Yeterlilik Kodu

TR0030217054

Yeterlilik Adı
Eğitim Yönetimi Doktora Diploması
Sorumlu KurumGazi Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEmniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara
Sorumlu Kurum URLhttp://www.gazi.edu.tr
Yönelim-
AYÇ Seviyesi8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 8
Sınıflandırma (Tematik Alan)Eğitim bilimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak Eğitim Yönetimi alanında ileri düzeydeki bilgilerini özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
  • Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı ileri düzeydeki bilgilerini kullanarak Eğitim Yönetimi alanında yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
  • Eğitim Yönetimi alanının, farklı disiplinlerle etkileşimini kavrar; yeni ve karmaşık düşünceleri irdeler, sentezler, değerlendirmeler yaparak uzmanlık gerektiren bilgilerle özgün sonuçlara ulaşır.
  • Eğitim Yönetimi alanındaki yeni bilgileri sınıflandırarak değerlendirir ve kullanır.
  • Eğitim Yönetimi alanına yönelik yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve veya uygulama geliştirir.
  • Eğitim Yönetimi alanında bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
  • Eğitim Yönetimi alanında yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
  • Eğitim Yönetimi alanı ile ilgili çalışmalarda ileri düzeyde araştırma yöntemlerini kullanır.
  • Eğitim Yönetimi alanı ile ilgili özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek ilerlemeye katkıda bulunur.
  • Eğitim Yönetimi alanı ile ilgili bir çalışmayı ulusal ya da uluslararası bir dergide yayınlayarak bilginin sınırlarını geliştirir.
  • Eğitim Yönetimi alanında özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar.
  • Eğitim Yönetimi alanında yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi üst düzey zihinsel becerileri kullanarak özgün yöntemler geliştirir.
  • Eğitim Yönetimi alanında sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla inceleyebilir, geliştirebilir gerektiğinde değiştirme ve dönüştürmeyi yönetir.
  • Eğitim Yönetimi alanının uzmanları ile sahasındaki özgün konuları tartışır, kendi görüşlerini savunur ve etkili bir biçimde ifade eder.
  • Eğitim Yönetimi alanında bir yabancı dili kullanarak (Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde) yazılı, sözlü ve görsel iletişimle bir meseleyi tartışabilir.
  • Eğitim Yönetimi alanı ile ilgili bilimsel, teknolojik, sosyal gelişmeleri tanıtarak bilgi toplumu oluşumuna ve sürdürülebilirliğine katkı sağlar.
  • Eğitim Yönetimi alanı ile ilgili muhtemel sorunların çözümünde farklı bakış açılarıyla karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
  • Eğitim Yönetimi alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkı sağlar ve bu değerlerin gelişimini destekler.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(1) Öğrenciler ara sınav ve/veya dönem içi çalışmalarına ek olarak dönem sonu sınavına ve/veya dönem sonu proje çalışması değerlendirmesine alınır. (2) Öğrencinin başarısı, ilgili dersin dönem başında ilan edilen ders tanımlama formunda belirtilen değerlendirme yöntemi ve başarı kriterleri ile değerlendirilir. (3) Öğrenci zorunlu derslerini başarmakla yükümlüdür. Başarısız olduğu seçmeli bir dersi tekrar alabilir, yerine başka bir dersi seçebilir. (4) Ara sınavlar ve/veya dönem içi çalışmalar, dönem sonu sınavı ve/veya dönem sonu proje çalışması 100 ham puan üzerinden değerlendirilir. Seminer, tez çalışması, dönem projesi dersleri ve yeterlik sınavı için 100 ham puan üzerinden başarı harf notu takdir edilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için yüksek lisansta başarı harf notu en az CC; doktora ve lisans sonrası doktora programlarında başarı harf notu en az CB olmak zorundadır. (5) Ham başarı puanı 25,00?ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız sayılır. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür. Yeterlilik sınavını başarıyla geçmek ve doktora tezini savunmak

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için Eğitim Yönetimi?nde yüksek lisans derecesine sahip olmak gereklidir.

