Yeterlilik Kodu | TR0030220895 | |
Yeterlilik Adı | Eğitim Bilimleri Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kırıkkale Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.kku.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan, lisans yeterliliklerine dayalı bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Biyoinformatik (Disiplinlerarası) Yüksek Lisans bölümünde, eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, bir eğitim bilimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir. Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. Alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar. Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. Eğitim bilimleri alanındaki bilgi üretimine katkı sağlar. | |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Master programının kredili dersleri ve seminer dersleri için en az bir arasınav ve final sınavları yapılır. Ara sınavların başarıya katkısı% 40, final sınavı,% 60'tır. Programın kayıtlı öğrencileri en az 65 veya daha yüksek puan almalı ve tüm kurslara katılmalıdır. Tezli yüksek lisans programları 120 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az sekiz ders, bir seminer, diğer öğrenim etkinlikleri ve tez çalışmasından oluşur. 120 AKTS kredisinin 60 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 60 AKTS kredisi de tez çalışmasını içeren uzmanlık alan derslerinden oluşur. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Lisans mezunu olmak ve ilgili enstitünün belirlediği koşulları sağlamak. | |
Başarma Şartları | Tezli yüksek lisans programları 120 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az sekiz ders, bir seminer, diğer öğrenim etkinlikleri ve tez çalışmasından oluşur. 120 AKTS kredisinin 60 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 60 AKTS kredisi de tez çalışmasını içeren uzmanlık alan derslerinden oluşur. Kümülatif genel not ortalaması (CGPA) 4.00 üzerinden 3.00den daha az olmayan ve 120 AKTS’yi tamamlamış ve tezini başarı ile savunmuş olan öğrenciler Tezli Yüksek Lisans derecesi almaya hak kazanırlar. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu programı başarıyla tamamlayan mezunlar yurtiçi ve yurtdışındaki yükseköğretim kurumlarında akademik kariyer edinebilmektedir. Bunun yanında Milli Eğitim Bakanlığı’nda görev yapan öğretmenlere yönetim kadrolarına geçişlerle, kariyer basamaklarında ilerlemelerinde destek sağlamaktadır. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030220895
ISCO 08
ISCO 08
Öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan, lisans yeterliliklerine dayalı bir yükseköğretim programıdır.
Biyoinformatik (Disiplinlerarası) Yüksek Lisans bölümünde, eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, bir eğitim bilimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir. Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. Alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar. Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. Eğitim bilimleri alanındaki bilgi üretimine katkı sağlar.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Master programının kredili dersleri ve seminer dersleri için en az bir arasınav ve final sınavları yapılır. Ara sınavların başarıya katkısı% 40, final sınavı,% 60'tır. Programın kayıtlı öğrencileri en az 65 veya daha yüksek puan almalı ve tüm kurslara katılmalıdır. Tezli yüksek lisans programları 120 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az sekiz ders, bir seminer, diğer öğrenim etkinlikleri ve tez çalışmasından oluşur. 120 AKTS kredisinin 60 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 60 AKTS kredisi de tez çalışmasını içeren uzmanlık alan derslerinden oluşur.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Lisans mezunu olmak ve ilgili enstitünün belirlediği koşulları sağlamak.
Bu programı başarıyla tamamlayan mezunlar yurtiçi ve yurtdışındaki yükseköğretim kurumlarında akademik kariyer edinebilmektedir. Bunun yanında Milli Eğitim Bakanlığı’nda görev yapan öğretmenlere yönetim kadrolarına geçişlerle, kariyer basamaklarında ilerlemelerinde destek sağlamaktadır.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030220895 | |
Qualification Title | Eğitim Bilimleri (YL/Tezli) Masters Degree | |
Awarding Body | Kirikkale University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.kku.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Possesses the theoretical and practical knowledge at expert level obtained from the field of education. Argues the interaction among the field related disciplines. Builds a problem independently in his field of expertise, develops ways of solution, comes up with a solution, evaluates the results and puts the mentioned progress into practice should the case occur. Leads actively participates in field related teamwork. Carries out the field related studies within the framework of lifelong learning. Contributes the development of knowledge in the field of educational sciences. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | At least one midterm and final exam for credit courses and seminar courses of the Master’s program are conducted. The contribution of midterm exams to success is 40%, and final exams 60%. Registered students of the program must get at least 65 or higher points and attend all courses. Students, having completed all courses (120 ECTS) as well as the compulsory thesis with a minimum CGPA of 3.00 out of 4.00 can graduate. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Have completed at least four years of undergraduate education and have an ALES score of at least 55. | |
Conditions for Success | Students, having completed all courses (120 ECTS) as well as the compulsory thesis with a minimum CGPA of 3.00 out of 4.00 can graduate. Students who have completed all courses (120 ECTS) and the compulsory thesis with a minimum CGPA of 3.00 out of 4.00 can graduate. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Bu programdan mezun olanlar yurt içinde veya yurt dışındaki üniversitelerde akademik kariyer yapabilirler. Ayrıca bu program, Milli Eğitim Bakanlığında öğretmen olarak görev yapan mezunlarına idari kadrolara geçme ve kariyerlerinde ilerleme olanağı sağlamaktadır. Eğitim bilimleri bölümünden mezun olan öğrenciler, Milli Eğitim Bakanlığından (MEB) üniversitelere kadar çeşitli kurumlarda, kamu veya özel şirketlerde müfredat uzmanı veya araştırmacı gibi farklı pozisyonlarda istihdam edilebilmektedir. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030220895
Possesses the theoretical and practical knowledge at expert level obtained from the field of education. Argues the interaction among the field related disciplines. Builds a problem independently in his field of expertise, develops ways of solution, comes up with a solution, evaluates the results and puts the mentioned progress into practice should the case occur. Leads actively participates in field related teamwork. Carries out the field related studies within the framework of lifelong learning. Contributes the development of knowledge in the field of educational sciences.
At least one midterm and final exam for credit courses and seminar courses of the Master’s program are conducted. The contribution of midterm exams to success is 40%, and final exams 60%. Registered students of the program must get at least 65 or higher points and attend all courses. Students, having completed all courses (120 ECTS) as well as the compulsory thesis with a minimum CGPA of 3.00 out of 4.00 can graduate.
Have completed at least four years of undergraduate education and have an ALES score of at least 55.
Bu programdan mezun olanlar yurt içinde veya yurt dışındaki üniversitelerde akademik kariyer yapabilirler. Ayrıca bu program, Milli Eğitim Bakanlığında öğretmen olarak görev yapan mezunlarına idari kadrolara geçme ve kariyerlerinde ilerleme olanağı sağlamaktadır. Eğitim bilimleri bölümünden mezun olan öğrenciler, Milli Eğitim Bakanlığından (MEB) üniversitelere kadar çeşitli kurumlarda, kamu veya özel şirketlerde müfredat uzmanı veya araştırmacı gibi farklı pozisyonlarda istihdam edilebilmektedir.
Qualification is continuous