Yeterlilik Kodu

TR0030016223

Yeterlilik Adı
Eğitim Yönetimi Doktora Diploması
Sorumlu KurumBaşkent Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara
Sorumlu Kurum URLhttps://www.baskent.edu.tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 8
Sınıflandırma (Tematik Alan)Eğitim bilimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)

Veriye dayalı politika kararları alabilecek kişiler yetiştirmek ve sisteme veriye dayalı projeksiyon sağlamak. Veri temelli bilgi ve politikalar geliştirip analizlerini yaparak politika yapıcılara ve sistemin paydaşlarına ışık tutup Türk Milli Eğitimine katkı sağlamak.

Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • EYTEPE alanında teori, politika ve uygulamalara yönelik sahip olduğu yükseklisans düzeyindeki bilgi, deneyim ve araştırma yeterliklerine dayalı olarak yeni bakış açıları geliştirmek, alana ilişkin bilgilerini derinleştirerek eğitim yönetimi ve denetimi alanındaki sorunlara yeni çözüm önerileri üretebilmek.
  • EYTEPE alanına ilişkin özgün ve yeni bilgileri belirli bir yönteme dayandırarak sınıflandırabilme ve bu sistematiğe dayalı olarak eğitim yönetimi ve denetimi alanında analiz, sentez ve değerlendirme düzeyinde sonuçlara varılabilecek nitel ve nicel araştırma becerilerine sahip olmak.
  • EYTEPE alanına ilişkin güncel ve karmaşık konulara farklı açılımlar sağlayacak yeni bilimsel yöntemler geliştirebilme, farklı disiplinlerde geliştirilen yöntemleri alana uyarlayabilme ve eğitim sistemlerinin yönetimi ve denetimine ilişkin özgün ve bilimsel araştırmalar tasarlayıp uygulayabilmek.
  • Genel olarak örgüt ve yönetim, özel olarak EYTEPE alanında ortaya atılan yeni düşünce ve eğitim sisteminin iç ve dış çevresinde ortaya çıkan değişimleri eleştirel bakış açısıyla analiz edip eğitim sistemlerinin etkililiğine yönelik sentezlere ulaşarak yargılar geliştirebilmek
  • EYTEPE alanına yenilik getiren veya yeni bir bilimsel yöntemin geliştirilmesini konu edinen ulusal ve uluslar arası düzeyde yayınlanabilir nitelik taşıyan yayınlarla alana katkıda bulunma.
  • EYTEPE alanı ile ilgili diğer disiplinlerle özgün ve disiplinler arası çalışmaları yürütebilmek için takım üyeliği ve liderlik becerilerine sahip olmak.
  • EYTEPE sorunlarının çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme yeterliklerini kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilmek.
  • EYTEPE alanına ilişkin eğitsel ve öğretimsel etkinliklerde etkin rol alma, bu tür etkinliklerin yaygınlaştırılmasında kolaylaştırıcı ve lider rolünü oynayabilmek.
  • EYTEPE araştırma ve uygulamalarında etik ilkelerin farkında olarak bu ilkeleri benimseyerek uygulayabilmek.
  • EYTEPE alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırabilme ve etkileşimli öğretim sürecinin oluşturabilmek için etkili eğitim ve yönetim stratejileri geliştirip uygulayabilmek
  • EYTEPE alanı ile ilgili konu ve uygulamalarda politika üretenler, araştırmacılar ve uygulayıcılar ile diğer disiplinlerde yer alan kişiler arasında gerçekleşen sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bakış açısıyla ele alarak eğitim yönetimi ve denetimi alanında gerçekleştireceği çalışmalara dönük olarak geliştirmek, bu ilişkileri yönetebilmek.
