Yeterlilik Kodu | TR0030015074 | |
Yeterlilik Adı | EGE MESLEK YÜKSEKOKULU İşletme Yönetimi Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Ege Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Ege Üniversitesi Rektörlüğü Gençlik Caddesi No : 12 35040 Bornova - İZMİR | |
Sorumlu Kurum URL | http://ege.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
3339.07 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Farklı büyüklükteki işletmelerin ihtiyaçlarını karşılayacak nitelikli meslek eleman gücünü yetiştirmektir. | |
Öğrenme Ortamları | İşletme Yönetimi Programı’nda yer alan dersler çoğunlukla dersliklerde yapılmaktadır. Okulumuzda bulunan bilgisayar laboratuvarında güncel Mali Müşavir Programı kullanılmaktadır. Tüm derslik ve bilgisayar laboratuvarlarında projeksiyon cihazı ve beyaz tahta bulunmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | 1-Ekonomik analiz yapabilme 2 -Temel matematiksel ve istatistikî işlemleri yapabilme. 3 -Bilişim teknolojilerini ve mesleki anlamda güncel yazılımları etkin kullanabilme. 4- Yönetim, yönetim yaklaşımları ve yönetim fonksiyonları alanlarında temel kavram ve kuramların yanı sıra güncel uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma. 5- Finans, muhasebe, finans, pazarlama, üretim yönetimi, insan kaynakları, iş hukuku, örgüt yapıları, örgütsel davranış kuramları ve girişimcilik konularına dair bilgi sahibi olma ve bilgisini uygulama sürecinde etkin kullanabilme. 6- Bilgi ve becerilerini kullanarak yaratıcı-yenilikçi düşünce geliştirebilme. 7- Düşüncelerini ve çalışmalarını yazılı ve sözlü iletişim yollarının yanı sıra etkin sunum teknikleri aracılığıyla anlaşılır bir biçimde ifade edebilme. 8 -Bir yabancı dilde işletmecilik alanında güncel terim ve kavramları anlayabilme. 9- Bireysel becerileri, ilgi alanları, güçlü ve zayıf yönleri konularında farkındalık geliştirme ve etkin bir kariyer yönetimi süreci planlayabilme 10- Bilimsel, teknolojik ve sosyo-kültürel gelişmeleri takip ederek bilgi, beceri ve yeterliliklerini arttırmak amacıyla gönüllülüğe dayalı yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseme 11- Bireysel ve takım çalışması süreçlerinde sorumluluk alarak verimli ve etkin çalışma becerisine sahip olma; inisiyatif kullanabilme. 12- Eleştirel düşünce ve kavramsal analiz yetilerini geliştirerek işletme disiplinine dair vakaları analiz edebilme ve karmaşık sorunlara dair çözüm üretebilme. 13 -İşletme alanı ile ilgili etik ve kültürel değerler çerçevesinde araştırma yapabilme yetisi elde etme. 14- Küresel dünyada işletmecilik disiplinindeki güncel gelişmeleri takip edebilme, etkin biçimde uygulayabilme. 15- İşletmecilik alanında iş güvenliği, işçi sağlığı, çevre bilinci ve ilgili kalite yönetim süreçleri hakkında bilgi sahibi olma, farkındalık geliştirme. | |
Anahtar Yetkinlikler |
6.Matematiksel yetkinlik | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Derslerde uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ‘Ders Öğretim Planı’nda ayrıntılı olarak belirtilmiştir. Harf Notu Karşılığı: 88 ≤ AA ≤ 100 81 ≤ BA ≤ 87 74 ≤ BB ≤ 80 67 ≤ CB ≤ 73 60 ≤ CC ≤ 66 53 ≤ DC ≤ 59 46 ≤ DD ≤ 52 0 ≤ FD ≤ 45 | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: ön lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu” nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Başlangıç-Bitiş Tarihleri : 01.01.2025 31.12.2026 Akredite olan Kuruluşun Tam Adı : Ege Üniversitesi - Ege Meslek Yüksekokulu – İşletme Yönetimi Programı | |
Giriş Şartı | ÖSYM tarafından yapılan TYT sınavından baraj olarak belirlenmiş puanı alan öğrenciler kayıt için kabul edilmektedir. Ayrıca yatay geçiş yoluyla da öğrenci kabul edilmektedir. | |
Başarma Şartları | Dört yarıyılda toplam 120 AKTS kredisi derslerini en az 2,00 GNO ve 30 iş günü stajını ‘Başarılı’ olarak tamamlamış olma şartı vardır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Özel ve kamu kuruluşların yönetim, finans, üretim, pazarlama, insan kaynakları ve muhasebe birimlerinde istihdam edilmektedir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030015074
3339.07
3339.07
Farklı büyüklükteki işletmelerin ihtiyaçlarını karşılayacak nitelikli meslek eleman gücünü yetiştirmektir.
