Yeterlilik Kodu

TR0030006239

Yeterlilik Adı
Eğitim Programları ve Öğretim Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumKırşehir Ahi Evran Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBağbaşı, Şht. Sahir Kurutluoğlu Cd. No: 100, 40100 Kırşehir Merkez/Kırşehir
Sorumlu Kurum URLhttps://oidb.ahievran.edu.tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Eğitim bilimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Eğitim Programları ve Öğretim ile ilgili temel kuramsal (Kavramlar, olgular, ilkeler, ölçütler vb.) bilgilere uzmanlık düzeyinde sahip olur.
  • Eğitim Programları ve Öğretim alanının diğer disiplinlerle ilişkisini kurar.
  • Eğitim Programları ve Öğretim alanında uzmanlık düzeyinde edindiği kuramsal bilgileri kullanır.
  • Eğitim Programları ve Öğretim alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarında uygular.
  • Eğitim Programları ve Öğretim alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanları ile bütünleştirip yorumlayarak yeni bilgiler oluşturur.
  • Eğitim Programları ve Öğretim alanında karşılaştığı sorunları bilimsel yöntemlerle çözümler.
  • Eğitim Programları ve Öğretim alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı (araştırma, proje, seminer vb) bağımsız olarak yürütür.
  • Eğitim Programları ve Öğretim alanında karşılaşılan sorunların çözümünde sorumluluk alarak öneriler geliştirir
  • Eğitim Programları ve Öğretim alanı ile ilgili sorunların çözümünü gerektiren durumlarda liderlik yapar.
  • Eğitim Programları ve Öğretim alanında uzmanlık düzeyinde edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenmesini yönlendirir.
  • Eğitim Programları ve Öğretim alanındaki gelişmeleri izler, kendi çalışmaları ile destekleyerek paydaşları ile bilimsel ortamlarda paylaşır.
  • Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve geliştirir.
  • Bir yabancı dili kullanarak alanı ile ilgili sözlü ve yazılı iletişim kurar.
  • Bilişim teknolojilerini alanı ile ilgili bilimsel süreçlerde ileri düzeyde kullanır.
  • Eğitim Programları ve Öğretim alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve paylaşılması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetip denetler ve başkalarının öğrenmesine rehberlik eder.
  • Eğitim Programları ve Öğretim ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirerek elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
  • Eğitim Programları ve Öğretim alanında sahip olduğu uzmanlık bilgisini, problem çözme ve uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ahievran üniversitesi sınav yönergesindeki kurallar geçerlidir.

Ahi Evran Üniversitesi Lisans üstü yönetmeliği ile belirlenen yeterlikleri (21 kredi (ulusal) ve seminer çalışması) başarı ile tamamlamak

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Eğitim FAkültesi mezunu olmak yada yurt dışındaki üniversitelerden YÖK tarafından denkliği kabul edilen eğitim fak eşdeğer programlardan mezun olmak.AEÜ lisansüstü eğitim öğretim yönetmeliğindeki şartları sağlamak.

Başarma ŞartlarıAhi Evran Üniversitesi Lisans üstü yönetmeliği ile belirlenen yeterlikleri (21 kredi (ulusal) ve seminer çalışması) başarı ile tamamlamakAhievran üniversitesi eğitim öğretim yönetmeliğindeki mezuniyet için gerekli olan tüm koşullara sahip olmak.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

EPÖ yüksek lisans mezunları kamu ve özel kurum ve kuruluşlara eğitim-öğretim ve program geliştirme alanında ihtiyac olan uzman personel sağlamaktır.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030006239


Yeterlilik Adı
Eğitim Programları ve Öğretim Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Bağbaşı, Şht. Sahir Kurutluoğlu Cd. No: 100, 40100 Kırşehir Merkez/Kırşehir