  • EYTEPE alanında geliştirdiği özgün düşünce ve çalışmalarını bilimsel toplantılarda ve uzmanlar önünde savunabilme yetkinliğini sergilemek.
  • En az bir yabancı dilde ileri düzeyde dinleme, okuma, karşılıklı konuşma, sözlü ve yazılı anlatım becerilerine sahip olarak yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek
  • Ulusal, uluslar arası ve disiplinler arası çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurabilmek.
  • Eğitim örgütlerinin geliştirilmesinde insan kaynaklarına bağlı sorunları eğitime özgü özellikler ve disiplinler arası gelişmeler açısından değerlendirerek insan kaynaklarının yönetimine ilişkin yeni strateji ve araçlar geliştirebilmek.
  • EYTEPE alanındaki yeni yönetim ve denetim yaklaşımlarını eğitim sistemi ile ilgili kişi ve kurumlara tanıtarak eğitim örgütlerinin gelişmesine ve bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak.
  • EYTEPE alanına ilişkin sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak eğitim politikası üretenler, araştırmacılar ve uygulayıcılar arasında işe dönük etkileşim ve işbirliği geliştirebilmek.
  • Eğitim sisteminin işleyişi, bu işleyişe yön veren toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözümler üretebilmek ve bu çözümlerin geçerliliğini ulusal ve uluslar arası düzeyde sınayabilmek.
  • Eğitimin ekonomik kalkınmaya yönelik katkılarını bilgi toplumu çerçevesinde değerlendirerek bilgiye dayalı ekonomik gelişim anlayışına katkı sağlayacak yeni düşüncelerin analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek.
  • Türk Eğitim Sistemine yön veren politikaları ve bu politikaların ortaya çıkış gerekçelerini değerlendirerek sosyal, kültürel, ekonomik ve uluslar arası gelişmeler doğrultusunda Türk Eğitim Sistemi?ne yön verecek politikaların tartışılmasına ulusal ve uluslar arası düzeyde öncülük edebilmek.
  • Eğitim örgütlerinin toplumsal işlevlerinin geliştirilmesine yönelik olarak eğitim örgütlerini teknik ve sosyal açıdan analiz edebilme ve bu analizlere dayalı olarak eğitim örgütlerindeki gerçekleştirilecek değişime stratejik lider olarak öncülük edebilmek.
  • EYTEPE ile psikoloji, sosyoloji, felsefe, genel yönetim, ekonomi, siyaset ve diğer ilişkili disiplinler arasında ilişkileri kavrayıp alanında özümsendiği bilgi ve becerilerden yararlanarak disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma ŞartlarıEğitim Yönetimi doktora programından mezun olabilmek için bu program çerçevesinde en az 240 AKTS ders, seminer ve tez derslerinin (40 AKTS zorunlu ders, 30 AKTS Seçmeli ders ve bunlara ek olarak 20 AKTS seminer, 30 AKTS yeterlik dersi, 120 AKTS lik tez dersleri) başarı ile tamamlamalıdır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Başarılı öğrenciler araştırma merkezlerinde araştırmacı olarak veya yükseköğretim kurumlarında akademisyen olarak kariyer yapabilirler. Bunun yanı sıra bakanlıklar, müsteşarlıklar ve diğer kamu ve özel kuruluşlarda üst düzey pozisyonlarda çalışma olanaklarına sahiptirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030016223


