Yeterlilik Kodu | TR0030221025 | |
Yeterlilik Adı | Eğitim Programları ve Öğretim Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Uşak Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Ankara İzmir Yolu 8.Km Bir Eylül Kampüsü, Merkez / UŞAK | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.usak.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan, lisans yeterliliklerine dayalı bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. Harf notları ve her bir notun katsayısı aşağıda belirtilmektedir. Programdayer alan derslerin ölçme ve değerlendirme işlemleri ürüne ve sürece yönelik biçimde düzenlenmektedir. Ürüne yönelik değerlendirme kapsamında ara sınav ve final sınavları, sürece yönelik değerlendirme kapsamında ise dönem içerisinde yapılan ödev ve projeler ile bunların sunumları değerlendirme kapsamına alınmaktadır. Sınavlarının yüzdelik değerleri dersten derse değişiklik gösterebilmektedir. Her ders için en az bir ara sınav ve dönem sonu sınavı yapılır. Öğrencinin başarısı, dönem içi notlarıyla dönem sınavı notunun birlikte değerlendirmesi ile belirlenir. Öğrencinin, toplam 60 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 7 ders, bir seminer dersi ve uzmanlık alan dersi ile 60 ECTS kredisinden az olmamak koşulu ile tez çalışmasını başarmış olması, aldığı tüm derslerden en az YT, CC ya da bunun üzerinde not alması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması gerekmektedir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Öğrencinin, toplam 60 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 7 ders, bir seminer dersi ve uzmanlık alan dersi ile 60 ECTS kredisinden az olmamak koşulu ile tez çalışmasını başarmış olması, aldığı tüm derslerden en az YT, CC ya da bunun üzerinde not alması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması gerekmektedir. Öğrencinin, toplam 60 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 7 ders, bir seminer dersi ve uzmanlık alan dersi ile 60 ECTS kredisinden az olmamak koşulu ile tez çalışmasını başarmış olması, aldığı tüm derslerden en az YT, CC ya da bunun üzerinde not alması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması gerekmektedir. Programdan mezun olabilmek içintoplam 52 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en azsekiz adet ders, bir seminer dersi ve 30 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla tez çalışmasından oluşur. Seminer dersi ve tez çalışması yeterli (YT) veya yetersiz (YZ) notu ile değerlendirilir. Bir yüksek lisans öğrencisinin başarılı sayılabilmesi için aldığı tüm derslerden YT, CC veya bunun üzerinde bir not alması ve en az 2,50 genel not ortalaması elde etmesi gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Herhangi bir özel kuruluşta ya da bir kamu kuruluşunda görev yapıyorken aynı zamanda Eğitim programları ve öğretim yüksek lisans programından mezun olanlar kurumsal koşulların elverişli olması durumunda, çalışma alanlarıyla ilgili daha üst düzey pozisyonlara atanabilmektedirler ya da kendilerinden uzman olarak yararlanılmaktadır. Bunun yanı sıra ilgili yasal düzenlemeler gereği kamu görevlisi olarak çalışıyorken yüksek lisans programını bitiren kişilerin hizmet yıllarına bir kademe, iki yıldan az olmayan öğrenim için ise bir derece yükselmesi uygulanmaktadır. Herhangi bir kurum ya da kuruluşta çalışmayan ve Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programından mezun olan bireyler ise özel öğretim kurumları başta olmak üzere birçok kurumda çeşitli pozisyonlarda değerlendirilmek amacıyla istihdam edilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030221025
ISCO 08
ISCO 08
Öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan, lisans yeterliliklerine dayalı bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Eğitim gereksinimine dayalı eğitim programı taslağı geliştirebilme,
- Eğitimde nicel ve nitel araştırma yöntemleri bilgisi,
- Eğitim programları ve öğretim alanının disiplinlerarası temellerini kavrayabilme,
- Eğitim programları ve öğretim alanında edindiği bilgi ve becerileri çalışma alanına transfer edebilme becerisi,
- Eğitim programları ve öğretim alanında ortaya konulan sorunların çözümü için öngörülen araştırma süreci tasarısını uygulayabilme becerisi,
- Program geliştirme sürecini tüm boyutlarıyla analiz edebilme,
- Çeşitli öğretme/öğrenme kuramlarına dayalı olarak öğrenme ve öğretmenin nasıl oluştuğu açıklayabilme becerisi,
- Etkili öğrenme-öğretme süreçleri geliştirebilme ve uygulayabilme,
- Bilimsel etik ve değerlere sahip olma ve etik değerler doğrultusunda davranma becerisi,
- Farklı konu alanlarına ait uygulanmakta olan programları değerlendirme çalışmalarını yürütebilme becerisi.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. Harf notları ve her bir notun katsayısı aşağıda belirtilmektedir. Programdayer alan derslerin ölçme ve değerlendirme işlemleri ürüne ve sürece yönelik biçimde düzenlenmektedir. Ürüne yönelik değerlendirme kapsamında ara sınav ve final sınavları, sürece yönelik değerlendirme kapsamında ise dönem içerisinde yapılan ödev ve projeler ile bunların sunumları değerlendirme kapsamına alınmaktadır. Sınavlarının yüzdelik değerleri dersten derse değişiklik gösterebilmektedir. Her ders için en az bir ara sınav ve dönem sonu sınavı yapılır. Öğrencinin başarısı, dönem içi notlarıyla dönem sınavı notunun birlikte değerlendirmesi ile belirlenir. Öğrencinin, toplam 60 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 7 ders, bir seminer dersi ve uzmanlık alan dersi ile 60 ECTS kredisinden az olmamak koşulu ile tez çalışmasını başarmış olması, aldığı tüm derslerden en az YT, CC ya da bunun üzerinde not alması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması gerekmektedir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
