Yeterlilik Kodu | TR0030027977 | |
Yeterlilik Adı | Eğitim Programları ve Öğretimi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Barbaros, 17100 Kepez/Çanakkale Merkez/Çanakkale | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.comu.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine göre, Sınavlar ve değerlendirme Madde 12 — Öğrenciye verilecek ders notu, her yarıyıl yapılan en az bir ara sınav notu, yarıyıl sonu sınav notu, varsa yarıyıl proje çalışması değerlendirilerek öğretim elemanı tarafından belirlenir. Sınavlar sözlü, yazılı ya da uygulamalı olarak yapılabilir. Notlar Madde 13 — Yüksek lisans, doktora ve sanatta yeterlik programlarında öğretim elemanı tarafından, öğrencilere aldıkları her ders için, aşağıdaki harf notlarından biri, yarıyıl sonu ders notu olarak verilir: Başarı Notu Katsayı 100 puan üzerinden not dönüşümü AA 4,0 90 - 100 BA 3,5 85 - 89 BB 3,0 80 - 84 CB 2,5 75 - 79 CC 2,0 70 - 74 DC 1,5 60 - 69 DD 1,0 50 - 59 FD 0,5 30 - 49 FF 0,0 0 - 29 Ayrıca, harf notlarından; a) DS : Devamsız, b) S : Başarılı, c) U : Başarısız olarak harf ile tanımlanır. Tez çalışmalarını başarıyla sürdürmekte olan öğrencilere başarılı, tez çalışmalarını başarıyla sürdüremeyen öğrencilere başarısız notu verilir. Başarısız notu ayrıca, kredisiz olarak alınan dersler, uzmanlık alan dersleri, alan, klinik ve laboratuvar çalışmaları ile seminerler için başarısız olma durumunda da kullanılır. Bu iki not genel not ortalamasına katılmaz. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Lisans mezunu olmak ALES’ ten ilgili puan türünde en az 55 standart puan almış olmak. Üniversitenin Yabancı Diller bölümünde yabancı dil sınavından en az 70 almak (ÜDS sınavından en az 50 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen bir sınavdan bu puana eşdeğer bir puan almış adaylar yabancı dil sınavından muaf tutulurlar) Yüksek lisans programlarına alınacak öğrenci sayıları ve aday öğrencilerde aranacak nitelikler, her yarıyıl başında ilgili enstitü vasıtasıyla ilan edilir. Bu ilanda başvuru koşulları ve son başvuru tarihi, adayların mülakata alınacakları yer ve tarih belirtilir. | |
Başarma Şartları | Ders Yeterlikleri: 4 zorunlu, 3 seçmeli dersi başarıyla tamamlamış olmak Tez Yeterlikleri: Tezini ilgili enstitü tez yazım biçim ve kurallarına uygun olarak yazmak ve jüri önünde sunmak | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Eğitim Programları ve Öğretimi Yüksek Lisans derecesi alan mezunlar çeşitli kurum ve kuruluşlarda (MEB, bankalar, askeri okullar, özel okullar vb.) program geliştirme uzmanı, eğitim uzmanı vb. unvanlarla çalışabildikleri gibi kamu ve özel eğitim kurumlarında öğretmenlik yapabilmektedirler. Ayrıca farklı sektörlerde insan kaynakları yönetimi ve hizmet içi eğitim birimlerinde program geliştirme uzmanı olarak ta çalışabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030027977
- Eğitimin felsefi, sosyolojik, psikolojik ve tarihsel temellerini karşılaştırır.
- Eğitim ideoloji ve politikalarını değerlendirir.
- Eğitim ve program arasındaki teorik ve uygulama etkileşimi çözümler
- Program geliştirme ve değerlendirme teorilerini bilir.
- Program geliştirme ve değerlendirme süreçlerinin yürütme ve yönetme rol ve sorumluluklarını analiz eder.
- Öğrenme teori ve yöntemlerini bilir.
- Öğrenme teori ve yöntemlerine göre öğretim tasarımı sürecini kavrar.
- Eğitim programı ve öğretim süreçlerine ilişkin bilimsel araştırma metodolojilerini değerlendirir.
- Eğitim programı araştırma tasarısı sürecini kavrar.
- Eğitimin temellerini (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihsel) analiz ederek eğitim ideolojisi ve politikalarını değerlendirir.
- Farklı eğitim kademesi ve disiplinlere yönelik ihtiyaç analizi yapar.
- Farklı eğitim kademesi ve disiplinlere yönelik eğitim programı tasarlar.
- Farklı eğitim kademesi ve disiplinlere yönelik eğitim programlarını değerlendirir.
- Farklı öğretim teori ve kuramlarına yönelik öğretim tasarısı geliştirir.
- Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili bilimsel araştırma tasarlar.
- Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili bilimsel araştırma yürütür ve raporlaştırır.
- Eğitim programları ve öğretim alanı kapsamında gerçekleştirdiği çalışmaları ile eğitim problemlerine yönelik çözümlemeler geliştirir.
- Program geliştirme sürecini tasarlayıp, yürütür.
- Program değerlendirme sürecini tasarlayıp, yürütür.
- Bilimsel araştırma projesi tasarlayıp, yürütür.