Başarma ŞartlarıYeterlilik sınavını başarıyla geçmek ve doktora tezini savunmak Mezuniyet koşulları Gazi Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde belirtildiği gibidir: Mezuniyet için genel not ortalaması en az 3.00/4.00 olmalıdır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezun öğrenciler kamu ve özel sektörde eğitim yöneticisi, eğitim müfettişi, akademik koordinatör vb. unvanlarla çalışabilir ve farklı sektörlerde insan kaynakları yönetimi ve hizmet içi eğitim birimlerinde eğitim uzmanı olarak görev alabilirler. Ayrıca mezun öğrencilerimiz ülkemizdeki ve yurt dışındaki üniversitelerde öğretim elemanı olarak görev yapabilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030217054


Yeterlilik Adı
Eğitim Yönetimi Doktora Diploması

Sorumlu Kurum
Gazi Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Emniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
8

TYÇ Seviyesi
8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak Eğitim Yönetimi alanında ileri düzeydeki bilgilerini özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
  • Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı ileri düzeydeki bilgilerini kullanarak Eğitim Yönetimi alanında yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
  • Eğitim Yönetimi alanının, farklı disiplinlerle etkileşimini kavrar; yeni ve karmaşık düşünceleri irdeler, sentezler, değerlendirmeler yaparak uzmanlık gerektiren bilgilerle özgün sonuçlara ulaşır.
  • Eğitim Yönetimi alanındaki yeni bilgileri sınıflandırarak değerlendirir ve kullanır.
  • Eğitim Yönetimi alanına yönelik yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve veya uygulama geliştirir.
  • Eğitim Yönetimi alanında bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
  • Eğitim Yönetimi alanında yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
  • Eğitim Yönetimi alanı ile ilgili çalışmalarda ileri düzeyde araştırma yöntemlerini kullanır.
  • Eğitim Yönetimi alanı ile ilgili özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek ilerlemeye katkıda bulunur.
  • Eğitim Yönetimi alanı ile ilgili bir çalışmayı ulusal ya da uluslararası bir dergide yayınlayarak bilginin sınırlarını geliştirir.
  • Eğitim Yönetimi alanında özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar.
  • Eğitim Yönetimi alanında yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi üst düzey zihinsel becerileri kullanarak özgün yöntemler geliştirir.
  • Eğitim Yönetimi alanında sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla inceleyebilir, geliştirebilir gerektiğinde değiştirme ve dönüştürmeyi yönetir.
  • Eğitim Yönetimi alanının uzmanları ile sahasındaki özgün konuları tartışır, kendi görüşlerini savunur ve etkili bir biçimde ifade eder.
  • Eğitim Yönetimi alanında bir yabancı dili kullanarak (Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde) yazılı, sözlü ve görsel iletişimle bir meseleyi tartışabilir.
  • Eğitim Yönetimi alanı ile ilgili bilimsel, teknolojik, sosyal gelişmeleri tanıtarak bilgi toplumu oluşumuna ve sürdürülebilirliğine katkı sağlar.
  • Eğitim Yönetimi alanı ile ilgili muhtemel sorunların çözümünde farklı bakış açılarıyla karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
  • Eğitim Yönetimi alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkı sağlar ve bu değerlerin gelişimini destekler.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(1) Öğrenciler ara sınav ve/veya dönem içi çalışmalarına ek olarak dönem sonu sınavına ve/veya dönem sonu proje çalışması değerlendirmesine alınır. (2) Öğrencinin başarısı, ilgili dersin dönem başında ilan edilen ders tanımlama formunda belirtilen değerlendirme yöntemi ve başarı kriterleri ile değerlendirilir. (3) Öğrenci zorunlu derslerini başarmakla yükümlüdür. Başarısız olduğu seçmeli bir dersi tekrar alabilir, yerine başka bir dersi seçebilir. (4) Ara sınavlar ve/veya dönem içi çalışmalar, dönem sonu sınavı ve/veya dönem sonu proje çalışması 100 ham puan üzerinden değerlendirilir. Seminer, tez çalışması, dönem projesi dersleri ve yeterlik sınavı için 100 ham puan üzerinden başarı harf notu takdir edilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için yüksek lisansta başarı harf notu en az CC; doktora ve lisans sonrası doktora programlarında başarı harf notu en az CB olmak zorundadır. (5) Ham başarı puanı 25,00?ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız sayılır. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür. Yeterlilik sınavını başarıyla geçmek ve doktora tezini savunmak


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için Eğitim Yönetimi?nde yüksek lisans derecesine sahip olmak gereklidir.


