Yeterlilik Kodu

TR0030220515

Yeterlilik Adı
Eğitim Programları ve Öğretim (YL) Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumSinop Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKorucuk Mah. Trafo Sok. 15 Temmuz Yerleşkesi No:36 Rektörlük Binası 57000 – SİNOP
Sorumlu Kurum URLhttp://www.sinop.edu.tr
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Eğitim bilimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)

Eğitim programları ve öğretim tezli yüksek lisans programı ile alan bilgisine sahip, edindiği bilgiyi eleştirel bir bakış açısı ile yorumlayabilen, alanıyla ilgili önemli sorunlar üzerine uygun yöntemlere dayalı araştırma yapabilen, alandaki güncel gelişmeleri takip edebilen ve alanını ilgilendiren sorunların farkında nitelikli uzmanların yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. Öğrencilerin tüm çalışmalarını etik değerler çerçevesinde yürütmesi önem taşımaktadır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanı ile ilgili temel kavramları ve alanının kuramsal temellerini açıklar
  • Alanı ile ilgili edindiği bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar
  • Alanındaki problemlerin çözümüne yönelik teorik ve uygulamalı öneriler geliştirir
  • Alanının diğer alanlarla ilişkisini tartışır
  • Eğitim araştırmalarında kullanılan farklı araştırma yöntemlerini açıklar ve karşılaştırır
  • Alanını ilgilendiren önemli sorulara yönelik bağımsız veya ekip çalışması içerisinde bilimsel araştırma yapar
  • Çalışmalarını etik değerler doğrultusunda yürütür
  • Çalışmalarında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili bir biçimde kullanır
  • Alanıyla ilgili yürüttüğü çalışmaları çeşitli yolları kullanarak ilgili paydaşlarla paylaşır
  • Etkili sunum yapar
  • Alanı ilgilendiren ulusal ve uluslararası çalışmaları takip eder
  • Alanının gelişimini ilgilendiren sorunlara karşı farkındalık gösterir
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınavlar; ara sınav, yarıyıl sonu sınavı ve bütünleme sınavından oluşur. Sınavlar; yazılı, sözlü, hem yazılı hem sözlü veya uygulamalı olarak yapılabilir. Derslerde bir ara sınav yapılır. Ancak öğretim elemanı yarıyıl süresince öğrencilerine yaptırdıkları proje, ödev, ve benzeri çalışmaları da ara sınav yerine sayabilir. Sınavların değerlendirilmesi, tam not olan 100 puan üzerinden yapılır.

Öğrencinin başarı notu, ara sınav puanının %40’ının, yarıyıl sonu veya bütünleme sınav puanının %60’ının toplanması ile hesaplanır. Tezli yüksek lisans programının amacı; öğrenciye bilimsel araştırma yapma becerisinin yanında bilgiye erişme, değerlendirme, yorumlama, eleştiri ve çözüm önerisi getirebilme yetkinliğini kazandırmaktır. Ayrıca, öğrencilerin ekip çalışması yapma, güncel gelişmeleri takip etme, etkili sunum yapma ve bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanma yetkinliğini geliştirmesi hedeflenmektedir. Bu yeterlilikler çerçevesinde, bir eğitim-öğretim yılı 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla seminer dersi dâhil en az sekiz ders ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 120 AKTS kredisi tamamlanmalı ve tez savunma sınavından başarılı olunmalıdır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Programa eğitim fakültelerinin çeşitli lisans programlarından mezunlar ve öğretmen olmak için gerekli formasyona sahip lisans mezunları başvurabilir. Programa öğrenci kabulünde ALES puanının %50’si, mezuniyet not ortalamasının %40’ı, varsa yabancı dil puanının %10’u alınarak her öğrenci için bir değerlendirme puanı belirlenir. Adayın başarılı sayılabilmesi için değerlendirme puanının 60 puan ve üstü olması gerekir. Taban puanın üstünde puana sahip adaylar, en yüksek puandan itibaren sıralanarak ilan edilen kontenjanlara göre programa yerleştirilir. Sıralamada eşitlik halinde mezuniyet not ortalaması en yüksek olan adaya öncelik verilir.

