenliğine yönelik önlemleri göz önünde bulundurarak klinik ve kuramsal bilgisini kullanarak uygulamalarının sorumluluğunu alır.
  • Ebelik ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve kanıta dayalı ebelik bakımı sunar.
  • Eleştirel bakış açısı ile bilginin doğruluğunu, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirir.
  • Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
  • Ebelikte yönetim becerilerine sahiptir, sektörler arası işbirliğinin öneminin farkındadır.
  • Profesyonel kimliği ile ebe adaylarına rol modeli ve topluma örnek olur.
  • Bir yabancı dili kullanarak ebelik alanındaki bilgileri izleyebilir, meslektaşları ile iletişim kurabilir.
  • Sağlıklı yaşama hakkının savunulmasında fikirleri yazılı ve sözlü yollarla etkin bir biçimde iletir.
  • Sağlıkta kalite uygulamaları hakkında bilgiye sahiptir.
  • Görev, yetki ve sorumluluklarını, sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini ebelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir.
  • Alanı ile ilgili araştırma sonuçlarını uygulamalarına yansıtabilir, uygulamalarında kanıt temelli yaklaşımı benimser.
  • Bilimsel araştırmalar yaparak ebelik uygulamalarında kullanabilir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Programlarda yer alan derslerin öğrenci iş yüküne dayalı kredi değerleri (AKTS) belirlenmektedir. Öğrencilerin yurt içi ve/veya yurt dışındaki uygulama ve stajlarının iş yükleri belirlenmekte (AKTS kredisi) ve programın toplam iş yüküne dahil edilmektedir. Programların yürütülmesinde öğrencilerin aktif rol almaları eğitim öğretimde bilgi aktarma terkedilerek, aktif öğrenme teşvik edilmekte, grup çalışmaları, seminer sunumları, vaka raporlama, drama, demontrasyon, simülasyon odaklı mesleki beceri uygulama eğitimleri gibi interaktif öğrenim yöntemleri multimedya destekli donanım ile öğrencilerin aktif rol almaları sağlanmaktadır. Başarı ölçme ve değerlendirme yöntemi hedeflenen ders öğrenme çıktılarına/kazanımlarına ulaşıldığını ölçebilecek şekilde tasarlanmaktadır. Doğru, adil ve tutarlı şekilde değerlendirmeyi güvence altına almak için yazılı sınav, ödev ve uygulamanın değerlendirmesi ile ölçüm sağlanmaktadır.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

KTO Karatay Üniversitesi Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinde öğrenci kabulü ile ilgili kriterler açıkça belirtilmiştir. Türkiye Cumhuriyeti ÖSYM tarafından belirlenen puan ile öğrenci almaktadır.


Başarma Şartları
Programdan mezun olabilmek için, Ebelik Lisans Programında yer alan dersler, uygulamalar ve bitirme projesinden başarılı olunması ve toplam 240 AKTS ders alınması gerekmektedir.En az 100 prenatal muayeneyi içerecek şekilde gebelere danışmanlık yapması,En az 40 gebenin gebelik izlemini ve bakımını yapması,En az 40 doğumu kendi sorumluluğunda yapması (Doğum sayısında yetersizlik nedeniyle bu sayıya ulaşılamıyorsa, bu sayı öğrencinin 20 tane daha doğuma yardım etmesi koşulu ile 30a indirilebilir.),En az 10 aile planlaması danışmanlığı yapması,En az 2 makat doğuma aktif olarak katılması (makat doğum mümkün olmadığı takdirde simülasyon ile uygulanabilir.),En az 4 epizyotomi uygulaması ve dikiş ile başlaması (Uygulama, teorik bilgi verme ve klinik pratiği içerir. Dikiş pratiği, epizyotomi sonrası veya basit perianal yırtılmalara dikiş atılmasını içerir. Gerekirse bu durum simülasyon şeklinde yapılabilir.),En az 100 postpartum dönemdeki kadını izlemesi ve bakımını yapması (muayene dahil),En az 40 gebelik, doğum ya da doğum sonrası dönemde risk altında olan kadını izlemesi ve bakım yapması,En az 100 doğum sonrası dönemdeki anneyi izlemesi ve bakımını vermesi (muayene dahil),En az 100 sağlıklı yeni doğan bebeği ve en az 40 özel bakım gerektiren, prematüre, postmatüre, düşük doğum ağırlıklı veya hasta bebekler dahil olmak üzere yeni doğan bebek gözlemini ve bakımını yapması,En az 40 jinekolojik ve obstetrik patolojisi olan kadınların bakımını yapması,En az 10 tıbbi ve cerrahi bakımın içinde yer alması (Bu, teorik eğitim ve klinik uygulamayı içermelidir.) gerekmektedir. Öğrencilerin yukarıda belirtilen şartları, yüksekokul tarafından belirtilen ilgili formları, bilim/klinik sorumlularına onaylattıktan sonra, öğretim elemanlarına ya da bölüm başkanlarına en geç 8. yarıyılın sonuna kadar teslim etmeleri gerekmektedir. Bölüm başkanlığı tarafından incelenen formlara göre mezuniyet şartlarını yerine getiren öğrencilerin mezuniyet işlemleri başlatılır.Bölüm başkanlığı tarafından eksik işlem ya da uygulaması olduğu saptanan öğrencilerin, eksikliklerini en geç 30 iş günü içerisinde tamamlayarak yeniden değerlendirmek üzere ilgili formları bölüm başkanlığına teslim etmeleri gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

