Yeterlilik Kodu

TR0030220482

Yeterlilik Adı
Ebelik Lisans Diploması
Sorumlu KurumSinop Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKorucuk Mah. Trafo Sok. 15 Temmuz Yerleşkesi No:36 Rektörlük Binası 57000 – SİNOP
Sorumlu Kurum URLhttp://www.sinop.edu.tr
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Hemşirelik ve ebelik
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Ebelik alanındaki gelişmeler doğrultusunda temel bilgi, beceri ve tutuma sahip özgüveni yüksek çağdaş ebeler yetiştirmektir. Ebelik lisans eğitiminin amacı, ebelik mesleğinin temel bilgi ve becerisine sahip, özgüveni yüksek, araştırmacı ve çağdaş ebeler yetiştirmektir. Ayrıca ebeliğin temel kuram, kavram, yöntem ve ilkelerini benimseyecek, gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonrası süreçlerde riskli durumları erken tanılayabilecek ve sağlığın yeniden kazandırılması ve sürdürülmesi için uygun yaklaşımları planlayabilecek ebeler yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Ebeliğin mesleki uygulamalara temel oluşturan temel kuram, model, kavram, yöntem ve ilkeleri bilir
  • Gebelik öncesi dönemden başlayarak, anne ve yenidoğanın fiziksel, psikolojik ve sosyal sağlığını korur, sürdürür ve geliştirir
  • Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonrası süreçlerde kadın ve ailesini, yaşadığı toplum içinde bütüncül bir anlayışla ele alır
  • Doğru iletişim becerilerine sahip, mesleki rol ve sorumluluklarının bilincinde ebelik hizmetlerinin planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesinde yönetim becerilerini kullanır
  • Toplumun sağlık ve refahı için, sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile kuramsal ve uygulamalı bilgiler edinir
  • Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir, insan haklarına saygılı ve hoşgörülü davranır
  • Ebelik uygulamalarında birey, aile ve toplumla etkili iletişim kurar, kültürel özelliklere saygılı bir bakım sunabilir
  • Ebelik uygulamalarını bilimsel temellere dayandırır
  • Ulusal ve uluslararası olarak disipliner ve disiplinlerarası ekiplerle veya bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışabilme, sorumluluk alma, bilimsel çalışma planlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama, yazılı ve sözlü olarak raporlama becerisine sahiptir
  • Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanır, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirir ve uygular
  • Ebelik uygulamalarında; ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı dikkate alarak hizmet sunabilir
  • Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme, eleştirisel düşünme ve liderlik becerilerini kullanır
  • Ebelik uygulamalarında, öğrenme-öğretme sürecini kullanır
  • Sağlık ekibinin bir üyesi olarak multidisipliner yaklaşımları kullanır, diğer disiplinlerle işbirliği yapar ve işbirliği içinde profesyonel gelişimine ve topluma katkı sağlayacak araştırma ve projelerde, toplumsal ve sosyal etkinliklerde yer alır
  • Sosyal bir olgu olarak sağlık kavramının bilincinde olup; kadının, yenidoğanın haklarını koruyarak, aile ve toplumun ebelik ile ilgili hizmet gereksinimlerini belirler ve gerekli hizmeti sunar
  • Doğum öncesi izlem yapabilir, riskli durumları tespit ederek sevk edebilir
  • Doğum eylemi sırasında anneyi izler ve yardımcı olur, ağrı yönetim bilgisini uygular, fetusun durumunu izleyebilir, doğumda normalden sapmaları belirleyip acil durum tedbirlerini alabilir
  • Normal doğumları yaptırabilir, gerektiğinde epizyotomi uygulayabilir
  • Doktorun olmadığı hallerde makat doğumları yaptırabilir
  • Doğum sonrası annenin ve yenidoğanın takibi ve bakımını yapabilir, anne ve yenidoğan için riskli durumları tespit ederek sevk edebilir
  • Aile planlaması danışmanlık hizmetlerini sunabilir
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

SİNOP ÜNİVERSİTESİ ÖNLİSANS VE LİSANS EĞİTİM-ÖĞRETİM VE SINAV YÖNETMELİĞİ hükümlerini kapsamaktadır

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  •  YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Ösym tarafından uygulanan AYT ve TYT sınavlarından başarılı olmak

