Yeterlilik Kodu

TR0030006240

Yeterlilik Adı
Eğitim Yönetimi Doktora Diploması
Sorumlu KurumKırşehir Ahi Evran Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBağbaşı, Şht. Sahir Kurutluoğlu Cd. No: 100, 40100 Kırşehir Merkez/Kırşehir
Sorumlu Kurum URLhttps://oidb.ahievran.edu.tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 8
Sınıflandırma (Tematik Alan)Eğitim bilimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Eğitim yönetimi ile ilgili kuram, yaklaşım ve kavramlara özgün katkılar sağlar (Yetkinlik).
  • Eğitim yönetimi alanında edindiği deneyimleri farklı disiplin alanlarına uygular (Beceri).
  • Eğitim yönetimi alanının gelişimine ulusal ve uluslararası düzeyde katkı sağlar (Yetkinlik).
  • Eğitim yönetimi alanında yaşanan sorunlara bilimsel çözümler üretir (Beceri).
  • Eğitim yönetimi alanında bilimsel bir proje hazırlayıp yürütür (Beceri).
  • Eğitim yönetimi alanında ulusal ve uluslararası düzeyde özgün araştırmalar yapıp yayınlar (Beceri).
  • Eğitim yönetimi alanında bilim adamı sorumluğu ile hareket eder (Yetkinlik).
  • Eğitim yönetimi alanında yapacağı araştırmalarda etik ilkelere uyar (Yetkinlik).
  • Eğitim yönetimi alanında lisans ve yüksek lisans öğrencilerine rehberlik yapar (Yetkinlik).
  • Farklı ülkelerdeki eğitim yönetimi uygulamalarını inceleyerek, ulusal düzeyde öneriler geliştirir (Yetkinlik).
  • Eğitim yönetimi alanında grup çalışmalarına liderlik yapar (Beceri).Eğitim yönetimi alanındaki farklı yaklaşımları objektif şekilde tartışır (Yetkinlik).Eğitim yönetimi alanındaki birikimini bilimsel ortamlarda etkili şekilde sunar, savunur (Yetkinlik).
  • Eğitim yönetimi alanıyla ilgili kişi ve kuruluşlarla ulusal ve uluslararası düzeyde iletişim kurar (Yetkinlik).
  • Eğitim yönetimi ve alt disiplinlerine ilişkin temel kavram ve kuramları doğru şekilde kullanır (Bilgi).
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ahi Evran Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine göre yapılmaktadır.

Programda belirlenen zorunlu /seçmeli dersleri başarı ile tamamlayan ve seminer sunumunda başarılı olan öğrencilerin Tez önerilerinin kabul edilmesinden itibaren,Tez İzleme raporları ve Tez Savunmasını başarı ile tamamlamış olması gerekmektedir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Eğitim Yönetimi Bilim Dalı Doktora Programı’na başvuracak adayların kabul koşulları, Ahi Evran Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin 9.(1) b maddesine göre yapılmaktadır (Yüksek Lisans derecesine sahip olan ve yabancı dil koşulunu yerine getiren ve mülakat sınavı sonucu ile öğrenci kabul edilir).

Başarma ŞartlarıProgramda belirlenen zorunlu /seçmeli dersleri başarı ile tamamlayan ve seminer sunumunda başarılı olan öğrencilerin Tez önerilerinin kabul edilmesinden itibaren,Tez İzleme raporları ve Tez Savunmasını başarı ile tamamlamış olması gerekmektedir.Eğitim Yönetimi Bilim Dalında doktora derecesi alabilmek için Ahi Evran Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin 37 (1). Maddesi gereğince;Madde 37 (1). Doktora programı, yüksek lisans derecesi ile kabul edilenler için en az yirmi bir (21) kredilik yedi (7) ders, en az bir seminer, uzmanlık alan dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışmasından; lisans derecesi ile kabul edilenler için en az kırk iki (42) kredilik on dört (14) ders, en az bir seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışmasından oluşur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

EY doktora mezunları, kamu ve özel kurum ve kuruluşlarda eğitim yönetimi alanında uzman personel, yönetici olarak ya da üniversitelerde öğretim elemanı olarak çalışabilir.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030006240


Yeterlilik Adı
Eğitim Yönetimi Doktora Diploması

Sorumlu Kurum
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Bağbaşı, Şht. Sahir Kurutluoğlu Cd. No: 100, 40100 Kırşehir Merkez/Kırşehir