Başarma ŞartlarıTezli yüksek lisans programının amacı; öğrenciye bilimsel araştırma yapma becerisinin yanında bilgiye erişme, değerlendirme, yorumlama, eleştiri ve çözüm önerisi getirebilme yetkinliğini kazandırmaktır. Ayrıca, öğrencilerin ekip çalışması yapma, güncel gelişmeleri takip etme, etkili sunum yapma ve bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanma yetkinliğini geliştirmesi hedeflenmektedir. Bu yeterlilikler çerçevesinde, bir eğitim-öğretim yılı 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla seminer dersi dâhil en az sekiz ders ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 120 AKTS kredisi tamamlanmalı ve tez savunma sınavından başarılı olunmalıdır. Tezli yüksek lisans programı toplam 21 ulusal krediden ve bir eğitim-öğretim yılı 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla seminer dersi dâhil en az sekiz ders ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur. Gerekli ders yükünü tamamlamak ve tez sınavında başarılı olmak koşullarını sağlamak kaydıyla, yüksek lisans tezinin ciltlenmiş en az üç kopyasını tez sınavına giriş tarihinden itibaren bir ay içinde Enstitüye teslim eden ve tezi şekil yönünden uygun bulunan öğrenci tezli yüksek lisans diploması almaya hak kazanır. Enstitü Yönetim Kurulu talep halinde teslim süresini en fazla bir ay daha uzatabilir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Eğitim programları ve öğretim yüksek lisans mezunları çeşitli kurumların ve özel okulların program geliştirme ve değerlendirme birimlerinde görev yapabilirler. Yükseköğretim kurumlarının öğrenme merkezlerinde istihdam edilebilirler. Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde uzman olarak görev alabilirler. Kurumlara ve kişilere ihtiyaçları doğrultusunda özel eğitim danışmanlığı hizmeti sunabilirler. Mezunlar aynı programda doktora eğitimi tamamlayarak Üniversitelerin Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalında akademisyen olarak çalışabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030220515


Yeterlilik Adı
Eğitim Programları ve Öğretim (YL) Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Sinop Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Korucuk Mah. Trafo Sok. 15 Temmuz Yerleşkesi No:36 Rektörlük Binası 57000 – SİNOP

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)

Eğitim programları ve öğretim tezli yüksek lisans programı ile alan bilgisine sahip, edindiği bilgiyi eleştirel bir bakış açısı ile yorumlayabilen, alanıyla ilgili önemli sorunlar üzerine uygun yöntemlere dayalı araştırma yapabilen, alandaki güncel gelişmeleri takip edebilen ve alanını ilgilendiren sorunların farkında nitelikli uzmanların yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. Öğrencilerin tüm çalışmalarını etik değerler çerçevesinde yürütmesi önem taşımaktadır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanı ile ilgili temel kavramları ve alanının kuramsal temellerini açıklar
  • Alanı ile ilgili edindiği bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar
  • Alanındaki problemlerin çözümüne yönelik teorik ve uygulamalı öneriler geliştirir
  • Alanının diğer alanlarla ilişkisini tartışır
  • Eğitim araştırmalarında kullanılan farklı araştırma yöntemlerini açıklar ve karşılaştırır
  • Alanını ilgilendiren önemli sorulara yönelik bağımsız veya ekip çalışması içerisinde bilimsel araştırma yapar
  • Çalışmalarını etik değerler doğrultusunda yürütür
  • Çalışmalarında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili bir biçimde kullanır
  • Alanıyla ilgili yürüttüğü çalışmaları çeşitli yolları kullanarak ilgili paydaşlarla paylaşır
  • Etkili sunum yapar
  • Alanı ilgilendiren ulusal ve uluslararası çalışmaları takip eder
  • Alanının gelişimini ilgilendiren sorunlara karşı farkındalık gösterir

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınavlar; ara sınav, yarıyıl sonu sınavı ve bütünleme sınavından oluşur. Sınavlar; yazılı, sözlü, hem yazılı hem sözlü veya uygulamalı olarak yapılabilir. Derslerde bir ara sınav yapılır. Ancak öğretim elemanı yarıyıl süresince öğrencilerine yaptırdıkları proje, ödev, ve benzeri çalışmaları da ara sınav yerine sayabilir. Sınavların değerlendirilmesi, tam not olan 100 puan üzerinden yapılır.

Öğrencinin başarı notu, ara sınav puanının %40’ının, yarıyıl sonu veya bütünleme sınav puanının %60’ının toplanması ile hesaplanır. Tezli yüksek lisans programının amacı; öğrenciye bilimsel araştırma yapma becerisinin yanında bilgiye erişme, değerlendirme, yorumlama, eleştiri ve çözüm önerisi getirebilme yetkinliğini kazandırmaktır. Ayrıca, öğrencilerin ekip çalışması yapma, güncel gelişmeleri takip etme, etkili sunum yapma ve bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanma yetkinliğini geliştirmesi hedeflenmektedir. Bu yeterlilikler çerçevesinde, bir eğitim-öğretim yılı 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla seminer dersi dâhil en az sekiz ders ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 120 AKTS kredisi tamamlanmalı ve tez savunma sınavından başarılı olunmalıdır.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Programa eğitim fakültelerinin çeşitli lisans programlarından mezunlar ve öğretmen olmak için gerekli formasyona sahip lisans mezunları başvurabilir. Programa öğrenci kabulünde ALES puanının %50’si, mezuniyet not ortalamasının %40’ı, varsa yabancı dil puanının %10’u alınarak her öğrenci için bir değerlendirme puanı belirlenir. Adayın başarılı sayılabilmesi için değerlendirme puanının 60 puan ve üstü olması gerekir. Taban puanın üstünde puana sahip adaylar, en yüksek puandan itibaren sıralanarak ilan edilen kontenjanlara göre programa yerleştirilir. Sıralamada eşitlik halinde mezuniyet not ortalaması en yüksek olan adaya öncelik verilir.