Başarma ŞartlarıYeterlilik koşullarına akts 240 alması yazılacak sanırım ama yökteki şartlarda girilebilir Ebelik Bölümü öğrencilerinin mezun olabilmesi için gereken şartlar Ebelik bölümü öğrencileri, lisans eğitimlerinin sonunda mezun olabilmek için aşağıda belirtilen mezuniyet kriterlerini yerine getirmelidirler (Bu kriterleri, toplam eğitim süreleri içinde dönem içi ya da yaz stajlarında tamamlayabilirler). Lisans eğitimi sonunda; a) En az 100 doğum öncesi muayene yapması, gebelik takibini ve bakımını yapması, bu takiplerde gebe kadınlara danışmanlık hizmetlerini de içermesi (60 normal gebelik, 40 riskli gebelik), b) En az 40 normal doğumu kendisinin yaptırması. (Doğum yapan kadın sayısı eksikliği nedeniyle bu sayıya ulaşamıyorsa, bu sayı öğrencinin 20 tane daha doğuma yardım etmesi koşulu ile 30’a indirilebilir.) c) Makat doğuma aktif olarak katılması, yardım etmesi (Makat doğum mümkün olmadığı takdirde simülasyon yapılarak çalışılmalıdır.) d) Epizyotomi uygulaması ve dikişe başlaması (Bu teorik bilgi verme ve klinik pratiği içerir. Dikiş pratiği, epizyotomi sonrası veya basit perianal yırtılmalara dikiş atılmasını içerir. Gerekirse bu durum simülasyon şeklinde yapılabilir.) e) En az 100 lohusayı (60 normal lohusa, 40 riskli lohusa) ve 100 sağlıklı yenidoğan bebeği izlemesi, muayene dahil ve bakımını yapması f) Özel bakım gerektiren, prematüre, postmatüre, düşük doğum ağırlıklı veya hasta bebekler dahil olmak üzere; yenidoğan bebek gözlemini ve bakımını yapması, gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Öğrenciler müfredat programındaki tüm şartları ve mezuniyet gerekliliklerini başarıyla tamamladıktan sonra, ebelik alanından lisans derecesi ile mezun olurlar ve aşağıdaki listede yer alan ebelikle ilgili çalışma alanlarında istihdam edilebilirler. Mezunlar Lisansüstü Eğitimi alarak akademisyenliğin yanı sıra EBE olarak;

1. Sağlık Bakanlığı Hastaneleri,

2. Üniversite Hastaneleri,

3. Özel Hastaneler,

4. Toplum Sağlığı Merkezleri,

5. Aile Sağlığı Merkezleri,

6. Sağlık Evleri,

7. Sağlıklı Yaşam Merkezleri,

8. Gebe Okulları / Doğuma Hazırlık Merkezleri /Eğitimi Sınıfları,

9. Serbest Ebelik yaparak gebe takibi yapabilir ve doğum yaptırabilirler.

10. Özel Sağlık Merkezlerinde çalışabilmektedirler. Mezun olan ebelerin devlet kurumlarına atamaları KPSS puanı ile yapılmakta olup, özel kuruluşlarda veya serbest olarak çalışmaya başlayabilirler. Ülkemizde ebe istihdamı konusunda problem yaşanmamaktadır. Mezun olan ebeler Sağlık Bakanlığı’nın yukarıda listelenen kamu alanlarında atanmalarının yanısıra, özel kuruluşlarda da çalışmaya başlamaktadır. Ayrıca ülkemizde 2013 yılından itibaren ebelikte doktora programının açılmasıyla; akademik alanda da Lisansüstü Eğitimini tamamlayan mezun ebeler kamu ve özel üniversitelerde akademisyen olarak da istihdam olanakları bulunmaktadır.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030220482


Yeterlilik Adı
Ebelik Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Sinop Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Korucuk Mah. Trafo Sok. 15 Temmuz Yerleşkesi No:36 Rektörlük Binası 57000 – SİNOP