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Eğitim Programları ve Öğretim ile ilgili temel kuramsal (Kavramlar, olgular, ilkeler, ölçütler vb.) bilgilere uzmanlık düzeyinde sahip olur.
  • Eğitim Programları ve Öğretim alanının diğer disiplinlerle ilişkisini kurar.
  • Eğitim Programları ve Öğretim alanında uzmanlık düzeyinde edindiği kuramsal bilgileri kullanır.
  • Eğitim Programları ve Öğretim alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarında uygular.
  • Eğitim Programları ve Öğretim alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanları ile bütünleştirip yorumlayarak yeni bilgiler oluşturur.
  • Eğitim Programları ve Öğretim alanında karşılaştığı sorunları bilimsel yöntemlerle çözümler.
  • Eğitim Programları ve Öğretim alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı (araştırma, proje, seminer vb) bağımsız olarak yürütür.
  • Eğitim Programları ve Öğretim alanında karşılaşılan sorunların çözümünde sorumluluk alarak öneriler geliştirir
  • Eğitim Programları ve Öğretim alanı ile ilgili sorunların çözümünü gerektiren durumlarda liderlik yapar.
  • Eğitim Programları ve Öğretim alanında uzmanlık düzeyinde edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenmesini yönlendirir.
  • Eğitim Programları ve Öğretim alanındaki gelişmeleri izler, kendi çalışmaları ile destekleyerek paydaşları ile bilimsel ortamlarda paylaşır.
  • Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve geliştirir.
  • Bir yabancı dili kullanarak alanı ile ilgili sözlü ve yazılı iletişim kurar.
  • Bilişim teknolojilerini alanı ile ilgili bilimsel süreçlerde ileri düzeyde kullanır.
  • Eğitim Programları ve Öğretim alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve paylaşılması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetip denetler ve başkalarının öğrenmesine rehberlik eder.
  • Eğitim Programları ve Öğretim ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirerek elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
  • Eğitim Programları ve Öğretim alanında sahip olduğu uzmanlık bilgisini, problem çözme ve uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ahievran üniversitesi sınav yönergesindeki kurallar geçerlidir.

Ahi Evran Üniversitesi Lisans üstü yönetmeliği ile belirlenen yeterlikleri (21 kredi (ulusal) ve seminer çalışması) başarı ile tamamlamak


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Eğitim FAkültesi mezunu olmak yada yurt dışındaki üniversitelerden YÖK tarafından denkliği kabul edilen eğitim fak eşdeğer programlardan mezun olmak.AEÜ lisansüstü eğitim öğretim yönetmeliğindeki şartları sağlamak.


Başarma Şartları
Ahi Evran Üniversitesi Lisans üstü yönetmeliği ile belirlenen yeterlikleri (21 kredi (ulusal) ve seminer çalışması) başarı ile tamamlamakAhievran üniversitesi eğitim öğretim yönetmeliğindeki mezuniyet için gerekli olan tüm koşullara sahip olmak.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

EPÖ yüksek lisans mezunları kamu ve özel kurum ve kuruluşlara eğitim-öğretim ve program geliştirme alanında ihtiyac olan uzman personel sağlamaktır.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030006239

