Yeterlilik Kodu

TR0030021786

Yeterlilik Adı
Eğitim Programları ve Öğretimi Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumOrta Doğu Teknik Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiOrta Doğu Teknik Üniversitesi, Üniversiteler Mahallesi, Dumlupınar Bulvarı No:1 06800 Çankaya Ankara/TÜRKİYE
Sorumlu Kurum URLhttp://www.odtu.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Eğitim bilimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Eğitim programının temellerine ilişkin bilimsel bilgileri kavrar ve yorumlarlar.
  • Program geliştirme ve değerlendirme kuram, model ve yaklaşımlarını kavrar ve yorumlarlar.
  • Öğrenme ve öğretim süreçleri ile ilgili temel bilgileri kavrar, yorumlar ve bu süreçleri  tasarlarlar.
  • Gelişen bilişim ve iletişim teknolojilerini eğitim program tasarımı, öğretim ve öğrenme ortamlarında etkili bir şekilde kullanırlar.
  • Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak özgün araştırmalar yapar ve sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak paylaşırlar.
  • Eğitim programları ve öğretim alanındaki sorunları ve uygulamaları disiplinler arası bir yaklaşımla değerlendirir ve çözüm önerileri ortaya koyarlar.
  • Eğitim programları ve öğretim ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır ve liderlik yaparlar.
  • Alan ile ilgili ulusal ve uluslararası güncel ve bilimsel gelişmeleri takip eder ve eleştirel bakış açısıyla değerlendirirler.
  • Eğitim sistemlerine ilişkin güncel/toplumsal/evrensel konu ve sorunlar hakkında farkındalık geliştirirler.
  • Eğitim programları ve öğretim alanında edindikleri kuramsal bilgi ve becerileri uygulamaya geçirirler.
  • Eğitim programları ve öğretim çalışmalarını yaşamboyu öğrenme çerçevesinde sürdürürler.
  • Eğitim programları ve öğretim ile ölçme ve değerlendirme süreçleri arasında ilişki kurar ve bu çerçevede bütüncül bir bakış açısı geliştirir.
  • Çalışmalarını etik ilkeleri göz önünde bulundurarak tasarlar ve yürütürler.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

İlgili enstitü web sayfasında yer almaktadır.

http://sbe.metu.edu.tr/tr/egitim-programlari-ve-oegretim

Başarma ŞartlarıLisansüstü programlar için mezuniyet koşulları 21.09.2016 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girmiş olan Orta Doğu Teknik Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği Madde 28’de belirtilmiştir. MADDE 28 – (1) Lisansüstü programlardan mezun olunabilmesi için; a) Bu Yönetmeliğin ilgili hükümlerinde yer alan başarı koşullarının sağlanması, b) Yurt dışındaki anlaşmalı yükseköğretim kurumları ile yürütülen uluslararası ortak lisansüstü programlar hariç olmak üzere kayıtlı olunan son yarıyılın Üniversitede geçirilmesi gerekir. (2) Lisansüstü programlarda mezuniyet tarihi; a) Tezli yüksek lisans programlarında, mezuniyet tarihi tezin sınav jüri komisyonu tarafından imzalı nüshasının ilgili enstitüye teslim edildiği, b) Tezsiz yüksek lisans programlarında, akademik takvimde ilgili yarıyıl veya yaz okulu için belirtilen harf notlarının ilan tarihidir. Harf notları ilan edildikten, maddi hata düzeltmesi yapıldıktan ve/veya I notu tamamlandıktan sonra mezun olanlar için mezuniyet tarihi son harf notunun kesinleştiği, c) Doktora programlarında, mezuniyet tarihi tezin sınav jüri komisyonu tarafından imzalı nüshasının ilgili enstitüye teslim edildiği tarihtir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Lisansüstü programını tamamlayan öğrenciler çeşitli kamu kurum ve kuruluşlarıyla özel sektörde alanlarıyla ilgili konularda çalışabilmektedirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030021786


Yeterlilik Adı
Eğitim Programları ve Öğretimi Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Orta Doğu Teknik Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Üniversiteler Mahallesi, Dumlupınar Bulvarı No:1 06800 Çankaya Ankara/TÜRKİYE

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Eğitim programının temellerine ilişkin bilimsel bilgileri kavrar ve yorumlarlar.
  • Program geliştirme ve değerlendirme kuram, model ve yaklaşımlarını kavrar ve yorumlarlar.
  • Öğrenme ve öğretim süreçleri ile ilgili temel bilgileri kavrar, yorumlar ve bu süreçleri  tasarlarlar.
  • Gelişen bilişim ve iletişim teknolojilerini eğitim program tasarımı, öğretim ve öğrenme ortamlarında etkili bir şekilde kullanırlar.
  • Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak özgün araştırmalar yapar ve sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak paylaşırlar.
  • Eğitim programları ve öğretim alanındaki sorunları ve uygulamaları disiplinler arası bir yaklaşımla değerlendirir ve çözüm önerileri ortaya koyarlar.
  • Eğitim programları ve öğretim ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır ve liderlik yaparlar.
  • Alan ile ilgili ulusal ve uluslararası güncel ve bilimsel gelişmeleri takip eder ve eleştirel bakış açısıyla değerlendirirler.
  • Eğitim sistemlerine ilişkin güncel/toplumsal/evrensel konu ve sorunlar hakkında farkındalık geliştirirler.
  • Eğitim programları ve öğretim alanında edindikleri kuramsal bilgi ve becerileri uygulamaya geçirirler.
  • Eğitim programları ve öğretim çalışmalarını yaşamboyu öğrenme çerçevesinde sürdürürler.
  • Eğitim programları ve öğretim ile ölçme ve değerlendirme süreçleri arasında ilişki kurar ve bu çerçevede bütüncül bir bakış açısı geliştirir.
  • Çalışmalarını etik ilkeleri göz önünde bulundurarak tasarlar ve yürütürler.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

İlgili enstitü web sayfasında yer almaktadır.

http://sbe.metu.edu.tr/tr/egitim-programlari-ve-oegretim


Başarma Şartları
Lisansüstü programlar için mezuniyet koşulları 21.09.2016 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girmiş olan Orta Doğu Teknik Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği Madde 28’de belirtilmiştir. MADDE 28 – (1) Lisansüstü programlardan mezun olunabilmesi için; a) Bu Yönetmeliğin ilgili hükümlerinde yer alan başarı koşullarının sağlanması, b) Yurt dışındaki anlaşmalı yükseköğretim kurumları ile yürütülen uluslararası ortak lisansüstü programlar hariç olmak üzere kayıtlı olunan son yarıyılın Üniversitede geçirilmesi gerekir. (2) Lisansüstü programlarda mezuniyet tarihi; a) Tezli yüksek lisans programlarında, mezuniyet tarihi tezin sınav jüri komisyonu tarafından imzalı nüshasının ilgili enstitüye teslim edildiği, b) Tezsiz yüksek lisans programlarında, akademik takvimde ilgili yarıyıl veya yaz okulu için belirtilen harf notlarının ilan tarihidir. Harf notları ilan edildikten, maddi hata düzeltmesi yapıldıktan ve/veya I notu tamamlandıktan sonra mezun olanlar için mezuniyet tarihi son harf notunun kesinleştiği, c) Doktora programlarında, mezuniyet tarihi tezin sınav jüri komisyonu tarafından imzalı nüshasının ilgili enstitüye teslim edildiği tarihtir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Lisansüstü programını tamamlayan öğrenciler çeşitli kamu kurum ve kuruluşlarıyla özel sektörde alanlarıyla ilgili konularda çalışabilmektedirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030021786

Qualification Title
Curriculum and Instruction Master's Degree Diploma
Awarding BodyMiddle East Technical University
Awarding Body ContactMiddle East Technical University, Universities District, Dumlupınar Boulevard No:1 06800 Çankaya Ankara/Türkiye
Awarding Body Urlhttp://www.metu.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level1
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 1
Thematic AreasEducation science
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Comprehend and interpret scientific knowledge related to the foundations of curriculum.
  • Comprehend and interpret curriculum development and evaluation approaches, theories, and models.
  • Comprehend and interpret basic knowledge related to teaching and learning processes and design these processes.
  • Use emerging information and communication technologies in curriculum design, teaching and learning environments effectively.  
  • Conduct original research using scientific methods and techniques and share the results in written and verbal forms.
  • Evaluate the problems and practices in Curriculum and Instruction with an interdisciplinary approach and present solutions.
  • Participate in the teamwork related to Curriculum and Instruction effectively and take the lead in the teams.
  • Follow national and international scientific developments related to the field, and evaluate with a critical perspective.
  • Develop awareness of current/social/universal issues and problems related to education systems.
  • Apply the theoretical knowledge and skills acquired in Curriculum and Instruction field.
  • Pursue studies on Curriculum and Instruction within the framework of lifelong learning.  
  • Relate curriculum, instruction, measurement, and evaluation processes in a holistic perspective.
  • Design and conduct studies considering the ethical principles.
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements

Admission criteria are available on the related graduate school webpage. 