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Ebelik alanındaki gelişmeler doğrultusunda temel bilgi, beceri ve tutuma sahip özgüveni yüksek çağdaş ebeler yetiştirmektir. Ebelik lisans eğitiminin amacı, ebelik mesleğinin temel bilgi ve becerisine sahip, özgüveni yüksek, araştırmacı ve çağdaş ebeler yetiştirmektir. Ayrıca ebeliğin temel kuram, kavram, yöntem ve ilkelerini benimseyecek, gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonrası süreçlerde riskli durumları erken tanılayabilecek ve sağlığın yeniden kazandırılması ve sürdürülmesi için uygun yaklaşımları planlayabilecek ebeler yetiştirmektir.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Ebeliğin mesleki uygulamalara temel oluşturan temel kuram, model, kavram, yöntem ve ilkeleri bilir
  • Gebelik öncesi dönemden başlayarak, anne ve yenidoğanın fiziksel, psikolojik ve sosyal sağlığını korur, sürdürür ve geliştirir
  • Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonrası süreçlerde kadın ve ailesini, yaşadığı toplum içinde bütüncül bir anlayışla ele alır
  • Doğru iletişim becerilerine sahip, mesleki rol ve sorumluluklarının bilincinde ebelik hizmetlerinin planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesinde yönetim becerilerini kullanır
  • Toplumun sağlık ve refahı için, sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile kuramsal ve uygulamalı bilgiler edinir
  • Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir, insan haklarına saygılı ve hoşgörülü davranır
  • Ebelik uygulamalarında birey, aile ve toplumla etkili iletişim kurar, kültürel özelliklere saygılı bir bakım sunabilir
  • Ebelik uygulamalarını bilimsel temellere dayandırır
  • Ulusal ve uluslararası olarak disipliner ve disiplinlerarası ekiplerle veya bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışabilme, sorumluluk alma, bilimsel çalışma planlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama, yazılı ve sözlü olarak raporlama becerisine sahiptir
  • Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanır, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirir ve uygular
  • Ebelik uygulamalarında; ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı dikkate alarak hizmet sunabilir
  • Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme, eleştirisel düşünme ve liderlik becerilerini kullanır
  • Ebelik uygulamalarında, öğrenme-öğretme sürecini kullanır
  • Sağlık ekibinin bir üyesi olarak multidisipliner yaklaşımları kullanır, diğer disiplinlerle işbirliği yapar ve işbirliği içinde profesyonel gelişimine ve topluma katkı sağlayacak araştırma ve projelerde, toplumsal ve sosyal etkinliklerde yer alır
  • Sosyal bir olgu olarak sağlık kavramının bilincinde olup; kadının, yenidoğanın haklarını koruyarak, aile ve toplumun ebelik ile ilgili hizmet gereksinimlerini belirler ve gerekli hizmeti sunar
  • Doğum öncesi izlem yapabilir, riskli durumları tespit ederek sevk edebilir
  • Doğum eylemi sırasında anneyi izler ve yardımcı olur, ağrı yönetim bilgisini uygular, fetusun durumunu izleyebilir, doğumda normalden sapmaları belirleyip acil durum tedbirlerini alabilir
  • Normal doğumları yaptırabilir, gerektiğinde epizyotomi uygulayabilir
  • Doktorun olmadığı hallerde makat doğumları yaptırabilir
  • Doğum sonrası annenin ve yenidoğanın takibi ve bakımını yapabilir, anne ve yenidoğan için riskli durumları tespit ederek sevk edebilir
  • Aile planlaması danışmanlık hizmetlerini sunabilir

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

SİNOP ÜNİVERSİTESİ ÖNLİSANS VE LİSANS EĞİTİM-ÖĞRETİM VE SINAV YÖNETMELİĞİ hükümlerini kapsamaktadır


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  •  YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Ösym tarafından uygulanan AYT ve TYT sınavlarından başarılı olmak


