Yeterlilik Kodu | TR0030222002 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Eczacılık (İngilizce) Lisans Diploması | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | İstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Üniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | https://iuc.edu.tr | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Genel | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eczane | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08:2262 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 300 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 5 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Fakültemizde mutlak değerlendirme yöntemi uygulanmaktadır. Laboratuvar/Uygulama çalışmaları teorik derslerin kapsamındadır. Derslerin başarı notu %40 yarıyıl içi etkinlikleri ve %60 yarıyıl sonu sınavı notunun toplamından oluşur. Yarıyıl içi etkinlikleri ile birlikte ara sınav yapılacak ise etkinliğin oranı en fazla %20 olmak kaydıyla etkinlik ve ara sınav toplamı %40 olmalıdır. Laboratuvar/Uygulama çalışmaları olan derslerin yarıyıl sınavına girmeleri için laboratuvar uygulamasından başarılı olmaları gerekmektedir. Laboratuvar/Uygulama çalışmalarında öğrencinin başarılı olması için en az 60 puan alması gerekmektedir aksi takdirde yarıyıl sonu sınavına giremez ve doğrudan başarısız sayılır. Herhangi bir dersten yarıyıl sonu sınavına girmeyen veya bu sınavda 100 üzerinden en az 50 alamayan öğrenciler başarısız sayılır. Başarı notu 60’ın altında olan öğrenciler koşullu başarılı/başarısız sayılır. Başarı notu derecelerinin puan ve harf karşılıkları ile mutlak değerlendirme sistemindeki not aralıkları aşağıda verilmiştir:
Mutlak Değerlendirme
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. ÖSYM sınavının MF-3 puan türünden yeterli puanı alarak yerleştirilmelidir. Yurtiçinde veya yurtdışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Tüm derslerden, bitirme projesi ve staj sınavlarından başarılı olarak en az 300 AKTS’yi tamamlamış olmak. Genel not ortalamasının en az 2.00 olması. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlarımız, serbest eczacılar olarak kendi eczanelerini işletmekte, hastane eczanelerinde ve ilaç endüstrisinin çeşitli departmanlarında çalışabilmektedir. Ayrıca mezuniyet sonrası yüksek lisans, doktora ve eczacılık uzmanlık alanlarında eğitim alarak; çeşitli kurum ve kuruluşlarda uzman eczacı olarak çalışabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği 3. İstanbul Üniversitesi – Cerrahpaşa Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030222002
ISCO 08:2262
ISCO 08:2262
- İlacın üretiminden hastaya sunulmasına kadar olan eczacılık istihdam alanlarının her aşamasında görev ve sorumluluklarını tam yetkinlik ile üstlenen eczacılar yetiştirilmesi amaçlanmaktadır.
- Öğrenciler İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Eczacılık Fakültesi müfredatında bulunan teorik dersleri Fakülte bünyesinde bulunan dersliklerde almaktadırlar. Laboratuvar eğitimleri ise fakülte bünyesinde bulunan laboratuvarlarda gerçekleştirilmektedir. Ayrıca öğrenimleri süresince serbest eczane, hastane eczanesi ve ilaç endüstrisinde staj eğitimi görmektedirler.
- Ek olarak, öğrenciler Erasmus öğrenci değişim programı ile yurtdışında eğitim alma ve staj yapma imkanına sahiptirler.
- Yurtdışındaki üniversiteler ile iş birliği kurularak Erasmus programı ile öğrenci değişimine yönelik çalışmalar, Uluslararası Eczacılık Öğrencileri Federasyonu (International Pharmaceutical Students' Federation-IPSF) üyeliği ile yurt dışı staj öğrencilerimizin eğitiminin gelişmesini desteklemektedir.
- Eczacılık mesleğinin gerekliliklerini bilir.
- Türkiye’de ve dünyadaki mesleki gelişmeleri araştırır, sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası kuruluşları tanır.
- Eczacılık alanında etik ve yasal ilkelere uygun çalışır, bu doğrultuda toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlik düzenler.