İşletme Yönetimi Programı’nda yer alan dersler çoğunlukla dersliklerde yapılmaktadır. Okulumuzda bulunan bilgisayar laboratuvarında güncel Mali Müşavir Programı kullanılmaktadır. Tüm derslik ve bilgisayar laboratuvarlarında projeksiyon cihazı ve beyaz tahta bulunmaktadır.
1-Ekonomik analiz yapabilme
2 -Temel matematiksel ve istatistikî işlemleri yapabilme.
3 -Bilişim teknolojilerini ve mesleki anlamda güncel yazılımları etkin kullanabilme.
4- Yönetim, yönetim yaklaşımları ve yönetim fonksiyonları alanlarında temel kavram ve kuramların yanı sıra güncel uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma.
5- Finans, muhasebe, finans, pazarlama, üretim yönetimi, insan kaynakları, iş hukuku, örgüt yapıları, örgütsel davranış kuramları ve girişimcilik konularına dair bilgi sahibi olma ve bilgisini uygulama sürecinde etkin kullanabilme.
6- Bilgi ve becerilerini kullanarak yaratıcı-yenilikçi düşünce geliştirebilme.
7- Düşüncelerini ve çalışmalarını yazılı ve sözlü iletişim yollarının yanı sıra etkin sunum teknikleri aracılığıyla anlaşılır bir biçimde ifade edebilme.
8 -Bir yabancı dilde işletmecilik alanında güncel terim ve kavramları anlayabilme.
9- Bireysel becerileri, ilgi alanları, güçlü ve zayıf yönleri konularında farkındalık geliştirme ve etkin bir kariyer yönetimi süreci planlayabilme
10- Bilimsel, teknolojik ve sosyo-kültürel gelişmeleri takip ederek bilgi, beceri ve yeterliliklerini arttırmak amacıyla gönüllülüğe dayalı yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseme
11- Bireysel ve takım çalışması süreçlerinde sorumluluk alarak verimli ve etkin çalışma becerisine sahip olma; inisiyatif kullanabilme.
12- Eleştirel düşünce ve kavramsal analiz yetilerini geliştirerek işletme disiplinine dair vakaları analiz edebilme ve karmaşık sorunlara dair çözüm üretebilme.
13 -İşletme alanı ile ilgili etik ve kültürel değerler çerçevesinde araştırma yapabilme yetisi elde etme.
14- Küresel dünyada işletmecilik disiplinindeki güncel gelişmeleri takip edebilme, etkin biçimde uygulayabilme.
15- İşletmecilik alanında iş güvenliği, işçi sağlığı, çevre bilinci ve ilgili kalite yönetim süreçleri hakkında bilgi sahibi olma, farkındalık geliştirme.
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
6.Matematiksel yetkinlik
Derslerde uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ‘Ders Öğretim Planı’nda ayrıntılı olarak belirtilmiştir.
Harf Notu Karşılığı:
88 ≤ AA ≤ 100
81 ≤ BA ≤ 87
74 ≤ BB ≤ 80
67 ≤ CB ≤ 73
60 ≤ CC ≤ 66
53 ≤ DC ≤ 59
46 ≤ DD ≤ 52
0 ≤ FD ≤ 45
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: ön lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu” nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Başlangıç-Bitiş Tarihleri : 01.01.2025 31.12.2026
Akredite olan Kuruluşun Tam Adı : Ege Üniversitesi - Ege Meslek Yüksekokulu – İşletme Yönetimi Programı
ÖSYM tarafından yapılan TYT sınavından baraj olarak belirlenmiş puanı alan öğrenciler kayıt için kabul edilmektedir. Ayrıca yatay geçiş yoluyla da öğrenci kabul edilmektedir.
Özel ve kamu kuruluşların yönetim, finans, üretim, pazarlama, insan kaynakları ve muhasebe birimlerinde istihdam edilmektedir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030015074 | |
Qualification Title | Associate’s Degree in Business Administration Programming | |
Awarding Body | EGE UNIVERSITY | |
Awarding Body Contact | Ege University Rectorate Gençlik Caddesi 35040 Bornova – Izmir Telephone: (0-232) 311 10 10 Email: webadmin@ege.edu.tr | |
Awarding Body Url | http://ege.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Management and administration | |
National Occupation Classification |
3339.07 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | To train qualified professional staff to meet the needs of businesses of different sizes. | |
Learning Environments | The courses in the Business Administration Program are mostly held in classrooms. Up-to-date Financial Advisor Software is used in the computer laboratory in our school. All classrooms and computer laboratories of projector devices and whiteboards. | |
Description | 1- To be able to carry out economic analysis. 2 -To acquire basic mathematical and statistical skills. 3 -To be able to use computer information systems and occupational software programs. 4-To be well-equipped with the theory of management considering tha approaches and functions of management as well as their current applications in business world. 5- To gain knowledge in the fields of accounting, finance, marketing, production management, human resource management, business law, organizational structure, organizational behaviour and entreprenaurship, accordingly be able to apply theory in practical business situations. 6 -To be able to develop creative and innovative ideas upon acquired skills. 7- To be competent in articulating thoughts effectively through enhancing oral, written and non-verbal communication skills as well as presentation techniques. 8 -To be able to understand current concepts and terminology in business administration in a second language. 9 -To be aware of personal strengths, weaknesses, skills and interests,thus, to develop an effective career plan. 10 -To develop continuous learning mindset through following scientific, technologic, sociocultural progresses. 11 -To be able to work effectivelly either individually or in a team; to get responsibility and act proactiveley in a working environment. 12- To develop skills on critical thinking and conceptual understanding, accordingly to be able to offer solutions for complicated problems related to business administration. 13- To be able to conduct research within the framework of ethical and cultural values related to the field of business administration. 14 -To be able to follow up-to-date developments in global business world and to apply in work-life. 15- To gain an insight about work safety, labor health, environmental protection in business world and quality control processes about related issues. | |
Key Competencies | 1. Digital competence 2. Personal, social and learning to learn competence 3. Citizenship competence 4. Entrepreneurial competence 5. Cultural awareness and expressive competence 6. Mathematical competence | |
Further Info | Assessment and Grading methods applied for each course is defined in “Individual Course Description”. Letter Grade Equivalent: 88 ≤ AA ≤ 100 81 ≤ BA ≤ 87 74 ≤ BB ≤ 80 67 ≤ CB ≤ 73 60 ≤ CC ≤ 66 53 ≤ DC ≤ 59 46 ≤ DD ≤ 52 0 ≤ FD ≤ 45
| |
Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs:
The quality assurance of associate degree programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
Accreditation Start-End Dates: 01.01.2025 31.12.2026 Full Name of Accredited Organization : Ege University - Ege Higher Vocational School - Business Administration Programming | |
Access Requirements | Students who get the required minimum score in the Basic Ability Exam being held every year by ÖSYM, can apply for registration. Students are also accepted to apply through horizontal transfer. | |
Conditions for Success | Graduation can be accomplished once all of the courses (for a total of 120 ECTS) and internship were successfully completed. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates can find positions in the departments of finance, marketing, HR and accounting at private and public corporations as well as launching their start-ups. | |
Legal Basis | Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
Higher Education Law No. 2547 (Additional Article 35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous. | |
Url | Open Address |
TR0030015074
3339.07
3339.07
To train qualified professional staff to meet the needs of businesses of different sizes.
The courses in the Business Administration Program are mostly held in classrooms. Up-to-date Financial Advisor Software is used in the computer laboratory in our school. All classrooms and computer laboratories of projector devices and whiteboards.