- Lisans (Lisans) Diploması,
- Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Sınavında (ALES) en az 55 puan veya GRE, GMAT vb. lisansüstü programların YÖK tarafından tanınan eşdeğer uluslararası sınav puanları .
- Adaylar, ALES puanları ve lisans diploma not ortalamalarından oluşan bileşik puanlarına göre programlara erişim kazanırlar.
Herhangi bir özel kuruluşta ya da bir kamu kuruluşunda görev yapıyorken aynı zamanda Eğitim programları ve öğretim yüksek lisans programından mezun olanlar kurumsal koşulların elverişli olması durumunda, çalışma alanlarıyla ilgili daha üst düzey pozisyonlara atanabilmektedirler ya da kendilerinden uzman olarak yararlanılmaktadır. Bunun yanı sıra ilgili yasal düzenlemeler gereği kamu görevlisi olarak çalışıyorken yüksek lisans programını bitiren kişilerin hizmet yıllarına bir kademe, iki yıldan az olmayan öğrenim için ise bir derece yükselmesi uygulanmaktadır. Herhangi bir kurum ya da kuruluşta çalışmayan ve Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programından mezun olan bireyler ise özel öğretim kurumları başta olmak üzere birçok kurumda çeşitli pozisyonlarda değerlendirilmek amacıyla istihdam edilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030221025 | |
Qualification Title | Eğitim Programları ve Öğretim (YL) Masters Degree | |
Awarding Body | Usak University | |
Awarding Body Contact | Ankara İzmir Yolu 8.Km Bir Eylül Kampüsü, Merkez / UŞAK | |
Awarding Body Url | https://www.usak.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Planning a program design on educational needs Knowledge of quantitative and qualitative research methods in education To be able to comprehend the interdisciplinary foundations of curriculum and instruction To have ability to transfer the knowledge and skills acquired in the field of curriculum and instructiona to the field of study To have the ability to apply the research process design envisaged for the solution of the problems presented in the field of curriculum and isntruction Ability to analyze the program development process with all its dimensions Ability to explain learning based on various teaching/learning theories and how the teacher is formed Ability to develop and implement effective learning-teaching processes The ability to have scientific ethics and values ??and to act in line with ethical values Ability to carry out evaluation studies of the programs being implemented in different subject areas | |
Key Competencies | - | |
Further Info | In this program; Different evaluation methods such as midterm, homework, practice, project, practice and final exam are applied. Assessment methods may include the classical exam, multiple choice exam, homework, performance evaluation and product evaluation. To graduate from the program, a weighted grade point average of at least 2.00 is required. The grade of a course is determined as a result of the evaluation of the above elements and is given in letters. The letter grades and the coefficient of each grade are given below. The measurement and evaluation processes of the courses in the program are organized in a product and process-oriented manner. Midterm and final exams within the scope of product-oriented evaluation, homework and projects and their presentations within the scope of process-oriented evaluation are included in the evaluation scope. The percentage values ??of the exams may vary from lesson to lesson. At least one midterm and final exam are given for each course. The success of the student is determined by the evaluation of the semester grades and the semester exam grade together. The student must have succeeded in the thesis work with a total of not less than 60 ECTS credits, at least 7 courses, a seminar course, a specialty course and 60 ECTS credits, and get a grade of at least YT, CC or above in all courses taken GPA must be at least 2.50 out of 4.00. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | First Cycle (Bachelors) Degree diploma, (2) A minimum score of 55 in the Examination for Academic Personnel and Graduate Studies (ALES) or equivalent international examinations scores for graduate-level programmes such as GRE, GMAT, etc., recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on ALES and first cycle degree grade point averages. | |
