Yeterlilik Kodu | TR0030008983 | |
Yeterlilik Adı | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlanması ve Ekonomisi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kütahya Dumlupınar Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | DPÜ Rektörlük Binası, Evliya Çelebi Yerleşkesi Merkez / Kütahya | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.dpu.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Programda derse giren öğretim üyeleri dönem boyunca vize ve final sınavları yapmakta; öğrencilerin bilimsel araştırma yeterliğini geliştirmek için ödev ve sunu çalışmaları yaptırmaktadır. Öğrencilerin değerlendirilmesi ise DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ hükümlerine göre yapılmaktadır. Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Yüksek Lisans Programı’ndan mezun olabilmek için gerekli koşullar; 2 yarıyıl içerisinde alınması gereken, toplam 27 krediden oluşan 3’er kredilik 4ü zorunlu, 5i seçmeli olmak üzere 9 ders ile 1 seminer dersi ve 1 tez çalışmasından başarılı olmaktır. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | 1. Eğitim fakültesi bölümlerinden mezun olmak; ortaöğretim sosyal alanlar/fen ve matematik alanlar tezsiz yüksek lisans programlarından mezun olmak ya da üniversitelerce verilen pedagojik formasyon belgesine sahip olmak.2. ALES Puan Türü: EA-SÖZ-SAY 55ALES Puanı: % 50Lisans Genel Not Ort: % 10Yabancı Dil Puanı Ort: % 10Bilim Mülakat Puan Orn: % 30Başarı Puanı (En az): 55 | |
Başarma Şartları | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Yüksek Lisans Programı’ndan mezun olabilmek için gerekli koşullar; 2 yarıyıl içerisinde alınması gereken, toplam 27 krediden oluşan 3’er kredilik 4ü zorunlu, 5i seçmeli olmak üzere 9 ders ile 1 seminer dersi ve 1 tez çalışmasından başarılı olmaktır. Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Tezli Yüksek Lisans Programı’ndan mezun olabilmek için gerekli koşullar; 2 yarıyıl içerisinde alınması gereken, toplam 27 krediden oluşan 3’er kredilik 4’ü zorunlu, 5’i seçmeli olmak üzere 9 ders ile 1 seminer dersi ve 1 tez çalışmasından başarılı olmaktır. Seminer dersi ve tez çalışması, kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Tezli Yüksek Lisans Programını tamamlayanlar doktora eğitime başvurabilirler. Bu programdan mezun olmak MEBe bağlı okullarda yönetici olarak atanmaya katkı getirmektedir. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030008983
- Bilimsel etik ilkelere bağlı bir bilim insanı olmakEğitim yönetimi ve denetimine ilişkin teori ve uygulamalar arasındaki ilişkileri değerlendirebilmek
- Eğitim yönetimi ve denetimine ilişkin sorunları bilimsel bir çerçevede belirleyip, nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak eğitim sisteminin sorunlarına çözüm önerileri getirebilmek.
- Eğitim yönetimi ile psikoloji, sosyoloji, felsefe, genel yönetim, ekonomi, siyaset ve diğer ilişkili disiplinler arasında ilişkileri kavramak ve disiplinlerarası çalışmalar yürütebilmek
- Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili teori ve uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek.
- Eğitim yönetimi ve denetimi alanında güncel gelişmeleri takip edip, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek.
Programda derse giren öğretim üyeleri dönem boyunca vize ve final sınavları yapmakta; öğrencilerin bilimsel araştırma yeterliğini geliştirmek için ödev ve sunu çalışmaları yaptırmaktadır.
Öğrencilerin değerlendirilmesi ise DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ hükümlerine göre yapılmaktadır.
Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Yüksek Lisans Programı’ndan mezun olabilmek için gerekli koşullar; 2 yarıyıl içerisinde alınması gereken, toplam 27 krediden oluşan 3’er kredilik 4ü zorunlu, 5i seçmeli olmak üzere 9 ders ile 1 seminer dersi ve 1 tez çalışmasından başarılı olmaktır.