- Eczacılık mesleğinin sorumluluklarını yerine getirmede sahip olduğu idari ve teknik donanımı verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların topluma duyurulması konularında etkin şekilde kullanır.
- Eczaneyi bağımsız olarak yönetir, eczane ve diğer eczacılık uygulamalarını organize eder.
- Hastanede eczacılık hizmetleri kapsamında yer alan tüm konuları bağımsız olarak planlar ve uygular.
- Akılcı ve güvenli ilaç kullanımı konusunda danışmanlık yapar, sağlık ile ilgili konularda etkin bir biçimde açıklama yapar.
- İlaç/tıbbi cihaz/kozmetik/bitkisel tıbbi ürün ile ilgili her konuyu hasta/sağlıklı birey, sağlık çalışanları veya topluma anlatır, farmakovijilans uygulamalarını yönetir.
- Doğal/Yarı sentetik/Sentetik ilaç hammaddelerini ve nihai formülasyonlarını elde eder ve bunların kalitatif ve kantitatif analizini yapar.
- Farmasötik, biyoteknolojik ve radyofarmasötik ürünlerin fiziksel, kimyasal, biyolojik, toksikolojik analizleri ve farmasötik kontrollerini yapar.
- Farmasötik ürünlerin, hastaya sunulması ve hastanın kullanımı ile ilgili bilgiye sahiptir, bu konuda gözetim ve denetim görevini yapar.
- Doğal/yarı sentetik/sentetik ürünlerin güvenliği ve kalitesi ile ilgili kişileri veya kurumları bilgilendirir.
- İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma, patent konuları arasındaki ilişkileri anlatır.
- Mesleki İngilizceyi etkin olarak kullanır. Alanındaki İngilizce kaynakları izler ve dünyadaki meslektaşları ile paylaşımda bulunur.
- Eczacılıkta bilgisayar uygulamalarını etkin olarak kullanır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Fakültemizde mutlak değerlendirme yöntemi uygulanmaktadır. Laboratuvar/Uygulama çalışmaları teorik derslerin kapsamındadır.
Derslerin başarı notu %40 yarıyıl içi etkinlikleri ve %60 yarıyıl sonu sınavı notunun toplamından oluşur. Yarıyıl içi etkinlikleri ile birlikte ara sınav yapılacak ise etkinliğin oranı en fazla %20 olmak kaydıyla etkinlik ve ara sınav toplamı %40 olmalıdır.
Laboratuvar/Uygulama çalışmaları olan derslerin yarıyıl sınavına girmeleri için laboratuvar uygulamasından başarılı olmaları gerekmektedir. Laboratuvar/Uygulama çalışmalarında öğrencinin başarılı olması için en az 60 puan alması gerekmektedir aksi takdirde yarıyıl sonu sınavına giremez ve doğrudan başarısız sayılır.
Herhangi bir dersten yarıyıl sonu sınavına girmeyen veya bu sınavda 100 üzerinden en az 50 alamayan öğrenciler başarısız sayılır. Başarı notu 60’ın altında olan öğrenciler koşullu başarılı/başarısız sayılır.
Başarı notu derecelerinin puan ve harf karşılıkları ile mutlak değerlendirme sistemindeki not aralıkları aşağıda verilmiştir:
Mutlak Değerlendirme
Başarı Notu |
Harf Notu Karşılığı |
AKTS Notu |
Anlamı |
Mutlak Değerlendirme Sistemindeki Not Aralıkları |
4,00 |
AA |
A |
Mükemmel |
88 - 100 |
3,50 |
BA |
B |
Çok İyi |
80 - 87 |
3,00 |
BB |
C |
İyi |
73 - 79 |
2,50 |
CB |
D |
Orta |
66 - 72 |
2,00 |
CC |
E |
Yeterli |
60 - 65 |
1,50 |
DC |
- |
Koşullu Başarılı |
55 - 59 |
1,00 |
DD |
- |
Koşullu Başarılı |
50 - 54 |
0,00 |
FF |
FX |
Başarısız |
0 - 49 |
0,00 |
FD |
F |
Devamsız Başarısız |
0 |
- |
G |
- |
Geçer (Derecelendirme dışı) |
|
- |
M |
- |
Muaf (Derecelendirme dışı) |
|
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. ÖSYM sınavının MF-3 puan türünden yeterli puanı alarak yerleştirilmelidir. Yurtiçinde veya yurtdışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir.