Başarma Şartları
Yeterlilik koşullarına akts 240 alması yazılacak sanırım ama yökteki şartlarda girilebilir Ebelik Bölümü öğrencilerinin mezun olabilmesi için gereken şartlar Ebelik bölümü öğrencileri, lisans eğitimlerinin sonunda mezun olabilmek için aşağıda belirtilen mezuniyet kriterlerini yerine getirmelidirler (Bu kriterleri, toplam eğitim süreleri içinde dönem içi ya da yaz stajlarında tamamlayabilirler). Lisans eğitimi sonunda; a) En az 100 doğum öncesi muayene yapması, gebelik takibini ve bakımını yapması, bu takiplerde gebe kadınlara danışmanlık hizmetlerini de içermesi (60 normal gebelik, 40 riskli gebelik), b) En az 40 normal doğumu kendisinin yaptırması. (Doğum yapan kadın sayısı eksikliği nedeniyle bu sayıya ulaşamıyorsa, bu sayı öğrencinin 20 tane daha doğuma yardım etmesi koşulu ile 30’a indirilebilir.) c) Makat doğuma aktif olarak katılması, yardım etmesi (Makat doğum mümkün olmadığı takdirde simülasyon yapılarak çalışılmalıdır.) d) Epizyotomi uygulaması ve dikişe başlaması (Bu teorik bilgi verme ve klinik pratiği içerir. Dikiş pratiği, epizyotomi sonrası veya basit perianal yırtılmalara dikiş atılmasını içerir. Gerekirse bu durum simülasyon şeklinde yapılabilir.) e) En az 100 lohusayı (60 normal lohusa, 40 riskli lohusa) ve 100 sağlıklı yenidoğan bebeği izlemesi, muayene dahil ve bakımını yapması f) Özel bakım gerektiren, prematüre, postmatüre, düşük doğum ağırlıklı veya hasta bebekler dahil olmak üzere; yenidoğan bebek gözlemini ve bakımını yapması, gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Öğrenciler müfredat programındaki tüm şartları ve mezuniyet gerekliliklerini başarıyla tamamladıktan sonra, ebelik alanından lisans derecesi ile mezun olurlar ve aşağıdaki listede yer alan ebelikle ilgili çalışma alanlarında istihdam edilebilirler. Mezunlar Lisansüstü Eğitimi alarak akademisyenliğin yanı sıra EBE olarak;

1. Sağlık Bakanlığı Hastaneleri,

2. Üniversite Hastaneleri,

3. Özel Hastaneler,

4. Toplum Sağlığı Merkezleri,

5. Aile Sağlığı Merkezleri,

6. Sağlık Evleri,

7. Sağlıklı Yaşam Merkezleri,

8. Gebe Okulları / Doğuma Hazırlık Merkezleri /Eğitimi Sınıfları,

9. Serbest Ebelik yaparak gebe takibi yapabilir ve doğum yaptırabilirler.

10. Özel Sağlık Merkezlerinde çalışabilmektedirler. Mezun olan ebelerin devlet kurumlarına atamaları KPSS puanı ile yapılmakta olup, özel kuruluşlarda veya serbest olarak çalışmaya başlayabilirler. Ülkemizde ebe istihdamı konusunda problem yaşanmamaktadır. Mezun olan ebeler Sağlık Bakanlığı’nın yukarıda listelenen kamu alanlarında atanmalarının yanısıra, özel kuruluşlarda da çalışmaya başlamaktadır. Ayrıca ülkemizde 2013 yılından itibaren ebelikte doktora programının açılmasıyla; akademik alanda da Lisansüstü Eğitimini tamamlayan mezun ebeler kamu ve özel üniversitelerde akademisyen olarak da istihdam olanakları bulunmaktadır.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030220482

Qualification Title
EBELİK Bachelor´s
Awarding BodySinop University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlwww.sinop.edu.tr
OrientationGeneral
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasNursing and midwifery
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Knows the basic theories, models, concepts, methods and principles that form the basis of midwifery professional practices. It protects, maintains and improves the physical, psychological and social health of the mother and newborn, starting from the pre-pregnancy period, Treats women and their families with a holistic approach in the society they live in during pre-pregnancy, pregnancy, childbirth and postpartum periods, Uses management skills in the planning, execution and evaluation of midwifery services, having the right communication skills, aware of their professional roles and responsibilities, Obtain theoretical and applied knowledge with a holistic approach in line with scientific developments in the field of health and midwifery for the health and welfare of the society, Performs midwifery practices in line with professional principles and standards, treats human rights with respect and tolerance, Communicates effectively with the individual, family and society in midwifery practices, can provide care that respects cultural characteristics, Bases midwifery practices on scientific foundations, Has the ability to work effectively with national and international disciplinary and interdisciplinary teams or independently, to take responsibility, to plan scientific studies, to collect data, to analyze results, to interpret, to report in writing and orally, Recognizes risky situations, develops and implements evidence-based solutions by using the knowledge and skills acquired in the field of midwifery, In midwifery practices; can provide services by taking into account the relevant laws, regulations and legislation, Uses lifelong learning, problem solving, critical thinking and leadership skills, Uses the learning-teaching process in midwifery practices, As a member of the healthcare team, he uses multidisciplinary approaches, cooperates with other disciplines and takes part in research and projects, social and social activities that will contribute to his professional development and society in cooperation, Being aware of the concept of health as a social phenomenon; By protecting the rights of women and newborns, it determines the service needs of the family and society regarding midwifery and provides the necessary service, Perform prenatal follow-up, identify risky situations and refer them, Monitors and assists the mother during labor, applies pain management information, monitors the condition of the fetus, determines deviations from normal at birth and takes emergency measures, Can have normal deliveries, can apply episiotomy when necessary, In the absence of a doctor, breech deliveries can be made, Follow-up and care of the mother and newborn after birth, identify risky situations for the mother and the newborn and refer them, It can offer family planning counseling services.