•Programdan mezun olacak kişiler Temel Sağlık Hizmeti verilen tüm kurumlarda, doğumevleri, doğumhaneler, yataklı tedavi kurumlarda doğum ve jinekolojiye ait servislerde, antenatal izlem yapılan servis ve polikliniklerde, yenidoğan servislerinde, aile planlaması ve ana çocuk sağlığı merkezlerinde, infertilite merkezlerinde, doğum öncesi eğitim sınıflarında, kadın sağlığı merkezlerinde ve serbest ebe olarak iş bulabilirler. •Devlet, Özel ve Üniversite Hastanelerinde yönetici, sorumlu ebe, klinik ebesi ve eğitimci ebe olarak çalışabilirler.•Özel Sağlık Kabinleri ve Hasta Bakım Evleri açarak mesleklerini serbest olarak yapabilirler. •Yükseköğrenim yapan ebeler ise isterlerse lisans eğitiminden sonra alanlarında yüksek lisans ve doktora eğitimi alarak akademik kariyer yapabilirler. •Mezunlar üst kademeye; uzman ebe (yüksek lisans, doktora), akademisyen olarak geçebilirler. Üniversitelerde önlisans, lisans ve lisansüstü eğitim kadrolarında akademik personel olarak görev alabilirler. Araştırma görevlisi, doçent, profesör gibi unvanlarla öğretim üyesi olarak görev yapabilirler.•Eğitim fakültelerince verilen formasyon eğitimini alarak Sağlık Meslek Liselerinde öğretmen olarak çalışabilirler. Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı Özel Eğitim Kurumlarında görev alabilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030018151

Qualification Title
Ebelik Undergraduate
Awarding BodyKTO Karatay University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttps://karatay.edu.tr/
Orientation-
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasNursing and midwifery
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Midwives have the requisite knowledge and skills from obstetrics, neonatology, the social sciences, public health and ethics that form the basis of high quality, culturally relevant, appropriate care for women, newborns, and childbearing families.She improves health and quality of life by using midwiferys basic concepts and theories.Know the structure and functions of the cells, tissues, organs and systems that make up the human body and their relations with each other and basic human needs.Midwives provide high quality, culturally sensitive health education and services to all in the community in order to promote healthy family life, planned pregnancies and positive parenting for pre-pregnancy care and family planning.Midwives provide high quality antenatal care to maximize health during pregnancy and that includes early detection and treatment or referral of selected complications.It provides culturally sensitive, high quality, evidence-based care in maternity management and care.Provides broad-based, culturally sensitive evidence-based care for women and newborns in postpartum period.Midwives provide a range of individualised, culturally sensitive abortion-related care services for women requiring or experiencing pregnancy termination or loss that are congruent with applicable laws and regulations and in accord with national protocols.Defines the historical development, roles, legal rights and responsibilities of the midwifery profession at national and international level.Know the roles of independent midwives, take responsibilities as individual and team members, have knowledge about entrepreneurship.Take responsibility for their applications by developing reflection, critical analysis and assessment skills, taking into account measures for professional midwifery philosophy, ethical principles, patient and employee safety, using clinical and theoretical knowledge.onitor the events/developments about midwifery in the society and the worlds agenda community and the world agenda and provides blood-based midwifery care. It evaluates the accuracy, reliability and validity of information with a critical point of view. It develops a positive attitude towards lifelong learning in aware of your learning needs.It has management skills in midwifery, aware of the importance of inter-sectoral cooperation.A role model and collecting example for midwife candidates with professional identity.Using a foreign language, you can monitor the information in the area of midwifery and communicate with your colleagues.It effectively communicates ideas in written and verbal ways in defense of the right to a healthy life.Has knowledge about quality practices in health care.It knows how to use its duties, powers and responsibilities in health services, health policies, health legislation and management in midwifery services.Can be used in midwifery practices by conducting scientific researches. They can reflect the results of research related to their field to their applications and adopt an evidence-based approach in their application.

