Yeterlilik Kodu | TR0030016359 | |
Yeterlilik Adı | Eğitim Programları ve Öğretim Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Başkent Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Bağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.baskent.edu.tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Bu programın sonunda öğrenciler; her düzeydeki eğitim programlarının tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi süreçlerine liderlik edebilecekler, eğitim programlarında gerekli değişiklikleri yapabilecekler, Türkiye'deki ve diğer ülkelerdeki eğitim sistemlerinin ilkelerini, uygulamalarını ve sorunlarını analiz edebileceklerdir. | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, F1, F2, K ya da Z notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 120 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması gerekmektedir.Danışman yönetiminde bitirme tezi hazırlamak ve tez savunma sınavında başarılı olmak zorundadırlar. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlarımız MEB kamu veya özel sektöre ait ilk ve ortaöğretim kurumlarında ya da özel eğitim programlarında istihdam edilebilirler.Yüksek öğrenim kurumlarında araştırma görevlisi olarak akademisyenlik kariyerlerine başlayabilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030016359
ISCO:08
ISCO:08
Bu programın sonunda öğrenciler; her düzeydeki eğitim programlarının tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi süreçlerine liderlik edebilecekler, eğitim programlarında gerekli değişiklikleri yapabilecekler, Türkiye'deki ve diğer ülkelerdeki eğitim sistemlerinin ilkelerini, uygulamalarını ve sorunlarını analiz edebileceklerdir.
- Bilgi ve iletişim teknolojilerini mesleki ve akademik yaşantısında etkili bir biçimde kullanabilme becerisi.
- Gereksinim belirleme ve gereksinime dayalı eğitim programı taslağı geliştirme becerisi.
- Etkili bir öğretmen eğitimi süreci için öneriler geliştirebilme becerisi.
- Eğitimde nicel ve nitel araştırma yöntemleri bilgisi.
- Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda elde edilen verileri uygun istatistiksel yöntem ve tekniklerle analiz edebilme becerisi.
- Eğitim programları ve öğretim alanının bilimsel, toplumsal, ekonomik, psikolojik, tarihsel, teknolojik, felsefi temelleri bilgisi.
- Eğitim programları ve öğretim alanında edindiği bilgi ve becerileri çalışma alanına transfer edebilme becerisi.
- Eğitim programları ve öğretim alanında ortaya konulan sorunların çözümü için öngörülen araştırma süreci tasarısını uygulayabilme becerisi
- Program geliştirme sürecini tüm boyutlarıyla analiz edebilme ve tartışabilme becerisi.
- Yaşam boyu öğrenme becerisi.
- Farklı konu alanlarına ait uygulanmakta olan programları değerlendirme çalışmalarını yürütebilme becerisi.
- Eğitim programları ve öğretim alanındaki bilimsel gelişmeleri izleme becerisi.
- Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili araştırma bulgularını analiz edip yorumlayabilme becerisi.
- Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili sorunları belirleyebilme ve ortaya koyabilme becerisi.
- Eğitim programları ve öğretim alanıyla ilgili sorunların çözümü için uygun araştırma sistematiği planlayabilme becerisi.
- Eğitim programları ve öğretim alanı ile eğitim bilimlerinin diğer alanları arasındaki etkileşimi yorumlayabilme becerisi.
- Çeşitli öğretme/öğrenme kuramlarına dayalı olarak öğrenme ve öğretmenin nasıl oluştuğu açıklayabilme becerisi.
- Etkili öğrenme ve öğretme süreçleri geliştirebilme ve uygulayabilme becerisi.
- Türkiye ve çeşitli ülkelerin öğretmen yetiştirme sistemlerini ölçütlere dayalı olarak değerlendirebilme becerisi.
- Eğitim programları ve öğretim alanında edindiği bilgileri çeşitli eğitsel sorunların çözümünde kullanabilme becerisi.
Mezunlarımız MEB kamu veya özel sektöre ait ilk ve ortaöğretim kurumlarında ya da özel eğitim programlarında istihdam edilebilirler.Yüksek öğrenim kurumlarında araştırma görevlisi olarak akademisyenlik kariyerlerine başlayabilirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030016359 | |
Qualification Title | Education Programs and Teaching Thesis Master's Program | |
Awarding Body | Başkent University | |
Awarding Body Contact | Bağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara | |
Awarding Body Url | https://www.baskent.edu.tr/en/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the program. Assessment methods may include classical test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the program, cumulative GPA must be at least 2.70. Letter grades and their associated coefficients are as follows; A 4,0 A- 3,7 B+ 3,3 B 3,0 B- 2,7 C+ 2,3 C 2,0 F1 0,0 F2 0,0 Grade Factor Grade Interval(over 100) A 4 95-100 A- 3,7 90-94 B+ 3,3 85-89 B 3 80-84 B- 2,7 75-79 C+ 2,3 70-74 C 2 65-69 F1 0 0-49 F2 0 - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | To have achieved a minimum score of 55 on the ALES (Academic Personnel and Graduate Education Entrance Exam) It is essential for the candidates to meet at least one of the requerements below: To hold an undergraduate diploma from a faculty of education. To have completed a teacher certification program or a master program of secondary education, field-specific teacher education without thesis. Not to be currently registered in any of higher education programs. English proficiency (one of the following) TOFEL : TOEFL IBI 50 TOEFL CBT 130 TOEFL PBT 450 KPDS : 50 + ÜDS : 50 + For the applicant who has not achieved any of the scores above should secure at least 60 points on the proficiency exam given by the English Language Department. | |
Conditions for Success | A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 120 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.70/4.00 and no F1, F2, K, Y, Z, E or T grades. | |
Progression Paths (Relationship Type) | The graduates of the program may have positions in state/private elementary and secondary schools, or special education programs under the Ministry of National Education. They may also serve as Research Assistants for their future careers in higher education. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030016359
ISCO:08
ISCO:08
A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the program. Assessment methods may include classical test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the program, cumulative GPA must be at least 2.70. Letter grades and their associated coefficients are as follows; A 4,0 A- 3,7 B+ 3,3 B 3,0 B- 2,7 C+ 2,3 C 2,0 F1 0,0 F2 0,0 Grade Factor Grade Interval(over 100) A 4 95-100 A- 3,7 90-94 B+ 3,3 85-89 B 3 80-84 B- 2,7 75-79 C+ 2,3 70-74 C 2 65-69 F1 0 0-49 F2 0 -
To have achieved a minimum score of 55 on the ALES (Academic Personnel and Graduate Education Entrance Exam) It is essential for the candidates to meet at least one of the requerements below: To hold an undergraduate diploma from a faculty of education. To have completed a teacher certification program or a master program of secondary education, field-specific teacher education without thesis. Not to be currently registered in any of higher education programs. English proficiency (one of the following) TOFEL : TOEFL IBI 50 TOEFL CBT 130 TOEFL PBT 450 KPDS : 50 + ÜDS : 50 + For the applicant who has not achieved any of the scores above should secure at least 60 points on the proficiency exam given by the English Language Department.
The graduates of the program may have positions in state/private elementary and secondary schools, or special education programs under the Ministry of National Education. They may also serve as Research Assistants for their future careers in higher education.
Qualification is continuous