Yeterlilik Kodu | TR0030007622 | |
Yeterlilik Adı | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Necmettin Erbakan Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Yaka Mah. Yeni Meram Cad. Kasım Halife Sok. No: 11/1 (A Blok) No: 11 (B Blok) Posta Kodu: 42090 Meram / KONYA | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.erbakan.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrenci başarısının tespiti ve değerlendirilmesi için “Necmettin Erbakan Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği” uygulanmaktadır.Yüksek Lisans programı öğrencileri, öğrenimleri boyunca toplamda en az 24 kredi (64 AKTS) almak koşuluyla en az sekiz ders, bir seminer ve tez çalışmalarını başarmak zorundadır. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için bu notun en az 100 üzerinden 70 olması gerekir. Ayrıca teorik derslerde %70, uygulama ve laboratuvar çalışmalarında %80 devam zorunluluğu vardır. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Eğitim Yönetimi alanında Tezli Yüksek lisans programına öğrenim görmek üzere başvuruda bulunacak olan adayların; Lisans (4 yıllık) öğrenimi veren bir yüksek öğretim kurumundan mezun olması (İlanda varsa özel şartları taşıması), en az EA 65 ALES (Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı) puanına sahip olması, yapılacak yazılı bilimsel sınavından başarılı olması gerekmektedir. | |
Başarma Şartları | Yüksek Lisans programı öğrencileri, öğrenimleri boyunca toplamda en az 24 kredi (64 AKTS) almak koşuluyla en az sekiz ders, bir seminer ve tez çalışmalarını başarmak zorundadır. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için bu notun en az 100 üzerinden 70 olması gerekir. Ayrıca teorik derslerde %70, uygulama ve laboratuvar çalışmalarında %80 devam zorunluluğu vardır.Dereceyi alabilmek / programı tamamlamak için lisansüstü ders programından en az 8 ders (1 tanesi zorunlu) ile seminerin alınması ve başarılı bir şekilde bu derslerin tamamlanması gerekmektedir. (Programlarında öngörülen tüm derslerden en az 70 notu ile başarılı olmak gerekmektedir.) Ders aşamasından sonra danışman öğretim üyesi nezaretinde belirlenecek bir konuda tez çalışması yapılarak teslim edilmeli, tez atanacak jüri önünde sözlü olarak başarılı bir şekilde savunulmalıdır. Tezin ve seminer dersinin yerel kredisi bulunmamakta, bu ders “Başarılı/Başarısız” olarak değerlendirilmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | - | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030007622
- Temel nicel ve nitel araştırma bilgi ve becerisine sahip olur.
- Tek başına bilimsel araştırma yapabilme becerisine sahip olur.
- Bilimsel araştırmada etik uygulamaları etik olmayan uygulamalardan ayırt edebilir.
- Eğitim yönetiminin yönetim bilimleri içerisindeki yerini anlar.
- Yönetim bilimlerinin belli başlı teorilerini bilir.
- Örgütsel davranışa ilişkin belli başlı teorileri bilir.
- Yönetime bilimsel bir perspektif geliştirir.
- Eğitim yönetimi sürecinde sıkça yapılan hataları bilir.
- Eğitim yönetimi alanındaki en son gelişmelerden haberdar olur.
- Türkiye’deki eğitim yönetimi uygulamalarını ve diğer çağdaş eğitim sistemlerindeki uygulamalarla karşılaştırabilir.
- Bilimsel olan ve olmayan bilgiyi birbirinden ayırt edebilir.
- Atatürk ilke ve inkılaplarının Türk eğitim sistemi için taşıdığı önemini bilir.
Öğrenci başarısının tespiti ve değerlendirilmesi için “Necmettin Erbakan Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği” uygulanmaktadır.Yüksek Lisans programı öğrencileri, öğrenimleri boyunca toplamda en az 24 kredi (64 AKTS) almak koşuluyla en az sekiz ders, bir seminer ve tez çalışmalarını başarmak zorundadır. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için bu notun en az 100 üzerinden 70 olması gerekir. Ayrıca teorik derslerde %70, uygulama ve laboratuvar çalışmalarında %80 devam zorunluluğu vardır.
Eğitim Yönetimi alanında Tezli Yüksek lisans programına öğrenim görmek üzere başvuruda bulunacak olan adayların; Lisans (4 yıllık) öğrenimi veren bir yüksek öğretim kurumundan mezun olması (İlanda varsa özel şartları taşıması), en az EA 65 ALES (Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı) puanına sahip olması, yapılacak yazılı bilimsel sınavından başarılı olması gerekmektedir.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030007622 | |
Qualification Title | Graduate Diploma in Educational Administration, Inspection, Planning and Economics (MS) (with Thesis) | |
Awarding Body | Necmettin Erbakan University | |
Awarding Body Contact | Yaka Mah. Yeni Meram Cad. Kasım Halife Sok. No: 11/1 (A Blok) No: 11 (B Blok) Posta Kodu: 42090 Meram / KONYA | |
Awarding Body Url | www.erbakan.edu.tr | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | have basic quantitative and qualitative inquiry skills conduct scientific research on her owndistinguish ethical practices from unethical practices in scientific research processunderstand the place of educational administration within the administrative sciencesknow the major theories of administrative sciencesknow the major theories of organizational behaviordevelop a scientific perspective to administrationknow the most common mistakes in the process of Educational Administration know the latest developments in the field of Educational Administrationcompare the practices of educational administration in Turkey with those in other contemporary educational systems. distinguish scientific knowledge from non-scientific knowledgeknow the importance of Atatürk’s principles and reforms for Turkish educational system. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030007622
ISCO:08
ISCO:08
have basic quantitative and qualitative inquiry skills conduct scientific research on her owndistinguish ethical practices from unethical practices in scientific research processunderstand the place of educational administration within the administrative sciencesknow the major theories of administrative sciencesknow the major theories of organizational behaviordevelop a scientific perspective to administrationknow the most common mistakes in the process of Educational Administration know the latest developments in the field of Educational Administrationcompare the practices of educational administration in Turkey with those in other contemporary educational systems. distinguish scientific knowledge from non-scientific knowledgeknow the importance of Atatürk’s principles and reforms for Turkish educational system.
Qualification is continuous