Yeterlilik Kodu | TR0030003810 | |
Yeterlilik Adı | Eğitim Programları ve Öğretim Doktora Diploması | |
Sorumlu Kurum | Akdeniz Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Pınarbaşı Mah. Dumlupınar Bulvarı 07070 Kampüs Konyaaltı/Antalya/TÜRKİYE | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.akdeniz.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 8 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 8 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | - | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | - | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030003810
- Eğitimde program geliştirmenin felsefi, toplumsal, ekonomik, psikolojik, tarihsel temellerini açıklayabilecektir.
- Program geliştirme sürecini tüm boyutlarıyla analiz edebilecek ve tartışabilecektir.
- Çeşitli öğretme-öğrenme kuramlarına dayalı olarak öğrenme ve öğretmenin sürecini açıklayabilecektir.
- Türkiye ve çeşitli ülkelerin öğretmen yetiştirme sistemlerini karşılaştırmalı olarak inceleyebilecek ve değerlendirebilecektir.
- Program değerlendirme süreçlerine uygun bir program değerlendirme çalışması yürütebilecektir.
- Gereksinim belirleyebilecek ve gereksinime dayalı eğitim programı taslağı geliştirebilecektir.
- Alanda edindiği bilgileri güncel eğitsel sorunların çözümünde kullanabilecektir.
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030003810 | |
Qualification Title | Doctorate Diploma in Curriculum and Instruction | |
Awarding Body | Akdeniz University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.akdeniz.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 8 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 8 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Explains the philosophical, social, economic, psychological and historical foundations of curriculum development in education. Analyzes and discusses the program development process with all its dimensions. Explains the process of teaching and learning based on various teaching-learning theories. Comparatively examines and evaluates teacher education systems of various countries and Turkey. Carries out a program evaluation study in accordance with program evaluation processes. Determines the needs and develops a requirement-based training program draft. Uses the knowledge gained in the field in solving current educational problems. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030003810
Explains the philosophical, social, economic, psychological and historical foundations of curriculum development in education. Analyzes and discusses the program development process with all its dimensions. Explains the process of teaching and learning based on various teaching-learning theories. Comparatively examines and evaluates teacher education systems of various countries and Turkey. Carries out a program evaluation study in accordance with program evaluation processes. Determines the needs and develops a requirement-based training program draft. Uses the knowledge gained in the field in solving current educational problems.
Qualification is continuous