Yeterlilik Kodu | TR0030023953 | |
Yeterlilik Adı | Eczacılık Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Çukurova Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Balcalı, Çukurova Üniversitesi Rektörlüğü, 01330 Sarıçam/Adana | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.cu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eczane | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 300 | |
Programın Normal Süresi | 5 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sınavlar, ara sınav, yarıyıl/yılsonu sınavı, mazeret sınavı, bütünleme, tek ders ve GNO yükseltme sınavlarıdır. Birinci ara sınav, yarıyıl/yılsonu, bütünleme, tek ders ve GNO yükseltme sınavları akademik takvimle birlikte Senato tarafından düzenlenir. Staj ve uygulama sonunda sınav yapma zorunluluğu olan birimlerde staj ve uygulama sınavlarının nasıl yapılacağı ilgili kurullar tarafından belirlenir. Sınavların nasıl yapılacağı ve değerlendirmede dikkate alınacak hususlar dersi veren öğretim elemanı/koordinatör tarafından her yarıyıl başında EOBS’ye girilerek duyurulur. Yarıyıl sonu veya yılsonu sınav programları; dekanlıklar, yüksekokul/Devlet konservatuvarı/meslek yüksekokulu müdürlükleri tarafından hazırlanır ve sınavlardan en az iki hafta önce öğrencilere ilan edilir. Sınavlar, o dersi vermekle görevli öğretim elemanları tarafından yapılır. Görevli öğretim elemanının sınav döneminde Üniversitede bulunmaması hâlinde sınavın kimin tarafından yapılacağı ve değerlendirileceği, ilgili bölüm başkanının önerisi üzerine birim yönetim kurullarınca kararlaştırılır. Tıp, Diş Hekimliği ve Güzel Sanatlar Fakülteleri ile Devlet Konservatuvarında sınavlar ve değerlendirmeler ilgili birimlerin belirlediği esaslara göre düzenlenir. ayıtlı olduğu programda almakla yükümlü olduğu derslerin tamamını almış, başarısız dersi olmayan ancak GNO’su 2,00’ın altında olduğundan mezuniyet hakkını elde edemeyen öğrenciler 40 AKTS kredisini aşmamak koşuluyla daha önceden DD ve DC notları aldığı diledikleri yarıyıl ve diledikleri derslerden GNO yükseltme sınavına girebilirler. Bu sınavlarda alınacak not, mevcut notun altında ise dikkate alınmaz. Başarı Notu Katsayı AA 4.00 BA 3.50 BB 3.00 CB 2.50 CC 2.00 DC 1.50 DD 1.00 FF 0.00 FG 0.00 NA 0.00 UB 0.00 | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Eczacılık programının 5 yıllık eğitim-öğretim müfredatında bulunan teorik ders, laboratuvar uygulaması ve stajlardan başarılı olmaları ve lisans düzeyinde üç yüz (300) AKTS tamamlayarak en az 2.00 GNO´ya sahip olmaları gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Çukurova Üniversitesi Eczacılık Fakültesi'nden mezun olan eczacılar, eczane açabilir veya hastane eczanesinde, üniversitelerde eğitim-araştırma alanlarında, ilaç ve kozmetik endüstrisinin farklı birimlerinde, ecza depolarında, araştırma-geliştirme merkezlerinde, Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu, T.C. Sosyal Güvenlik Kurumu ve Türkiye Halk Sağlığı Kurumu gibi kamu kurum ve kuruluşlarında, analiz laboratuarlarında, ilaç ve zehir bilgi merkezlerinde, ilaç danışmanlık şirketleri ve meslek örgütlerinde görev alır. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
| |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030023953
ISCO 08
ISCO 08
- Program, bilimsel yenilikler ve araştırmaları takip eden, ilaç araştırma ve geliştirme süreçlerinde aktif olarak görev alan, iyi eczacılık uygulamaları, klinik eczacı–sosyal eczacı kimliğinde, toplum sağlığının her aşamasında etkin, eleştirel bakış açısına sahip, sorgulayıcı, çözüm odaklı ve etik değerleri yüksek eczacılar yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Program, çağdaş, ilaç/hasta odaklı eğitim-öğretimi ile örnek teşkil edecek, bilimsel çalışmalar için yeterli donanıma sahip, bilimsel faaliyetlerde aktif rol oynayan, global sağlık ve ilaç endüstrisindeki gelişmeleri takip eden ve etik değerlere önem veren bir fakülte olmayı hedeflemektedir.
- Öğrenme, geleneksel örgün eğitim şeklinde verilmekle birlikte, doğal afetler ve pandemi gibi olağanüstü durumlar da dahil olmak üzere farklı nedenlerle uzaktan eğitim imkanıyla da gerçekleştirilebilmektedir. Eğitim, teorik bilginin yanı sıra fakültemiz laboratuvar ve üniversitemiz eğitim ve araştırma hastanesinde teorik bilginin pratik ile desteklendiği uygulamalı eğitim ve serbest eczane, hastane ve endüstri alanında staj eğitimi şeklinde sunulmaktadır.
- Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir.
- Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar.
- İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
- Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur.
- Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur.
- Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır.
- Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır.
- Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller.
- Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar.
- Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür.
- Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
- Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar.
- Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar.
- Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Bilimsel yetkinlik: Sağlık bilimlerine dair güncel bilgi ve becerilere hakimdir.
- İletişim yetkinliği: Hasta, hasta yakını ve meslektaşlarıyla etkili bir şekilde iletişim kurabilir. Karmaşık tıbbi bilgileri anlaşılır bir şekilde topluma aktarır.
- Kültürel farkındalık: Farklı kültürlerden gelen hastalarla etkili iletişim kurabilir. Kültürel farklılıkların sağlık üzerindeki etkilerini anlayabilir.
- Problem çözme yetkinliği: Bilimsel verilere dayalı olarak çözüm önerileri geliştirebilir.
- Ekip çalışması yetkinliği: Çok disiplinli sağlık ekiplerinde etkili bir şekilde çalışabilir ve diğer sağlık profesyonelleriyle iş birliği yapabilir.
- Öğrenme ve gelişim sürdürme yetkinliği: Sürekli öğrenmeye açıktır ve yeni bilgi ve beceriler kazanmaya yönelik çabalar göstermektedir.
- Girişimcilik: Sağlık alanında yenilikçi fikirler üretebilir, yeni sağlık hizmetleri veya ürünler geliştirebilir.
- Teknolojik yetkinlik: Sağlık bilgi sistemlerini etkin şekilde kullanır.
Sınavlar, ara sınav, yarıyıl/yılsonu sınavı, mazeret sınavı, bütünleme, tek ders ve GNO yükseltme sınavlarıdır.
Birinci ara sınav, yarıyıl/yılsonu, bütünleme, tek ders ve GNO yükseltme sınavları akademik takvimle birlikte Senato tarafından düzenlenir.
Staj ve uygulama sonunda sınav yapma zorunluluğu olan birimlerde staj ve uygulama sınavlarının nasıl yapılacağı ilgili kurullar tarafından belirlenir.
Sınavların nasıl yapılacağı ve değerlendirmede dikkate alınacak hususlar dersi veren öğretim elemanı/koordinatör tarafından her yarıyıl başında EOBS’ye girilerek duyurulur.
Yarıyıl sonu veya yılsonu sınav programları; dekanlıklar, yüksekokul/Devlet konservatuvarı/meslek yüksekokulu müdürlükleri tarafından hazırlanır ve sınavlardan en az iki hafta önce öğrencilere ilan edilir.
Sınavlar, o dersi vermekle görevli öğretim elemanları tarafından yapılır. Görevli öğretim elemanının sınav döneminde Üniversitede bulunmaması hâlinde sınavın kimin tarafından yapılacağı ve değerlendirileceği, ilgili bölüm başkanının önerisi üzerine birim yönetim kurullarınca kararlaştırılır.
Tıp, Diş Hekimliği ve Güzel Sanatlar Fakülteleri ile Devlet Konservatuvarında sınavlar ve değerlendirmeler ilgili birimlerin belirlediği esaslara göre düzenlenir.
ayıtlı olduğu programda almakla yükümlü olduğu derslerin tamamını almış, başarısız dersi olmayan ancak GNO’su 2,00’ın altında olduğundan mezuniyet hakkını elde edemeyen öğrenciler 40 AKTS kredisini aşmamak koşuluyla daha önceden DD ve DC notları aldığı diledikleri yarıyıl ve diledikleri derslerden GNO yükseltme sınavına girebilirler. Bu sınavlarda alınacak not, mevcut notun altında ise dikkate alınmaz.
