Yeterlilik Kodu

TR0030018905

Yeterlilik Adı
Eğitim Programları Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİnönü Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisiİnönü Üniversitesi Merkez Kampüsü (Elazığ Yolu 15.km) Pk:44280 Battalgazi/Malatya
Sorumlu Kurum URLhttp://inonu.edu.tr/tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Eğitim bilimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavram ilke ve kuramları kavrayabilme.
  • Öğretme-öğrenme süreçleri ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları yorumlayabilme.
  • Program değerlendirme ile ilgili temel kavram, ilke ve yaklaşımları analiz edebilme.
  • Bilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin temel kavram ve ilkeleri kavrayabilme.
  • Bir araştırmayı bireysel ve ekiple bilimsel araştırma ilkelerine uygun olarak yürütebilme.
  • Bilginin doğasını kazandıracak nitelikte çeşitli konu alanı ve öğretim düzeylerinde eğitim programları geliştirebilme.
  • Çeşitli konu alanı ve öğretim düzeylerinde, öğrencilerin anlamlı öğrenmelerini sağlayacak nitelikte öğretimi tasarlayabilme.
  • Çeşitli konu alanı ve öğretim düzeylerinde eğitim programlarının etkililiğini değerlendirebilme.
  • Yaşam boyu eğitimi gerçekleştirmek üzere yetişkin eğitimine dönük eğitim programı geliştirebilme/ değerlendirebilme.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Not Harf Karşılığı Açıklama Katsayısı93-100 AA Pekiyi 487-92 BA İyi 3,581-86 BB Orta 375-80 CB Doktora için en düşük başarı notu 2,565-74 CC Yüksek lisans için en düşük başarı notu 261-64 DC Geçmez 1,560 ve altı DD Geçmez 1 Zorunlu derslerini ve seminerini başarı ile tamamlayan tezli yüksek lisans programı öğrencisi, elde ettiği sonuçları Senato tarafından belirlenen yazım kurallarına uygun biçimde yazar ve tezini jüri önünde sözlü olarak savunur.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Eğitim fakültesinden mezun olmak.

Başarma ŞartlarıTezli yüksek lisans programının süresi bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç, kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın dört yarıyıl olup, program en çok altı yarıyılda tamamlanır. Dört yarıyıl sonunda öğretim planında yer alan kredili derslerini ve seminer dersini başarıyla tamamlayamayan, bu süre içerisinde genel not ortalaması yüzlük sistemde 65’in altında kalan, azami süreler içerisinde ise tez çalışmasında başarısız olan veya tez savunmasına girmeyen öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız kamu ve özel kurum ve kuruluşlardaki hizmet içi eğitimi planlamak ve yürütmek üzere eğitim uzmanı ihtiyacını karşılamaktadır. Eğitim fakültelerinde program geliştirme ve öğretim ve alan öğretimi (Tarih Öğretimi, İngilizce öğretimi v.b) alanlarında öğretim elemanı olarak görev yapmaktadırlar.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030018905


Yeterlilik Adı
Eğitim Programları Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İnönü Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
İnönü Üniversitesi Merkez Kampüsü (Elazığ Yolu 15.km) Pk:44280 Battalgazi/Malatya

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavram ilke ve kuramları kavrayabilme.
  • Öğretme-öğrenme süreçleri ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları yorumlayabilme.
  • Program değerlendirme ile ilgili temel kavram, ilke ve yaklaşımları analiz edebilme.
  • Bilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin temel kavram ve ilkeleri kavrayabilme.
  • Bir araştırmayı bireysel ve ekiple bilimsel araştırma ilkelerine uygun olarak yürütebilme.
  • Bilginin doğasını kazandıracak nitelikte çeşitli konu alanı ve öğretim düzeylerinde eğitim programları geliştirebilme.
  • Çeşitli konu alanı ve öğretim düzeylerinde, öğrencilerin anlamlı öğrenmelerini sağlayacak nitelikte öğretimi tasarlayabilme.
  • Çeşitli konu alanı ve öğretim düzeylerinde eğitim programlarının etkililiğini değerlendirebilme.
  • Yaşam boyu eğitimi gerçekleştirmek üzere yetişkin eğitimine dönük eğitim programı geliştirebilme/ değerlendirebilme.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Not Harf Karşılığı Açıklama Katsayısı93-100 AA Pekiyi 487-92 BA İyi 3,581-86 BB Orta 375-80 CB Doktora için en düşük başarı notu 2,565-74 CC Yüksek lisans için en düşük başarı notu 261-64 DC Geçmez 1,560 ve altı DD Geçmez 1 Zorunlu derslerini ve seminerini başarı ile tamamlayan tezli yüksek lisans programı öğrencisi, elde ettiği sonuçları Senato tarafından belirlenen yazım kurallarına uygun biçimde yazar ve tezini jüri önünde sözlü olarak savunur.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Eğitim fakültesinden mezun olmak.


