Yeterlilik Kodu

TR0030023562

Yeterlilik Adı
Eğitim Sosyolojisi Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumAnkara Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAnkara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye
Sorumlu Kurum URLhttps://www.ankara.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Eğitim bilimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)

Bu program İngilizce olarak sunulmaktadır.

Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sosyolojik ve antropolojik kuramların eğitim sorunlarına yaklaşımını bilir.
  • Sosyoloji, Antropoloji, Felsefe ve Tarih disiplinlerinin eğitimle ilişkisini kurar.
  • Eğitim sosyolojisinin, eğitim tarihinin ve eğitim antropolojisinin gelişimini ve temel konu alanlarını bilir.
  • Eğitim sosyolojisi, eğitim tarihi ve eğitim antropolojisine ilişkin temel kavramları bilir.
  • Eğitim ve topluma ilişkin meseleleri sosyolojik, antropolojik, tarihsel ve felsefi bakış açılarıyla değerlendirir.
  • Nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanır.
  • Arşiv, kütüphane ve saha çalışmalarını titizlikle yapar.
  • Alana ilişkin okumaları titizlikle yapar ve elde ettiği bilgileri analiz eder ve paylaşır.
  • Alanın dünyada ve Türkiye'deki gündemini yakip eder.
  • Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir.
  • Hem bireysel çalışmalarında hem de grup çalışmalarında etkin rol alır.
  • Süreç içerisinde öz verili ve çözüm odaklı çalışır.
  • Alana ilişkin akademik etkinliklere (Kongre, sempozyum vb.) katılır.
  • Alanda edindiği bilgileri disiplinlerarası çalışmalar açısından yorumlar ve analiz eder.
  • Alana ilişkin uygun araştırma stratejileri geliştirir.
  • Alana ilişkin bilimsel araştırmalar yapar.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Eğitim sosyolojisinin temel kavramlarını bilmek; eğitim ve toplumla ilgili konuları sosyolojik, antropolojik, tarihsel ve filozofik açıdan değerlendirmek; bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak veri, belge ve kaynakları analiz etmek; eğitim sosyolojisinin temel konularını teorik bir bakış açısıyla ele almak; çalışma alanında uygun araştırma stratejileri geliştirmek; hem kişisel hem de grup çalışmalarında etkili bir rol oynamak.  
  • Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere Yüksek Lisans derecesi verilir.
  • Bu programdan mezun olanlar “Bilim Uzmanı” unvanını alırlar ve akademik pozisyonlara atanabilirler. 
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Program uluslararası niteliklidir ve öğrenci kontenjanının yüzde 50'si yabancı uyruklu öğrencilere ayrılacaktır. Programa başvuruda bulunacak adayların aşağıdaki koşulları yerine getirmeleri gerekmektedir:
a)    Yabancı uyruklu adayların ülkelerinde Eğitim veya Sosyal Bilimler alanlarında bir lisans diplomasına sahip olmaları; Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olan adayların ise Eğitim Fakülteleri veya Edebiyat Fakültelerinden (eski Fen-Edebiyat Fakültelerinin Sosyal Bilimler alanlarından) bir lisans diplomasına sahip olmaları ve lisans not ortalamalarının 4.00 katsayı üzerinden en az 2.00 CGPA puan ortalaması veya 100 üzerinden eşdeğer bir puan olması gerekir.
b)    Adayların tamamen İngilizce eğitim veren bir lisans programından mezun olmaları; veya TOEFL IBT sınavından en az 96, PEARSON PTE sınavından en az 78, CPE’den en az C, CAE’den en az A puanı veya YDS sınavından en az 70 puan almış olmaları gerekir.
c)    Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı adaylarda 55 ALES puanı koşulu aranmaktadır. Yabancı uyruklu adaylarda ise Üniversitelerarası Kurul tarafından kabul edilen ve uluslararası geçerliği olan Graduate Record Examination (GRE) ve Graduate Management Admission Test (GMAT) sınavlarından alınan belgeler ALES belgesi yerine geçerli sayılır. 
d)    Programa öğrenci kabulünde ALES puanının (veya GRE veya GMAT puanlarının) %50'si, lisans mezuniyet not ortalamasının %20'si ve yazılı olarak yapılacak bilimsel değerlendirme sınavı sonucunun %30'u dikkate alınarak, en az ortalama 65 puan alanlar arasında sıralama yapılır.

Başarma ŞartlarıTezli yüksek lisans programları 21 ulusal krediden ve 120 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer, diğer öğrenim etkinlikleri ve tez çalışmasından oluşur. 120 AKTS kredisinin 60 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 60 AKTS kredisi de tez çalışmasını içeren uzmanlık alan derslerinden oluşur. Tezsiz yüksek lisans programları 30 ulusal kredi ve 90 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az on ders ile dönem projesinden oluşur. Başarı puanı 4.00 üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu veya bütünleme sınavlarında başarılı sayılmak için yüksek lisans öğrencilerinin 4.00 üzerinden en az 2.75 almaları gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu programdan mezun olanlar "Bilim Uzmanı" unvanı alırlar. Mezunlar üniversitelerin veya bakanlıkların uzman ve uzman yardımcılığı kadrolarında ve özel eğitim kurumlarının danışma kurullarında görev alabilirler. 

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030023562


Yeterlilik Adı
Eğitim Sosyolojisi Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Ankara Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ankara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)

Bu program İngilizce olarak sunulmaktadır.


Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sosyolojik ve antropolojik kuramların eğitim sorunlarına yaklaşımını bilir.
  • Sosyoloji, Antropoloji, Felsefe ve Tarih disiplinlerinin eğitimle ilişkisini kurar.
  • Eğitim sosyolojisinin, eğitim tarihinin ve eğitim antropolojisinin gelişimini ve temel konu alanlarını bilir.
  • Eğitim sosyolojisi, eğitim tarihi ve eğitim antropolojisine ilişkin temel kavramları bilir.
  • Eğitim ve topluma ilişkin meseleleri sosyolojik, antropolojik, tarihsel ve felsefi bakış açılarıyla değerlendirir.
  • Nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanır.
  • Arşiv, kütüphane ve saha çalışmalarını titizlikle yapar.
  • Alana ilişkin okumaları titizlikle yapar ve elde ettiği bilgileri analiz eder ve paylaşır.
  • Alanın dünyada ve Türkiye'deki gündemini yakip eder.
  • Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir.
  • Hem bireysel çalışmalarında hem de grup çalışmalarında etkin rol alır.
  • Süreç içerisinde öz verili ve çözüm odaklı çalışır.
  • Alana ilişkin akademik etkinliklere (Kongre, sempozyum vb.) katılır.
  • Alanda edindiği bilgileri disiplinlerarası çalışmalar açısından yorumlar ve analiz eder.
  • Alana ilişkin uygun araştırma stratejileri geliştirir.
  • Alana ilişkin bilimsel araştırmalar yapar.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Eğitim sosyolojisinin temel kavramlarını bilmek; eğitim ve toplumla ilgili konuları sosyolojik, antropolojik, tarihsel ve filozofik açıdan değerlendirmek; bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak veri, belge ve kaynakları analiz etmek; eğitim sosyolojisinin temel konularını teorik bir bakış açısıyla ele almak; çalışma alanında uygun araştırma stratejileri geliştirmek; hem kişisel hem de grup çalışmalarında etkili bir rol oynamak.  
  • Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere Yüksek Lisans derecesi verilir.
  • Bu programdan mezun olanlar “Bilim Uzmanı” unvanını alırlar ve akademik pozisyonlara atanabilirler. 

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Program uluslararası niteliklidir ve öğrenci kontenjanının yüzde 50'si yabancı uyruklu öğrencilere ayrılacaktır. Programa başvuruda bulunacak adayların aşağıdaki koşulları yerine getirmeleri gerekmektedir:
a)    Yabancı uyruklu adayların ülkelerinde Eğitim veya Sosyal Bilimler alanlarında bir lisans diplomasına sahip olmaları; Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olan adayların ise Eğitim Fakülteleri veya Edebiyat Fakültelerinden (eski Fen-Edebiyat Fakültelerinin Sosyal Bilimler alanlarından) bir lisans diplomasına sahip olmaları ve lisans not ortalamalarının 4.00 katsayı üzerinden en az 2.00 CGPA puan ortalaması veya 100 üzerinden eşdeğer bir puan olması gerekir.
b)    Adayların tamamen İngilizce eğitim veren bir lisans programından mezun olmaları; veya TOEFL IBT sınavından en az 96, PEARSON PTE sınavından en az 78, CPE’den en az C, CAE’den en az A puanı veya YDS sınavından en az 70 puan almış olmaları gerekir.
c)    Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı adaylarda 55 ALES puanı koşulu aranmaktadır. Yabancı uyruklu adaylarda ise Üniversitelerarası Kurul tarafından kabul edilen ve uluslararası geçerliği olan Graduate Record Examination (GRE) ve Graduate Management Admission Test (GMAT) sınavlarından alınan belgeler ALES belgesi yerine geçerli sayılır. 
d)    Programa öğrenci kabulünde ALES puanının (veya GRE veya GMAT puanlarının) %50'si, lisans mezuniyet not ortalamasının %20'si ve yazılı olarak yapılacak bilimsel değerlendirme sınavı sonucunun %30'u dikkate alınarak, en az ortalama 65 puan alanlar arasında sıralama yapılır.


Başarma Şartları
Tezli yüksek lisans programları 21 ulusal krediden ve 120 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer, diğer öğrenim etkinlikleri ve tez çalışmasından oluşur. 120 AKTS kredisinin 60 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 60 AKTS kredisi de tez çalışmasını içeren uzmanlık alan derslerinden oluşur. Tezsiz yüksek lisans programları 30 ulusal kredi ve 90 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az on ders ile dönem projesinden oluşur. Başarı puanı 4.00 üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu veya bütünleme sınavlarında başarılı sayılmak için yüksek lisans öğrencilerinin 4.00 üzerinden en az 2.75 almaları gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu programdan mezun olanlar "Bilim Uzmanı" unvanı alırlar. Mezunlar üniversitelerin veya bakanlıkların uzman ve uzman yardımcılığı kadrolarında ve özel eğitim kurumlarının danışma kurullarında görev alabilirler. 


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030023562

Qualification Title
Awarding BodyAnkara University
Awarding Body ContactAnkara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye
Awarding Body Urlhttps://www.ankara.edu.tr/en
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasEducation science
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030023562


Qualification Title

Awarding Body
Ankara University

Awarding Body Contact
Ankara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address