Yeterlilik Kodu | TR0030011271 | |
Yeterlilik Adı | Eğitim Programları ve Öğretim Doktora Diploması | |
Sorumlu Kurum | Balıkesir Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Balıkesir Üniversitesi Çağış Yerleşkesi (Bigadiç yolu üzeri 17. km) 10145, BALIKESİR | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.balikesir.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 8 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 8 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | Anabilim Dalımız bireylerin program teorisi, program tasarımı, program geliştirme, program değerlendirme, gelişim,öğrenme ve öğretme süreçleri,eğitim programlarında nicel ve nitel araştırmalar gibi konu alanlarında derinleşmelerini sağlayarak yüksek lisans ve doktora derecesi vermektedir. Böylece gerek eğitim fakülteleri içinde eğitim programları ve öğretim alanlarında görev yapacak öğretim üyelerini yetiştirmekte, gerekse kamu ve özel kurum ve kuruluşlardaki hizmet içi eğitimi planlamak ve yürütmek üzere eğitim uzmanı ihtiyacını karşılamaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | Minimum 8 ders (24 Kredi) alan üçüncü dönem doktora öğrencileri; genel akademik ortalamasının en az 2.00 /4.00 ve başarısız notunun olmaması, Semineri vermesi ve tezini savunması durumunda doktora derecesi almaya hak kazanır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Program mezunları gerek eğitim fakülteleri içinde eğitim programları ve öğretim alanlarında öğretim üyeleri olarak gerekse kamu ve özel kurum ve kuruluşlardaki hizmet içi eğitimi planlamak ve yürütmek üzere eğitim uzmanı olarak istihdam olanakları bulmaktadır. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | - | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030011271
Anabilim Dalımız bireylerin program teorisi, program tasarımı, program geliştirme, program değerlendirme, gelişim,öğrenme ve öğretme süreçleri,eğitim programlarında nicel ve nitel araştırmalar gibi konu alanlarında derinleşmelerini sağlayarak yüksek lisans ve doktora derecesi vermektedir. Böylece gerek eğitim fakülteleri içinde eğitim programları ve öğretim alanlarında görev yapacak öğretim üyelerini yetiştirmekte, gerekse kamu ve özel kurum ve kuruluşlardaki hizmet içi eğitimi planlamak ve yürütmek üzere eğitim uzmanı ihtiyacını karşılamaktadır.
- Program tasarısı planlama, değerlendirme ve geliştirme model ve yaklaşımlarıyla ilgili temel bilgileri açıklar.
- Program tasarısı planlama, değerlendirme ve geliştirme model ve yaklaşımlarının benzerlik ve farklılıklarını açıklar.
- Verilen bir alanda uygun model ve yaklaşımı kullanarak özgün bir program tasarısı önerisi geliştirir.
- Bir alana özgü programı uygun model ve yaklaşımı kullanarak değerlendirir.
- Çeşitli eğitim sistemlerinde uygulanan programları analiz eder.
- Türk eğitim sisteminde programlarla ilgili sorunları ortaya koyarak çözüm önerisi sunar.
- Öğrenme ve öğretimi etkileyen faktörleri, çağdaş gelişmeleri açıklar.
- Örgüt, yönetim, etik, rehberlik, program ve öğretim arasındaki ilişkileri ortaya koyar.
- Program ve öğretimle ilgili araştırma önerisi hazırlar.
- Program ve öğretimle ilgili araştırmalar yapmak için ölçme araçları geliştirir.
- Uygun yöntem ve teknikleri kullanarak program ve öğretimle ilgili araştırma yapar.
- Araştırma verilerini uygun istatistiksel yöntemler kullanarak analizler yapar.
Program mezunları gerek eğitim fakülteleri içinde eğitim programları ve öğretim alanlarında öğretim üyeleri olarak gerekse kamu ve özel kurum ve kuruluşlardaki hizmet içi eğitimi planlamak ve yürütmek üzere eğitim uzmanı olarak istihdam olanakları bulmaktadır.
Qualification Code | TR0030011271 | |
Qualification Title | Eğitim Programları ve Öğretim Doktora Doctorate | |
Awarding Body | Balıkesir University | |
Awarding Body Contact | Balıkesir University Çağış Campus (17th km on Bigadiç road) 10145, BALIKESIR | |
Awarding Body Url | http://www.balikesir.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 8 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 8 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | . explain basic knowledges related to the models and approaches of planning,evaluation improvement of the curriculum designexplain the similarities and differences of the models and approaches of planning, evaluation and improvement of the curriculum design.develop an unique curriculum design proposal in a given field using adequate model and approache. evaluate a particular field program using adequate model and approache.analyse the programs implemented in different educational systems.suggest solution by putting forth the problems that related to the programs of the Turkish Educational System.explain factors affecting learning and teaching and contemporary developments of learning and teachingput forth the relations of the organization, management, ethic, guidance, program, and teachingprepare a research proposal related to the program and teaching.develop measuring tools to conduct researches related to the program and teaching.conduct research related to the program and teaching by using appopriate methods and techniques.analyse research data using appropriate statistical methods. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | A minimum score of 55 from the centralized Academic Staff and Graduate Eduıcation Entrance Examination (ALES)A minimum score of 55 from the nation-wide Foreign Language Exam (YDS) or equivalent score from exam accredited by YOKA minimum CGPA of 2.70/4.00 (75/100) from Masters DegreeDepartment interview exam | |
Conditions for Success | Third Cycle (Doctorate Degree) is awarded to students who are required to take a minimum of 7 courses (21 National Credits ), a minimum GPA of 2.70/4.00 with no failing grades,have given research seminars and successfully defended a thesis. | |
Progression Paths (Relationship Type) | This degree enables the holder to exercise the profession. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030011271
. explain basic knowledges related to the models and approaches of planning,evaluation improvement of the curriculum designexplain the similarities and differences of the models and approaches of planning, evaluation and improvement of the curriculum design.develop an unique curriculum design proposal in a given field using adequate model and approache. evaluate a particular field program using adequate model and approache.analyse the programs implemented in different educational systems.suggest solution by putting forth the problems that related to the programs of the Turkish Educational System.explain factors affecting learning and teaching and contemporary developments of learning and teachingput forth the relations of the organization, management, ethic, guidance, program, and teachingprepare a research proposal related to the program and teaching.develop measuring tools to conduct researches related to the program and teaching.conduct research related to the program and teaching by using appopriate methods and techniques.analyse research data using appropriate statistical methods.
A minimum score of 55 from the centralized Academic Staff and Graduate Eduıcation Entrance Examination (ALES)A minimum score of 55 from the nation-wide Foreign Language Exam (YDS) or equivalent score from exam accredited by YOKA minimum CGPA of 2.70/4.00 (75/100) from Masters DegreeDepartment interview exam
This degree enables the holder to exercise the profession.
Qualification is continuous