Yeterlilik Adı
Eğitim Yönetimi Doktora Diploması

Sorumlu Kurum
Başkent Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Bağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
8

TYÇ Seviyesi
8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)

Veriye dayalı politika kararları alabilecek kişiler yetiştirmek ve sisteme veriye dayalı projeksiyon sağlamak. Veri temelli bilgi ve politikalar geliştirip analizlerini yaparak politika yapıcılara ve sistemin paydaşlarına ışık tutup Türk Milli Eğitimine katkı sağlamak.


Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • EYTEPE alanında teori, politika ve uygulamalara yönelik sahip olduğu yükseklisans düzeyindeki bilgi, deneyim ve araştırma yeterliklerine dayalı olarak yeni bakış açıları geliştirmek, alana ilişkin bilgilerini derinleştirerek eğitim yönetimi ve denetimi alanındaki sorunlara yeni çözüm önerileri üretebilmek.
  • EYTEPE alanına ilişkin özgün ve yeni bilgileri belirli bir yönteme dayandırarak sınıflandırabilme ve bu sistematiğe dayalı olarak eğitim yönetimi ve denetimi alanında analiz, sentez ve değerlendirme düzeyinde sonuçlara varılabilecek nitel ve nicel araştırma becerilerine sahip olmak.
  • EYTEPE alanına ilişkin güncel ve karmaşık konulara farklı açılımlar sağlayacak yeni bilimsel yöntemler geliştirebilme, farklı disiplinlerde geliştirilen yöntemleri alana uyarlayabilme ve eğitim sistemlerinin yönetimi ve denetimine ilişkin özgün ve bilimsel araştırmalar tasarlayıp uygulayabilmek.
  • Genel olarak örgüt ve yönetim, özel olarak EYTEPE alanında ortaya atılan yeni düşünce ve eğitim sisteminin iç ve dış çevresinde ortaya çıkan değişimleri eleştirel bakış açısıyla analiz edip eğitim sistemlerinin etkililiğine yönelik sentezlere ulaşarak yargılar geliştirebilmek
  • EYTEPE alanına yenilik getiren veya yeni bir bilimsel yöntemin geliştirilmesini konu edinen ulusal ve uluslar arası düzeyde yayınlanabilir nitelik taşıyan yayınlarla alana katkıda bulunma.
  • EYTEPE alanı ile ilgili diğer disiplinlerle özgün ve disiplinler arası çalışmaları yürütebilmek için takım üyeliği ve liderlik becerilerine sahip olmak.
  • EYTEPE sorunlarının çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme yeterliklerini kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilmek.
  • EYTEPE alanına ilişkin eğitsel ve öğretimsel etkinliklerde etkin rol alma, bu tür etkinliklerin yaygınlaştırılmasında kolaylaştırıcı ve lider rolünü oynayabilmek.
  • EYTEPE araştırma ve uygulamalarında etik ilkelerin farkında olarak bu ilkeleri benimseyerek uygulayabilmek.
  • EYTEPE alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırabilme ve etkileşimli öğretim sürecinin oluşturabilmek için etkili eğitim ve yönetim stratejileri geliştirip uygulayabilmek
  • EYTEPE alanı ile ilgili konu ve uygulamalarda politika üretenler, araştırmacılar ve uygulayıcılar ile diğer disiplinlerde yer alan kişiler arasında gerçekleşen sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bakış açısıyla ele alarak eğitim yönetimi ve denetimi alanında gerçekleştireceği çalışmalara dönük olarak geliştirmek, bu ilişkileri yönetebilmek.
  • EYTEPE alanında geliştirdiği özgün düşünce ve çalışmalarını bilimsel toplantılarda ve uzmanlar önünde savunabilme yetkinliğini sergilemek.
  • En az bir yabancı dilde ileri düzeyde dinleme, okuma, karşılıklı konuşma, sözlü ve yazılı anlatım becerilerine sahip olarak yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek
  • Ulusal, uluslar arası ve disiplinler arası çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurabilmek.
  • Eğitim örgütlerinin geliştirilmesinde insan kaynaklarına bağlı sorunları eğitime özgü özellikler ve disiplinler arası gelişmeler açısından değerlendirerek insan kaynaklarının yönetimine ilişkin yeni strateji ve araçlar geliştirebilmek.
  • EYTEPE alanındaki yeni yönetim ve denetim yaklaşımlarını eğitim sistemi ile ilgili kişi ve kurumlara tanıtarak eğitim örgütlerinin gelişmesine ve bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak.
  • EYTEPE alanına ilişkin sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak eğitim politikası üretenler, araştırmacılar ve uygulayıcılar arasında işe dönük etkileşim ve işbirliği geliştirebilmek.
  • Eğitim sisteminin işleyişi, bu işleyişe yön veren toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözümler üretebilmek ve bu çözümlerin geçerliliğini ulusal ve uluslar arası düzeyde sınayabilmek.
  • Eğitimin ekonomik kalkınmaya yönelik katkılarını bilgi toplumu çerçevesinde değerlendirerek bilgiye dayalı ekonomik gelişim anlayışına katkı sağlayacak yeni düşüncelerin analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek.
  • Türk Eğitim Sistemine yön veren politikaları ve bu politikaların ortaya çıkış gerekçelerini değerlendirerek sosyal, kültürel, ekonomik ve uluslar arası gelişmeler doğrultusunda Türk Eğitim Sistemi?ne yön verecek politikaların tartışılmasına ulusal ve uluslar arası düzeyde öncülük edebilmek.
  • Eğitim örgütlerinin toplumsal işlevlerinin geliştirilmesine yönelik olarak eğitim örgütlerini teknik ve sosyal açıdan analiz edebilme ve bu analizlere dayalı olarak eğitim örgütlerindeki gerçekleştirilecek değişime stratejik lider olarak öncülük edebilmek.
  • EYTEPE ile psikoloji, sosyoloji, felsefe, genel yönetim, ekonomi, siyaset ve diğer ilişkili disiplinler arasında ilişkileri kavrayıp alanında özümsendiği bilgi ve becerilerden yararlanarak disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
Eğitim Yönetimi doktora programından mezun olabilmek için bu program çerçevesinde en az 240 AKTS ders, seminer ve tez derslerinin (40 AKTS zorunlu ders, 30 AKTS Seçmeli ders ve bunlara ek olarak 20 AKTS seminer, 30 AKTS yeterlik dersi, 120 AKTS lik tez dersleri) başarı ile tamamlamalıdır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Başarılı öğrenciler araştırma merkezlerinde araştırmacı olarak veya yükseköğretim kurumlarında akademisyen olarak kariyer yapabilirler. Bunun yanı sıra bakanlıklar, müsteşarlıklar ve diğer kamu ve özel kuruluşlarda üst düzey pozisyonlarda çalışma olanaklarına sahiptirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030016223

