Yeterlilik Kodu | TR0030016328 | |
Yeterlilik Adı | Eğitim Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Başkent Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Bağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.baskent.edu.tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Eğitim Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Programı'nın öncelikle temel amacı Türk Eğitim Sistemi'nin çeşitli öğretim kademelerinde ihtiyaç duyduğu 21. yüzyılın lider eğitim yönetici ve deneticilerini yetiştirmek olmakla birlikte bu alanda ihtiyaç duyulacak akademisyen ve araştırma ihtiyacını da karşılamak olacaktır. | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, F1, F2, K ya da Z notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 120 AKTS kredisini sağlaması gerekmektedir. Danışman yönetiminde bitirme tezi hazırlamak ve tez savunma sınavında başarılı olmak zorundadırlar. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Milli Eğitim Bakanlığı ve diğer eğitim kurumlarında okul/eğitim yöneticisi ve kadrolarında çalışabilirler. Ayrıca, üniversitelerin Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi anabilim dallarında akademik kadrolarda çalışabilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030016328
ISCO:08
ISCO:08
Eğitim Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Programı'nın öncelikle temel amacı Türk Eğitim Sistemi'nin çeşitli öğretim kademelerinde ihtiyaç duyduğu 21. yüzyılın lider eğitim yönetici ve deneticilerini yetiştirmek olmakla birlikte bu alanda ihtiyaç duyulacak akademisyen ve araştırma ihtiyacını da karşılamak olacaktır.
- Eğitim bilimine ilişkin genel bilgi birikimini, EYTEPE alanına ilişkin temel teori ve uygulamalar çerçevesinde derinleştirmek, eğitim yönetimi ve denetimine ilişkin teori ve uygulamalar arasındaki ilişkileri değerlendirebilmek.
- EYTEPE ile psikoloji, sosyoloji, felsefe, genel yönetim, ekonomi, siyaset ve diğer ilişkili disiplinler arasında ilişkileri kavrayıp, alanında özümsendiği bilgi ve becerilerden yararlanarak disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek.
- EYTEPE'ye ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygulayabilmek.
- EYTEPE alanına ilişkin sahip olduğu bilgileri kullanarak, eğitim sisteminin yönetimi ve denetimine ilişkin sorunları tanımlayabilmek, ilişkili disiplinlerden elde ettiği bilgilerle yeni bakış açıları geliştirmek
- EYTEPE'ye ilişkin sorunları bilimsel bir yaklaşımla değerlendirerek farklı ve uygun araştırma yöntemlerini (nitel, nicel, karma) kullanarak araştırma yürütebilmek ve bu çerçevede eğitim sisteminin sorunlarına çözüm önerileri getirebilmek.
- EYTEPE alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan istatistik yazılımları kullanabilme becerilerini kazanmak, bilgi ve veri paylaşım sürecinin gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek
- EYTEPE alanına ilişkin sorunlara yönelik kuram ve yaklaşımlardan yola çıkarak çözüm modelleri geliştirerek, çözüm modellerinin sonuçları doğrultusunda modeli sistemin bütününe uygulayabilmek.
- Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilimi ve alan yazın bilgi birikimini kazanmak ve disiplinler arası çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımlarda çalışma becerilerini uygulayabilmek.
- Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve teorileri şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirebilmek.
- Eğitim yönetimi ve denetimi alanında güncel gelişmeleri ve kendi bilimsel nitelikli çalışmalarını alan ve alan dışındaki kişi, kurum ve kuruluşlara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmek.
- Eğitim yönetimi ve denetimi alanı ve kişisel gelişim konusunda yaşamboyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak, mesleki gelişim ve yaşamboyu öğrenme ilkelerini benimsemek.
- İnsanları harekete geçirebilme konusunda sosyal ilişkilerin dinamiklerini yönetebilme ve bulundukları sosyal ve eğitimsel ortamların gerektirdiği liderlik becerilerini uygulayabilmek.