Başarı Notu Katsayı
AA 4.00
BA 3.50
BB 3.00
CB 2.50
CC 2.00
DC 1.50
DD 1.00
FF 0.00
FG 0.00
NA 0.00
UB 0.00
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu” nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı;
Eczacılık Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (ECZAKDER)
Akreditasyon Başlangıç- Bitiş Tarihi;
21.02.2024- 21.02.2027
- T.C vatandaşları için Türkiye'deki bir ortaöğretim kurumundan veya denkliği Mili Eğitim Bakanlığı tarafından onaylanmış yabancı bir ortaöğretim kurumundan mezun olmak.
- T.C vatandaşları için Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) sonuçlarına göre sayısal alanda yeterli puanı almış olmak.
- Uluslararası öğrenciler için YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen şartları taşıyor olmak ve Çukurova Üniversitesi tarafından her yıl düzenlenen ÇUÖS sınavından (Çukurova Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Seçme Sınavı) yeterli puanı almış olmak.
- Uluslararası öğrenci kabulü işlemleri “Çukurova Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Programları İçin Uluslararası Öğrenci Kayıt ve Kabul Yönergesi” ne uygun olarak yürütülür.
Çukurova Üniversitesi Eczacılık Fakültesi'nden mezun olan eczacılar, eczane açabilir veya hastane eczanesinde, üniversitelerde eğitim-araştırma alanlarında, ilaç ve kozmetik endüstrisinin farklı birimlerinde, ecza depolarında, araştırma-geliştirme merkezlerinde, Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu, T.C. Sosyal Güvenlik Kurumu ve Türkiye Halk Sağlığı Kurumu gibi kamu kurum ve kuruluşlarında, analiz laboratuarlarında, ilaç ve zehir bilgi merkezlerinde, ilaç danışmanlık şirketleri ve meslek örgütlerinde görev alır.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açık öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
![QrCode](/uploads/qrcode/23953/qr_tr.png)
Qualification Code | TR0030023953 | |
Qualification Title | Pharmacy Bachelor's Degree Diploma | |
Awarding Body | Çukurova University | |
Awarding Body Contact | Çukurova University Rectorate 01250, Sarıçam / Adana, Türkiye | |
Awarding Body Url | https://www.cu.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Pharmacy | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 300 | |
Program Duration | 5 Yıl | |
Program Profile | The program includes pharmacists who follow scientific innovations and research, take an active role in drug research and development processes, have good pharmacy practices, have a clinical pharmacist-social pharmacist identity, are active at every stage of public health, have a critical perspective, are questioning, solution-oriented and have high ethical values. aims to educate. Program's Goal: The Faculty of Pharmacy aims to be a faculty that plays an active role in scientific activities, follows developments in the global health and pharmaceutical industry, and attaches importance to ethical values, which will be exemplary with modern, drug / patient-oriented education and training. | |
Learning Environments | Learning is provided in the form of traditional formal education, but it can also be provided through distance education for various reasons, including extraordinary situations such as natural disasters and pandemics. In addition to theoretical knowledge, education is provided in the form of applied training in our faculty laboratory and university training and research hospital, where theoretical knowledge is supported by practice, and internship training in the field of community pharmacy, hospital and industry. | |
Description |
| |
Key Competencies | ● Scientific Proficiency: Possesses up-to-date knowledge and skills in the health sciences. | |
Further Info | The examination, assessment, and evaluation are carried out in according to the regulations which are specified in Çukurova University Undergraduate Regulations/Guide | |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs;
| |
Access Requirements | 1. To graduate from a secondary school in Turkey or a foreign secondary school whose equivalence has been approved by the Turkish Ministry of National Education.
| |
Conditions for Success | Students must pass all courses, practical applications, and internships within the five-year Pharmacy program curriculum. They must also earn a minimum cumulative grade point average (GPA) of 2.00 by completing a total of three hundred (300) European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) credits at the undergraduate level. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the Faculty of Pharmacy at Çukurova University can work as pharmacists in pharmacies, hospital pharmacies, universities in education and research, various departments of the pharmaceutical and cosmetic industry, pharmaceutical warehouses, research and development centers, public institutions such as the Turkish Medicines and Medical Devices Agency, the Turkish Social Security Institution, and the Turkish Public Health Institution, analysis laboratories, drug and poison information centers, pharmaceutical consulting companies, and professional organizations. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continious. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030023953
ISCO 08
ISCO 08
The program includes pharmacists who follow scientific innovations and research, take an active role in drug research and development processes, have good pharmacy practices, have a clinical pharmacist-social pharmacist identity, are active at every stage of public health, have a critical perspective, are questioning, solution-oriented and have high ethical values. aims to educate. Program's Goal: The Faculty of Pharmacy aims to be a faculty that plays an active role in scientific activities, follows developments in the global health and pharmaceutical industry, and attaches importance to ethical values, which will be exemplary with modern, drug / patient-oriented education and training.