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
8

TYÇ Seviyesi
8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Eğitim yönetimi ile ilgili kuram, yaklaşım ve kavramlara özgün katkılar sağlar (Yetkinlik).
  • Eğitim yönetimi alanında edindiği deneyimleri farklı disiplin alanlarına uygular (Beceri).
  • Eğitim yönetimi alanının gelişimine ulusal ve uluslararası düzeyde katkı sağlar (Yetkinlik).
  • Eğitim yönetimi alanında yaşanan sorunlara bilimsel çözümler üretir (Beceri).
  • Eğitim yönetimi alanında bilimsel bir proje hazırlayıp yürütür (Beceri).
  • Eğitim yönetimi alanında ulusal ve uluslararası düzeyde özgün araştırmalar yapıp yayınlar (Beceri).
  • Eğitim yönetimi alanında bilim adamı sorumluğu ile hareket eder (Yetkinlik).
  • Eğitim yönetimi alanında yapacağı araştırmalarda etik ilkelere uyar (Yetkinlik).
  • Eğitim yönetimi alanında lisans ve yüksek lisans öğrencilerine rehberlik yapar (Yetkinlik).
  • Farklı ülkelerdeki eğitim yönetimi uygulamalarını inceleyerek, ulusal düzeyde öneriler geliştirir (Yetkinlik).
  • Eğitim yönetimi alanında grup çalışmalarına liderlik yapar (Beceri).Eğitim yönetimi alanındaki farklı yaklaşımları objektif şekilde tartışır (Yetkinlik).Eğitim yönetimi alanındaki birikimini bilimsel ortamlarda etkili şekilde sunar, savunur (Yetkinlik).
  • Eğitim yönetimi alanıyla ilgili kişi ve kuruluşlarla ulusal ve uluslararası düzeyde iletişim kurar (Yetkinlik).
  • Eğitim yönetimi ve alt disiplinlerine ilişkin temel kavram ve kuramları doğru şekilde kullanır (Bilgi).

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ahi Evran Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine göre yapılmaktadır.

Programda belirlenen zorunlu /seçmeli dersleri başarı ile tamamlayan ve seminer sunumunda başarılı olan öğrencilerin Tez önerilerinin kabul edilmesinden itibaren,Tez İzleme raporları ve Tez Savunmasını başarı ile tamamlamış olması gerekmektedir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Eğitim Yönetimi Bilim Dalı Doktora Programı’na başvuracak adayların kabul koşulları, Ahi Evran Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin 9.(1) b maddesine göre yapılmaktadır (Yüksek Lisans derecesine sahip olan ve yabancı dil koşulunu yerine getiren ve mülakat sınavı sonucu ile öğrenci kabul edilir).


Başarma Şartları
Programda belirlenen zorunlu /seçmeli dersleri başarı ile tamamlayan ve seminer sunumunda başarılı olan öğrencilerin Tez önerilerinin kabul edilmesinden itibaren,Tez İzleme raporları ve Tez Savunmasını başarı ile tamamlamış olması gerekmektedir.Eğitim Yönetimi Bilim Dalında doktora derecesi alabilmek için Ahi Evran Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin 37 (1). Maddesi gereğince;Madde 37 (1). Doktora programı, yüksek lisans derecesi ile kabul edilenler için en az yirmi bir (21) kredilik yedi (7) ders, en az bir seminer, uzmanlık alan dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışmasından; lisans derecesi ile kabul edilenler için en az kırk iki (42) kredilik on dört (14) ders, en az bir seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışmasından oluşur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

EY doktora mezunları, kamu ve özel kurum ve kuruluşlarda eğitim yönetimi alanında uzman personel, yönetici olarak ya da üniversitelerde öğretim elemanı olarak çalışabilir.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030006240

Qualification Title
Doctorate Diploma in Educational Administration
Awarding BodyKırşehir Ahi Evran University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttps://oidb.ahievran.edu.tr
OrientationAcademic
EQF Level8
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 8
Thematic AreasEducation science
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