Key Competencies-
Further Info

The credit values ??(ECTS) based on student workload of the courses in the programs are determined. The workloads of the students internships and / or internships are determined (ECTS credit) and included in the total workload of the program. In the execution of the programs, active participation of the students is abandoned to transfer knowledge in education and training, active learning is encouraged and interactive learning methods such as group workshops, seminar presentations, case reports, drama, demon- tration, simulation-focused practice training are provided. The method of measuring and evaluating achievement is designed to measure the achievement of the targeted learning outcomes / achievements. In order to ensure fair, fair and consistent evaluation, measurement is provided by the evaluation of written exams, assignments and practice.

Quality Assurance-
Access Requirements

K.T.O. In Karatay University Education and Training Regulation, the criteria related to student acceptance are clearly stated. The Republic of Turkey accepts students with scores determined by ÖSYM.

Conditions for SuccessIn order to be able to graduate from the program, it is necessary to be successful in the courses, applications and completion project in Midwifery Undergraduate Program and a total of 240 AKTS course must be taken.• Counseling the pregnancies to include at least 100 prenatal examinations,• Monitoring and care of at least 40 pregnant women,• Having at least 40 births on their own responsibility (If this number can not be reached due to inadequate number of births, this number can be reduced to 30 by the condition of 20 more child support)•At least 10 family planning counseling,•Active participation of at least 2 breech births (Can be applied by simulation if breech delivery is not possible),•Having at least 4 episiotomies application and start with suture (Practice involves the provision of theoretical information and clinical practice. Suture practice involves post-episiotomy or simple perianal tear stitching. If necessary, this can be done in the form of a simulation),•At least 100 postpartum women care and follow-up(including examination),•At risk during at least 40 pregnancies, births or postnatal periods woman care and follow-up,•At least 100 post-natal mothers care and follow-up (including examinations),•Observation and care of newborn infants, including premature, postmature, low birth weight or infant infants, requiring at least 100 healthy newborn babies and at least 40 special care,•Caring for women with at least 40 gynecological and obstetric pathologies,•At least 10 medical and surgical care application is required (This should include theoretical training and clinical practice).The above conditions of the students, the relevant forms indicated by the college, after approval of their science / clinical responsibilities, they must deliver to the faculty or department heads at the latest by the end of the 8th semester. According to the forms examined by the department head, the graduation procedures of the students fulfilling the graduation requirements are started.Students who are determined by the department chairman to be incomplete transaction or application, complete the deficiencies within 30 working days at the latest and to submit the related forms to the department head for re-evaluation.
Progression Paths (Relationship Type)

• Those who will graduate from the program will be able to participate in all institutions providing primary health care services, maternity hospitals, delivery centers, maternity and gynecology services, antenatal services and policlinics, neonatal services, family planning and maternity centers, infertility centers, , womens health centers and free midwives.• State, private and university hospitals can work as managers, responsible midwives, clinical infants and educators midwives.• They can open their profession freely by opening Private Health Cabins and Patient Care Houses.• Higher education graduates may pursue an academic career by obtaining postgraduate and doctoral education in their fields after graduation.• Graduates are upper level; specialist midwives (masters, doctoral), academicians. In universities, they can work as academic staff in associate degree, undergraduate and graduate education staff. They can serve as lecturers with titles such as research assistants, associate professors, and professors.• They can work as teachers in the Health Care High Schools by taking the formation training given in the education faculties. They can take part in the Special Education Institutions affiliated to the Ministry of National Education.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030018151


Qualification Title
Ebelik Undergraduate

Awarding Body
KTO Karatay University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Midwives have the requisite knowledge and skills from obstetrics, neonatology, the social sciences, public health and ethics that form the basis of high quality, culturally relevant, appropriate care for women, newborns, and childbearing families.She improves health and quality of life by using midwiferys basic concepts and theories.Know the structure and functions of the cells, tissues, organs and systems that make up the human body and their relations with each other and basic human needs.Midwives provide high quality, culturally sensitive health education and services to all in the community in order to promote healthy family life, planned pregnancies and positive parenting for pre-pregnancy care and family planning.Midwives provide high quality antenatal care to maximize health during pregnancy and that includes early detection and treatment or referral of selected complications.It provides culturally sensitive, high quality, evidence-based care in maternity management and care.Provides broad-based, culturally sensitive evidence-based care for women and newborns in postpartum period.Midwives provide a range of individualised, culturally sensitive abortion-related care services for women requiring or experiencing pregnancy termination or loss that are congruent with applicable laws and regulations and in accord with national protocols.Defines the historical development, roles, legal rights and responsibilities of the midwifery profession at national and international level.Know the roles of independent midwives, take responsibilities as individual and team members, have knowledge about entrepreneurship.Take responsibility for their applications by developing reflection, critical analysis and assessment skills, taking into account measures for professional midwifery philosophy, ethical principles, patient and employee safety, using clinical and theoretical knowledge.onitor the events/developments about midwifery in the society and the worlds agenda community and the world agenda and provides blood-based midwifery care. It evaluates the accuracy, reliability and validity of information with a critical point of view. It develops a positive attitude towards lifelong learning in aware of your learning needs.It has management skills in midwifery, aware of the importance of inter-sectoral cooperation.A role model and collecting example for midwife candidates with professional identity.Using a foreign language, you can monitor the information in the area of midwifery and communicate with your colleagues.It effectively communicates ideas in written and verbal ways in defense of the right to a healthy life.Has knowledge about quality practices in health care.It knows how to use its duties, powers and responsibilities in health services, health policies, health legislation and management in midwifery services.Can be used in midwifery practices by conducting scientific researches. They can reflect the results of research related to their field to their applications and adopt an evidence-based approach in their application.


Key Competencies
-

Further Info

The credit values ??(ECTS) based on student workload of the courses in the programs are determined. The workloads of the students internships and / or internships are determined (ECTS credit) and included in the total workload of the program. In the execution of the programs, active participation of the students is abandoned to transfer knowledge in education and training, active learning is encouraged and interactive learning methods such as group workshops, seminar presentations, case reports, drama, demon- tration, simulation-focused practice training are provided. The method of measuring and evaluating achievement is designed to measure the achievement of the targeted learning outcomes / achievements. In order to ensure fair, fair and consistent evaluation, measurement is provided by the evaluation of written exams, assignments and practice.


Quality Assurance
-

Access Requirements

K.T.O. In Karatay University Education and Training Regulation, the criteria related to student acceptance are clearly stated. The Republic of Turkey accepts students with scores determined by ÖSYM.


Conditions for Success
In order to be able to graduate from the program, it is necessary to be successful in the courses, applications and completion project in Midwifery Undergraduate Program and a total of 240 AKTS course must be taken.• Counseling the pregnancies to include at least 100 prenatal examinations,• Monitoring and care of at least 40 pregnant women,• Having at least 40 births on their own responsibility (If this number can not be reached due to inadequate number of births, this number can be reduced to 30 by the condition of 20 more child support)•At least 10 family planning counseling,•Active participation of at least 2 breech births (Can be applied by simulation if breech delivery is not possible),•Having at least 4 episiotomies application and start with suture (Practice involves the provision of theoretical information and clinical practice. Suture practice involves post-episiotomy or simple perianal tear stitching. If necessary, this can be done in the form of a simulation),•At least 100 postpartum women care and follow-up(including examination),•At risk during at least 40 pregnancies, births or postnatal periods woman care and follow-up,•At least 100 post-natal mothers care and follow-up (including examinations),•Observation and care of newborn infants, including premature, postmature, low birth weight or infant infants, requiring at least 100 healthy newborn babies and at least 40 special care,•Caring for women with at least 40 gynecological and obstetric pathologies,•At least 10 medical and surgical care application is required (This should include theoretical training and clinical practice).The above conditions of the students, the relevant forms indicated by the college, after approval of their science / clinical responsibilities, they must deliver to the faculty or department heads at the latest by the end of the 8th semester. According to the forms examined by the department head, the graduation procedures of the students fulfilling the graduation requirements are started.Students who are determined by the department chairman to be incomplete transaction or application, complete the deficiencies within 30 working days at the latest and to submit the related forms to the department head for re-evaluation.

Progression Paths (Relationship Type)

• Those who will graduate from the program will be able to participate in all institutions providing primary health care services, maternity hospitals, delivery centers, maternity and gynecology services, antenatal services and policlinics, neonatal services, family planning and maternity centers, infertility centers, , womens health centers and free midwives.• State, private and university hospitals can work as managers, responsible midwives, clinical infants and educators midwives.• They can open their profession freely by opening Private Health Cabins and Patient Care Houses.• Higher education graduates may pursue an academic career by obtaining postgraduate and doctoral education in their fields after graduation.• Graduates are upper level; specialist midwives (masters, doctoral), academicians. In universities, they can work as academic staff in associate degree, undergraduate and graduate education staff. They can serve as lecturers with titles such as research assistants, associate professors, and professors.• They can work as teachers in the Health Care High Schools by taking the formation training given in the education faculties. They can take part in the Special Education Institutions affiliated to the Ministry of National Education.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address