- 6197 Sayılı Eczacılar ve Eczaneler Hakkında Kanun ve bu kanuna ilişkin yönetmelik hükümleri uyarınca iki gözü görmeyen ve mesleğini icra edebilmesi için mesleğini yapmasına mani iyileşemez bir hastalığı bulunanlar Eczacılık mesleğini yapamaz.
- Programda başarılı olabilmek için elleri ve parmakları ustalıkla kullanabilme önemlidir.
Mezunlarımız, serbest eczacılar olarak kendi eczanelerini işletmekte, hastane eczanelerinde ve ilaç endüstrisinin çeşitli departmanlarında çalışabilmektedir. Ayrıca mezuniyet sonrası yüksek lisans, doktora ve eczacılık uzmanlık alanlarında eğitim alarak; çeşitli kurum ve kuruluşlarda uzman eczacı olarak çalışabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
3. İstanbul Üniversitesi – Cerrahpaşa Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030222002 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Bachelor of Science in Pharmacy | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | Istanbul University - Cerrahpaşa | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Istanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | https://iuc.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | General | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Pharmacy | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO 08:2262 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 300 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 5 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies | Has advanced level of the key competencies listed below.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | Absolute evaluation method is applied in our faculty. Laboratory/Practical studies are coverted by theoretical courses. The final grade of the courses is the sum of 40% semester activities and 60% final exam grade. If the midterm exam will be held together with the semester activities, the total of the activity and midterm exam should be 40%, with the ratio of the activity being maximum 20%. Courses that have a laboratory/practical studies must be successful in the laboratories/practical studies to take the final exam. To be successful in laboratories/practical studies, the student must get at least 60 points, otherwise the student will not be able to take the final exam and will be considered as unsuccessful. Students who do not take the final exam in any course or who do not receive at least 50 out of 100 in this exam are considered as unsuccessful. Student with a final grade below 60 are considered as conditionally successful/unsuccessful. The scores and letter equivalents of final grades and the ranges in the absolute evaluation system are given below: Absolute Rating
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements | The student who wants to enroll in the faculty must complete the processes / pass the exams determined by ÖSYM within the framework of the academic and legal legislation of the university. Students who received sufficient scores from the MF-3 score type of the ÖSYM exam can be enrolled. A student who has started his/her education in an equivalent program at domestic or international can apply for the transfer.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | A total of 300 ECTS must be completed by being successful in all courses, graduation project and internship exams. Having a GPA of at least 2.00. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board 3. Istanbul University – Cerrahpaşa Associate and Undergraduate Education and Training Regulation | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | The qualification is valid permanently. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address |
TR0030222002
ISCO 08:2262
ISCO 08:2262
- To train pharmacists who undertake their duties and perform responsibilities with full authority at every stage of pharmaceutics employment fields from the production to consumption of the drugs
- Students take the theoretical courses in the curriculum of Istanbul University-Cerrahpaşa Faculty of Pharmacy in the classrooms within the Faculty. Laboratory training is carried out in laboratories within the Faculty. Also, during their education, they train in community pharmacy, hospital pharmacy, and the pharmaceutical industry.
- Additionally, students have the opportunity to study and do internships abroad with the Erasmus student exchange program.
- We support the development of the education of our international internship students by establishing cooperation with universities abroad and working on student exchange with the Erasmus program, and by being a member of the International Pharmaceutical Students' Federation (IPSF).
- Defines the requirements of the pharmacy profession.
- Researches professional developments in Turkey and the world and knows national and international organizations related to health.
- Works in accordance with ethical and legal principles in the field of pharmacy, and accordingly organizes projects and events for the social environment in which it dwells, with awareness of social responsibility.