- Araştırma sonuçlarını bilimsel platformlarda tartışır.
- Araştırma sonuçlarından hareketle geliştirdiği eğitim çözümlemelerini faydalanıcılara ve eğitim paydaşlarına sunar.
- Yansıtıcı düşünme, özdüzenlemeli öğrenme ve metabiliş becerilerini geliştirir.
- Eğitim programları ve öğretim alanın paradigmal çeşitliliği doğrultusunda düşünce esnekliği geliştirir.
- Eğitim problemlerini tanımlama ve çözümlemelerini gerçekleştirdiği araştırma iklimini diyalektik ve diyaloji temelli inşa eder.
- Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili belirlediği çalışma konusunun temel kaynaklarını kavrayıp, değerlendirebilecek dil yeterliğine sahip olur.
- Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili belirlediği çalışma konusunu işleyebileceği düzeyde dijital okuryazarlık (bilgisayar programlarını kullanabilme-Office, SPSS, Maxqda vb.) becerisine sahip olur.
- Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili gerçekleştirdiği çözümlemelerini farklı akademik platformlarda tartışır.
- Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili gerçekleştirdiği çözümlemelerini reel ve dijital ortamlarda faydalanıcı ve eğitim paydaşlarına aktarır.
- Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili iletişim ikliminin fırsat ve sınırlılıklarını analiz ederek, öneriler geliştirir.
- Farklı eğitim paradigmaları kapsamında eğitim analizleri gerçekleştirerek, eğitime ilişkin çözümlemeler geliştirir.
- Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili gelişmeleri ve politikaları eleştirel bir yaklaşımla analiz ederek, değerlendirir.
- Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili kalite ölçütleri oluşturup, alandaki girişimleri bu ölçütlere göre değerlendirir.
- Eğitim programı geliştirme ve değerlendirme süreçlerinin mesleki, akademik, bilimsel ve etik ölçütler kapsamında değerlendirir.
- Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecini mesleki, akademik, bilimsel ve etik ölçütler kapsamında değerlendirir.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine göre, Sınavlar ve değerlendirme Madde 12 — Öğrenciye verilecek ders notu, her yarıyıl yapılan en az bir ara sınav notu, yarıyıl sonu sınav notu, varsa yarıyıl proje çalışması değerlendirilerek öğretim elemanı tarafından belirlenir. Sınavlar sözlü, yazılı ya da uygulamalı olarak yapılabilir. Notlar Madde 13 — Yüksek lisans, doktora ve sanatta yeterlik programlarında öğretim elemanı tarafından, öğrencilere aldıkları her ders için, aşağıdaki harf notlarından biri, yarıyıl sonu ders notu olarak verilir: Başarı Notu Katsayı 100 puan üzerinden not dönüşümü AA 4,0 90 - 100 BA 3,5 85 - 89 BB 3,0 80 - 84 CB 2,5 75 - 79 CC 2,0 70 - 74 DC 1,5 60 - 69 DD 1,0 50 - 59 FD 0,5 30 - 49 FF 0,0 0 - 29 Ayrıca, harf notlarından; a) DS : Devamsız, b) S : Başarılı, c) U : Başarısız olarak harf ile tanımlanır. Tez çalışmalarını başarıyla sürdürmekte olan öğrencilere başarılı, tez çalışmalarını başarıyla sürdüremeyen öğrencilere başarısız notu verilir. Başarısız notu ayrıca, kredisiz olarak alınan dersler, uzmanlık alan dersleri, alan, klinik ve laboratuvar çalışmaları ile seminerler için başarısız olma durumunda da kullanılır. Bu iki not genel not ortalamasına katılmaz.
Lisans mezunu olmak ALES’ ten ilgili puan türünde en az 55 standart puan almış olmak. Üniversitenin Yabancı Diller bölümünde yabancı dil sınavından en az 70 almak (ÜDS sınavından en az 50 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen bir sınavdan bu puana eşdeğer bir puan almış adaylar yabancı dil sınavından muaf tutulurlar) Yüksek lisans programlarına alınacak öğrenci sayıları ve aday öğrencilerde aranacak nitelikler, her yarıyıl başında ilgili enstitü vasıtasıyla ilan edilir. Bu ilanda başvuru koşulları ve son başvuru tarihi, adayların mülakata alınacakları yer ve tarih belirtilir.
Eğitim Programları ve Öğretimi Yüksek Lisans derecesi alan mezunlar çeşitli kurum ve kuruluşlarda (MEB, bankalar, askeri okullar, özel okullar vb.) program geliştirme uzmanı, eğitim uzmanı vb. unvanlarla çalışabildikleri gibi kamu ve özel eğitim kurumlarında öğretmenlik yapabilmektedirler. Ayrıca farklı sektörlerde insan kaynakları yönetimi ve hizmet içi eğitim birimlerinde program geliştirme uzmanı olarak ta çalışabilmektedirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030027977 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Canakkale Onsekiz Mart University | |
Awarding Body Contact | Canakkale Onsekiz Mart University, Terzioğlu Campus, Canakkale, Phone +90 0286 2180018 ECTS Coordinator: Asst.Prof.Hande KANDUR ASLAN | |
Awarding Body Url | https://global.comu.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |