Yeterlilik Kodu | TR0030007621 | |
Yeterlilik Adı | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Doktora Diploması | |
Sorumlu Kurum | Necmettin Erbakan Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Yaka Mah. Yeni Meram Cad. Kasım Halife Sok. No: 11/1 (A Blok) No: 11 (B Blok) Posta Kodu: 42090 Meram / KONYA | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.erbakan.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 8 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 8 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrenci başarısının tespiti ve değerlendirilmesi için “Necmettin Erbakan Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği” uygulanmaktadır.Yüksek Lisans Diplomasına Sahip Olmak En Az 65 ALES Puan Türüne Sahip Olmak En Az 55 YDS Puan Türüne Sahip Olmak İlanda Belirtilen Özel Şartları Taşımak | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi alanında Doktora programına öğrenim görmek üzere başvuruda bulunacak olan adayların; bu alanda Yüksek Lisans (4 yıllık) öğrenimi veren bir yüksek öğretim kurumundan mezun olması (İlanda varsa özel şartları taşıması), en az SÖZ 65 ALES (Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı) ve YDS sınavından en az 55 puanına sahip olması, yapılacak yazılı bilimsel sınavından başarılı olması gerekmektedir. | |
Başarma Şartları | Dereceyi alabilmek / programı tamamlamak için lisansüstü ders programından en az 8 ders (1 tanesi zorunlu) ile seminerin alınması ve başarılı bir şekilde bu derslerin tamamlanması gerekmektedir. (Programlarında öngörülen tüm derslerden en az 70 notu ile başarılı olmak gerekmektedir.) Ders aşamasından sonra seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışması tamamlanmalıdır. Tezin ve seminer dersinin yerel kredisi bulunmamakta, bu dersler “Başarılı/Başarısız” olarak değerlendirilmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | - | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030007621
- İleri düzey bilimsel araştırma bilgi ve becerilerine sahip olur.
- Alana katkı sağlayacak araştırma problemleri bulma becerisine sahip olur.
- Bilimsel araştırmada etik uygulamaların savunucusu olur.
- Herhangi bir eğitim sisteminin makro düzeyde planlamasını eleştirebilir.
- Yönetim bilimlerinin teorilerini detaylı olarak bilir.
- Örgütsel davranışa ilişkin teorileri detaylı olarak bilir.
- Yönetime bilimsel bir perspektif geliştirir.
- Herhangi bir eğitim sisteminin yönetsel sorunları için çözümler üretebilir.
- Eğitim yönetimi alanındaki en son gelişmeleri tartışabilir.
- Türkiye’deki ve diğer çağdaş eğitim sistemlerindeki eğitim yönetimi uygulamalarını karşılaştırabilir.
- Eğitime ilişkin bilimsel olmayan bir argümanı çürütebilir.
- Atatürk ilke ve inkılaplarının Türk eğitim sistemi için taşıdığı önemi etkili biçimde savunabilir.
Öğrenci başarısının tespiti ve değerlendirilmesi için “Necmettin Erbakan Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği” uygulanmaktadır.Yüksek Lisans Diplomasına Sahip Olmak En Az 65 ALES Puan Türüne Sahip Olmak En Az 55 YDS Puan Türüne Sahip Olmak İlanda Belirtilen Özel Şartları Taşımak
Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi alanında Doktora programına öğrenim görmek üzere başvuruda bulunacak olan adayların; bu alanda Yüksek Lisans (4 yıllık) öğrenimi veren bir yüksek öğretim kurumundan mezun olması (İlanda varsa özel şartları taşıması), en az SÖZ 65 ALES (Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı) ve YDS sınavından en az 55 puanına sahip olması, yapılacak yazılı bilimsel sınavından başarılı olması gerekmektedir.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030007621 | |
Qualification Title | Graduate Diploma in Educational Administration, Inspection, Planning and Economics (MS) (with Thesis) | |
Awarding Body | Necmettin Erbakan University | |
Awarding Body Contact | Yaka Mah. Yeni Meram Cad. Kasım Halife Sok. No: 11/1 (A Blok) No: 11 (B Blok) Posta Kodu: 42090 Meram / KONYA | |
Awarding Body Url | www.erbakan.edu.tr | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 8 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 8 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | have advanced level scientific research skills identify scientific research problems that have the potential to contribute to the field of educational administration disciplinestands for the ethical practices in scientific research criticize the macro-planning of any educational systemknow the theories of administrative sciences in detailknow the theories of organizational behavior in detaildevelop a scientific perspective to administrationfind solutions to the administrative problems encountered in any educational systemdiscuss the latest developments in the field of Educational Administrationcompare the practices of educational administration in Turkey with those in other contemporary educational systems. refute a non-scientific argument about educational issuescompetently defend the importance of Atatürk’s principles and reforms for Turkish educational system | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030007621
ISCO:08
ISCO:08
have advanced level scientific research skills identify scientific research problems that have the potential to contribute to the field of educational administration disciplinestands for the ethical practices in scientific research criticize the macro-planning of any educational systemknow the theories of administrative sciences in detailknow the theories of organizational behavior in detaildevelop a scientific perspective to administrationfind solutions to the administrative problems encountered in any educational systemdiscuss the latest developments in the field of Educational Administrationcompare the practices of educational administration in Turkey with those in other contemporary educational systems. refute a non-scientific argument about educational issuescompetently defend the importance of Atatürk’s principles and reforms for Turkish educational system
Qualification is continuous