Yeterlilik Kodu | TR0030011272 | |
Yeterlilik Adı | Eğitim Programları ve Öğretim Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Balıkesir Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Balıkesir Üniversitesi Çağış Yerleşkesi (Bigadiç yolu üzeri 17. km) 10145, BALIKESİR | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.balikesir.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Anabilim Dalımız bireylerin program teorisi, program tasarımı, program geliştirme, program değerlendirme, gelişim,öğrenme ve öğretme süreçleri,eğitim programlarında nicel ve nitel araştırmalar gibi konu alanlarında derinleşmelerini sağlayarak yüksek lisans ve doktora derecesi vermektedir. Böylece gerek eğitim fakülteleri içinde eğitim programları ve öğretim alanlarında görev yapacak öğretim üyelerini yetiştirmekte, gerekse kamu ve özel kurum ve kuruluşlardaki hizmet içi eğitimi planlamak ve yürütmek üzere eğitim uzmanı ihtiyacını karşılamaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | Öğrencinin genel akademik ortalamasının en az 2.00 /4.00 ve başarısız notunun olmaması gerekir. Seminer vermesi ve tezini başarı ile savunması halinde yüksek lisans derecesi almaya hak kazanır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Program mezunları gerek eğitim fakülteleri içinde eğitim programları ve öğretim alanlarında öğretim üyeleri olarak gerekse kamu ve özel kurum ve kuruluşlardaki hizmet içi eğitimi planlamak ve yürütmek üzere eğitim uzmanı olarak istihdam olanakları bulmaktadır. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | - | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030011272
Anabilim Dalımız bireylerin program teorisi, program tasarımı, program geliştirme, program değerlendirme, gelişim,öğrenme ve öğretme süreçleri,eğitim programlarında nicel ve nitel araştırmalar gibi konu alanlarında derinleşmelerini sağlayarak yüksek lisans ve doktora derecesi vermektedir. Böylece gerek eğitim fakülteleri içinde eğitim programları ve öğretim alanlarında görev yapacak öğretim üyelerini yetiştirmekte, gerekse kamu ve özel kurum ve kuruluşlardaki hizmet içi eğitimi planlamak ve yürütmek üzere eğitim uzmanı ihtiyacını karşılamaktadır.
- Eğitim ve toplum ilişkisi, eğitimin toplumsal kalkınmaya etkisi ve toplumsal yapının eğitim sistemine etkisinin farkındadır.
- Verilen bir konuda araştırma önerisi hazırlar.
- Amaçlara uygun olarak elde edilen veriler üzerinde uygun istatistiksel analizleri yapar.
- Öğretim tasarımı süreç ve boyutları ile ilgili bilgileri açıklar.
- Türk Eğitim Sistemi ile diğer ülkelerin eğitim sistemleri arasındaki benzerlik ve farklılıkları kıyaslar.
- Bir kurum ya da konu alanında program geliştirme çalışmalarını yürütür.
- Bir eğitim programını bilimsel ilkelere uygun olarak değerlendirir.
- Program geliştirme ve öğretim alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
- Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirir.
- Verilen bir felsefi akımın eğitim sistemine yansımalarını yordar.
- Eğitimde çağdaş yaklaşımlar arasındaki benzerlik ve farklılıkları ortaya koyar.
- Eğitim programları ve öğretim alanındaki güncel uygulamaları, ulusal ve uluslararası yayınları izler.
- Verilen bir alan ya da konuda program tasarısı hazırlar.
Program mezunları gerek eğitim fakülteleri içinde eğitim programları ve öğretim alanlarında öğretim üyeleri olarak gerekse kamu ve özel kurum ve kuruluşlardaki hizmet içi eğitimi planlamak ve yürütmek üzere eğitim uzmanı olarak istihdam olanakları bulmaktadır.
Qualification Code | TR0030011272 | |
Qualification Title | Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Masters Degree | |
Awarding Body | Balıkesir University | |
Awarding Body Contact | Balıkesir University Çağış Campus (17th km on Bigadiç road) 10145, BALIKESIR | |
Awarding Body Url | http://www.balikesir.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | be aware of the relation between education and society, the effects of the education to social development, and the effect of the social structure to the educational system.prepare a research proposal on a given subject.do adequate statistical analysis on the data obtained in accordance with the objectivesexplain knowledges related to the instructional design processes and dimensions.compare the similarities and differences of the Turkish educational system and other countries educational systemsfind out structural dimension of the human relations in organizational management.use modern teaching technologies educational environment evaluate new paradigms in management.explain organizational structures and applications using knowledges related to the management theories.appraise reflections of a given philosophical opinion to the educational system.find out the similarities and differences between the contemporary approaches of the educationdemokratik bir eğitim yönetiminin oluşmasında kendi rolünün farkındadır. plan a curriculum design on a given field and/or subject. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Bachelors Degree in acceptable fields with a minimum GPA of 60 /100.A minimum score of 55 from the centralized Academic Staff and Graduate Education Entrance Examination (ALES) or equivalent score from exam accredited by YOK.Department interview exam | |
Conditions for Success | Second Cycle (Masters) Degree is awarded to students who have, required to take a minimum of 7 courses ;21 National;a minimum GPA of 2.00/4.00 with no failing grades; given research seminars and successfully defended a thesis. | |
Progression Paths (Relationship Type) | This degree enables the holder to exercise the profession. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030011272
be aware of the relation between education and society, the effects of the education to social development, and the effect of the social structure to the educational system.prepare a research proposal on a given subject.do adequate statistical analysis on the data obtained in accordance with the objectivesexplain knowledges related to the instructional design processes and dimensions.compare the similarities and differences of the Turkish educational system and other countries educational systemsfind out structural dimension of the human relations in organizational management.use modern teaching technologies educational environment evaluate new paradigms in management.explain organizational structures and applications using knowledges related to the management theories.appraise reflections of a given philosophical opinion to the educational system.find out the similarities and differences between the contemporary approaches of the educationdemokratik bir eğitim yönetiminin oluşmasında kendi rolünün farkındadır. plan a curriculum design on a given field and/or subject.
Bachelors Degree in acceptable fields with a minimum GPA of 60 /100.A minimum score of 55 from the centralized Academic Staff and Graduate Education Entrance Examination (ALES) or equivalent score from exam accredited by YOK.Department interview exam
This degree enables the holder to exercise the profession.
Qualification is continuous