Yeterlilik Kodu | TR0030026766 | |
Yeterlilik Adı | Eczacılık Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Mersin Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Çiftlikköy, Mersin Ünv., 33110 Yenişehir/Mersin | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.mersin.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eczane | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 300 | |
Programın Normal Süresi | 5 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Eczacılık mesleğinin gerektirdiği her alandatam yetki ile görev alan, yaratıcı, araştırmacı, çalışkan, üretken, katılımcı,yaşam boyu öğrenme veetik ilkeleri benimseyen Ülkesini tüm Dünya'da temsil eden üstün nitelikli Eczacılar yetiştiren Avrupa Birliği normlarına uyarlanmış çağdaş bir eğitim programıdır | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün şeklinde gerçekleştirilir.Fakültemizde bulunan derslikler ve laboratuvarlarda ve ayrıca kamu ve özel sağlık kurum ve kuruluşları ileendüstride staj olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | “Mersin Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliğin” göre uygun olarak yürütülür.
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Eczacılık Eğitimi Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (ECZAKDER) Başlangıç: 25.01.2019 / Bitiş: 25.01.2025 | |
Giriş Şartı | TC vatandaşı öğrenciler,ulusal üniversite sınavında (YGS) aldıkları puana göreÖğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından MEÜ Eczacılık Fakültesine yerleştirir.Yabancı uyruklu öğrenciler ise “MEÜ Ön Lisans ve Lisans Programlarına Yurt Dışından Öğrenci Kabulüne İlişkin Başvuru, Kabul ve Kayıt Yönergesi”nde belirlenen şart ve kontenjanlara göre Fakültemize kayıt yaptırabilir. https://www.mersin.edu.tr/bulut/birim_594/Mevzuat/Yonergeler/Mersin_Universitesi_-_Lisansustu_Programlarna_Yurt_Dndan_Orenci_Kabulune_likin_Bavuru_Kabul_ve_Kayt_Yonergresi.pdf | |
Başarma Şartları | “MEÜ Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” esas alınır; Toplam 300 AKTS kredisi yeterliliğini sağlayan, programa ilişkin tüm yükümlülükleri yerine getiren ve genel not ortalaması en az 60,00 olan öğrenci mezun olur ve diploma almaya hak kazanır. https://www.mersin.edu.tr/bulut/birim_381/Diger/Mersin_Universitesi_Lisans_On_Lisans_Yonetmeligi.pdf | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mersin Üniversitesi Eczacılık Fakültesi mezunları; serbest eczacı, hastane eczacısı ve klinik eczacı, kozmetik ve ilaç depolarında mesul eczacı olarak; ayrıca ilaç endüstrisinde sentez, ARGE, satın alma ve pazarlama gibi tüm alanlarda görev alır. Lisansüstü programlarında öğrenim görerek akademik kariyer yapabilir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030026766
ISCO 08
ISCO 08
Eczacılık mesleğinin gerektirdiği her alandatam yetki ile görev alan, yaratıcı, araştırmacı, çalışkan, üretken, katılımcı,yaşam boyu öğrenme veetik ilkeleri benimseyen Ülkesini tüm Dünya'da temsil eden üstün nitelikli Eczacılar yetiştiren Avrupa Birliği normlarına uyarlanmış çağdaş bir eğitim programıdır
Eğitim ve öğretim örgün şeklinde gerçekleştirilir.Fakültemizde bulunan derslikler ve laboratuvarlarda ve ayrıca kamu ve özel sağlık kurum ve kuruluşları ileendüstride staj olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Atatürk ilkelerine bağlı, Türkçeyi iyi kullanan ve en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak yetişir.
- Mevcut yasalar ve mevzuat ile Eczacılık mesleğini etik ilkeler doğrultusunda icra etme sorumluluğuna sahiptir.
- İnsan biyolojisinin temel yapılarını öğrenir. Tıbbi Biyoloji ve genetik alanında temel kavramlar, prensipler, yöntemler hakkında bilgilenir ve bu bilgileri teknoloji alanında kullanma becerisi kazanır.