Conditions for SuccessRequirements and regulations for counting courses are specified in Middle East Technical University Rules and Regulations Governing Graduate Studies, article 28 that was published in Official Paper on 21.09.2016. ARTICLE 28 – (1) The following requirements must be fulfilled in order to be eligible for graduation from a graduate program: a) The success requirements indicated in the concerned provisions of this Regulation should have been fulfilled. b) The final registered semester must be spent at METU, with the exception of international joint graduate degree programs conducted in collaboration with contracted universities abroad. (2) The date of graduation from graduate programs is determined as follows: a) In Master’s programs with a thesis, the graduation date is the date on which a signed copy of the the thesis is submitted to the concerned graduate school by examining committee. b) In non-thesis Master’s programs, the graduation date is the announcement date of the letter grades for the concerned semester or Summer School as indicated in the academic calendar. For those who graduate as a result of the correction of an erroneous grade and/or the conversion of the grade “I” to a letter grade, the graduation date is the date on which the letter grade is finalized. c) In doctoral programs, the graduation date is the date on which a signed copy of the the thesis is submitted to the concerned graduate school by examining committee.
Progression Paths (Relationship Type)

Students who have completed the graduate program can work in various public institutions and organizations and in private sector on their related subject area. 

Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030021786


Qualification Title
Curriculum and Instruction Master's Degree Diploma

Awarding Body
Middle East Technical University

Awarding Body Contact
Middle East Technical University, Universities District, Dumlupınar Boulevard No:1 06800 Çankaya Ankara/Türkiye

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
1

TQF Level
1
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Comprehend and interpret scientific knowledge related to the foundations of curriculum.
  • Comprehend and interpret curriculum development and evaluation approaches, theories, and models.
  • Comprehend and interpret basic knowledge related to teaching and learning processes and design these processes.
  • Use emerging information and communication technologies in curriculum design, teaching and learning environments effectively.  
  • Conduct original research using scientific methods and techniques and share the results in written and verbal forms.
  • Evaluate the problems and practices in Curriculum and Instruction with an interdisciplinary approach and present solutions.
  • Participate in the teamwork related to Curriculum and Instruction effectively and take the lead in the teams.
  • Follow national and international scientific developments related to the field, and evaluate with a critical perspective.
  • Develop awareness of current/social/universal issues and problems related to education systems.
  • Apply the theoretical knowledge and skills acquired in Curriculum and Instruction field.
  • Pursue studies on Curriculum and Instruction within the framework of lifelong learning.  
  • Relate curriculum, instruction, measurement, and evaluation processes in a holistic perspective.
  • Design and conduct studies considering the ethical principles.

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements

Admission criteria are available on the related graduate school webpage. 


Conditions for Success
Requirements and regulations for counting courses are specified in Middle East Technical University Rules and Regulations Governing Graduate Studies, article 28 that was published in Official Paper on 21.09.2016. ARTICLE 28 – (1) The following requirements must be fulfilled in order to be eligible for graduation from a graduate program: a) The success requirements indicated in the concerned provisions of this Regulation should have been fulfilled. b) The final registered semester must be spent at METU, with the exception of international joint graduate degree programs conducted in collaboration with contracted universities abroad. (2) The date of graduation from graduate programs is determined as follows: a) In Master’s programs with a thesis, the graduation date is the date on which a signed copy of the the thesis is submitted to the concerned graduate school by examining committee. b) In non-thesis Master’s programs, the graduation date is the announcement date of the letter grades for the concerned semester or Summer School as indicated in the academic calendar. For those who graduate as a result of the correction of an erroneous grade and/or the conversion of the grade “I” to a letter grade, the graduation date is the date on which the letter grade is finalized. c) In doctoral programs, the graduation date is the date on which a signed copy of the the thesis is submitted to the concerned graduate school by examining committee.

Progression Paths (Relationship Type)

Students who have completed the graduate program can work in various public institutions and organizations and in private sector on their related subject area. 


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address