1- To be able to carry out economic analysis.
2 -To acquire basic mathematical and statistical skills.
3 -To be able to use computer information systems and occupational software programs.
4-To be well-equipped with the theory of management considering tha approaches and functions of management as well as their current applications in business world.
5- To gain knowledge in the fields of accounting, finance, marketing, production management, human resource management, business law, organizational structure, organizational behaviour and entreprenaurship, accordingly be able to apply theory in practical business situations.
6 -To be able to develop creative and innovative ideas upon acquired skills.
7- To be competent in articulating thoughts effectively through enhancing oral, written and non-verbal communication skills as well as presentation techniques.
8 -To be able to understand current concepts and terminology in business administration in a second language.
9 -To be aware of personal strengths, weaknesses, skills and interests,thus, to develop an effective career plan.
10 -To develop continuous learning mindset through following scientific, technologic, sociocultural progresses.
11 -To be able to work effectivelly either individually or in a team; to get responsibility and act proactiveley in a working environment.
12- To develop skills on critical thinking and conceptual understanding, accordingly to be able to offer solutions for complicated problems related to business administration.
13- To be able to conduct research within the framework of ethical and cultural values related to the field of business administration.
14 -To be able to follow up-to-date developments in global business world and to apply in work-life.
15- To gain an insight about work safety, labor health, environmental protection in business world and quality control processes about related issues.
1. Digital competence
2. Personal, social and learning to learn competence
3. Citizenship competence
4. Entrepreneurial competence
5. Cultural awareness and expressive competence
6. Mathematical competence
Assessment and Grading methods applied for each course is defined in “Individual Course Description”.
Letter Grade Equivalent:
88 ≤ AA ≤ 100
81 ≤ BA ≤ 87
74 ≤ BB ≤ 80
67 ≤ CB ≤ 73
60 ≤ CC ≤ 66
53 ≤ DC ≤ 59
46 ≤ DD ≤ 52
0 ≤ FD ≤ 45
To ensure the quality of higher education programs:
- The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, training, and other activities in higher education institutions.
- The “University Monitoring and Evaluation Reports” for higher education institutions, prepared in accordance with the criteria determined by YÖK, are published annually. Based on these reports, YÖK shares evaluations—including both quantitative and qualitative assessments—of higher education institutions with the public.
- The “Foundation Higher Education Institutions Report,” which includes academic, administrative, and financial data related to foundation universities, is also published annually by YÖK. These reports, which contain quantitative and qualitative evaluations of foundation institutions, are shared with the public by YÖK.
The quality assurance of associate degree programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
- Curriculum Development and Approval: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of associate degree programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of associate degree programs and the learning outcomes to be achieved by students in each program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the core principles established by YÖK.
1.2. The curricula of National Core Education Programs are implemented by higher education institutions following approval by YÖK after being adopted by the relevant Deans Council. - Assessment and Evaluation: The assessment and evaluation of the learning outcomes expected from each associate degree program are carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the fundamental principles established by YÖK.
- Certification: Students enrolled in associate degree programs are awarded an associate degree diploma upon successful completion of the required course credits and other obligations set by the higher education institutions.
- Self-Assessment and External Evaluation: As part of continuous monitoring, higher education institutions enter their “Internal Evaluation Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year.
YÖKAK shares its “Institutional Feedback Report,” prepared based on the external evaluation of higher education institutions, with the public.
Additionally, accreditation decisions made by agencies authorized or recognized by YÖKAK demonstrate that the qualifications of the programs are assured in terms of quality.
In accordance with YÖKAK regulations, regular review activities are conducted concerning defined qualifications.
Accreditation Start-End Dates: 01.01.2025 31.12.2026
Full Name of Accredited Organization : Ege University - Ege Higher Vocational School - Business Administration Programming
Students who get the required minimum score in the Basic Ability Exam being held every year by ÖSYM, can apply for registration. Students are also accepted to apply through horizontal transfer.
Graduates can find positions in the departments of finance, marketing, HR and accounting at private and public corporations as well as launching their start-ups.
Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
Higher Education Law No. 2547 (Additional Article 35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council
Qualification is continuous.