- Alana ilişkin yabancı çalışmaları takip edebilme, uluslar arası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslar arası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim becerilerine sahip olmak.
- Eğitim sistemine ilişkin geliştirilen strateji, politika ve planları eğitim yönetimi ve denetimine ilişkin teori ve ilkeleri açısından yorumlayarak; elde edilen sonuçları ulusal ve uluslar arası kalite göstergeleri çerçevesinde değerlendirebilmek.
- Alana ilişkin yürütülen çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve etik değerlerin farkında olarak; araştırma sürecini bu değerler çerçevesinde yürütebilmek.
- Sosyal, ekonomik, kültürel ve eğitimde bilimsel gelişmeleri ulusal politikalar ve ülkenin sahip olduğu kaynaklar doğrultusunda değerlendirebilmek.
Milli Eğitim Bakanlığı ve diğer eğitim kurumlarında okul/eğitim yöneticisi ve kadrolarında çalışabilirler. Ayrıca, üniversitelerin Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi anabilim dallarında akademik kadrolarda çalışabilirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030016328 | |
Qualification Title | Educational Administration and Supervision Master Program with Thesis
Master's Degree | |
Awarding Body | Başkent University | |
Awarding Body Contact | Bağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara | |
Awarding Body Url | https://www.baskent.edu.tr/en/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the program. Assessment methods may include classical test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the program, cumulative GPA must be at least 2.50. Letter grades and their associated coefficients are as follows; A 4,0 A- 3,7 B+ 3,3 B 3,0 B- 2,7 C+ 2,3 C 2,0 F1 0,0 F2 0,0 Grade Factor Grade Interval(over 100) A 4 95-100 A- 3,7 90-94 B+ 3,3 85-89 B 3 80-84 B- 2,7 75-79 C+ 2,3 70-74 C 2 65-69 F1 0 0-49 F2 0 - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Possession of a valid ALES score- 55 minumum To provide one of the followings Possession of an undergtaduate diploma from Faculty of Education Completion of a teaching certificate programme or a Master program without thesis in any field in education. Minumum requirement for those who have language proficiency scores: TOEFL IBI 150, TOEFL CBT 130, TOEFL PBT 450; KPDS:50, ÜDS:50 and Başkent University,Preparation School Foreign Language Proficiency Exam: 60 points minumum To successed in the interview held by the Institute | |
Conditions for Success | A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 120 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.50/4.00 and no F1, F2, K, Y, Z, E or T grades. A thesis had to be defended. | |
Progression Paths (Relationship Type) | The graduates of the program may work in school administrator positions in both state and private secondary schools, under the Ministry of National Education. Moreover, they may get recruited in academic positions in the relevant departments of Educational Administration and Planning at state and private universities. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030016328
ISCO:08
ISCO:08
A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the program. Assessment methods may include classical test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the program, cumulative GPA must be at least 2.50. Letter grades and their associated coefficients are as follows; A 4,0 A- 3,7 B+ 3,3 B 3,0 B- 2,7 C+ 2,3 C 2,0 F1 0,0 F2 0,0 Grade Factor Grade Interval(over 100) A 4 95-100 A- 3,7 90-94 B+ 3,3 85-89 B 3 80-84 B- 2,7 75-79 C+ 2,3 70-74 C 2 65-69 F1 0 0-49 F2 0 -
Possession of a valid ALES score- 55 minumum To provide one of the followings Possession of an undergtaduate diploma from Faculty of Education Completion of a teaching certificate programme or a Master program without thesis in any field in education. Minumum requirement for those who have language proficiency scores: TOEFL IBI 150, TOEFL CBT 130, TOEFL PBT 450; KPDS:50, ÜDS:50 and Başkent University,Preparation School Foreign Language Proficiency Exam: 60 points minumum To successed in the interview held by the Institute
The graduates of the program may work in school administrator positions in both state and private secondary schools, under the Ministry of National Education. Moreover, they may get recruited in academic positions in the relevant departments of Educational Administration and Planning at state and private universities.
Qualification is continuous