Yeterlilik Kodu

TR0030003813

Yeterlilik Adı
Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumAkdeniz Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiPınarbaşı Mah. Dumlupınar Bulvarı 07070 Kampüs Konyaaltı/Antalya/TÜRKİYE
Sorumlu Kurum URLhttp://www.akdeniz.edu.tr/
Yönelim-
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yönetim ve idare
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Lisans yeterliklerine dayalı olarak Eğitim Yönetimi ve Denetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikine sahip olur, onları geliştirir ve derinleştirir.
  • Eğitim Yönetimi ve Denetimi alanı ile ilgili disipliner arası etkileşimi tartışıreğitim yönetimi ve denetimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, geliştirir, derinleştirir.
  • Eğitim Yönetimi ve Denetimi alanındaki bilgileri farklı alanlardan gelen bilgileri işlevsel olarak bütünleştirip, yeni bilgiler oluşturur.
  • Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm yolları geliştirir.
  • Alanındaki bir sorunu bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçlarını değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
  • Eğitim Yönetimi ve Denetimi alanında takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar.
  • Eğitim yönetimi ve denetimi alanındaki bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.
  • Eğitim yönetimi ve denetimi alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
  • Eğitim Yönetimi ve Denetimi alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü, görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır.
  • Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normaları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B2 düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
  • Eğitim Yönetimi ve Denetimi alanı ile ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır.
  • Eğitim Yönetimi ve Denetimi alanın gerektirdiği bilgisayar yazlımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojileri kullanır.
  • Eğitim Yönetimi ve Denetimi alanındaki bilgileri strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen süreçleri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
  • Eğitim Yönetimi ve Denetimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde değerlendirir ve bu değerleri öğretir.
  • Eğitim Yönetimi ve Denetimi alanında edindiği bilgileri disipliner arası çalışmalarında da uygular.
  • Eğitim Yönetimi ve Denetimi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma Şartları-
İlerleme Yolları (İlişki Türü)-
Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030003813


Yeterlilik Adı
Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Akdeniz Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Pınarbaşı Mah. Dumlupınar Bulvarı 07070 Kampüs Konyaaltı/Antalya/TÜRKİYE

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Lisans yeterliklerine dayalı olarak Eğitim Yönetimi ve Denetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikine sahip olur, onları geliştirir ve derinleştirir.
  • Eğitim Yönetimi ve Denetimi alanı ile ilgili disipliner arası etkileşimi tartışıreğitim yönetimi ve denetimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, geliştirir, derinleştirir.
  • Eğitim Yönetimi ve Denetimi alanındaki bilgileri farklı alanlardan gelen bilgileri işlevsel olarak bütünleştirip, yeni bilgiler oluşturur.
  • Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm yolları geliştirir.
  • Alanındaki bir sorunu bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçlarını değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
  • Eğitim Yönetimi ve Denetimi alanında takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar.
  • Eğitim yönetimi ve denetimi alanındaki bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.
  • Eğitim yönetimi ve denetimi alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
  • Eğitim Yönetimi ve Denetimi alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü, görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır.
  • Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normaları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B2 düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
  • Eğitim Yönetimi ve Denetimi alanı ile ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır.
  • Eğitim Yönetimi ve Denetimi alanın gerektirdiği bilgisayar yazlımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojileri kullanır.
  • Eğitim Yönetimi ve Denetimi alanındaki bilgileri strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen süreçleri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
  • Eğitim Yönetimi ve Denetimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde değerlendirir ve bu değerleri öğretir.
  • Eğitim Yönetimi ve Denetimi alanında edindiği bilgileri disipliner arası çalışmalarında da uygular.
  • Eğitim Yönetimi ve Denetimi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
-

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
-

Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030003813

Qualification Title
Master Diploma with Thesis in Educational Administration, Supervision, Planning and Economics
Awarding BodyAkdeniz University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.akdeniz.edu.tr/
Orientation-
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasManagement and administration
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description Has the theoretical and applied knowledge at the level of expertise in the field of Educational Administration and Supervision based on his/her undergraduate competencies, and develops and deepens them. Discusses the interdisciplinary interaction related to the field of Educational Administration and Supervision and uses, develops and deepens the theoretical and practical knowledge acquired in the field of educational administration and supervision. Creates new knowledge by functionally integrating the information on Educational Administration and Supervision from different fields. Develops solutions to problems that require expertise by using quantitative and qualitative scientific research methods. Fictionalizes a problem in his/her field independently, develops solutions, solves them, evaluates the results and applies them when necessary. Participates actively in or leads teamwork in the field of Educational Administration and Supervision. Critically evaluates the information in the field of educational administration and supervision and directs learning. Carries out studies in the field of educational administration and supervision within the framework of lifelong learning. Transfers the developments in the field of Educational Administration and Supervision and his/her own studies to groups in and out of the field in a systematic way in written, oral and visual forms. Scrutinizes social relations in professional settings and norms directing those relations critically, develops them, and takes action to improve and change them if necessary. Communicates in a foreign language at least at B2 level of the European language portfolio. Shares the information about Educational Administration and Supervision at national/international level orally and in writing. Uses information and communication technologies along with the computer software required by the field of Educational Administration and Supervision. Interprets the strategy, policy and implementation plans on knowledge in the field of Educational Administration and Supervision, and develops these plans and evaluates the obtained processes within the framework of quality processes. Evaluates the stages of collecting, interpreting and announcing data related to the field of Educational Administration and Supervision on the basis of social, scientific and ethical values ​​and teaches these values. Applies the knowledge gained in the field of Educational Administration and Supervision in interdisciplinary studies. Develops strategies, policies and implementation plans in the field of Educational Administration and Supervision and evaluates them within the framework of quality processes.
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030003813


Qualification Title
Master Diploma with Thesis in Educational Administration, Supervision, Planning and Economics

Awarding Body
Akdeniz University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
Has the theoretical and applied knowledge at the level of expertise in the field of Educational Administration and Supervision based on his/her undergraduate competencies, and develops and deepens them. Discusses the interdisciplinary interaction related to the field of Educational Administration and Supervision and uses, develops and deepens the theoretical and practical knowledge acquired in the field of educational administration and supervision. Creates new knowledge by functionally integrating the information on Educational Administration and Supervision from different fields. Develops solutions to problems that require expertise by using quantitative and qualitative scientific research methods. Fictionalizes a problem in his/her field independently, develops solutions, solves them, evaluates the results and applies them when necessary. Participates actively in or leads teamwork in the field of Educational Administration and Supervision. Critically evaluates the information in the field of educational administration and supervision and directs learning. Carries out studies in the field of educational administration and supervision within the framework of lifelong learning. Transfers the developments in the field of Educational Administration and Supervision and his/her own studies to groups in and out of the field in a systematic way in written, oral and visual forms. Scrutinizes social relations in professional settings and norms directing those relations critically, develops them, and takes action to improve and change them if necessary. Communicates in a foreign language at least at B2 level of the European language portfolio. Shares the information about Educational Administration and Supervision at national/international level orally and in writing. Uses information and communication technologies along with the computer software required by the field of Educational Administration and Supervision. Interprets the strategy, policy and implementation plans on knowledge in the field of Educational Administration and Supervision, and develops these plans and evaluates the obtained processes within the framework of quality processes. Evaluates the stages of collecting, interpreting and announcing data related to the field of Educational Administration and Supervision on the basis of social, scientific and ethical values ​​and teaches these values. Applies the knowledge gained in the field of Educational Administration and Supervision in interdisciplinary studies. Develops strategies, policies and implementation plans in the field of Educational Administration and Supervision and evaluates them within the framework of quality processes.

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address