Başarma Şartları
Tezli yüksek lisans programının süresi bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç, kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın dört yarıyıl olup, program en çok altı yarıyılda tamamlanır. Dört yarıyıl sonunda öğretim planında yer alan kredili derslerini ve seminer dersini başarıyla tamamlayamayan, bu süre içerisinde genel not ortalaması yüzlük sistemde 65’in altında kalan, azami süreler içerisinde ise tez çalışmasında başarısız olan veya tez savunmasına girmeyen öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız kamu ve özel kurum ve kuruluşlardaki hizmet içi eğitimi planlamak ve yürütmek üzere eğitim uzmanı ihtiyacını karşılamaktadır. Eğitim fakültelerinde program geliştirme ve öğretim ve alan öğretimi (Tarih Öğretimi, İngilizce öğretimi v.b) alanlarında öğretim elemanı olarak görev yapmaktadırlar.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030018905

Qualification Title
Curriculum and Instruction Science (Master with Thesis) Graduate Diploma
Awarding BodyInonu University
Awarding Body Contactİnönü University Central Campus (Elazığ Road 15.km) Pk:44280 Battalgazi/Malatya
Awarding Body Urlhttp://inonu.edu.tr/tr/
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasEducation science
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Able to comprehend the basic concepts, principles and theories of curriculum development.
  • Able to interpret the basic concepts, principles and theories of teaching-learning processes.
  • Able to analyze the basic concepts, principles and approaches of curriculum development.
  • Able to comprehend the basic concepts and principles of scientific research methods.
  • Able to carry out a research in a scientific way both individually and with a team.
  • Able to develop curricula in different levels and disciplines that are qualified as to enable students comprehend the nature of science.
  • Able to design effective teaching and learning environments in different levels and disciplines that will enhance meaningful learning.
  • Able to assess the effectiveness of curricula in different levels and disciplines.
  • Able to design/assess life-long learning programs for adults to realize the requirements of life-long learning.
Key Competencies-
Further Info

Mark Letter Grade Explanation Coefficient93-100 AA Very Good 487-92 BA Good 3.581-86 BB Medium 375-80 CB The lowest achievement grade for the doctor 2,565-74 CC Minimum achievement grade for master degree 261-64 DC Fail 1.560 and lower DD Fail 1The masters program student, who successfully completes the compulsory courses and seminars, writes the results obtained within the scope of the master thesis in accordance with the spelling rules determined by the Senate and presents his / her thesis orally to the jury and defends his thesis.

1. Able to comprehend the basic concepts, principles and theories of curriculum development.

2. Able to interpret the basic concepts, principles and theories of teaching?learning processes.

3. Able to analyze the basic concepts, principles and approaches of curriculum development.

4. Able to comprehend the basic concepts and principles of scientific research methods.

5. Able to carry out a research in a scientific way both individually and with a team.

6. Able to develop curricula in different levels and disciplines that are qualified as to enable students comprehend the nature of science

.7. Able to design effective teaching and learning environments in different levels and disciplines that will enhance meaningful learning.

8. Able to assess the effectiveness of curricula in different levels and disciplines.

9. Able to design/assess life-long learning programs for adults to realize the requirements of life-long learning.

Quality Assurance-
Access Requirements

Applicants must satisfy the declared admission requirements of İnönü University Regulations on Graduate Education and Examination and succeed in admission the test.

Conditions for Success1. Able to comprehend the basic concepts, principles and theories of curriculum development. 2. Able to interpret the basic concepts, principles and theories of teaching?learning processes. 3. Able to analyze the basic concepts, principles and approaches of curriculum development. 4. Able to comprehend the basic concepts and principles of scientific research methods. 5. Able to carry out a research in a scientific way both individually and with a team. 6. Able to develop curricula in different levels and disciplines that are qualified as to enable students comprehend the nature of science.7. Able to design effective teaching and learning environments in different levels and disciplines that will enhance meaningful learning. 8. Able to assess the effectiveness of curricula in different levels and disciplines. 9. Able to design/assess life-long learning programs for adults to realize the requirements of life-long learning.At least 7 courses + 1 seminar = at least 60 ECTSArea of Specialization + Thesis Study = 60 ECTSTotal = 120 ECTSAchievement grade = 30% of the midterm exam + 70% of the final examIn order to be successful in the course, the final exam grade and grade point average must be at least C1.Academic Average = Minimum 3,00The duration of the Masters program with thesis, except for the time spent in the scientific preparation, starting from the period when the courses related to the program are registered,regardless of whether or not they have registered for each semester, the program is four semesters.At the end of four semesters, students who fail to successfully complete the credit courses and seminar courses in the teaching plan and who fail in the thesis study or fail to defend the thesis within the maximum period of 65 years in the system with a cumulative grade point average are dismissed from the University.
Progression Paths (Relationship Type)