Başarma Şartları
Tezli yüksek lisans programının amacı; öğrenciye bilimsel araştırma yapma becerisinin yanında bilgiye erişme, değerlendirme, yorumlama, eleştiri ve çözüm önerisi getirebilme yetkinliğini kazandırmaktır. Ayrıca, öğrencilerin ekip çalışması yapma, güncel gelişmeleri takip etme, etkili sunum yapma ve bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanma yetkinliğini geliştirmesi hedeflenmektedir. Bu yeterlilikler çerçevesinde, bir eğitim-öğretim yılı 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla seminer dersi dâhil en az sekiz ders ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 120 AKTS kredisi tamamlanmalı ve tez savunma sınavından başarılı olunmalıdır. Tezli yüksek lisans programı toplam 21 ulusal krediden ve bir eğitim-öğretim yılı 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla seminer dersi dâhil en az sekiz ders ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur. Gerekli ders yükünü tamamlamak ve tez sınavında başarılı olmak koşullarını sağlamak kaydıyla, yüksek lisans tezinin ciltlenmiş en az üç kopyasını tez sınavına giriş tarihinden itibaren bir ay içinde Enstitüye teslim eden ve tezi şekil yönünden uygun bulunan öğrenci tezli yüksek lisans diploması almaya hak kazanır. Enstitü Yönetim Kurulu talep halinde teslim süresini en fazla bir ay daha uzatabilir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Eğitim programları ve öğretim yüksek lisans mezunları çeşitli kurumların ve özel okulların program geliştirme ve değerlendirme birimlerinde görev yapabilirler. Yükseköğretim kurumlarının öğrenme merkezlerinde istihdam edilebilirler. Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde uzman olarak görev alabilirler. Kurumlara ve kişilere ihtiyaçları doğrultusunda özel eğitim danışmanlığı hizmeti sunabilirler. Mezunlar aynı programda doktora eğitimi tamamlayarak Üniversitelerin Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalında akademisyen olarak çalışabilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030220515

Qualification Title
EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM (YL) Master Of Science
Awarding BodySinop University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlwww.sinop.edu.tr
OrientationGeneral
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasEducation science
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

To explain the basic concepts and the theoretical foundations of the field. To critically interpret the acquired knowledge related the field. To propose theoretical and practical suggestions for the solution of problems in the field. To discuss the relation of the field to other fields. To explain and compare different research methods used in educational research. To conduct scientific research independently or as part of a team for important questions related to the field. To conduct the studies in line with ethical values. To use information and communication technologies effectively in the studies. To share the studies with the relevant stakeholders using various ways. To make effective presentations. To follow national and international studies related to the field. To demonstrate awareness of the problems related to the development of the field.

Key Competencies-
Further Info

Exams consist of midterm, final and make-up exams. Exams can be written, oral, both written and oral or applied. There is one midterm exam in the courses. However, the instructor can count the projects, homework nd similar studies that the students have done during the semester as midterm exams. The evaluation of the exams is based on 100 points. The students success grade is calculated by adding 40% of the midterm exam score and 60% of the final or make-up exam score. The aim of the masters program with thesis is to provide students with the ability to access, evaluate, interpret, and evaluate information, propose solutions to problems, and conduct scientific research. Besides, the program aims to develop students ability to work in group, follow current developments, make effective presentations and use information and communication technologies. Within this framework of qualifications, a total of 120 ECTS credits, including at least eight courses including a seminar course and a thesis study, must be completed and the thesis defense exam must be successful.

Quality Assurance-
Access Requirements

Graduates of various undergraduate programs of faculties of education and undergraduate graduates with the necessary formation to become a teacher can apply to the program. In student admission to the program, an evaluation score is determined for each student by taking 50% of the ALES score, 40% of the graduation grade point average, and 10% of the foreign language score, if any. In order for the candidate to be considered successful, the evaluation score must be 60 points and above. Candidates with a score above the base score are ranked from the highest score and placed in the program according to the announced quotas. In case of equality in the ranking, the candidate with the highest graduation grade point average is given priority.