- Doğal kaynaklı ilaç ve ürünlerin, sentetik etkin madde içeren ilaçların, biyoteknoloji ve kök hücre kökenli biyolojik tıbbi ürünlerin, ileri tedavi tıbbi ürünlerinin, radyofarmasötiklerin ve kozmetik-kozmesötiklerin formülasyonlarının üretimleri ve stabilitelerinde çalışır.
- Tıbbi bitkileri ve bitkisel drogları tanıma becerisi kazanır; bitkilerin etkin maddeleri, tıbbi çaylar ve bitkilerle tedavi hakkında bilgi sahibi olur.
- Temel mikrobiyoloji alanında bilgi sahibi olur ve bu alanla ilgili yöntemleri ilaç endüstrisinde uygulanan alanlarda kullanma becerisi kazanır.
- Kimyanın temel kavramlarını ve yasalarını öğrenir, kimya için analitik bakış açısı kazanır ve kimyanın eczacılık bilimleri ile ilişkisini ve önemini kavrar.
- Farmakolojik kavramları, ilaç uygulama yolları, ilaçlar ile ilgili farmakokinetik ve farmakodinamik olayları, ilaçların etkilerini değiştiren etkenleri, ilaçlar arasındaki etkileşmeleri, ters ilaç tepkimelerini, ilaçların toksik etkilerini, ilaç suistimali ve ilaç bağımlılığını, uygun ilaç tedavisi ile ilgili bilgilere sahiptir.
- Farmasötik teknoloji/biyoteknoloji ile ilgili ilaçlar ve ilaç dışı ürünler hakkında bilgi sahibi olur.
- Hasta odaklı yaklaşımlar ile hastaların tedavisinin takibini yapar. Hastanın ilaçları ve hastalıkla ilgili problem oluşmasını önler. Hastanın yaşam kalitesini yükseltmesi için izlemesi gereken yöntemler konusunda hastaya Farmasötik Bakım sağlar.
- Eczacılık mesleğinin gerektirdiği kullanılması zorunlu ileri düzey bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
- Temel istatistiksel sorunları çözebilmeve alanındakiistatistiksel verileri kavrayıp yorumlayabilir.
- Eczacılık uygulamaları ile ilgili çağdaş teknikleri ve analiz yöntemlerini uygulayabilir. Bu uygulamalarda çağın gereği olan teknolojik araç ve gereçleri kullanma becerisi kazanır.
- Eczacılık mesleği ile ilgili mesleki problemleri tespit etme, tanımlama, modelleme ve analitik çözümler üretme becerisine sahiptir.
- Sağlık politikaları ve ekonomisi, ilaç-tıbbi cihaz geri ödeme ve eczane yönetimi konularında bilgi sahibidir.
- Ulusal ve uluslararası eczacılık ile ilgili üretilen verilerin sağlık alanına katkılarını değerlendirebilir.
- Eczacılık alanında güncel konuları ve yayınları dijital ve basılı kaynaklardan takip edebilir ve yaşam boyu öğrenme yeteneğine sahiptir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
“Mersin Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliğin” göre uygun olarak yürütülür.
- https://www.mersin.edu.tr/bulut/birim_381/Diger/Mersin_Universitesi_Lisans_On_Lisans_Yonetmeligi.pdf
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Eczacılık Eğitimi Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (ECZAKDER)
Başlangıç: 25.01.2019 / Bitiş: 25.01.2025
TC vatandaşı öğrenciler,ulusal üniversite sınavında (YGS) aldıkları puana göreÖğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından MEÜ Eczacılık Fakültesine yerleştirir.Yabancı uyruklu öğrenciler ise “MEÜ Ön Lisans ve Lisans Programlarına Yurt Dışından Öğrenci Kabulüne İlişkin Başvuru, Kabul ve Kayıt Yönergesi”nde belirlenen şart ve kontenjanlara göre Fakültemize kayıt yaptırabilir.
https://www.mersin.edu.tr/bulut/birim_594/Mevzuat/Yonergeler/Mersin_Universitesi_-_Lisansustu_Programlarna_Yurt_Dndan_Orenci_Kabulune_likin_Bavuru_Kabul_ve_Kayt_Yonergresi.pdf
Mersin Üniversitesi Eczacılık Fakültesi mezunları; serbest eczacı, hastane eczacısı ve klinik eczacı, kozmetik ve ilaç depolarında mesul eczacı olarak; ayrıca ilaç endüstrisinde sentez, ARGE, satın alma ve pazarlama gibi tüm alanlarda görev alır.
Lisansüstü programlarında öğrenim görerek akademik kariyer yapabilir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030026766 | |
Qualification Title | Bachelor's Diploma in Pharmacy | |
Awarding Body | Mersin University | |
Awarding Body Contact | Çiftlikköy, Mersin Ünv., 33110 Yenişehir/Mersin | |
Awarding Body Url | https://www.mersin.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Pharmacy | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 300 | |
Program Duration | 5 Yıl | |
Program Profile | It is a contemporary education programme adapted to the norms of the European Union, which educate shighly qualified pharmacists who take part with full authority in every field required by the pharmacy profession and also creative, researcher, hardworking, productive, participatory, adopting lifelong learning and ethical principles, representing their country all over the world. | |
Learning Environments | Educationandtraining is performed in the form of formal education. Practicaltraining is carriedout in the classrooms and laboratories in our faculty, as well as internships in public and private health institutions and organisations and industry. | |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
| |
Further Info | It is carried out in accordance with the "Mersin University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations". https://www.mersin.edu.tr/bulut/birim_381/Diger/Mersin_Universitesi_Lisans_On_Lisans_Yonetmeligi.pdf | |
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programmes; YÖK is responsible for the planning, organisation, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions. "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared every year with in the framework of the criteria determined by CoHE are published. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the publicby YÖK. Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programmes in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes": 1. Creation and Approval of Curricula: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programmes in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programmes in higher education institutions and the learning outcomes to be gained by the students in each programme are determined by these nates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curricula of the National Core Education Programmes are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of YÖK. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate programme is carried out according to the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programmes, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor'sdegree. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year at the beginning of each year into the Information System prepared by the Turkish Higher Education Quality Council (YÖKAK). YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation bodies authorised or recognised by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programmes is ensured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. Accreditation Organization Name; ECZAKDER | |
Access Requirements | Turkish citizen students are registered in the MEU Faculty of Pharmacy by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) according to their scores in the national university exam (YGS). Foreign students are registered to our Faculty according to the conditions and quotas determined in the "MEU Application, Admission and Registration Directive on the Admission of Students from Abroad to Associate Degree and Undergraduate Programmes". | |
Conditions for Success | “MEU Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations" are taken as basis; The student is graduated providing a total of 300 AKTS credits, fulfilling all the obligations related to the programme and having a grade point average of at least 60.00 and he is entitled to receive a diploma. https://www.mersin.edu.tr/bulut/birim_381/Diger/Mersin_Universitesi_Lisans_On_Lisans_Yonetmeligi.pdf | |
Progression Paths (Relationship Type) | Mersin UniversityFaculty of Pharmacy graduates take part in as community pharmacist, hospital pharmacist and clinical pharmacist, responsible manager in charge of cosmetics and drug stores; He also takes part in all are as such as synthesis, R&D, purchasing and marketing in the pharmaceutical industry. They pursue an academic career by studying in postgraduate programmes. | |
Legal Basis | 1. HigherEducationLaw No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associateand Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The qualification is permanently valid. | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030026766
ISCO 08
ISCO 08
It is a contemporary education programme adapted to the norms of the European Union, which educate shighly qualified pharmacists who take part with full authority in every field required by the pharmacy profession and also creative, researcher, hardworking, productive, participatory, adopting lifelong learning and ethical principles, representing their country all over the world.
Educationandtraining is performed in the form of formal education. Practicaltraining is carriedout in the classrooms and laboratories in our faculty, as well as internships in public and private health institutions and organisations and industry.
