Yeterlilik Kodu | TR0030009787 | |
Yeterlilik Adı | Eğitim Programları ve Öğretim Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Afyon Kocatepe Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Erenler Mahallesi, Gazlıgöl Yolu Rektörlük E Blok, 03200 Afyonkarahisar Merkez/Afyonkarahisar | |
Sorumlu Kurum URL | http://aku.edu.tr/ | |
Yönelim | - | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | - | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Ders başarı puanı yarıyıl/yıl içi ve yarıyıl/yılsonu sınavlarının katkı oranlarına bağlı olarak yine 100 puan üzerinden hesaplanır. Öğrencinin bir dersten başarı notu dersi veren öğretim elemanı tarafından belirlenir ve harf notu olarak takdir edilir. Bu amaçla bağıl değerlendirme ve mutlak değerlendirme yöntemlerinden istatistiksel ölçütlere göre uygun olan yöntem kullanılır. Başarı notlarının ifade ettikleri başarı dereceleri ve katsayıları aşağıdaki tabloda gösterilmiştir:Başarı Notu Katsayı Karşılığı Yüzde Karşılığı AA 4.00 90–100 BA 3.50 85–89 BB 3.00 75–84 CB 2.50 70–74 CC 2.00 60–69 DC 1.50 50–59 FF 0.00 49 ve altı | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Anabilim Dalımız Tezli Yüksek Lisans Programına, 31.01.2017 tarih 29965 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Afyon Kocatepe Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde belirlenen koşullar dahilinde öğrenci kabul edilmektedir.Ana bilim dalımıza, her eğitim-öğretim yılı başında 6-10 öğrenci kabul edilmektedir. Bu öğrenciler, başvuranların arasından akademik başarılarına göre seçilmektedir. Adayların akademik başarı düzeyi, ALES puanının % 50si, lisans mezuniyet notunun % 20si ve Enstitümüz tarafından oluşturulan jürinin yapmış olduğu yazılı / sözlü sınav notunun % 30u toplanarak belirlenmektedir. | |
Başarma Şartları | Tez savunma sınavında başarılı olmak ve diğer koşulları da sağlamak kaydıyla, tezinin dijital kopyası ve en az üç adet ciltlenmiş nüshası ile YÖK Başkanlığı Ulusal Tez Merkezince gerekli görülen diğer belgeleri tez sınavına giriş tarihinden itibaren bir ay içinde enstitüye teslim eden ve tezi EYK tarafından onaylanan öğrenciye tezli yüksek lisans diploması verilir. Bölümün ya da ilişkili olan diğer bölümlerin lisansüstü programlarında mevcut olan derslerden en az 120 AKTS karşılığı ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere Eğitim Bilimleri alanında yüksek lisans diploması verilir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Eğitim Programları ve Öğretim Tezli Yüksek Lisans Programında okutulan derslerin içeriği, mevcut şartlar ve gereklilikler dikkate alınarak belirlenmiştir. Çalışmalarımız, hem Eğitim Programları ve Öğretimde Bilim Uzmanı , hem de doktora programlarına aday yetiştirecek şekilde yürütülmektedir. Mezun olan öğrencilerimiz üniversitemiz bünyesinde ya da farklı üniversitelerde akademisyen olarak görev alabilmektedir. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030009787
- Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, bir eğitim bilimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.
- Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.
- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.
- Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.
- Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir.
- Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
- Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
- Alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar.
- Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.
- Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
- Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
- Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar.
- Bir yabancı dili en az Avrupa dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
- Alanı ile ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır.
- Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir.
- Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular.
- Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.
- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletisim yetenegine sahip olma,
- Etkin iletişim kurma becerisiİstenen bilgilerin öğretilmesi için gerekli süreci planlama becerisi,
- Kazandığı bilgi, beceri ve problem çözme yeteneklerini, öğretmenlik alt alanlarında uygulayabilme,
- Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alanda bilimsel araştırma yapabilme,
- Lisans üstü düzey için gerekli olan yöntem ve teknikleri bilme, gerekli materyalleri kullanabilme becerisi,
- Lisans üstü düzeyde gerekli meslek becerisini kazanma,
- Mesleğinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim,
- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci,
- Olaylara bilimsel açıdan bakma becerisi,
- Öğretim programlarını inceleyerek gerekli düzeltme önerileri geliştirebilme,
- Yaşadığı yüzyılın sorunları hakkında mesleği ile ilgili olarak kendini yenileme becerisi,
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci,
- Yüksek lisans tezi yaparken araştırma dizaynından ölçek geliştirmeye, verilerin toplanmasından analizi, yorumlanması ve raporlanmasına kadar bilinmesi gerekenleri uluslararası ölçekte bilme ve uygulama yetisi kazanır.
Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Ders başarı puanı yarıyıl/yıl içi ve yarıyıl/yılsonu sınavlarının katkı oranlarına bağlı olarak yine 100 puan üzerinden hesaplanır. Öğrencinin bir dersten başarı notu dersi veren öğretim elemanı tarafından belirlenir ve harf notu olarak takdir edilir. Bu amaçla bağıl değerlendirme ve mutlak değerlendirme yöntemlerinden istatistiksel ölçütlere göre uygun olan yöntem kullanılır. Başarı notlarının ifade ettikleri başarı dereceleri ve katsayıları aşağıdaki tabloda gösterilmiştir:Başarı Notu Katsayı Karşılığı Yüzde Karşılığı AA 4.00 90–100 BA 3.50 85–89 BB 3.00 75–84 CB 2.50 70–74 CC 2.00 60–69 DC 1.50 50–59 FF 0.00 49 ve altı
Anabilim Dalımız Tezli Yüksek Lisans Programına, 31.01.2017 tarih 29965 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Afyon Kocatepe Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde belirlenen koşullar dahilinde öğrenci kabul edilmektedir.Ana bilim dalımıza, her eğitim-öğretim yılı başında 6-10 öğrenci kabul edilmektedir. Bu öğrenciler, başvuranların arasından akademik başarılarına göre seçilmektedir. Adayların akademik başarı düzeyi, ALES puanının % 50si, lisans mezuniyet notunun % 20si ve Enstitümüz tarafından oluşturulan jürinin yapmış olduğu yazılı / sözlü sınav notunun % 30u toplanarak belirlenmektedir.
Eğitim Programları ve Öğretim Tezli Yüksek Lisans Programında okutulan derslerin içeriği, mevcut şartlar ve gereklilikler dikkate alınarak belirlenmiştir. Çalışmalarımız, hem Eğitim Programları ve Öğretimde Bilim Uzmanı , hem de doktora programlarına aday yetiştirecek şekilde yürütülmektedir. Mezun olan öğrencilerimiz üniversitemiz bünyesinde ya da farklı üniversitelerde akademisyen olarak görev alabilmektedir.
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030009787 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Afyon Kocatepe University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://aku.edu.tr/ | |
Orientation | - | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification | - | |
Category | - | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030009787
Qualification is continuous