Conditions for Success | The student must have succeeded in the thesis work with a total of not less than 60 ECTS credits, at least 7 courses, a seminar course, a specialty course and 60 ECTS credits, and get a grade of at least YT, CC or above in all courses taken GPA must be at least 2.50 out of 4.00. The student must have succeeded in the thesis work with a total of not less than 60 ECTS credits, at least 7 courses, a seminar course, a specialty course and 60 ECTS credits, and get a grade of at least YT, CC or above in all courses taken GPA must be at least 2.50 out of 4.00. In order to graduate from the program, it consists of at least eight courses, not less than 52 ECTS credits in total, a seminar course and a thesis work, not less than 30 ECTS credits. Seminar course and thesis work are evaluated with a sufficient (YT) or insufficient (YZ) grade. In order for a graduate student to be considered successful, he or she must get a grade of YT, CC or higher in all the courses he/she takes and obtain a minimum GPA of 2.50. | |
Progression Paths (Relationship Type) | While working in any private or public institution, graduates of Education programs and teaching masters programs can be appointed to higher-level positions related to their field of study or they are used as experts, if the institutional conditions are suitable. In addition, in accordance with the relevant legal regulations, people who have completed their masters program while working as a public official are subject to one degree increase for their years of service, and one degree for education that is not less than two years. Individuals who do not work in any institution or organization and who have graduated from the Education Programs and Instruction Masters Program are employed in many institutions, especially in private education institutions, in order to be evaluated in various positions. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030221025
Planning a program design on educational needs Knowledge of quantitative and qualitative research methods in education To be able to comprehend the interdisciplinary foundations of curriculum and instruction To have ability to transfer the knowledge and skills acquired in the field of curriculum and instructiona to the field of study To have the ability to apply the research process design envisaged for the solution of the problems presented in the field of curriculum and isntruction Ability to analyze the program development process with all its dimensions Ability to explain learning based on various teaching/learning theories and how the teacher is formed Ability to develop and implement effective learning-teaching processes The ability to have scientific ethics and values ??and to act in line with ethical values Ability to carry out evaluation studies of the programs being implemented in different subject areas
In this program; Different evaluation methods such as midterm, homework, practice, project, practice and final exam are applied. Assessment methods may include the classical exam, multiple choice exam, homework, performance evaluation and product evaluation. To graduate from the program, a weighted grade point average of at least 2.00 is required. The grade of a course is determined as a result of the evaluation of the above elements and is given in letters. The letter grades and the coefficient of each grade are given below. The measurement and evaluation processes of the courses in the program are organized in a product and process-oriented manner. Midterm and final exams within the scope of product-oriented evaluation, homework and projects and their presentations within the scope of process-oriented evaluation are included in the evaluation scope. The percentage values ??of the exams may vary from lesson to lesson. At least one midterm and final exam are given for each course. The success of the student is determined by the evaluation of the semester grades and the semester exam grade together. The student must have succeeded in the thesis work with a total of not less than 60 ECTS credits, at least 7 courses, a seminar course, a specialty course and 60 ECTS credits, and get a grade of at least YT, CC or above in all courses taken GPA must be at least 2.50 out of 4.00.
First Cycle (Bachelors) Degree diploma, (2) A minimum score of 55 in the Examination for Academic Personnel and Graduate Studies (ALES) or equivalent international examinations scores for graduate-level programmes such as GRE, GMAT, etc., recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on ALES and first cycle degree grade point averages.
While working in any private or public institution, graduates of Education programs and teaching masters programs can be appointed to higher-level positions related to their field of study or they are used as experts, if the institutional conditions are suitable. In addition, in accordance with the relevant legal regulations, people who have completed their masters program while working as a public official are subject to one degree increase for their years of service, and one degree for education that is not less than two years. Individuals who do not work in any institution or organization and who have graduated from the Education Programs and Instruction Masters Program are employed in many institutions, especially in private education institutions, in order to be evaluated in various positions.
Qualification is continuous