Yeterlilik Kodu

TR0030219303

Yeterlilik Adı
Ebelik Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumKarabük Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKarabük Üniversitesi Kılavuzlar Mahallesi 413. Sokak No: 7 Merkez Karabük
Sorumlu Kurum URLhttp://www.karabuk.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Hemşirelik ve ebelik
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)

Öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan, lisans yeterliliklerine dayalı bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği temel bilgileri, ebelik mesleği ile ilişkilendirebilir.
  • Mesleki uygulamalarını, ebelik felsefesi, etik ilkeler, hasta ve çalışan güvenliği ilkeleri ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir .
  • Birey/kadın/gebe/aile ve topluma gereksinimleri doğrultusunda eğitim ve danışmanlık yapar.
  • Sağlık bakım sistemlerindeki eğitim ve teknolojileri izler ve kullanır. Mesleki yaşamında kanıt temelli yaklaşımı benimser.
  • Yaşam boyu öğrenmeyi benimser ve kendini geliştirir.
  • Disiplinler arası ve disiplin içi çalışmaları yürütebilir.
  • Gebelik, doğum ve doğum sonu dönem bakım hizmetlerini yürütür, riskleri erken dönemde saptar ve sevk eder.
  • İletişim ve sorun çözme becerilerini etkin biçimde kullanabilir.
  • Aile planlaması hizmetlerini sunar, 15-49 yaş kadın ve 0-6 yaş çocuk izlemleri yapar.
  • Gebelik tanısı koyar ve düşük riskli gebeleri izler.
  • Normal doğumu ve hekimin olmadığı hallerde makat doğumu anne dostu yaklaşımları benimseyerek yaptırır, gerektiğinde epizyotomi uygular.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrenciler kayıt yaptırdıkları kredili derslerden her yarıyıl içinde en az bir defa ara sınavına girer. Ara sınav Enstitünün tez yazım kılavuzuna uygun olarak hazırlanmış ödev/ödevlerin, proje ve kısa sınavların değerlendirmesi biçiminde de olabilir. Birden fazla ara sınav yapılması halinde, bunların aritmetik ortalaması ara sınav notuna esas alınır. Öğrenci bir yarıyılda aldığı ve devam şartını sağladığı bütün derslerin genel sınavına, Enstitü tarafından belirlenen ve ilan edilen gün ve saatte girmek zorundadır. Sınava girmeyen öğrenciye F2 notu verilir. Yarıyıl sonu sınavı Enstitünün tez yazım kılavuzuna uygun olarak hazırlanmış dönem ödevinin değerlendirilmesi biçiminde de olabilir.
  • Kriterler (ara sınav, proje, ödev ve final gibi) ve dönem sonu notuna etki oranları dönem başında dağıtılan ve/veya web sitesinde yayınlanan ders içerikleri açık biçimde belirtilir. Öğrenci yönetmeliği ve akademik takvime göre final sınavları üniversite tarafından belirlenen ve ilan edilen tarih ve yer ve zamanlarda yapılır. Öğrencinin dönem sonu notu ders sorumlusu tarafından ara sınav, proje, ödev ve final sınavı sonuçlarına göre verilir. Başarı notu, sadece genel sınav değerlendirmesine göre değil, öğrencinin yarıyıl içi çalışmaları ile ara sınavların birlikte değerlendirilmesi ile elde edilir. Yarıyıl çalışmaları ile ara sınav sonuçlarının başarı notuna katkı oranı %40 ile %60 arasında olmak üzere ilgili Enstitü Yönetim Kurulu tarafından kararlaştırılır.
  • Ebelik Programı; Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi’ne (TYYÇ) göre Sağlık Temel Alanı’nda yer almakta olup öğrenim seviyesi 7. düzeydir. Ayrıca, ‘Avrupa Yükseköğretim Alanı Yeterlikler Çerçevesi’ne göre (QF-EHEA) 2. grup ve ‘Yaşam Boyu Öğrenim için Avrupa Yeterlikler Çerçevesi’ne (EQF-LLL) göre 7. düzeydir.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Adaylar ilan edilen başvuru süresi içinde, istenilen belgelerle Ensttüye başvurur. Adayın başvurduğu yüksek lisans programının türüne göre aşağıdaki koşulları taşıması gerekir:

  •  Lisans diplomasına sahip olmak.
  •  ALES sınavından başvurduğu programın puan türünde en az 55 puan almış olmak. Tezli yüksek lisans programlarına, ALES puanının %50’si ile adayların başvurdukları bilim alanında yapılacak yazılı sınavın %30’u, mülakat sonucunun %10’u ve lisans not ortalamasının %10’u değerlendirilerek öğrenci alınır. Değerlendirmede, 100 tam puan üzerinden en az 60 puan alanlar, başarı puanlarına göre sıralanarak kontenjan dâhilinde yüksek lisans programlarına kabul edilirler.
Başarma Şartları Ebelik Programı; Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi’ne (TYYÇ) göre Sağlık Temel Alanı’nda yer almakta olup öğrenim seviyesi 7. düzeydir. Ayrıca, ‘Avrupa Yükseköğretim Alanı Yeterlikler Çerçevesi’ne göre (QF-EHEA) 2. grup ve ‘Yaşam Boyu Öğrenim için Avrupa Yeterlikler Çerçevesi’ne (EQF-LLL) göre 7. düzeydir. Tezli yüksek lisans programı, 21 krediden az olmamak şartıyla en az 7 ders, bir seminer dersi, uzmanlık alanı dersi ve tez çalışmasından oluşur. Ders döneminde Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik dersini almak zorunludur. Tezli yüksek lisans programı her yarıyılda en az 30 AKTS kredisi almak koşuluyla mezuniyet için toplamda 120 AKTS kredisinden oluşur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programdan mezun olanlar kamuya veya özel sektöre ait sağlık kurumlarında uzman ebe unvanı ile yönetici, süpervizör, koordinatör, üniversitelerde akademisyen olarak çalışabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030219303


Yeterlilik Adı
Ebelik Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Karabük Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Karabük Üniversitesi Kılavuzlar Mahallesi 413. Sokak No: 7 Merkez Karabük

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)

Öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan, lisans yeterliliklerine dayalı bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği temel bilgileri, ebelik mesleği ile ilişkilendirebilir.
  • Mesleki uygulamalarını, ebelik felsefesi, etik ilkeler, hasta ve çalışan güvenliği ilkeleri ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir .
  • Birey/kadın/gebe/aile ve topluma gereksinimleri doğrultusunda eğitim ve danışmanlık yapar.
  • Sağlık bakım sistemlerindeki eğitim ve teknolojileri izler ve kullanır. Mesleki yaşamında kanıt temelli yaklaşımı benimser.
  • Yaşam boyu öğrenmeyi benimser ve kendini geliştirir.
  • Disiplinler arası ve disiplin içi çalışmaları yürütebilir.
  • Gebelik, doğum ve doğum sonu dönem bakım hizmetlerini yürütür, riskleri erken dönemde saptar ve sevk eder.
  • İletişim ve sorun çözme becerilerini etkin biçimde kullanabilir.
  • Aile planlaması hizmetlerini sunar, 15-49 yaş kadın ve 0-6 yaş çocuk izlemleri yapar.
  • Gebelik tanısı koyar ve düşük riskli gebeleri izler.
  • Normal doğumu ve hekimin olmadığı hallerde makat doğumu anne dostu yaklaşımları benimseyerek yaptırır, gerektiğinde epizyotomi uygular.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrenciler kayıt yaptırdıkları kredili derslerden her yarıyıl içinde en az bir defa ara sınavına girer. Ara sınav Enstitünün tez yazım kılavuzuna uygun olarak hazırlanmış ödev/ödevlerin, proje ve kısa sınavların değerlendirmesi biçiminde de olabilir. Birden fazla ara sınav yapılması halinde, bunların aritmetik ortalaması ara sınav notuna esas alınır. Öğrenci bir yarıyılda aldığı ve devam şartını sağladığı bütün derslerin genel sınavına, Enstitü tarafından belirlenen ve ilan edilen gün ve saatte girmek zorundadır. Sınava girmeyen öğrenciye F2 notu verilir. Yarıyıl sonu sınavı Enstitünün tez yazım kılavuzuna uygun olarak hazırlanmış dönem ödevinin değerlendirilmesi biçiminde de olabilir.
  • Kriterler (ara sınav, proje, ödev ve final gibi) ve dönem sonu notuna etki oranları dönem başında dağıtılan ve/veya web sitesinde yayınlanan ders içerikleri açık biçimde belirtilir. Öğrenci yönetmeliği ve akademik takvime göre final sınavları üniversite tarafından belirlenen ve ilan edilen tarih ve yer ve zamanlarda yapılır. Öğrencinin dönem sonu notu ders sorumlusu tarafından ara sınav, proje, ödev ve final sınavı sonuçlarına göre verilir. Başarı notu, sadece genel sınav değerlendirmesine göre değil, öğrencinin yarıyıl içi çalışmaları ile ara sınavların birlikte değerlendirilmesi ile elde edilir. Yarıyıl çalışmaları ile ara sınav sonuçlarının başarı notuna katkı oranı %40 ile %60 arasında olmak üzere ilgili Enstitü Yönetim Kurulu tarafından kararlaştırılır.
  • Ebelik Programı; Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi’ne (TYYÇ) göre Sağlık Temel Alanı’nda yer almakta olup öğrenim seviyesi 7. düzeydir. Ayrıca, ‘Avrupa Yükseköğretim Alanı Yeterlikler Çerçevesi’ne göre (QF-EHEA) 2. grup ve ‘Yaşam Boyu Öğrenim için Avrupa Yeterlikler Çerçevesi’ne (EQF-LLL) göre 7. düzeydir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Adaylar ilan edilen başvuru süresi içinde, istenilen belgelerle Ensttüye başvurur. Adayın başvurduğu yüksek lisans programının türüne göre aşağıdaki koşulları taşıması gerekir:

  •  Lisans diplomasına sahip olmak.
  •  ALES sınavından başvurduğu programın puan türünde en az 55 puan almış olmak. Tezli yüksek lisans programlarına, ALES puanının %50’si ile adayların başvurdukları bilim alanında yapılacak yazılı sınavın %30’u, mülakat sonucunun %10’u ve lisans not ortalamasının %10’u değerlendirilerek öğrenci alınır. Değerlendirmede, 100 tam puan üzerinden en az 60 puan alanlar, başarı puanlarına göre sıralanarak kontenjan dâhilinde yüksek lisans programlarına kabul edilirler.

Başarma Şartları
Ebelik Programı; Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi’ne (TYYÇ) göre Sağlık Temel Alanı’nda yer almakta olup öğrenim seviyesi 7. düzeydir. Ayrıca, ‘Avrupa Yükseköğretim Alanı Yeterlikler Çerçevesi’ne göre (QF-EHEA) 2. grup ve ‘Yaşam Boyu Öğrenim için Avrupa Yeterlikler Çerçevesi’ne (EQF-LLL) göre 7. düzeydir. Tezli yüksek lisans programı, 21 krediden az olmamak şartıyla en az 7 ders, bir seminer dersi, uzmanlık alanı dersi ve tez çalışmasından oluşur. Ders döneminde Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik dersini almak zorunludur. Tezli yüksek lisans programı her yarıyılda en az 30 AKTS kredisi almak koşuluyla mezuniyet için toplamda 120 AKTS kredisinden oluşur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programdan mezun olanlar kamuya veya özel sektöre ait sağlık kurumlarında uzman ebe unvanı ile yönetici, süpervizör, koordinatör, üniversitelerde akademisyen olarak çalışabilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030219303

