Yeterlilik Kodu | TR0030005203 | |
Yeterlilik Adı | Eğitim Programları ve Öğretim Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 48000 Kötekli/Muğla | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.mu.edu.tr/ | |
Yönelim | - | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | - | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bu programda sınav değerlendirme kuralları her bir ders için farklılık göstermektedir. Her bir dersin iş yükü ve içeriği değişiklik gösterebilir.Bu programda alınmış olan 7 teorik ders (5 zorunlu, 2 seçmeli) sonrası öğrenciler, uzmanlık alan dersleri, seminer ve tez çalışmalarını sunarak mezun olabilmektedir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı’nda Yüksek Lisans Programlarına başvuracak adayların, üniversitelerin Eğitim Fakülteleri’nde dört yıllık lisans düzeyinde eğitim veren bölümlerinden mezun olmaları ya da üniversitelerin herhangi bir bölümünü bitirmiş ve öğretmenlik pedagojik formasyon eğitimi almış olması gerekmektedir.Kabul Kriterleri (Puanlar)%50 Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitime Giriş Sınavı%20 Genel Akademik Ortalama%30 Bilim Sınavı (Yazılı veya Sözlü) | |
Başarma Şartları | Bu programda alınmış olan 7 teorik ders (5 zorunlu, 2 seçmeli) sonrası öğrenciler, uzmanlık alan dersleri, seminer ve tez çalışmalarını sunarak mezun olabilmektedir.Yüksek Lisans derecesi alabilmek için, toplam yirmi bir (21) krediden az olmamak koşulu ile en az yedi (7) ders, bir Seminer Çalışması ve Tez Çalışmasından oluşmaktadır. Seminer ve tez çalışması kredisizdir ve öğrenciler bu derslerden başarılı olmak zorundadır. (Minimum 78 AKTS Kredisi) | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu yüksek lisans programından mezun olanlar, program geliştirme bilim uzmanı unvanına erişmektedir. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030005203
- “Eğitim Bilimleri” ve “Eğitim Programları ve Öğretim” alanıyla ilgili temel kavramları tanıyabilme.
- Eğitim ve öğretimle ilgili konu, kavram ve süreçleri açıklayabilme.
- Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilme.İncelediği bir problem hakkında bilimsel yöntemleri kullanarak kanıtlara ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme.
- Eğitim Programları ve Öğretim bilim dalı ile ilgili alt konuları inceleyebilme.
- Mesleki çalışmalarında bilimsel araştırma bilgi ve becerilerini en üst düzeyde kullanabilme.
- Program geliştirme ve değerlendirme alanıyla ilgili yurt içi ve yurt dışında yer alan sorunları, gelişmeleri ve yenilikleri değerlendirebilme.
- Mesleki çalışmalarında bilimsel etik kurallarına uymayı alışkanlık haline getirebilme.
- Türkiye’de ve Dünya’da uygulanan örgün ve yaygın eğitim programlarını eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilme.
- Ulusal ve uluslar arası düzeyde yapılan araştırmaları takip edip değerlendirebilme.
- Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilme.
- Program geliştirme ve öğretim alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
- Bilimsel araştırma yöntemleri ve istatistikî analizler konusunda uygulama yeterliliği kazanabilme.
- Öğrenme konusundaki bireysel ihtiyaçlarına ilişkin farkındalık kazanabilme.
- Öğrenmeye yönelik ihtiyaçlarını amaçları doğrultusunda planlayıp yönetebilme.
- Yabancı dili etkili bir biçimde kullanabilme.
- Toplumsal sorumluluk duygusu çerçevesinde mesleki proje ve etkinlikler planlayıp uygulayabilme.
- Alanla ilgili bütünsel bir gelişim gösterebilme.
Bu programda sınav değerlendirme kuralları her bir ders için farklılık göstermektedir. Her bir dersin iş yükü ve içeriği değişiklik gösterebilir.Bu programda alınmış olan 7 teorik ders (5 zorunlu, 2 seçmeli) sonrası öğrenciler, uzmanlık alan dersleri, seminer ve tez çalışmalarını sunarak mezun olabilmektedir.
Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı’nda Yüksek Lisans Programlarına başvuracak adayların, üniversitelerin Eğitim Fakülteleri’nde dört yıllık lisans düzeyinde eğitim veren bölümlerinden mezun olmaları ya da üniversitelerin herhangi bir bölümünü bitirmiş ve öğretmenlik pedagojik formasyon eğitimi almış olması gerekmektedir.Kabul Kriterleri (Puanlar)%50 Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitime Giriş Sınavı%20 Genel Akademik Ortalama%30 Bilim Sınavı (Yazılı veya Sözlü)
Bu yüksek lisans programından mezun olanlar, program geliştirme bilim uzmanı unvanına erişmektedir.
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030005203 | |
Qualification Title | Curriculum and Instruction Masters Degree | |
Awarding Body | Mugla Sıtkı Koçman University | |
Awarding Body Contact | Muğla Sıtkı Koçman University 48000 Kötekli/Muğla | |
Awarding Body Url | http://www.mu.edu.tr/ | |
Orientation | - | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification | - | |
Category | - | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | Evaluation of the exams in courses differs from one course to the others. The work-load and content of each course might change. Students can graduate after completing 7 courses (5 compulsory, 2 elective), researches of specialized field topics, seminar and M.A. thesis project successfully. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Students, applying for the Masters Degree Program in Curriculum and Instruction, in Educational Sciences Department, must have a bachelors degree from the departments that provides training for 4 years in the faculties of education or must have a certificate of initial teacher training program for those who have a bachelors degree from any other department of universities. Acceptance Criteria: 50% of the Academic Personnel and Postgraduate Education Entrance Exam Result (ALES), 20% of the GPA (Grade Point Average of the Undergraduate Program), 30% of the Entrance Exam of the Department (Oral Interview or Written Exam) | |
Conditions for Success | Students can graduate after completing 7 courses (5 compulsory, 2 elective), researches of specialized field topics, seminar and M.A. thesis project successfully.Students are required to have at least 7 courses which means at least 21 AKTS credits, a seminar and complete M.A. Thesis. Seminar and Thesis are non-credit and students must be successful in these courses. (Minimum 78 AKTS credits) | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduate students of this Master’s Degree Program have the title of scientific specialist in curriculum development. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030005203
- Knowing basic principles and concepts about “Educational Sciences” and “Curriculum and Instruction”Explaining topics, concepts and processes about education and instruction.
- Understanding the methods involved in the production of scientific knowledge.
- Developing recommendations based on scientific evidence about a problem studied by using scientific methods.
- Reviewing the sub-topics related to Curriculum and Instruction.
- Using scientific research studies on highest level of professional knowledge and skills.
- Evaluating curriculum development and evaluation of the problems in the field of domestic and abroad, developments and innovations.
- Making up the habit of scientific studies to abide by the rules of professional ethics.
- Evaluating formal and informal curriculums in Turkey and the other countries from a critical perspective applied.
- Monitoring and evaluating national and international researches.
- Evaluating nature of the source of information, limits, accuracy, reliability and validity.
- Using computer software curriculum development and teaching of information and communication technologies together with the required level.
- Gaining proficiency in the application of scientific research methods and statistical analysis.
- Gaining awareness of students’ individual learning needs.
- Planning and managing the needs for learning purposes.
- Using foreign language effectively.
- Planning proffesional projects and activities within the framework of a sense of social responsibility.
- Showing holistic development about “Educational Sciences” and “Curriculum and Instruction” fields.
Evaluation of the exams in courses differs from one course to the others. The work-load and content of each course might change. Students can graduate after completing 7 courses (5 compulsory, 2 elective), researches of specialized field topics, seminar and M.A. thesis project successfully.
Students, applying for the Masters Degree Program in Curriculum and Instruction, in Educational Sciences Department, must have a bachelors degree from the departments that provides training for 4 years in the faculties of education or must have a certificate of initial teacher training program for those who have a bachelors degree from any other department of universities. Acceptance Criteria: 50% of the Academic Personnel and Postgraduate Education Entrance Exam Result (ALES), 20% of the GPA (Grade Point Average of the Undergraduate Program), 30% of the Entrance Exam of the Department (Oral Interview or Written Exam)
Graduate students of this Master’s Degree Program have the title of scientific specialist in curriculum development.
Qualification is continuous