- Effectively uses the administrative and technical expertise it has in fulfilling the responsibilities of the pharmacy profession in collecting, interpreting, applying and disseminating data to the public.
- Manages the pharmacy independently and organizes pharmacy and other related practices.
- Independently plans and implements all issues within the scope of pharmacy services in the hospital.
- Provides consultancy on reasonable and safe use of medication and effectively explains health-related issues.
- Explains every issue regarding the medicines/medical devices/cosmetics/herbal products to the patient/healthy individual, healthcare professionals or the public, and manages pharmacovigilance practices.
- Obtains natural/semi-synthetic/synthetic pharmaceutical raw materials and final formulations, and performs their qualitative and quantitative analysis.
- Conducts physical, chemical, biological and toxicological analyzes and pharmaceutical controls of pharmaceutical, biotechnological and radiopharmaceutical products.
- Has knowledge about the preparing the medication and explaining the usage of pharmaceutical products to the patient, performs supervision and control duties in this regard.
- Informs people or institutions regarding the safety and quality of natural/semi-synthetic/synthetic products.
- Explains the relationships between licensing conditions, data protection and patent issues in pharmaceuticals.
- Uses professional english effectively. Follows English sources in the field and shares them with colleagues around the world.
- Effectively, utilises computer applications in pharmacy.
Has advanced level of the key competencies listed below.
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expressive competence
Absolute evaluation method is applied in our faculty. Laboratory/Practical studies are coverted by theoretical courses.
The final grade of the courses is the sum of 40% semester activities and 60% final exam grade. If the midterm exam will be held together with the semester activities, the total of the activity and midterm exam should be 40%, with the ratio of the activity being maximum 20%.
Courses that have a laboratory/practical studies must be successful in the laboratories/practical studies to take the final exam. To be successful in laboratories/practical studies, the student must get at least 60 points, otherwise the student will not be able to take the final exam and will be considered as unsuccessful.
Students who do not take the final exam in any course or who do not receive at least 50 out of 100 in this exam are considered as unsuccessful. Student with a final grade below 60 are considered as conditionally successful/unsuccessful.
The scores and letter equivalents of final grades and the ranges in the absolute evaluation system are given below:
Absolute Rating
Succes Grade |
Letter Grade Equivalent |
ECTS Grade |
Meaning |
Grade Ranges in the Absolute Evaluation System |
4,00 |
AA |
A |
Perfect |
88 - 100 |
3,50 |
BA |
B |
Very good |
80 - 87 |
3,00 |
BB |
C |
Good |
73 - 79 |
2,50 |
CB |
D |
Moderate |
66 - 72 |
2,00 |
CC |
E |
Sufficient |
60 - 65 |
1,50 |
DC |
- |
Conditional Success |
55 - 59 |
1,00 |
DD |
- |
Conditional Success |
50 - 54 |
0,00 |
FF |
FX |
Unsuccessful |
0 - 49 |
0,00 |
FD |
F |
Unattended Unsuccessful |
0 |
- |
G |
- |
Pass (Out of rating) |
|
- |
M |
- |
Exempt (Out of rating) |
|
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
The student who wants to enroll in the faculty must complete the processes / pass the exams determined by ÖSYM within the framework of the academic and legal legislation of the university. Students who received sufficient scores from the MF-3 score type of the ÖSYM exam can be enrolled. A student who has started his/her education in an equivalent program at domestic or international can apply for the transfer.
- In accordance with the Law No. 6197 on Pharmacists and Pharmacies and the regulations related to this law, those who are blind in both eyes and have an incurable disease that prevents them from practicing their profession cannot practice the profession of Pharmacy.
- To be successful in the program, it is important to be able to use the fingers and hands proficiently.
- Alumni can run pharmacies as a community pharmacist and work in hospital pharmacies and various departments of the pharmaceutical industry. In addition, after graduation, they can study as a specialist pharmacist in various institutions and organizations by receiving master's, doctorate and pharmacy specializations.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
3. Istanbul University – Cerrahpaşa Associate and Undergraduate Education and Training Regulation
The qualification is valid permanently.