Qualification Title
PhD in Education Management
Awarding BodyBaşkent University
Awarding Body ContactBağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara
Awarding Body Urlhttps://www.baskent.edu.tr/en/
OrientationAcademic
EQF Level8
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 8
Thematic AreasEducation science
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info

A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the program. Assessment methods may include classical test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the program, cumulative GPA must be at least 2.50. The grade of a course is formed by the assessment of the criteria stated above and given as a letter. Letter grades and their associated coefficients are as follows; A 4,0 A- 3,7 B+ 3,3 B 3,0 B- 2,7 C+ 2,3 C 2,0 Y 0,0 P 0,0 Z 0,0 F1 0,0 F2 0,0 Furthermore; 1) In order for a student to be considered successful in a course, he/she must have a minimum grade of (C) in the graduate program, and (C+) in the Ph.D. program. 2) The student has to either repeat the courses he/she failed or take the courses considered equivalent to those courses by the related Institute Board. 3) The (E) grade is the temporary grade assigned to students who have been unable to complete the required work for the course due to reasons stated in article 28 or those who did not take the final exam. 4) The (Y) grade is assigned to the students who successfully completed their thesis, term project, seminar, Ph.D. Proficiency or other non-credit courses. 5) The (Z) grade is assigned to the students who failed in their thesis, term project, seminar, Ph.D. Proficiency or other non-credit courses. 6) The (P) grade is assigned to students who are successfully resuming their Master?s Thesis II and Ph.D. Thesis IV studies. 7) The (F1) grade is assigned to the students who failed the course despite attending, and the (F2) grade is assigned to the students who failed due to lack of attendance. 8) The (Y), (Z) and (P) grades are not taken into account in the calculation of the semester and cumulative grade point average.

Quality Assurance-
Access Requirements

Those who hold an undergraduate degree from the universities and who have completed their master?s degree with thesis in the social sciences field, preferably in the field of education may apply for the program. Graduates of the other departments may apply with the condition of completing the academic preparation program. The courses to be taken in the preparation program will be determined by the decision of the department. In order to apply for the Ph.D. program, the candidate must have a minimum score of 55 from ALES EA, or his/her GRE or GMAT score must meet the requirements set by the institute. Possession of adequate level of English skills are required to be documented by any one of the YDS, e-YDS, KPDS, ÜDS or TOEFL IBT exam scores. The candidates must match or exceed the equivalent score determined by relevant Institute Board Decision (on the condition of not being less than 55) in the centralized foreign language tests accepted by the Higher Education Council (YÖK) or international foreign language tests whose equivalence is accepted by ÖSYM. The candidates are required to succeed in the written exam and the interview.