- He is trained as a pharmacist who is loyal to the principles of Atatürk, speaks Turkish well and knows at least one foreign language.
- He has responsibility of performing the profession of pharmacy by current laws and legislation in accordance with th eethical principles.
- He learns the basic structures of humanbiology. He is informed about the basic concepts, principles and methods in the field of Medical Biology and genetics, besides gains the ability to use this information in the field of technology.
- He works in the production and stability of natural origin drugs and products, drugs containing synthetic active substances, biotechnology and stemcell origin biological medicinal products, advanced treatment medicinal products, radiopharmaceuticals and cosmetic-cosmeceuticals formulations.
- He gains the ability to comprehend medicinal plants and herbal drugs; gets knowledge about the active ingredients of plants, medicinal teas and treatment with herbs.
- He has knowledge in the field of basic microbiology and gains the ability to use the methods related to this field in areas applied in the pharmaceutical industry.
- He learns the basic concepts and laws of chemistry, and gains analytical perspective for chemistry and understand the relationship and importance of chemistry with pharmaceutical sciences.
- He has knowledge about pharmacological concepts, drug administration routes, pharmacokinetic and pharmacodynamic events related to drugs, factors that change the effects of drugs, interactions between drugs, adverse drug reactions, toxic effects of drugs, drug abuse and drug addiction, appropriate drug treatment.
- He gains information about drugs and non-drug products related to pharmaceutical technology/biotechnology.
- He follows up the treatment of patients with patient-oriented approaches.
- He prevents problems related to the patient's medications and the disease by providing Pharmaceutical Care to the patient regarding the methods to improve the quality of life.
- He uses information and communication Technologies together with advanced computer software required by the pharmacy profession.
- He solves basic statistical problems besides comprehends and interprets statistical data in his field.
- He uses contemporary techniques and analysis methods related to pharmacy applications and gains the ability to use technological tools and equipment required by the age in his/her applications.
- He applies contemporary techniques and analysis methods related to pharmacy practices. In these applications, he gains the ability to use the technological tools and equipment required by the age.
- He has the ability to detect, define, model and produce analytical solutions to Professional problems related to the pharmacy profession.
- He has the knowledge of health policies and economics, drug-medical device reimbursement and pharmacy management.
- He evaluates the contributions of national and international pharmaceutical data to the field of health.
- He follows current issues and publications in the field of pharmacy from digital and printed sources besides he has the ability of lifelong learning.
Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
- Reading and writing competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
It is carried out in accordance with the "Mersin University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations".
https://www.mersin.edu.tr/bulut/birim_381/Diger/Mersin_Universitesi_Lisans_On_Lisans_Yonetmeligi.pdf
In order to monitor the quality of higher education programmes;
YÖK is responsible for the planning, organisation, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.
"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared every year with in the framework of the criteria determined by CoHE are published. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the publicby YÖK.
Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programmes in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes":
1. Creation and Approval of Curricula:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programmes in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programmes in higher education institutions and the learning outcomes to be gained by the students in each programme are determined by these nates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curricula of the National Core Education Programmes are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate programme is carried out according to the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programmes, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor'sdegree.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year at the beginning of each year into the Information System prepared by the Turkish Higher Education Quality Council (YÖKAK). YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation bodies authorised or recognised by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programmes is ensured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Accreditation Organization Name; ECZAKDER
Turkish citizen students are registered in the MEU Faculty of Pharmacy by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) according to their scores in the national university exam (YGS). Foreign students are registered to our Faculty according to the conditions and quotas determined in the "MEU Application, Admission and Registration Directive on the Admission of Students from Abroad to Associate Degree and Undergraduate Programmes".
Mersin UniversityFaculty of Pharmacy graduates take part in as community pharmacist, hospital pharmacist and clinical pharmacist, responsible manager in charge of cosmetics and drug stores; He also takes part in all are as such as synthesis, R&D, purchasing and marketing in the pharmaceutical industry.
They pursue an academic career by studying in postgraduate programmes.
1. HigherEducationLaw No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associateand Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is permanently valid.