Yeterlilik Kodu | TR0030005505 | |
Yeterlilik Adı | Eğitim Programı ve Öğretimi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Siirt Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Siirt Üniversitesi / Yeni, Güres Cd., 56100 Siirt Merkez/Siirt | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.siirt.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bu Program Dicle Üniversitesi ile ortak işlenmektedir. Eğitim programları ve öğretimi yüksek lisans alanında her derste 1 vize ve 1 final sınavı uygulanmaktadır. Vizenin %40ı final sınavının da %60ı baz alınmaktadır. Ders geçme ortalaması 70tir. Öğrenciler sınavlar haricinde bir yüksek lisans tezi hazırlamak zorundadır. Yüksek lisans programlarında 1 vize ve 1 final sınavı uygulanmaktadır. Vizenin %40’ı, finalin de %60’ı baz alınmakta olup, ders geçme ortalaması 70’tir. Öğrenciler, sınavlar haricinde tezli yüksek lisans programları için bir yüksek lisans tezi, tezsiz yüksek lisans programları için de bir proje hazırlamak zorundadır. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Eğitim Programları ve Öğretimi alanından yüksek lisans eğitimi almak isteyen adaylar ALESten (Akademik Lisans Üstü Eğitim Sınavı)aldıkları puanın %60ı ile mezuniyet not ortalamalarının %40ı toplanarak elde edilen puan baz alınarak sıralama yapılmakta ve kontenjan dahilinde alım yapılmaktadır. Başvurular online olarak yüksek lisans ilanlarının Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitütsü web sayafasında yayımlanmasını müteakip yine Üniversite web sitesi üzerinden yapılmaktadır. | |
Başarma Şartları | Yüksek lisans programlarında 1 vize ve 1 final sınavı uygulanmaktadır. Vizenin %40’ı, finalin de %60’ı baz alınmakta olup, ders geçme ortalaması 70’tir. Öğrenciler, sınavlar haricinde tezli yüksek lisans programları için bir yüksek lisans tezi, tezsiz yüksek lisans programları için de bir proje hazırlamak zorundadır.Eğitim programları ve öğretimi yüksek lisans alanında her derste 1 vize ve 1 final sınavı uygulanmaktadır. Vizenin %40ı final sınavının da %60ı baz alınmaktadır. Ders geçme ortalaması 70tir. Öğrenciler sınavlar haricinde bir yüksek lisans tezi hazırlamak zorundadır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans derecesi alan mezunlar çeşitli kurum ve kuruluşlarda (bankalar, askeri okullar, özel okullar, bazı kamu kuruluşları vb.) program geliştirme uzmanı, eğitim uzmanı, akademik koordinatör vb. unvanlarla çalışabildikleri gibi özel ve kamu öğretim kurumlarında öğretmenlik yapabilmektedirler. Ayrıca farklı sektörlerde insan kaynakları yönetimi ve hizmet içi eğitim birimlerinde program geliştirme uzmanı olarak çalışabilmektedirler | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030005505
- Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama.
- Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma.
- Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma.
- İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme.
- Program tasarısı hazırlama.
- Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma.
- Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme.
- Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme.
- Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme.
- Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma.
- Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme.
- Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma.
- Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma
Bu Program Dicle Üniversitesi ile ortak işlenmektedir. Eğitim programları ve öğretimi yüksek lisans alanında her derste 1 vize ve 1 final sınavı uygulanmaktadır. Vizenin %40ı final sınavının da %60ı baz alınmaktadır. Ders geçme ortalaması 70tir. Öğrenciler sınavlar haricinde bir yüksek lisans tezi hazırlamak zorundadır. Yüksek lisans programlarında 1 vize ve 1 final sınavı uygulanmaktadır. Vizenin %40’ı, finalin de %60’ı baz alınmakta olup, ders geçme ortalaması 70’tir. Öğrenciler, sınavlar haricinde tezli yüksek lisans programları için bir yüksek lisans tezi, tezsiz yüksek lisans programları için de bir proje hazırlamak zorundadır.
Eğitim Programları ve Öğretimi alanından yüksek lisans eğitimi almak isteyen adaylar ALESten (Akademik Lisans Üstü Eğitim Sınavı)aldıkları puanın %60ı ile mezuniyet not ortalamalarının %40ı toplanarak elde edilen puan baz alınarak sıralama yapılmakta ve kontenjan dahilinde alım yapılmaktadır. Başvurular online olarak yüksek lisans ilanlarının Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitütsü web sayafasında yayımlanmasını müteakip yine Üniversite web sitesi üzerinden yapılmaktadır.
Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans derecesi alan mezunlar çeşitli kurum ve kuruluşlarda (bankalar, askeri okullar, özel okullar, bazı kamu kuruluşları vb.) program geliştirme uzmanı, eğitim uzmanı, akademik koordinatör vb. unvanlarla çalışabildikleri gibi özel ve kamu öğretim kurumlarında öğretmenlik yapabilmektedirler. Ayrıca farklı sektörlerde insan kaynakları yönetimi ve hizmet içi eğitim birimlerinde program geliştirme uzmanı olarak çalışabilmektedirler
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030005505 | |
Qualification Title | Master Diploma with Thesis in Curriculum and Instruction | |
Awarding Body | Siirt University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.siirt.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | In the field of education programs and teaching, a midterm and a final exam are applied in each course. 40% of the midterm is based on 60% of the final exam and course passing average is 70. Apart from exams, students have to prepare a master's thesis for master's programs with thesis and a project for master's programs without thesis. In the field of education programs and teaching, a midterm and a final exam are applied in each course. 40% of the midterm is based on 60% of the final exam. Course passing average is 70. Apart from exams, students have to prepare a master's thesis for master's programs with thesis and a project for master's programs without thesis. | |
Description | Define the basic concepts of education and training programs. Theoretical foundations of curriculum development (historical, philosophical, psychological, social, economic, personal, and subject area) to establish the relationship between. The Program design approaches to compare. Selecting the appropriate program development models for needs Preparation Drafting program. All aspects of the evaluation of a training program gaining qualifications. A critical evaluation of education systems in different countriesMonitoring developments in the field of education and training programs. Changes in the social, economic and cultural dimensions of education programs in the community realized the impact assessment. The method of teaching techniques and strategies to use in teaching field. The concepts and theories of education and training programs, and critical evaluationselect and use appropriate methods of scientific research in their work. Regardless of the field of education and training programs, conducting research that is original and be published. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | This Program is conducted jointly with Dicle University. In the field of education programs and teaching, a midterm and a final exam are applied in each course. 40% of the midterm is based on 60% of the final exam. Course passing average is 70. Apart from exams, students have to prepare a master's thesis for master's programs with thesis and a project for master's programs without thesis. In the field of education programs and teaching, a midterm and a final exam are applied in each course. 40% of the midterm is based on 60% of the final exam and course passing average is 70. Apart from exams, students have to prepare a master's thesis for master's programs with thesis and a project for master's programs without thesis. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Candidates who want to receive graduate education in the field of Education Programs and Instruction are ranked based on the score obtained by adding 60% of the score they received from ALES (Academic Postgraduate Education Exam) and 40% of their graduation grade point average, and purchases are made within the quota. Applications are made online after the postgraduate advertisements are published on the website of the Siirt University Institute of Social Studies, again on the University website. | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates with Master's Degree in Education Programs and Instruction work in various institutions and organizations (banks, military schools, private schools, some public institutions, etc.) as program development experts, education experts, academic coordinators, etc. They can work with titles as well as teach in private and public education institutions. In addition, they can work as program development experts in human resources management and in-service training units in different sectors. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030005505
In the field of education programs and teaching, a midterm and a final exam are applied in each course. 40% of the midterm is based on 60% of the final exam and course passing average is 70. Apart from exams, students have to prepare a master's thesis for master's programs with thesis and a project for master's programs without thesis. In the field of education programs and teaching, a midterm and a final exam are applied in each course. 40% of the midterm is based on 60% of the final exam. Course passing average is 70. Apart from exams, students have to prepare a master's thesis for master's programs with thesis and a project for master's programs without thesis.
Define the basic concepts of education and training programs. Theoretical foundations of curriculum development (historical, philosophical, psychological, social, economic, personal, and subject area) to establish the relationship between. The Program design approaches to compare. Selecting the appropriate program development models for needs Preparation Drafting program. All aspects of the evaluation of a training program gaining qualifications. A critical evaluation of education systems in different countriesMonitoring developments in the field of education and training programs. Changes in the social, economic and cultural dimensions of education programs in the community realized the impact assessment. The method of teaching techniques and strategies to use in teaching field. The concepts and theories of education and training programs, and critical evaluationselect and use appropriate methods of scientific research in their work. Regardless of the field of education and training programs, conducting research that is original and be published.
This Program is conducted jointly with Dicle University. In the field of education programs and teaching, a midterm and a final exam are applied in each course. 40% of the midterm is based on 60% of the final exam. Course passing average is 70. Apart from exams, students have to prepare a master's thesis for master's programs with thesis and a project for master's programs without thesis. In the field of education programs and teaching, a midterm and a final exam are applied in each course. 40% of the midterm is based on 60% of the final exam and course passing average is 70. Apart from exams, students have to prepare a master's thesis for master's programs with thesis and a project for master's programs without thesis.
Candidates who want to receive graduate education in the field of Education Programs and Instruction are ranked based on the score obtained by adding 60% of the score they received from ALES (Academic Postgraduate Education Exam) and 40% of their graduation grade point average, and purchases are made within the quota. Applications are made online after the postgraduate advertisements are published on the website of the Siirt University Institute of Social Studies, again on the University website.
Graduates with Master's Degree in Education Programs and Instruction work in various institutions and organizations (banks, military schools, private schools, some public institutions, etc.) as program development experts, education experts, academic coordinators, etc. They can work with titles as well as teach in private and public education institutions. In addition, they can work as program development experts in human resources management and in-service training units in different sectors.
Qualification is continuous