Başarma Şartları
Yeterlilik sınavını başarıyla geçmek ve doktora tezini savunmak Mezuniyet koşulları Gazi Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde belirtildiği gibidir: Mezuniyet için genel not ortalaması en az 3.00/4.00 olmalıdır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezun öğrenciler kamu ve özel sektörde eğitim yöneticisi, eğitim müfettişi, akademik koordinatör vb. unvanlarla çalışabilir ve farklı sektörlerde insan kaynakları yönetimi ve hizmet içi eğitim birimlerinde eğitim uzmanı olarak görev alabilirler. Ayrıca mezun öğrencilerimiz ülkemizdeki ve yurt dışındaki üniversitelerde öğretim elemanı olarak görev yapabilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030217054

Qualification Title
EĞİTİM YÖNETİMİ (DR) Doctorate
Awarding BodyGazi University
Awarding Body ContactGazi University
Awarding Body Urlhttp://www.gazi.edu.tr
Orientation-
EQF Level8
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 8
Thematic AreasEducation science
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Based on master of science competencies of Educational Administration, he improves and deepens high level of knowledge with original thinking and research Using advanced level of knowledge based on master of science competencies of Educational Administration, he reaches original definitions that will introduce innovations Grasps interactions with other disciplines and Educational Administration , he analyzes complicated ideas; synthesizes and reaches original results Evaluates and uses the knowledge in the field of Educational Administration by classifying Develops a new application, method, or a thought related to Educational Administration Applies a known idea, method, design or application known in the field of Educational Administration to a different field; searches, understands, designs, adapts and applies a novel issue Makes critical analysis, synthesis and assessment of latest and complicated issues in the field of Educational Administration He uses advanced research methods in his studies related to Educational Administration Contributes to progress performing independently on an original study related to Educational Administration Enhances the limits of knowledge publishing articles related to Educational Administration in national and international journals Leads in original and interdisciplinary studies of Educational Administration Develops original methods using advanced mental skills such as critical thinking and creative thinking in the field of Educational Administration Analyzes social relations and the values in the field of Educational Administration that guide those relations through a critical approach and manages change and transformation when necessary Discusses original issues with specialists of Educational Administration , defends his own opinions and expresses them on an effective way Having proficiency in a foreign language in the field of Educational Administration (European Language Portfolio on C level), he can discuss an issue through a written, verbal and visual communication Contributes to the sustainability and formation of information society, introducing scientific, technological and social advancements related to Educational Administration Establishes functional interactions using decision-making processes by various perspectives in solving possible problems in the field of Educational Administration Contributes to solutions of ethical, cultural and scientific problems of Educational Administration and supports the developments of these values

Key Competencies-
Further Info

(1) Students take the final exam and/or the final project in addition to the mid-term exams and/or mid-term studies. Examination calendar is published on the website of the related academic department. (2) The success of the students is evaluated with the methods and criteria which are stated on the course description forms that are declared at the beginning of semester. (3) Students are obliged to succeed in must courses. They can reselect a failed elective course or select another elective instead. (4) Mid-term exams and/or mid-term studies and final exam and/or the final project are evaluated over 100 raw points. Letter success grades over 100 raw points are given for seminars, thesis studies, term project courses and proficiency exams. To succeed in courses, the minimum letter success grades must be CC for master?s degree and CB for doctorate and integrated (post bachelor) doctorate. (5) A student whose raw point is under 25 fails the course by receiving an (FF) grade directly. The success grade of a student whose raw point is 25 or above is evaluated with the grades of which coefficients and definitions are stated below considering the general status of the class, average points and statistical range. After this evaluation, it is possible for the letter success grade equivalents of raw points that are 25 and above to be (FF). Accomplising the qualifying exam and defending PhD dissertation

Quality Assurance-
Access Requirements

It is necessary to have a masters degree in Educational Administration for Turkish and foreign students.