Our graduates meet the need for training specialists to plan and conduct in-service training in public and private institutions. They work as instructors in the fields of curriculum development and teaching and field teaching (History Teaching, English Language Teaching) in the faculties of education.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030018905


Qualification Title
Curriculum and Instruction Science (Master with Thesis) Graduate Diploma

Awarding Body
Inonu University

Awarding Body Contact
İnönü University Central Campus (Elazığ Road 15.km) Pk:44280 Battalgazi/Malatya

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Able to comprehend the basic concepts, principles and theories of curriculum development.
  • Able to interpret the basic concepts, principles and theories of teaching-learning processes.
  • Able to analyze the basic concepts, principles and approaches of curriculum development.
  • Able to comprehend the basic concepts and principles of scientific research methods.
  • Able to carry out a research in a scientific way both individually and with a team.
  • Able to develop curricula in different levels and disciplines that are qualified as to enable students comprehend the nature of science.
  • Able to design effective teaching and learning environments in different levels and disciplines that will enhance meaningful learning.
  • Able to assess the effectiveness of curricula in different levels and disciplines.
  • Able to design/assess life-long learning programs for adults to realize the requirements of life-long learning.

Key Competencies
-

Further Info

Mark Letter Grade Explanation Coefficient93-100 AA Very Good 487-92 BA Good 3.581-86 BB Medium 375-80 CB The lowest achievement grade for the doctor 2,565-74 CC Minimum achievement grade for master degree 261-64 DC Fail 1.560 and lower DD Fail 1The masters program student, who successfully completes the compulsory courses and seminars, writes the results obtained within the scope of the master thesis in accordance with the spelling rules determined by the Senate and presents his / her thesis orally to the jury and defends his thesis.

1. Able to comprehend the basic concepts, principles and theories of curriculum development.

2. Able to interpret the basic concepts, principles and theories of teaching?learning processes.

3. Able to analyze the basic concepts, principles and approaches of curriculum development.

4. Able to comprehend the basic concepts and principles of scientific research methods.

5. Able to carry out a research in a scientific way both individually and with a team.

6. Able to develop curricula in different levels and disciplines that are qualified as to enable students comprehend the nature of science

.7. Able to design effective teaching and learning environments in different levels and disciplines that will enhance meaningful learning.

8. Able to assess the effectiveness of curricula in different levels and disciplines.

9. Able to design/assess life-long learning programs for adults to realize the requirements of life-long learning.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Applicants must satisfy the declared admission requirements of İnönü University Regulations on Graduate Education and Examination and succeed in admission the test.


Conditions for Success
1. Able to comprehend the basic concepts, principles and theories of curriculum development. 2. Able to interpret the basic concepts, principles and theories of teaching?learning processes. 3. Able to analyze the basic concepts, principles and approaches of curriculum development. 4. Able to comprehend the basic concepts and principles of scientific research methods. 5. Able to carry out a research in a scientific way both individually and with a team. 6. Able to develop curricula in different levels and disciplines that are qualified as to enable students comprehend the nature of science.7. Able to design effective teaching and learning environments in different levels and disciplines that will enhance meaningful learning. 8. Able to assess the effectiveness of curricula in different levels and disciplines. 9. Able to design/assess life-long learning programs for adults to realize the requirements of life-long learning.At least 7 courses + 1 seminar = at least 60 ECTSArea of Specialization + Thesis Study = 60 ECTSTotal = 120 ECTSAchievement grade = 30% of the midterm exam + 70% of the final examIn order to be successful in the course, the final exam grade and grade point average must be at least C1.Academic Average = Minimum 3,00The duration of the Masters program with thesis, except for the time spent in the scientific preparation, starting from the period when the courses related to the program are registered,regardless of whether or not they have registered for each semester, the program is four semesters.At the end of four semesters, students who fail to successfully complete the credit courses and seminar courses in the teaching plan and who fail in the thesis study or fail to defend the thesis within the maximum period of 65 years in the system with a cumulative grade point average are dismissed from the University.

Progression Paths (Relationship Type)

Our graduates meet the need for training specialists to plan and conduct in-service training in public and private institutions. They work as instructors in the fields of curriculum development and teaching and field teaching (History Teaching, English Language Teaching) in the faculties of education.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address