To make genuine contributions to theories, approaches, and concepts related to educational administration (Competency) To apply the experiences which are gained in the field of educational administration to the other discipline fields (Skill) To contribute to the development of the field of educational administration on national and international level (Competency) To produce scientific solutions to the problems experienced in the field of educational adminstration (Skill) To design and carry out a scientific project in the field of educational administration (Skill) To conduct genuine researches in the field of educational administration on national and international level and to publish them (Skill) To act responsibly in the field of educational administration as a scientist (Competence) To follow ethical principles in the researches that will be conducted related to the field of educational administration (Competency) To guide undergraduate and master students in the field of educational administration (Competency) To bring forward proposals on national level by investigating the educational administration practices of different countries (Competency) To lead team works in the field of educational administration (Skill) To discuss objectively different approaches in the field of educational administration (Competency) To present and defend effectively her/his knowledge in the field of educational administration in scientific events (Competency) To communicate with persons and institutions related to the field of educational administration on national and international level (Competency) To use correctly basic theories and concepts related to educational administration and its sub-disciplines (Knowledge)

Key Competencies-
Further Info

It is done according to Ahi Evran University Graduate Education and Exam RegulationsStudents who succesfully completed must/elective courses identified on the program and who was succesfull on the seminar presentation, had to succesfully complete thesis monitoring reports and thesis defense since acceptence of their thesis proposals.

Quality Assurance-
Access Requirements

Acceptence conditions of candidates who will apply Educational Administration Field Doctorate Program will be determined according to 9(1)b clause of Ahi Evran Universtiy Regulations for Graduate Education and Examination (Students with masters degree and who satisfy foreign language condition will be accepted according to interview exam)

Conditions for SuccessStudents who succesfully completed must/elective courses identified on the program and who was succesfull on the seminar presentation, had to succesfully complete thesis monitoring reports and thesis defense since acceptence of their thesis proposals.To be able to recieve doctoral degree in Educational Administration in accordaance with 37(1)st clause of Ahi Evran Universtiy Regulations for Graduate Education and Examination
Progression Paths (Relationship Type)

Educational Administration doctorate graduates can work in public and private institutions and organizations as skilled staff and administrator or faculty members in universities.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030006240


Qualification Title
Doctorate Diploma in Educational Administration

Awarding Body
Kırşehir Ahi Evran University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
8

TQF Level
8
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

To make genuine contributions to theories, approaches, and concepts related to educational administration (Competency) To apply the experiences which are gained in the field of educational administration to the other discipline fields (Skill) To contribute to the development of the field of educational administration on national and international level (Competency) To produce scientific solutions to the problems experienced in the field of educational adminstration (Skill) To design and carry out a scientific project in the field of educational administration (Skill) To conduct genuine researches in the field of educational administration on national and international level and to publish them (Skill) To act responsibly in the field of educational administration as a scientist (Competence) To follow ethical principles in the researches that will be conducted related to the field of educational administration (Competency) To guide undergraduate and master students in the field of educational administration (Competency) To bring forward proposals on national level by investigating the educational administration practices of different countries (Competency) To lead team works in the field of educational administration (Skill) To discuss objectively different approaches in the field of educational administration (Competency) To present and defend effectively her/his knowledge in the field of educational administration in scientific events (Competency) To communicate with persons and institutions related to the field of educational administration on national and international level (Competency) To use correctly basic theories and concepts related to educational administration and its sub-disciplines (Knowledge)


Key Competencies
-

Further Info

It is done according to Ahi Evran University Graduate Education and Exam RegulationsStudents who succesfully completed must/elective courses identified on the program and who was succesfull on the seminar presentation, had to succesfully complete thesis monitoring reports and thesis defense since acceptence of their thesis proposals.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Acceptence conditions of candidates who will apply Educational Administration Field Doctorate Program will be determined according to 9(1)b clause of Ahi Evran Universtiy Regulations for Graduate Education and Examination (Students with masters degree and who satisfy foreign language condition will be accepted according to interview exam)


Conditions for Success
Students who succesfully completed must/elective courses identified on the program and who was succesfull on the seminar presentation, had to succesfully complete thesis monitoring reports and thesis defense since acceptence of their thesis proposals.To be able to recieve doctoral degree in Educational Administration in accordaance with 37(1)st clause of Ahi Evran Universtiy Regulations for Graduate Education and Examination

Progression Paths (Relationship Type)

Educational Administration doctorate graduates can work in public and private institutions and organizations as skilled staff and administrator or faculty members in universities.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address