Conditions for SuccessThe aim of the masters program with thesis is to provide students with the ability to access, evaluate, interpret, and evaluate information, propose solutions to problems, and conduct scientific research. Besides, the program aims to develop students ability to work in group, follow current developments, make effective presentations and use information and communication technologies. Within this framework of qualifications, a total of 120 ECTS credits, including at least eight courses including a seminar course and a thesis study, must be completed and the thesis defense exam must be successful. The masters program with thesis consists of a total of 21 national credits and a total of at least 120 ECTS credits, including at least eight courses including seminar course and thesis study. The student who submits at least three bound copies of his/her masters thesis to the Graduate School within one month from the date of entry to the thesis exam is entitled to receive a masters diploma with thesis, provided that he/she completes the required course load and is successful in the thesis exam, and whose thesis is approved in terms of form. Upon request, the Graduate School Board of Directors may extend the submission period for a maximum of one more month.
Progression Paths (Relationship Type)

Curriculum and instruction masters graduates can work in curriculum development and evaluation departments of various private and public institutions. They can be employed in learning centers of higher education institutions. They can work as experts within the Ministry of National Education. They can provide special counseling services to institutions and individuals in line with their educational needs. Graduates can work as academicians in the Department of Curriculum and Instruction of Universities by completing doctoral education.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030220515


Qualification Title
EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM (YL) Master Of Science

Awarding Body
Sinop University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

To explain the basic concepts and the theoretical foundations of the field. To critically interpret the acquired knowledge related the field. To propose theoretical and practical suggestions for the solution of problems in the field. To discuss the relation of the field to other fields. To explain and compare different research methods used in educational research. To conduct scientific research independently or as part of a team for important questions related to the field. To conduct the studies in line with ethical values. To use information and communication technologies effectively in the studies. To share the studies with the relevant stakeholders using various ways. To make effective presentations. To follow national and international studies related to the field. To demonstrate awareness of the problems related to the development of the field.


Key Competencies
-

Further Info

Exams consist of midterm, final and make-up exams. Exams can be written, oral, both written and oral or applied. There is one midterm exam in the courses. However, the instructor can count the projects, homework nd similar studies that the students have done during the semester as midterm exams. The evaluation of the exams is based on 100 points. The students success grade is calculated by adding 40% of the midterm exam score and 60% of the final or make-up exam score. The aim of the masters program with thesis is to provide students with the ability to access, evaluate, interpret, and evaluate information, propose solutions to problems, and conduct scientific research. Besides, the program aims to develop students ability to work in group, follow current developments, make effective presentations and use information and communication technologies. Within this framework of qualifications, a total of 120 ECTS credits, including at least eight courses including a seminar course and a thesis study, must be completed and the thesis defense exam must be successful.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Graduates of various undergraduate programs of faculties of education and undergraduate graduates with the necessary formation to become a teacher can apply to the program. In student admission to the program, an evaluation score is determined for each student by taking 50% of the ALES score, 40% of the graduation grade point average, and 10% of the foreign language score, if any. In order for the candidate to be considered successful, the evaluation score must be 60 points and above. Candidates with a score above the base score are ranked from the highest score and placed in the program according to the announced quotas. In case of equality in the ranking, the candidate with the highest graduation grade point average is given priority.


Conditions for Success
The aim of the masters program with thesis is to provide students with the ability to access, evaluate, interpret, and evaluate information, propose solutions to problems, and conduct scientific research. Besides, the program aims to develop students ability to work in group, follow current developments, make effective presentations and use information and communication technologies. Within this framework of qualifications, a total of 120 ECTS credits, including at least eight courses including a seminar course and a thesis study, must be completed and the thesis defense exam must be successful. The masters program with thesis consists of a total of 21 national credits and a total of at least 120 ECTS credits, including at least eight courses including seminar course and thesis study. The student who submits at least three bound copies of his/her masters thesis to the Graduate School within one month from the date of entry to the thesis exam is entitled to receive a masters diploma with thesis, provided that he/she completes the required course load and is successful in the thesis exam, and whose thesis is approved in terms of form. Upon request, the Graduate School Board of Directors may extend the submission period for a maximum of one more month.

Progression Paths (Relationship Type)

Curriculum and instruction masters graduates can work in curriculum development and evaluation departments of various private and public institutions. They can be employed in learning centers of higher education institutions. They can work as experts within the Ministry of National Education. They can provide special counseling services to institutions and individuals in line with their educational needs. Graduates can work as academicians in the Department of Curriculum and Instruction of Universities by completing doctoral education.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address