Qualification Title
Master Diploma with Thesis in Curriculum and Instruction
Awarding BodyKırşehir Ahi Evran University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttps://oidb.ahievran.edu.tr
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasEducation science
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Has the basic theoretical (concepts, facts, principles, criteria, etc.) knowledge about Curriculum and Instruction at an expert level. Establishes the relationship between Curriculum and Instruction field with other disciplines. Uses the theoretical knowledge acquired at the level of expertise in the field of Curriculum and Instruction. Applies the knowledge gained in the field of Curriculum and Instruction in different disciplines. Creates new knowledge by integrating and interpreting his knowledge in the field of Curriculum and Instruction with different disciplines. Solves the problems encountered in the field of Curriculum and Instruction with scientific methods. Independently conducts a study (research, project, seminar, etc.) that requires expertise in the field of Curriculum and Instruction. Develops suggestions by taking responsibility in solving the problems encountered in the field of Curriculum and Instruction. Takes the leadership in situations requiring the solution of problems related to the field of Curriculum and Instruction. Directs the learning by critically evaluating the knowledge and skills acquired at the level of expertise in the field of Curriculum and Instruction. Monitors developments in the field of Curriculum and Instruction, supports them with their own studies and shares them with their stakeholders in scientific environments. Critically examines and develops social relationships and the norms that guide these relationships. Communicates verbally and in writing about his/her field speaking a foreign language. Uses information technologies at an advanced level in scientific processes related to the field. Observes and inspects social, scientific, cultural and ethical values ​​at the stages of collecting, interpreting, applying and sharing data related to the field of Curriculum and Instruction and guiding others to learn. Develops strategies, policies and implementation plans on Curriculum and Instruction and evaluates the results within the framework of quality processes. Uses his expert knowledge, problem solving and application skills in the field of Curriculum and Instruction in interdisciplinary studies.

Key Competencies-
Further Info

The rules in Ahi Evran University exam regulationHave proficiency level of Ahi Evran University competencies (21 local credit and complete semminar

Quality Assurance-
Access Requirements

To be educated from the Faculty of Education or foreign universities equivalent departments to CoHE, to have the conditions in AEU education regulation.

Conditions for SuccessHave proficiency level of Ahi Evran University competencies (21 local credit and complete semminarTo have the required conditions for the graduation stated in AEU education regulation.
Progression Paths (Relationship Type)

to provide specialist staff required in official and private institutions program development field.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030006239


Qualification Title
Master Diploma with Thesis in Curriculum and Instruction

Awarding Body
Kırşehir Ahi Evran University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Has the basic theoretical (concepts, facts, principles, criteria, etc.) knowledge about Curriculum and Instruction at an expert level. Establishes the relationship between Curriculum and Instruction field with other disciplines. Uses the theoretical knowledge acquired at the level of expertise in the field of Curriculum and Instruction. Applies the knowledge gained in the field of Curriculum and Instruction in different disciplines. Creates new knowledge by integrating and interpreting his knowledge in the field of Curriculum and Instruction with different disciplines. Solves the problems encountered in the field of Curriculum and Instruction with scientific methods. Independently conducts a study (research, project, seminar, etc.) that requires expertise in the field of Curriculum and Instruction. Develops suggestions by taking responsibility in solving the problems encountered in the field of Curriculum and Instruction. Takes the leadership in situations requiring the solution of problems related to the field of Curriculum and Instruction. Directs the learning by critically evaluating the knowledge and skills acquired at the level of expertise in the field of Curriculum and Instruction. Monitors developments in the field of Curriculum and Instruction, supports them with their own studies and shares them with their stakeholders in scientific environments. Critically examines and develops social relationships and the norms that guide these relationships. Communicates verbally and in writing about his/her field speaking a foreign language. Uses information technologies at an advanced level in scientific processes related to the field. Observes and inspects social, scientific, cultural and ethical values ​​at the stages of collecting, interpreting, applying and sharing data related to the field of Curriculum and Instruction and guiding others to learn. Develops strategies, policies and implementation plans on Curriculum and Instruction and evaluates the results within the framework of quality processes. Uses his expert knowledge, problem solving and application skills in the field of Curriculum and Instruction in interdisciplinary studies.


Key Competencies
-

Further Info

The rules in Ahi Evran University exam regulationHave proficiency level of Ahi Evran University competencies (21 local credit and complete semminar


Quality Assurance
-

Access Requirements

To be educated from the Faculty of Education or foreign universities equivalent departments to CoHE, to have the conditions in AEU education regulation.


Conditions for Success
Have proficiency level of Ahi Evran University competencies (21 local credit and complete semminarTo have the required conditions for the graduation stated in AEU education regulation.

Progression Paths (Relationship Type)

to provide specialist staff required in official and private institutions program development field.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address