Conditions for SuccessIn order to graduate from the Ph.D. In Educational Administration Program, within the framework of this program a minimum of 240 ECTS credits of courses, seminars and thesis courses (40 ECTS of Must courses, 30 ECTS of Elective courses and in addition, 20 ECTS of seminar courses, 30 ECTS of proficiency courses and 120 ECTS of thesis courses) must be successfully completed. After completing their courses, the candidates are required to take the proficiency exam, and those who succeed in this exam are required to have their thesis proposal accepted, and succeed in the thesis study and thesis defense.
Progression Paths (Relationship Type)

Successful students may make their careers as a researcher in research centers or academics in higher education institutions. Furthermore, they have the possibility to work at high level positions in the ministries, undersecretaries and other public and private institutions.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030016223


Qualification Title
PhD in Education Management

Awarding Body
Başkent University

Awarding Body Contact
Bağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
8

TQF Level
8
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info

A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the program. Assessment methods may include classical test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the program, cumulative GPA must be at least 2.50. The grade of a course is formed by the assessment of the criteria stated above and given as a letter. Letter grades and their associated coefficients are as follows; A 4,0 A- 3,7 B+ 3,3 B 3,0 B- 2,7 C+ 2,3 C 2,0 Y 0,0 P 0,0 Z 0,0 F1 0,0 F2 0,0 Furthermore; 1) In order for a student to be considered successful in a course, he/she must have a minimum grade of (C) in the graduate program, and (C+) in the Ph.D. program. 2) The student has to either repeat the courses he/she failed or take the courses considered equivalent to those courses by the related Institute Board. 3) The (E) grade is the temporary grade assigned to students who have been unable to complete the required work for the course due to reasons stated in article 28 or those who did not take the final exam. 4) The (Y) grade is assigned to the students who successfully completed their thesis, term project, seminar, Ph.D. Proficiency or other non-credit courses. 5) The (Z) grade is assigned to the students who failed in their thesis, term project, seminar, Ph.D. Proficiency or other non-credit courses. 6) The (P) grade is assigned to students who are successfully resuming their Master?s Thesis II and Ph.D. Thesis IV studies. 7) The (F1) grade is assigned to the students who failed the course despite attending, and the (F2) grade is assigned to the students who failed due to lack of attendance. 8) The (Y), (Z) and (P) grades are not taken into account in the calculation of the semester and cumulative grade point average.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Those who hold an undergraduate degree from the universities and who have completed their master?s degree with thesis in the social sciences field, preferably in the field of education may apply for the program. Graduates of the other departments may apply with the condition of completing the academic preparation program. The courses to be taken in the preparation program will be determined by the decision of the department. In order to apply for the Ph.D. program, the candidate must have a minimum score of 55 from ALES EA, or his/her GRE or GMAT score must meet the requirements set by the institute. Possession of adequate level of English skills are required to be documented by any one of the YDS, e-YDS, KPDS, ÜDS or TOEFL IBT exam scores. The candidates must match or exceed the equivalent score determined by relevant Institute Board Decision (on the condition of not being less than 55) in the centralized foreign language tests accepted by the Higher Education Council (YÖK) or international foreign language tests whose equivalence is accepted by ÖSYM. The candidates are required to succeed in the written exam and the interview.


Conditions for Success
In order to graduate from the Ph.D. In Educational Administration Program, within the framework of this program a minimum of 240 ECTS credits of courses, seminars and thesis courses (40 ECTS of Must courses, 30 ECTS of Elective courses and in addition, 20 ECTS of seminar courses, 30 ECTS of proficiency courses and 120 ECTS of thesis courses) must be successfully completed. After completing their courses, the candidates are required to take the proficiency exam, and those who succeed in this exam are required to have their thesis proposal accepted, and succeed in the thesis study and thesis defense.

Progression Paths (Relationship Type)

Successful students may make their careers as a researcher in research centers or academics in higher education institutions. Furthermore, they have the possibility to work at high level positions in the ministries, undersecretaries and other public and private institutions.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address