Qualification Title
Yüksek Lisans - Ebelik Masters Degree
Awarding BodyKarabük University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.karabuk.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasNursing and midwifery
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Relate midwifery with learning of biology, social and behavior sciences. Perform the professional practice in accordance with midwifery philosophy, ethical principles, principles of safety patient and staff, regulations Make training and consulting according to needs of the person/woman/pregnant/family and the society. Monitore and use training and technology in health care systems. Adopt evidence-based in professional life. Adopt themselves to life-long learning and self-developed. Practice interdisciplinary and disciplinary. Practice care in pregnancy, birth and postpartum period, determine the risk and referral in early time. Use communication skills and ability to solve problems efficiently. Serve family planning, monitore women and children in age of 15-49 and 0-6, respectively. Diagnose the pregnancy and monitore the low risks pregnancy. Administrate normal delivery and breech delivery in case of a non-present physician with mother friendly approach ,if it necessary practice episiotomy.

Key Competencies-
Further Info

Students take one midterm exam at least once every semester. Mid-term exam can be in the form of evaluation of homework / homework, projects and quizzes prepared in accordance with Institutes thesis writing guide. In case of more than one midterm exam, the arithmetic average of these is based on the midterm exam grade. The student is required to take the general examination of all the courses that he / she has received in the semester and at the specified date and time determined by the Institute. Students who do not take the exam are given an F2 grade. Final exam may be in the form of evaluating the term paper prepared in accordance with the thesis writing guidelines of the Institute. Criteria (such as mid-term, project, homework and final) and course-end impact rates are clearly stated at the beginning of the semester and / or published on the website. According to the student regulations and academic calendar, the final exams are made at the dates and places determined and announced by the university. The final grade of the student is given by the instructor according to the results of the midterm, project, homework and final exam. The success grade is obtained not only from the general exam evaluation, but also by evaluating the students midterm and midterm exams together. The contribution of the midterm results to the final grade of the midterm results is determined by the relevant Graduate School Administrative Board, between 40% and 60%. The regulation on the assessment and grading system can be found at http://oidb.karabuk.edu.tr/yonetmenlik/lisansustusinav.pdf. In order for a course to be considered successful, both the general exam grade and the success grade must be at least 65 at the graduate level and at least 75 at the doctoral level. The seminar course, thesis work and final project are evaluated as successful or unsuccessful. The final exam grades are entered into the student information system within the period specified in the academic calendar and the results are delivered to the Institute within fifteen days at the latest as of the end of the general examinations. Midwifery Program; According to the Turkey Higher Education Qualifications Framework (TYYÇ), it is in the Basic Field of Health and its education level is 7th level. It is also the 2nd group according to the European Higher Education Area Qualifications Framework (QF-EHEA) and the 7th level according to the European Qualifications Framework for Lifelong Learning (EQF-LLL).

Quality Assurance-
Access Requirements

For Turkish Citizens: First Cycle (Bachelors) Degree diploma, (2) A minimum score of 55 in the Examination for Academic Personnel and Graduate Studies (ALES) or equivalent international examinations scores for graduate-level programmes such as GRE, GMAT, etc., recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on ALES and first cycle degree grade point averages. For International Students: First Cycle Degree diploma obtained from universities recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their first cycle degree grade point averages.

Conditions for SuccessMidwifery Program; According to the Turkey Higher Education Qualifications Framework (TYYÇ), it is in the Basic Field of Health and its education level is 7th level. It is also the 2nd group according to the European Higher Education Area Qualifications Framework (QF-EHEA) and the 7th level according to the European Qualifications Framework for Lifelong Learning (EQF-LLL). The masters program with thesis consists of at least 7 courses, not less than 21 credits, a seminar course, a specialization course and thesis. It is obligatory to take the Scientific Research Methods and Ethics course during the semester. The masters program with thesis consists of a total of 120 ECTS credits for graduation, provided that at least 30 ECTS credits are taken each semester.
Progression Paths (Relationship Type)

This degree is an academically oriented degree and enables the graduate to exercise his/her profession in or a related field of study and/or in research.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030219303