Learning is provided in the form of traditional formal education, but it can also be provided through distance education for various reasons, including extraordinary situations such as natural disasters and pandemics. In addition to theoretical knowledge, education is provided in the form of applied training in our faculty laboratory and university training and research hospital, where theoretical knowledge is supported by practice, and internship training in the field of community pharmacy, hospital and industry.
- Have sufficient knowledge in pharmaceutical field and develop the knowledge.
- Comprehends professional knowledge with ethical responsibility through current laws and legislation.
- Provides consultancy service to patients, community and health care personnel and evaluates advanced knowledge and skills with a critical approach.
- Possessing the knowledge of historical and current developments in the field of Pharmacy, monitoring, evaluation and application of scientific and evidence-based data, and adopting lifelong learning.
- Have the knowledge and skills to help provide patient-oriented pharmacy applications and individualized pharmaceutical care by learning the basics of Clinical Pharmacy,
- Takes a role in the evaluation and analysis of the events and cases related to the development of pharmacy profession and education.
- Integrates and develops professional knowledge via different disciplines and uses the acquired knowledge to improve the health level and quality of life of the community.
- Use effectively the concepts and applications of basic sciences and basic medical sciences in the field of medicine and pharmacy and update the information.
- Communicates effectively in writing and speaking.
- Practices the profession in accordance with Atatürk's principles and reforms, equipped with universal knowledge, uses Turkish correctly and knows at least one foreign language.
- Be an example to society withexternal appearance, demeanor, attitude and behavior for the other professionals and society and with professional identity
- Have knowledge about health policies and health economics, pharmacy management and define the problems in pharmaceutical field.
- Interprets information about current health and treatment problems and attends meeting on related matters . Plays an active role in community health.
- Acquires basic information about diseases, makes decisions about the drugs used in treatment in accordance with rational drug use.
● Scientific Proficiency: Possesses up-to-date knowledge and skills in the health sciences.
● Communication Skills: Effectively communicates with patients, their families, and colleagues. Clearly conveys complex medical information.
● Cultural Competence: Can effectively communicate with patients from diverse cultural backgrounds. Understands the impact of cultural differences on health.
● Problem-Solving Skills: Can develop solutions based on scientific evidence.
● Teamwork Skills: Can work effectively in multidisciplinary healthcare teams and collaborate with other healthcare professionals.
● Lifelong Learning: Is open to continuous learning and actively seeks to acquire new knowledge and skills.
● Entrepreneurship: Can generate innovative ideas in the healthcare field and develop new health services or products.
● Technological Proficiency: Effectively utilizes health information systems.
The examination, assessment, and evaluation are carried out in according to the regulations which are specified in Çukurova University Undergraduate Regulations/Guide
https://www.cu.edu.tr/storage/yonetmelikler/Onlisans_Lisans_Sinav_Yonetmelik.pdf
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Accreditation Organization Name; ECZAKDER
Accreditation start and end date;
21.02.2024- 21.02.2027
1. To graduate from a secondary school in Turkey or a foreign secondary school whose equivalence has been approved by the Turkish Ministry of National Education.
2. To have a sufficient score in the numerical section of the Higher Education Institutions Exam.
3. For international students, to meet the conditions determined by the Council of Higher Education and to have obtained a sufficient score in the ÇUÖS (Çukurova University International Student Selection Exam) organized annually by Çukurova University.
International student admission procedures are carried out in accordance with the "Çukurova University International Student Registration and Admission Directive for Associate and Undergraduate Programs".
Graduates of the Faculty of Pharmacy at Çukurova University can work as pharmacists in pharmacies, hospital pharmacies, universities in education and research, various departments of the pharmaceutical and cosmetic industry, pharmaceutical warehouses, research and development centers, public institutions such as the Turkish Medicines and Medical Devices Agency, the Turkish Social Security Institution, and the Turkish Public Health Institution, analysis laboratories, drug and poison information centers, pharmaceutical consulting companies, and professional organizations.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is continious.
![QrCode](/uploads/qrcode/23953/qr_en.png)