Yeterlilik Kodu | TR0030022075 | |
Yeterlilik Adı | Eğitim Programları ve Öğretimi Doktora Diploması | |
Sorumlu Kurum | Orta Doğu Teknik Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Üniversiteler Mahallesi, Dumlupınar Bulvarı No:1 06800 Çankaya Ankara/TÜRKİYE | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.odtu.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 8 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 8 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | İlgili enstitü web sayfasında yer almaktadır. | |
Başarma Şartları | Lisansüstü programlar için mezuniyet koşulları 21.09.2016 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girmiş olan Orta Doğu Teknik Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği Madde 28’de belirtilmiştir. MADDE 28 – (1) Lisansüstü programlardan mezun olunabilmesi için; a) Bu Yönetmeliğin ilgili hükümlerinde yer alan başarı koşullarının sağlanması, b) Yurt dışındaki anlaşmalı yükseköğretim kurumları ile yürütülen uluslararası ortak lisansüstü programlar hariç olmak üzere kayıtlı olunan son yarıyılın Üniversitede geçirilmesi gerekir. (2) Lisansüstü programlarda mezuniyet tarihi; a) Tezli yüksek lisans programlarında, mezuniyet tarihi tezin sınav jüri komisyonu tarafından imzalı nüshasının ilgili enstitüye teslim edildiği, b) Tezsiz yüksek lisans programlarında, akademik takvimde ilgili yarıyıl veya yaz okulu için belirtilen harf notlarının ilan tarihidir. Harf notları ilan edildikten, maddi hata düzeltmesi yapıldıktan ve/veya I notu tamamlandıktan sonra mezun olanlar için mezuniyet tarihi son harf notunun kesinleştiği, c) Doktora programlarında, mezuniyet tarihi tezin sınav jüri komisyonu tarafından imzalı nüshasının ilgili enstitüye teslim edildiği tarihtir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Lisansüstü programını tamamlayan öğrenciler çeşitli kamu kurum ve kuruluşlarıyla özel sektörde alanlarıyla ilgili konularda çalışabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030022075
- Eğitim programları ve öğretim alanında ileri düzeyde kuramsal bilgi sahibidirler ve bu çerçevede eğitim sistemlerinin çeşitli boyutlarına ilişkin yeni model ve yaklaşımlar ortaya koyarlar.
- Eğitim programları ve öğretim alanında eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerini kullanırlar.
- Program geliştirme ve değerlendirme kuram, model ve yaklaşımlarını yorumlar ve uygularlar.
- Öğrenme ve öğretim süreçlerini tasarlar, uygular ve değerlendirirler.
- Gelişen bilişim ve iletişim teknolojilerini eğitim program tasarımı ile öğretim ve öğrenme ortamlarının oluşturulmasında etkili bir şekilde kullanırlar.
- Eğitim programları ve öğretim alanında bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak özgün araştırmalar yapar ve sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak paylaşırlar.
- Eğitim programları ve öğretim alanında ilgili paydaşlarla bilgi ve fikir alışverişinde bulunur ve ortak çalışmalarda etkin rol alırlar.
- Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası çalışmaları ve gelişmeleri takip eder ve bu alandaki bilgi birikimine ve uygulamalara katkı sağlarlar.
- Eğitim programları ve öğretim ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır ve liderlik yaparlar.
- Alanı ile disiplinler arası bağlantılar kurarak eğitim öğretimi geliştirecek çalışmalar yürütürler.
- Eğitim sistemlerine ilişkin güncel/toplumsal sorunlar hakkında araştırmalar yapar, çözüm üretir ve uygulanmasını desteklerler.
- Eğitim sisteminde yer alan ölçme ve değerlendirme süreçlerinin eleştirel bir değerlendirmesini yapar ve yeni çözümler üretirler.
- Tüm çalışmalarını etik ilkeleri göz önünde bulundurarak tasarlar ve yürütürler.
İlgili enstitü web sayfasında yer almaktadır.
Lisansüstü programını tamamlayan öğrenciler çeşitli kamu kurum ve kuruluşlarıyla özel sektörde alanlarıyla ilgili konularda çalışabilmektedirler.
Sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030022075 | |
Qualification Title | Curriculum and Instruction Doctorate Diploma | |
Awarding Body | Middle East Technical University | |
Awarding Body Contact | Middle East Technical University, Universities District, Dumlupınar Boulevard No:1 06800 Çankaya Ankara/Türkiye | |
Awarding Body Url | http://www.metu.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 1 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 1 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Admission criteria are available on the related graduate school webpage. | |
Conditions for Success | Requirements and regulations for counting courses are specified in Middle East Technical University Rules and Regulations Governing Graduate Studies, article 28 that was published in Official Paper on 21.09.2016. ARTICLE 28 – (1) The following requirements must be fulfilled in order to be eligible for graduation from a graduate program: a) The success requirements indicated in the concerned provisions of this Regulation should have been fulfilled. b) The final registered semester must be spent at METU, with the exception of international joint graduate degree programs conducted in collaboration with contracted universities abroad. (2) The date of graduation from graduate programs is determined as follows: a) In Master’s programs with a thesis, the graduation date is the date on which a signed copy of the the thesis is submitted to the concerned graduate school by examining committee. b) In non-thesis Master’s programs, the graduation date is the announcement date of the letter grades for the concerned semester or Summer School as indicated in the academic calendar. For those who graduate as a result of the correction of an erroneous grade and/or the conversion of the grade “I” to a letter grade, the graduation date is the date on which the letter grade is finalized. c) In doctoral programs, the graduation date is the date on which a signed copy of the the thesis is submitted to the concerned graduate school by examining committee. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students who have completed the graduate program can work in various public institutions and organizations and in private sector on their related subject area. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continious. | |
Url | Open Address |
TR0030022075
- propose new models and approaches related to different components of the educational systems through the use of their advanced theoretical background.
- use higher order thinking skills such as critical thinking, creative thinking and problem solving in the field of curriculum and instruction.
- interpret and apply approaches, theories, and models of curriculum development and evaluation.
- Design, apply and evaluate teaching and learning processes.
- Use emerging information and communication technologies in designing curriculum, and teaching and learning environments.
- Conduct original research using scientific methods and techniques and share the results in written and verbal forms.
- Cooperate with stakeholders and take active role in collaborative studies in the field of curriculum and instruction.
- Follow national and international research related to their field and contribute to the body of knowledge and practices at the field.
- Participate in the teamwork related to Curriculum and Instruction effectively and take the lead in the teams.
- Conduct studies to develop education through establishing interdisciplinary relationships.
- Conduct research related to current/social problems of education system, create solutions and support practices.
- Evaluate critically measurement and evaluation processes of education system and propose new solutions.
- Design and conduct studies considering the ethical principles.
Admission criteria are available on the related graduate school webpage.
Students who have completed the graduate program can work in various public institutions and organizations and in private sector on their related subject area.
Qualification is continious.