Key Competencies-
Further Info

Covers the provisions of SİNOP UNIVERSITY ASSOCIATE AND UNDERGRADUATE EDUCATION AND EXAM REGULATION I think it will be written in the graduation conditions to get akts 240, but it can be entered in the conditions mentioned above.

Quality Assurance-
Access Requirements

To being successful in AYT and TYT exams administered by Ösym

Conditions for SuccessI think it will be written in the graduation conditions to get akts 240, but it can be entered in the conditions mentioned above. Requirements for midwifery students to graduate Midwifery students must fulfill the following graduation criteria in order to graduate at the end of their undergraduate education (They can complete these criteria during the semester or summer internships within their total education period). At the end of undergraduate education; a) To carry out at least 100 prenatal examinations, to follow up and care for pregnancy, to include counseling services for pregnant women in these follow-ups (60 normal pregnancies, 40 high-risk pregnancies), b) Having at least 40 normal births by himself. (If the number of women giving birth cannot reach this number due to the lack of it, this number can be reduced to 30 on the condition that the student assists in 20 more births.) c) Actively participating and assisting in breech birth (If breech birth is not possible, simulation should be done.) d) Episiotomy application and suturing (This includes theoretical information and clinical practice. Suture practice includes suturing after episiotomy or simple perianal tears. If necessary, this can be done in the form of simulation.) e) Monitoring, including examination and care of at least 100 puerperant women (60 normal puerperant women, 40 high-risk puerperants) and 100 healthy newborn babies f) Including premature, post-term, low birth weight or sick infants requiring special care; newborn baby observation and care is required.
Progression Paths (Relationship Type)

After students successfully complete all the requirements in the curriculum and graduation requirements, they graduate with a bachelors degree in midwifery and can be employed in the midwifery-related fields of study listed below. Graduates receive postgraduate education as an EBE as well as an academic; 1. Ministry of Health Hospitals, 2. University Hospitals, 3. Private Hospitals, 4. Community Health Centers, 5. Family Health Centers, 6. Health Houses, 7. Wellness Centers, 8. Pregnant Schools / Birth Preparation Centers / Education Classes, 9. They can follow pregnant women and give birth by doing freelance midwifery. 10. They can work in Private Health Centers. Appointments of graduated midwives to state institutions are made with KPSS score, and they can start working in private institutions or as freelancers. There is no problem in the employment of midwives in our country. Graduated midwives start working in private institutions as well as being appointed to the public areas listed above by the Ministry of Health. In addition, with the opening of the doctorate program in midwifery in our country since 2013; Midwives who have completed their graduate education in the academic field also have employment opportunities as academicians in public and private universities.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030220482