Conditions for SuccessAccomplising the qualifying exam and defending PhD dissertation Graduation conditions are as stated in Gazi University Graduate Education and Examination Regulations: For graduation, the GPA must be at least 3.00 / 4.00.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduated students can work in public and private sectors with the titles of education manager, education inspector, academic coordinator, etc. They can work as a training specialist in human resources management and in-service training units in different sectors. In addition, our graduate students can work as lecturers at universities in our country and abroad.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030217054


Qualification Title
EĞİTİM YÖNETİMİ (DR) Doctorate

Awarding Body
Gazi University

Awarding Body Contact
Gazi University

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
8

TQF Level
8
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Based on master of science competencies of Educational Administration, he improves and deepens high level of knowledge with original thinking and research Using advanced level of knowledge based on master of science competencies of Educational Administration, he reaches original definitions that will introduce innovations Grasps interactions with other disciplines and Educational Administration , he analyzes complicated ideas; synthesizes and reaches original results Evaluates and uses the knowledge in the field of Educational Administration by classifying Develops a new application, method, or a thought related to Educational Administration Applies a known idea, method, design or application known in the field of Educational Administration to a different field; searches, understands, designs, adapts and applies a novel issue Makes critical analysis, synthesis and assessment of latest and complicated issues in the field of Educational Administration He uses advanced research methods in his studies related to Educational Administration Contributes to progress performing independently on an original study related to Educational Administration Enhances the limits of knowledge publishing articles related to Educational Administration in national and international journals Leads in original and interdisciplinary studies of Educational Administration Develops original methods using advanced mental skills such as critical thinking and creative thinking in the field of Educational Administration Analyzes social relations and the values in the field of Educational Administration that guide those relations through a critical approach and manages change and transformation when necessary Discusses original issues with specialists of Educational Administration , defends his own opinions and expresses them on an effective way Having proficiency in a foreign language in the field of Educational Administration (European Language Portfolio on C level), he can discuss an issue through a written, verbal and visual communication Contributes to the sustainability and formation of information society, introducing scientific, technological and social advancements related to Educational Administration Establishes functional interactions using decision-making processes by various perspectives in solving possible problems in the field of Educational Administration Contributes to solutions of ethical, cultural and scientific problems of Educational Administration and supports the developments of these values


Key Competencies
-

Further Info

(1) Students take the final exam and/or the final project in addition to the mid-term exams and/or mid-term studies. Examination calendar is published on the website of the related academic department. (2) The success of the students is evaluated with the methods and criteria which are stated on the course description forms that are declared at the beginning of semester. (3) Students are obliged to succeed in must courses. They can reselect a failed elective course or select another elective instead. (4) Mid-term exams and/or mid-term studies and final exam and/or the final project are evaluated over 100 raw points. Letter success grades over 100 raw points are given for seminars, thesis studies, term project courses and proficiency exams. To succeed in courses, the minimum letter success grades must be CC for master?s degree and CB for doctorate and integrated (post bachelor) doctorate. (5) A student whose raw point is under 25 fails the course by receiving an (FF) grade directly. The success grade of a student whose raw point is 25 or above is evaluated with the grades of which coefficients and definitions are stated below considering the general status of the class, average points and statistical range. After this evaluation, it is possible for the letter success grade equivalents of raw points that are 25 and above to be (FF). Accomplising the qualifying exam and defending PhD dissertation


Quality Assurance
-

Access Requirements

It is necessary to have a masters degree in Educational Administration for Turkish and foreign students.


Conditions for Success
Accomplising the qualifying exam and defending PhD dissertation Graduation conditions are as stated in Gazi University Graduate Education and Examination Regulations: For graduation, the GPA must be at least 3.00 / 4.00.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduated students can work in public and private sectors with the titles of education manager, education inspector, academic coordinator, etc. They can work as a training specialist in human resources management and in-service training units in different sectors. In addition, our graduate students can work as lecturers at universities in our country and abroad.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address