1. Eğitim fakültesi bölümlerinden mezun olmak; ortaöğretim sosyal alanlar/fen ve matematik alanlar tezsiz yüksek lisans programlarından mezun olmak ya da üniversitelerce verilen pedagojik formasyon belgesine sahip olmak.2. ALES Puan Türü: EA-SÖZ-SAY 55ALES Puanı: % 50Lisans Genel Not Ort: % 10Yabancı Dil Puanı Ort: % 10Bilim Mülakat Puan Orn: % 30Başarı Puanı (En az): 55
Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Tezli Yüksek Lisans Programını tamamlayanlar doktora eğitime başvurabilirler. Bu programdan mezun olmak MEBe bağlı okullarda yönetici olarak atanmaya katkı getirmektedir.
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030008983 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Kütahya Dumlupınar University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.dpu.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info |
| |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | 1. Being graduated from the departments of faculty of education; being graduated from the masters degree programs of secondary education of social/physical sciences without thesis or to have a pedagogical certificate given by universities. 2. Academic Personnel and Postgraduate Education Entrance Exam (ALES) Score Type: Equally Weighted – Verbal – Quantitative 55Academic Personnel and Postgraduate Education Entrance Exam (ALES): 50% Undergraduate General Point Average: 10% Foreign Language Score: 10% Science Interview Score: 30% Achievement Point (at least): 55 | |
Conditions for Success | The necessary conditions in order to graduate from the Masters Degree Program of the Educational Administration, Inspection, Planning and Economy; to be successful in 9 courses with total of 27 credits consisting of 3-credits 4 compulsory and 5 electives courses that must be taken within 2 semesters and 1 seminar course and 1 thesis study.The necessary conditions in order to graduate from the Masters Degree Program of the Educational Administration, Inspection, Planning and Economy; to be successful in 9 courses with total of 27 credits consisting of 3-credits 4 compulsory and 5 electives courses that must be taken within 2 semesters and 1 seminar course and 1 thesis study. The seminar course and thesis study are non-credit and are evaluated as successful or unsuccessful. | |
Progression Paths (Relationship Type) | People who complete the Masters Degree program of the Educational Administration, Inspection, Planning and Economy may apply to doctoral education. To graduate from this program contributes to the appointment as an administrator in the schools affiliated to the Ministry of Education. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030008983
- To be a scientist who is tied to the principles of scientific ethics
- To evaluate the relationship between theory and practices related to the educational administration and supervision
- To identify the problems related to the educational administration and supervision in a scientific framework, to propose solutions to the problems of the education system using quantitative and qualitative research methods
- To comprehend the relationships between educational administration and psychology, sociology, philosophy, public administration, economics, politics and other related disciplines and to be able to conduct interdisciplinary studies
- To evaluate critically the theory and practices related to the educational administration and supervision
- To follow the current developments in the field of educational administration and supervision and to evaluate them critically
- The faculty members in the program make midterm and final exams during the period; make students to prepare homework and presentations in order to develop the scientific research competencies of the students. Students’ evaluations are made according to the provisions of the DUMLUPINAR UNIVERSITY GRADUATE EDUCATION REGULATIONS.
- The necessary conditions in order to graduate from the Masters Degree Program of the Educational Administration, Inspection, Planning and Economy; to be successful in 9 courses with total of 27 credits consisting of 3-credits 4 compulsory and 5 electives courses that must be taken within 2 semesters and 1 seminar course and 1 thesis study.
1. Being graduated from the departments of faculty of education; being graduated from the masters degree programs of secondary education of social/physical sciences without thesis or to have a pedagogical certificate given by universities. 2. Academic Personnel and Postgraduate Education Entrance Exam (ALES) Score Type: Equally Weighted – Verbal – Quantitative 55Academic Personnel and Postgraduate Education Entrance Exam (ALES): 50% Undergraduate General Point Average: 10% Foreign Language Score: 10% Science Interview Score: 30% Achievement Point (at least): 55
People who complete the Masters Degree program of the Educational Administration, Inspection, Planning and Economy may apply to doctoral education. To graduate from this program contributes to the appointment as an administrator in the schools affiliated to the Ministry of Education.
Qualification is continuous