Qualification Title
EBELİK Bachelor´s

Awarding Body
Sinop University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Knows the basic theories, models, concepts, methods and principles that form the basis of midwifery professional practices. It protects, maintains and improves the physical, psychological and social health of the mother and newborn, starting from the pre-pregnancy period, Treats women and their families with a holistic approach in the society they live in during pre-pregnancy, pregnancy, childbirth and postpartum periods, Uses management skills in the planning, execution and evaluation of midwifery services, having the right communication skills, aware of their professional roles and responsibilities, Obtain theoretical and applied knowledge with a holistic approach in line with scientific developments in the field of health and midwifery for the health and welfare of the society, Performs midwifery practices in line with professional principles and standards, treats human rights with respect and tolerance, Communicates effectively with the individual, family and society in midwifery practices, can provide care that respects cultural characteristics, Bases midwifery practices on scientific foundations, Has the ability to work effectively with national and international disciplinary and interdisciplinary teams or independently, to take responsibility, to plan scientific studies, to collect data, to analyze results, to interpret, to report in writing and orally, Recognizes risky situations, develops and implements evidence-based solutions by using the knowledge and skills acquired in the field of midwifery, In midwifery practices; can provide services by taking into account the relevant laws, regulations and legislation, Uses lifelong learning, problem solving, critical thinking and leadership skills, Uses the learning-teaching process in midwifery practices, As a member of the healthcare team, he uses multidisciplinary approaches, cooperates with other disciplines and takes part in research and projects, social and social activities that will contribute to his professional development and society in cooperation, Being aware of the concept of health as a social phenomenon; By protecting the rights of women and newborns, it determines the service needs of the family and society regarding midwifery and provides the necessary service, Perform prenatal follow-up, identify risky situations and refer them, Monitors and assists the mother during labor, applies pain management information, monitors the condition of the fetus, determines deviations from normal at birth and takes emergency measures, Can have normal deliveries, can apply episiotomy when necessary, In the absence of a doctor, breech deliveries can be made, Follow-up and care of the mother and newborn after birth, identify risky situations for the mother and the newborn and refer them, It can offer family planning counseling services.


Key Competencies
-

Further Info

Covers the provisions of SİNOP UNIVERSITY ASSOCIATE AND UNDERGRADUATE EDUCATION AND EXAM REGULATION I think it will be written in the graduation conditions to get akts 240, but it can be entered in the conditions mentioned above.


Quality Assurance
-

Access Requirements

To being successful in AYT and TYT exams administered by Ösym


Conditions for Success
I think it will be written in the graduation conditions to get akts 240, but it can be entered in the conditions mentioned above. Requirements for midwifery students to graduate Midwifery students must fulfill the following graduation criteria in order to graduate at the end of their undergraduate education (They can complete these criteria during the semester or summer internships within their total education period). At the end of undergraduate education; a) To carry out at least 100 prenatal examinations, to follow up and care for pregnancy, to include counseling services for pregnant women in these follow-ups (60 normal pregnancies, 40 high-risk pregnancies), b) Having at least 40 normal births by himself. (If the number of women giving birth cannot reach this number due to the lack of it, this number can be reduced to 30 on the condition that the student assists in 20 more births.) c) Actively participating and assisting in breech birth (If breech birth is not possible, simulation should be done.) d) Episiotomy application and suturing (This includes theoretical information and clinical practice. Suture practice includes suturing after episiotomy or simple perianal tears. If necessary, this can be done in the form of simulation.) e) Monitoring, including examination and care of at least 100 puerperant women (60 normal puerperant women, 40 high-risk puerperants) and 100 healthy newborn babies f) Including premature, post-term, low birth weight or sick infants requiring special care; newborn baby observation and care is required.

Progression Paths (Relationship Type)

After students successfully complete all the requirements in the curriculum and graduation requirements, they graduate with a bachelors degree in midwifery and can be employed in the midwifery-related fields of study listed below. Graduates receive postgraduate education as an EBE as well as an academic; 1. Ministry of Health Hospitals, 2. University Hospitals, 3. Private Hospitals, 4. Community Health Centers, 5. Family Health Centers, 6. Health Houses, 7. Wellness Centers, 8. Pregnant Schools / Birth Preparation Centers / Education Classes, 9. They can follow pregnant women and give birth by doing freelance midwifery. 10. They can work in Private Health Centers. Appointments of graduated midwives to state institutions are made with KPSS score, and they can start working in private institutions or as freelancers. There is no problem in the employment of midwives in our country. Graduated midwives start working in private institutions as well as being appointed to the public areas listed above by the Ministry of Health. In addition, with the opening of the doctorate program in midwifery in our country since 2013; Midwives who have completed their graduate education in the academic field also have employment opportunities as academicians in public and private universities.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address