Qualification Title
Yüksek Lisans - Ebelik Masters Degree

Awarding Body
Karabük University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Relate midwifery with learning of biology, social and behavior sciences. Perform the professional practice in accordance with midwifery philosophy, ethical principles, principles of safety patient and staff, regulations Make training and consulting according to needs of the person/woman/pregnant/family and the society. Monitore and use training and technology in health care systems. Adopt evidence-based in professional life. Adopt themselves to life-long learning and self-developed. Practice interdisciplinary and disciplinary. Practice care in pregnancy, birth and postpartum period, determine the risk and referral in early time. Use communication skills and ability to solve problems efficiently. Serve family planning, monitore women and children in age of 15-49 and 0-6, respectively. Diagnose the pregnancy and monitore the low risks pregnancy. Administrate normal delivery and breech delivery in case of a non-present physician with mother friendly approach ,if it necessary practice episiotomy.


Key Competencies
-

Further Info

Students take one midterm exam at least once every semester. Mid-term exam can be in the form of evaluation of homework / homework, projects and quizzes prepared in accordance with Institutes thesis writing guide. In case of more than one midterm exam, the arithmetic average of these is based on the midterm exam grade. The student is required to take the general examination of all the courses that he / she has received in the semester and at the specified date and time determined by the Institute. Students who do not take the exam are given an F2 grade. Final exam may be in the form of evaluating the term paper prepared in accordance with the thesis writing guidelines of the Institute. Criteria (such as mid-term, project, homework and final) and course-end impact rates are clearly stated at the beginning of the semester and / or published on the website. According to the student regulations and academic calendar, the final exams are made at the dates and places determined and announced by the university. The final grade of the student is given by the instructor according to the results of the midterm, project, homework and final exam. The success grade is obtained not only from the general exam evaluation, but also by evaluating the students midterm and midterm exams together. The contribution of the midterm results to the final grade of the midterm results is determined by the relevant Graduate School Administrative Board, between 40% and 60%. The regulation on the assessment and grading system can be found at http://oidb.karabuk.edu.tr/yonetmenlik/lisansustusinav.pdf. In order for a course to be considered successful, both the general exam grade and the success grade must be at least 65 at the graduate level and at least 75 at the doctoral level. The seminar course, thesis work and final project are evaluated as successful or unsuccessful. The final exam grades are entered into the student information system within the period specified in the academic calendar and the results are delivered to the Institute within fifteen days at the latest as of the end of the general examinations. Midwifery Program; According to the Turkey Higher Education Qualifications Framework (TYYÇ), it is in the Basic Field of Health and its education level is 7th level. It is also the 2nd group according to the European Higher Education Area Qualifications Framework (QF-EHEA) and the 7th level according to the European Qualifications Framework for Lifelong Learning (EQF-LLL).


Quality Assurance
-

Access Requirements

For Turkish Citizens: First Cycle (Bachelors) Degree diploma, (2) A minimum score of 55 in the Examination for Academic Personnel and Graduate Studies (ALES) or equivalent international examinations scores for graduate-level programmes such as GRE, GMAT, etc., recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on ALES and first cycle degree grade point averages. For International Students: First Cycle Degree diploma obtained from universities recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their first cycle degree grade point averages.


Conditions for Success
Midwifery Program; According to the Turkey Higher Education Qualifications Framework (TYYÇ), it is in the Basic Field of Health and its education level is 7th level. It is also the 2nd group according to the European Higher Education Area Qualifications Framework (QF-EHEA) and the 7th level according to the European Qualifications Framework for Lifelong Learning (EQF-LLL). The masters program with thesis consists of at least 7 courses, not less than 21 credits, a seminar course, a specialization course and thesis. It is obligatory to take the Scientific Research Methods and Ethics course during the semester. The masters program with thesis consists of a total of 120 ECTS credits for graduation, provided that at least 30 ECTS credits are taken each semester.

Progression Paths (Relationship Type)

This degree is an academically oriented degree and enables the graduate to exercise his/her profession in or a related field of study and/or in research.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address