Yeterlilik Kodu | TR0030017377 | |
Yeterlilik Adı | Eğitim Programları ve Öğretim Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İzmir Demokrasi Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Üçkuyular Mahallesi, Gürsel Aksel Bulvarı, No:14 35140 Karabağlar/İZMİR | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.idu.edu.tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli Ders Öğretim Planında ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır. Bu programdan mezun olmak için öğrencilerin; min 21 yerel kredilik 7 ders, bir seminer dersi ve bir tez almaları, tüm derslerden en az CB derecesi ile başarılı olmaları, min. 120 AKTS kredisi almış ve Ağırlıklı Genel Not Ortalamasının en az 2.50/4.00 olması gerekmektedir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Bu programa başvuran bütün adayların genel başarı notu, aday değerlendirme jürisi tarafından ALES puanının %60’ı, lisans genel not ortalamasının %20’si ve giriş sınavı sonucunun %20’si dikkate alınarak hesaplanır. Yapılan sıralama sonucunda kontenjan sayısı kadar aday programa kabul edilir. | |
Başarma Şartları | Bu programdan mezun olmak için öğrencilerin; min 21 yerel kredilik 7 ders, bir seminer dersi ve bir tez almaları, tüm derslerden en az CB derecesi ile başarılı olmaları, min. 120 AKTS kredisi almış ve Ağırlıklı Genel Not Ortalamasının en az 2.50/4.00 olması gerekmektedir. Bu programdan mezun olmak için öğrencilerin; min 21 yerel kredilik 7 ders, bir seminer dersi ve bir tez almaları, tüm derslerden en az CB derecesi ile başarılı olmaları, min. 120 AKTS kredisi almış ve Ağırlıklı Genel Not Ortalamasının en az 2.50/4.00 olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans derecesi alan mezunlar çeşitli kurum ve kuruluşlarda (bankalar, askeri okullar, özel okullar, bazı kamu kuruluşları vb.) program geliştirme uzmanı, eğitim uzmanı, akademik koordinatör vb. unvanlarla çalışabildikleri gibi özel ve kamu öğretim kurumlarında öğretmenlik yapabilmektedirler. Ayrıca farklı sektörlerde insan kaynakları yönetimi ve hizmet içi eğitim birimlerinde program geliştirme uzmanı olarak çalışabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030017377
ISCO:08
ISCO:08
- Program geliştirme yaklaşımlarını bilmek.
- Ülkemizde uygulanmakta olan programları değerlendirme bilgi ve becerisi kazanmak.
- Grup içerisinde görev alma ve yönetme bilgi ve becerilerine sahip olmak.
- Bilgisayarda istatistik programlarını etkin kullanmak Internette veritabanlarını etkinlikle kullanmak.
- Verileri yorumlama bilgi ve becerisi edinmek.
- Bilimsel araştırma tekniklerine ve yazım ilkelerine uygun rapor yazmak Konusunda İngilizce metinleri anlamak ve yazmak.
- Orijinal bir konuda Yüksek Lisans Tezi yapmak.
- Alanında ulusal ve uluslararası dergilerde makale yayınlamak.
- Alanında ulusal ve uluslararası kongrelerde bildiri sunmak.
- Araştırmalarında mesleki ve bilimsel etik değerlere uygun davranmak
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli Ders Öğretim Planında ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır. Bu programdan mezun olmak için öğrencilerin; min 21 yerel kredilik 7 ders, bir seminer dersi ve bir tez almaları, tüm derslerden en az CB derecesi ile başarılı olmaları, min. 120 AKTS kredisi almış ve Ağırlıklı Genel Not Ortalamasının en az 2.50/4.00 olması gerekmektedir.
Bu programa başvuran bütün adayların genel başarı notu, aday değerlendirme jürisi tarafından ALES puanının %60’ı, lisans genel not ortalamasının %20’si ve giriş sınavı sonucunun %20’si dikkate alınarak hesaplanır. Yapılan sıralama sonucunda kontenjan sayısı kadar aday programa kabul edilir.
Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans derecesi alan mezunlar çeşitli kurum ve kuruluşlarda (bankalar, askeri okullar, özel okullar, bazı kamu kuruluşları vb.) program geliştirme uzmanı, eğitim uzmanı, akademik koordinatör vb. unvanlarla çalışabildikleri gibi özel ve kamu öğretim kurumlarında öğretmenlik yapabilmektedirler. Ayrıca farklı sektörlerde insan kaynakları yönetimi ve hizmet içi eğitim birimlerinde program geliştirme uzmanı olarak çalışabilmektedirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030017377 | |
Qualification Title | Education Programs and Teaching Masters Degree | |
Awarding Body | İzmir Demokrasi University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | www.idu.edu.tr | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | Students are required to take a mid-term examination and/or complete other assigned projects/homework during the semester and, additionally, are required to take a final examination and/or complete a final project for course evaluation. The final grade is based on the mid-term examination grade, the final examination grade and/or evaluation of final project, with the contributions of 40% and 60%, respectively. To pass any course, a Masters student must receive at least 70 out of 100. Students must repeat courses they have failed or may substitute courses the Department accepts as equivalent. The assessment for each course is described in detail in Individual Course Description. The graduate students in this master program must complete a minimum of 21 local credits (7 courses), a seminar course and a thesis; they must be successful in all of the courses with a minimum achievement grade of CB, must have completed 120 ECTS credits and have scored a minimum GPA of 2.50/4.00 to qualify for graduation. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | The general achievement score for all candidates who apply to this programs is calculated by the candidate assessment judges by taking the %60 of ALES the %20 of the CGPA of undergraduate program and the %20 of the entrance exam into account. | |
Conditions for Success | The graduate students in this master program must complete a minimum of 21 local credits (7 courses), a seminar course and a thesis; they must be successful in all of the courses with a minimum achievement grade of CB, must have completed 120 ECTS credits and have scored a minimum GPA of 2.50/4.00 to qualify for graduation. The graduate students in this master program must complete a minimum of 21 local credits (7 courses), a seminar course and a thesis; they must be successful in all of the courses with a minimum achievement grade of CB, must have completed 120 ECTS credits and have scored a minimum GPA of 2.50/4.00 to qualify for graduation. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the M.S. program can work as a curriculum specialist, education specialist, academic coordinator, etc. in various institutions and organizations (banks, military schools, private schools and some public institutions etc.) and can work as a teacher in private and public schools also. Besides, they can work as an academician in state and private universities or as a curriculum specialist in human resources management and professional development units in different sectors. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030017377
ISCO:08
ISCO:08
- To know program development approaches.
- To gain knowledge and skills to evaluate the programs in our country.
- To gain knowledge and skills to evaluate the programs in our country.
- Use statistics programs effectively on the computer Using databases on the Internet .
- To acquire knowledge and skills to interpret data.
- To write reports according to scientific research techniques and writing principles.
- Understand and write English texts Make a Masters Thesis on an original topic.
- To publish articles in national and international journals.
- Presenting papers in national and international congresses.
- To comply with professional and scientific ethical values in their research.
Students are required to take a mid-term examination and/or complete other assigned projects/homework during the semester and, additionally, are required to take a final examination and/or complete a final project for course evaluation. The final grade is based on the mid-term examination grade, the final examination grade and/or evaluation of final project, with the contributions of 40% and 60%, respectively. To pass any course, a Masters student must receive at least 70 out of 100. Students must repeat courses they have failed or may substitute courses the Department accepts as equivalent. The assessment for each course is described in detail in Individual Course Description. The graduate students in this master program must complete a minimum of 21 local credits (7 courses), a seminar course and a thesis; they must be successful in all of the courses with a minimum achievement grade of CB, must have completed 120 ECTS credits and have scored a minimum GPA of 2.50/4.00 to qualify for graduation.
The general achievement score for all candidates who apply to this programs is calculated by the candidate assessment judges by taking the %60 of ALES the %20 of the CGPA of undergraduate program and the %20 of the entrance exam into account.
Graduates of the M.S. program can work as a curriculum specialist, education specialist, academic coordinator, etc. in various institutions and organizations (banks, military schools, private schools and some public institutions etc.) and can work as a teacher in private and public schools also. Besides, they can work as an academician in state and private universities or as a curriculum specialist in human resources management and professional development units in different sectors.
Qualification is continuous